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アジア太平洋地域におけるPOS/mPOSを活用した小売店舗立地チェーンサイジング - 2024年


Asia/Pacific Retail Store Location Chain Sizing with POS / mPOS - 2024

製品概要 このアジア/太平洋地域のPOS/mPOSおよびEFTサイジングによる小売店舗ロケーションチェーンサイジング調査では、POSおよびEFT決済デバイスに関するSMB小売チェーンサイジングを分析しています... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
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2024年3月30日 US$4,995
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サマリー

製品概要

このアジア/太平洋地域のPOS/mPOSおよびEFTサイジングによる小売店舗ロケーションチェーンサイジング調査では、POSおよびEFT決済デバイスに関するSMB小売チェーンサイジングを分析しています。

本調査では、まずエコシステム全体、店舗数、店舗規模、そして使用されている店舗テクノロジーの種類を調べます。この製品は、市場が十分に大きいかどうか、また間接的なチャネルの機会がどのようなものかを理解しようとするベンダーやプライベートエクイティに最適です。これは定量的な分析であり、地域のPOSターミナル調査と組み合わせて使用するのが最適です。また、この情報は他の地域でも利用可能です。

各地域のSMB調査は、小売およびホスピタリティ市場で成長するニッチを具体的にターゲットにできるよう、市場を詳細に分割しています。

データは以下のセグメントに分かれています:

  • 食品/食料品
  • ドラッグストア/薬局
  • ハイパーマーケット/スーパーセンター/倉庫クラブ
  • 百貨店
  • 量販店・ディスカウントストア
  • 専門ハードグッズ(DIY、電化製品、書籍、家具、スポーツ用品など)
  • ソフト専門店(アパレル、靴、皮革製品など)
  • ホスピタリティ

このサイジングには、小売店のロケーションやチェーン、POS(販売時点情報管理)用に設置されたものなど、以下の国のデータを含む調査が含まれています。

  • 中国
  • 日本
  • インド
  • オーストラリア/ニュージーランド
  • 韓国
  • ベトナム
  • 台湾
  • 香港
  • その他のアジア/太平洋地域

ハイライト

各地域のSMB調査は、小売およびホスピタリティ市場で成長するニッチ市場を具体的にターゲットにできるよう、市場を詳細に分類しています。

データは以下のセグメントに分かれています:

食品/食料品 ドラッグストア/薬局 ハイパーマーケット/スーパーセンター/倉庫 クラブ 百貨店 量販店/ディスカウントストア 専門ハードグッズ(DIY、エレクトロニクス、書籍、家具、スポーツ用品など) 専門ソフトグッズ(アパレル、靴、皮革製品など) ホスピタリティ

さらに、データは以下の小売企業の規模別に分類されている:

1店舗企業 2~9店舗チェーン 10~49店舗チェーン 50~100店舗チェーン 101~300店舗チェーン 301~500店舗チェーン 501~1,000店舗チェーン 1,000店舗チェーン以上

セグメントと規模ごとに以下の情報がある:

# 店舗数 その店舗を構成する会社数 平均キャッシュポイント数(入札が行われる場所) 平均支払ソフトウェアライセンス数 そのセグメント/サイズにおけるキャッシュポイントの総数 そのキャッシュポイントのうち、ECR、従来のPOS、キャッシュドロワー上のPCと比較して、ウォレット以外のものはいくつあるか。

この情報には、インストールベース、過去2年間の出荷台数、および今後1年間の予測が含まれます。

価格設定

価格は、その地域のPOS Terminal Studyを購入するかどうかによって決まります。

購入されている場合、各地域の価格はSMBの切り出しで2,000ドルです。購入されていない場合、価格は4,995ドルです。

利用可能なライセンス

エンタープライズライセンス - 組織内および完全所有子会社内の他の誰でも調査にアクセスし、内部で共有することができるライセンスです。

IHLグループのライセンスと公正使用に関する同意書

IHLグループの一般に入手可能なリサーチはすべて電子ライセンスであり、購入組織および完全所有子会社内で自由に共有することができます。

IHLグループの許可なく、この情報をパートナーや購入企業外の他者と共有しないことのみお願いします。このライセンスは、ジョイントベンチャーやその他のパートナーシップには適用されません。完全子会社ではない関係であれば、両当事者ともライセンスが必要となります。

実質的には、これは以下のことを意味します:

  1. 購入企業は、国際機関が購入企業の完全子会社である限り、社内でデータおよび調査を世界中で使用できる。
  2. IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、データや調査の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいてデータの一部を引用(限定的使用)することができます。
  4. この場合、個々のユニット情報ではなく、パーセンテージの構成要素に限定されます。IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、単位データを外部と共有することはできません。プレゼンテーションの中でデータを参照する場合は、そのデータについてIHLグループのクレジットを含める必要があります。
  5. 購買企業は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物において定性的な引用を行うことができます。
  6. 書面による承認が必要な場合は、ihl(at)ihlservices.comまでご連絡ください。


 

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Summary

Product Overview

In this Asia/Pacific Retail Stores Location Chain Sizing with POS/mPOS and EFT Sizing study we analyze SMB retail chain sizing with regard to POS and EFT payment devices.

The information starts by looking at the entire ecosystem, the number of stores, the size of stores and then the type of store technology used. This product is ideal for vendors or private equity that are looking to understand if a market is large enough and what the indirect channel opportunities provide. This is quantitative analysis and is best used in conjunction with the regional POS Terminal Studies. And we have this information available for other regions.

Each regional SMB study breaks out the market in great detail so that you can specifically target growing niche’s in the retail and hospitality market.

The data is broken down into the following segments:

  • Food / Grocery
  • Drug Stores/Pharmacies
  • Hypermarkets/Supercenters/Warehouse Clubs
  • Department Stores
  • Mass Merchants and Discounters
  • Specialty Hard Goods (DIY, Electronics, Books, Furniture, Sporting Goods, etc)
  • Specialty Soft Goods (Apparel, Shoes, Leather Goods, etc.)
  • Hospitality

The sizing includes research that is inclusive in retail store locations and chains as well as what is installed for the POS (point-of-sale) with data from the following countries

  • China
  • Japan
  • India
  • Australia / New Zealand
  • South Korea
  • Vietnam
  • Taiwan
  • Hong Kong
  • Other Asia / Pacific

Highlights

Each regional SMB study breaks out the market in great detail so that you can specifically target growing niche’s in the retail and hospitality market.

The data is broken down into the following segments:

Food/Grocery Drug Stores/Pharmacies Hypermarkets/Supercenters/Warehouse Clubs Department Stores Mass Merchants and Discounters Specialty Hard Goods (DIY, Electronics, Books, Furniture, Sporting Goods, etc) Specialty Soft Goods (Apparel, Shoes, Leather Goods, etc.) Hospitality

In addition, the data is broken out by the following size of retailers:

1 Store Companies 2-9 Store Chains 10-49 Store Chains 50-100 Store Chains 101-300 Store Chains 301-500 Store Chains 501-1,000 Store Chains Over 1,000 Store Chains

For each of the segments and sizes we have the following information:

# stores # of Companies that make up those stores Average # of Cash Points (where tender is taken) Average sofware license paid Total number of Cash Points in that segment/size How many of those cash points are nothing but a wallet verses ECR, Traditional POS or PC on a Cash Drawer.

The information includes the installed base as well as the shipments for the last two years and a forecast for the year forward.

Pricing

Pricing is dependent on whether the POS Terminal Study for that region is purchased. If it is purchased, the price for each region is $2,000 for the SMB cut out. If not, then the price is $4,995.

Licenses Available

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement

All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and can be shared freely within the purchasing organization and wholly owned subsidiaries. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

 



 

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2024/12/20 10:28

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