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北米におけるPOS/mPOSを活用した小売店舗立地チェーンサイジング - 2024年


North American Retail Store Location Chain Sizing with POS / mPOS - 2024

製品概要 POS/mPOSを利用した2024年北米小売店舗チェーンサイジング調査では、特定の市場別に13の小売POSソリューションを評価し、POSの機会と店舗数の大小を評価しています。 小売業にとって、ま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
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2024年3月30日 US$4,995
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サマリー

製品概要

POS/mPOSを利用した2024年北米小売店舗チェーンサイジング調査では、特定の市場別に13の小売POSソリューションを評価し、POSの機会と店舗数の大小を評価しています。

小売業にとって、またソリューションにとって、万能というものはない。小売企業の規模、サブセグメント、さらには地域によってもニーズは異なる。2024年に向けた本調査では、特定の市場機会を最大化し、ターゲットとすることで、成長機会が最も熟している市場を見つけることができる。この情報は、エコシステム全体、店舗数、店舗規模、そして使用されている店舗技術のタイプに注目することから始まります。この製品は、市場が十分に大きいかどうか、間接的なチャネルの機会には何があるかを理解しようとしているベンダーやプライベート・エクイティに最適です。これは定量的な分析であり、地域のPOSターミナル調査と組み合わせて使用するのが最適です。また、この情報は他の地域でも利用可能です。

各地域の中小企業向け調査では、小売およびホスピタリティ市場で成長するニッチ市場を具体的にターゲットにできるよう、市場を詳細に分析しています。POSおよびPOSソフトウェアのサイジングに加え、オプションでEFT/POSのサイジングオプション(サインキャプチャ、PIN/デビット、組み込み型ペイメントソフトウェアの使用数)も提供しています。データは以下のセグメントに分かれています:

  • 食品/食料品
  • ドラッグストア/薬局
  • ハイパーマーケット/スーパーセンター/倉庫クラブ
  • 百貨店
  • 量販店・ディスカウント店
  • 専門ハードグッズ(DIY、電子機器、書籍、家具、スポーツ用品など)
  • 特殊ソフトグッズ(アパレル、靴、革製品など)
  • ファーストフード
  • バー/テーブルサービス・レストラン
  • 宿泊
  • エンターテイメント ?カジノとクルーズ
  • エンターテインメントスタジアム、博物館、テーマパーク

ハイライト

各地域の中小企業向け調査では、小売およびホスピタリティ市場で成長するニッチ市場を具体的にターゲットにできるよう、市場を詳細に分析しています。POSおよびPOSソフトウェアのサイジングと、オプションのEFT/POSのサイジングオプション(サインキャプチャーとPIN/デビットと埋め込み型決済ソフトウェアの使い分け)を提供しています。

データは以下のセグメントに分けられる:

食品/食料品ドラッグストア/薬局ハイパーマーケット/スーパーセンター/倉庫クラブ百貨店量販店・ディスカウント店専門ハードグッズ(DIY、電子機器、書籍、家具、スポーツ用品など)特殊ソフトグッズ(アパレル、靴、革製品など)ファーストフードバー/テーブルサービス・レストラン宿泊エンターテイメント ?カジノとクルーズエンターテインメントスタジアム、博物館、テーマパーク

また、小売店の規模別に見ると、以下の通りである:

1社 2~9店舗チェーン 10~49店舗チェーン 50~100店舗チェーン 101~300店舗チェーン 301~500店舗チェーン 501~1,000店舗チェーン 1,000店舗チェーン以上

各セグメントと各サイズについて、我々は以下の情報を持っている:

# 店舗数 # その店舗を構成する会社数 キャッシュポイントの平均数(入札が行われる場所) 平均支払ソフトウェアライセンス数 そのセグメント/規模におけるキャッシュポイントの総数 そのキャッシュポイントのうち、ECR、従来のPOS、キャッシュドロワー上のPCと比較して、ウォレット以外の何個のキャッシュポイントがあるか。

この情報には、設置台数、過去2年間の出荷台数、そして今後1年間の予測が含まれている。

価格

価格は、その地域のPOS Terminal Studyを購入するかどうかによって決まります。購入されている場合、各地域の価格はSMBの切り出しで2,000ドルです。そうでない場合は、EFTなしの情報が4,000ドル、EFTがインストールされた情報が4,800ドルです。

利用可能なライセンス

エンタープライズ・ライセンス 組織内および完全子会社内の誰もが研究にアクセスし、社内で共有できるライセンス。

IHLグループ使用許諾および公正使用規約

IHLグループの一般に入手可能な調査情報はすべて電子ライセンスであり、購買組織内および完全子会社内で自由に共有することができます。IHLグループの許可なく、この情報をパートナーや購入企業外の他者と共有しないことのみお願いします。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他のパートナーシップには適用されません。完全子会社以外の関係である場合は、双方のライセンスが必要となります。

現実的には、これは次のことを意味する:

  1. 購買会社は、国際機関が購買会社の完全子会社である限り、世界中のデータや調査を社内で利用することができる。
  2. IHLグループの書面による明示的な承認なしに、データまたは調査の全部または一部をパートナーまたは顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの構成要素を引用することができる(限定的な使用)。この場合、個々のユニット情報ではなく、パーセンテージの構成要素に限定されます。IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、単位データを外部と共有することはできません。プレゼンテーションの中でデータを引用する場合は、そのデータについてIHLグループのクレジットを明記する必要があります。
  4. 購買企業は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物において定性的な見積もりを参照することができます。
  5. 書面による承認が必要なすべてのリクエストは、ihl(at)ihlservices.comに提出する必要があります。


 

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Summary

Product Overview

In our 2024 North America Retail Store Chain Sizing with POS/mPOS study we evaluate 13 retail POS solutions by specific market, assessing POS opportunities & store count — both large and small.

There is no one size fits all for retail and for solutions. The needs differ by retailers size, by subsegment, and even by region. This research for 2024 allows you to size and target the largest specific market opportunities, finding those most ripe for growth opportunities. The information starts by looking at the entire ecosystem, the number of stores, the size of stores and then the type of store technology used. This product is ideal for vendors or private equity that are looking to understand if a market is large enough and what the indirect channel opportunities provide. This is quantitative analysis and is best used in conjunction with the regional POS Terminal Studies. And we have this information available for other regions.

Each regional SMB study breaks out the market in great detail so that you can specifically target growing niche’s in the retail and hospitality market. It provides POS and POS Software sizing along with optional EFT/POS sizing options (how many use signature capture versus PIN/Debit versus embedded payment software). The data is broken down into the following segments:

  • Food/Grocery
  • Drug Stores/Pharmacies
  • Hypermarkets/Supercenters/Warehouse Clubs
  • Department Stores
  • Mass Merchants and Discounters
  • Specialty Hard Goods (DIY, Electronics, Books, Furniture, Sporting Goods, etc)
  • Specialty Soft Goods (Apparel, Shoes, Leather Goods, etc.)
  • Fast Food
  • Bar/Table Service Restaurants
  • Lodging
  • Entertainment – Casinos and Cruises
  • Entertainment – Stadiums, Museums, Theme Parks

Highlights

Each regional SMB study breaks out the market in great detail so that you can specifically target growing niche’s in the retail and hospitality market. It provides POS and POS Software sizing along with optional EFT/POS sizing options (how many use signature capture versus PIN/Debit versus embedded payment software).

The data is broken down into the following segments:

Food/Grocery Drug Stores/Pharmacies Hypermarkets/Supercenters/Warehouse Clubs Department Stores Mass Merchants and Discounters Specialty Hard Goods (DIY, Electronics, Books, Furniture, Sporting Goods, etc) Specialty Soft Goods (Apparel, Shoes, Leather Goods, etc.) Fast Food Bar/Table Service Restaurants Lodging Entertainment – Casinos and Cruises Entertainment – Stadiums, Museums, Theme Parks

In addition, the data is broken out by the following size of retailers:

1 Store Companies 2-9 Store Chains 10-49 Store Chains 50-100 Store Chains 101-300 Store Chains 301-500 Store Chains 501-1,000 Store Chains Over 1,000 Store Chains

For each of the segments and sizes we have the following information:

# stores # of Companies that make up those stores Average # of Cash Points (where tender is taken) Average sofware license paid Total number of Cash Points in that segment/size How many of those cash points are nothing but a wallet verses ECR, Traditional POS or PC on a Cash Drawer.

The information includes the installed base as well as the shipments for the last two years and a forecast for the year forward.

Pricing

Pricing is dependent on whether the POS Terminal Study for that region is purchased. If it is purchased, the price for each region is $2,000 for the SMB cut out. If not, then the price is $4,000 for the information without EFT and $4,800 with the EFT installed information.

Licenses Available

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and can be shared freely within the purchasing organization and wholly owned subsidiaries. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

 

 

 



 

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2024/12/20 10:28

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