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ドイツのフルーツジュース市場規模シェア&動向分析レポート:パッケージ別(プラスチック、カートン、ガラス)、フレーバー別(オレンジ、アップル、フレーバーミックス)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Germany Fruit Juice Market Size Share & Trends Analysis Report By Packaging (Plastics, Carton, Glass), By Flavor (Orange, Apple, Flavor Mixes), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

ドイツのフルーツジュース市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ドイツのフルーツジュース市場規模は2030年までに143億9000万米ドルに達し、年平均成長率は10.9%を記録すると... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月26日 US$5,950
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60 英語

 

サマリー

ドイツのフルーツジュース市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ドイツのフルーツジュース市場規模は2030年までに143億9000万米ドルに達し、年平均成長率は10.9%を記録すると予測されている。深刻な健康問題に対する社会的反応の高まりが市場発展に寄与している。ドイツの飲料部門は、炭酸清涼飲料(CSD)から健康的で栄養価の高い果実飲料に重点を移すことで形を変えつつある。

肥満とCSD消費の関連性は、数多くの調査や研究によって証明されている。単身世帯の増加、高齢化、都市居住者の増加といった人口動態の変化は、さまざまな流通チャネルを通じて果実飲料の販売を後押しする環境を作り出している。多忙なライフスタイル、多忙なスケジュール、共働きの両親の増加などが、様々な商品を一箇所で提供できるチャネルを開発する主な要因となっている。

パッケージングとラベリングは、ジュースメーカーにとって主要な要因のひとつである。EUの法律では、ラベリングとパッケージングプロセスは、所定の材料基準とエネルギー消費制限に準拠する必要がある。レーザーコーディング、高圧処理(HPP)、コールドフィル処理技術の開発により、メーカーは生産量を増やすことができるようになった。これらの技術により、飲料メーカーは保存料や添加物の必要量を減らすことで生産コストを削減できるようになった。

ドイツの果汁市場は、特定の消費者層に焦点を絞って事業を展開する様々な中小規模の事業所から構成されている。この非常にダイナミックな業界では、流通チャネルが非常に重要な役割を果たし、成功のカギを握っている。競争の激化により、ブランドは直販、専門小売店、ドラッグストア、薬局、ウォルマート・ストアーズなどの量販店、スーパーマーケット、ハイパーマーケットなど、他の流通チャネルに押されている。

ドイツのフルーツジュース市場レポートハイライト

- 2023年の市場収益シェアはオレンジ風味が38.0%を占めた。この優位性は、小売市場でオレンジが入手しやすいこと、オレンジジュースの新鮮な味と健康効果に対する消費者の強い嗜好によるものと考えられる。

- 2023年、ドイツのフルーツジュース市場では、入手が容易で他の代替品よりも安価なプラスチック包装が急成長している。

- 2023年に75.8%を占めた最大のシェアは家庭用であった。家庭用ジュースは大量注文で経済的である。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章.ドイツの果汁市場の変数、動向、スコープ
3.1.市場紹介/ライン展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.ドイツの果汁市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1.サプライヤーの交渉力
3.4.1.2.買い手の交渉力
3.4.1.3.代替の脅威
3.4.1.4.新規参入による脅威
3.4.1.5.競争上のライバル
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1.政治情勢
3.4.2.2.経済・社会情勢
3.4.2.3.技術的ランドスケープ
3.4.2.4.環境的ランドスケープ
3.4.2.5.法的景観
第4章.ドイツのフルーツジュース市場パッケージングの推定と動向分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.ドイツのフルーツジュース市場包装の動き分析、百万米ドル、2023年および2030年
4.3.プラスチック
4.3.1.プラスチック市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
4.4.カートン
4.4.1.カートン市場の売上高推定と予測、2018~2030年(USD Million)
4.5.ガラス
4.5.1.ガラス市場の売上高推定と予測、2018~2030年(USD Million)
4.6.その他
4.6.1.その他市場の売上高推定と予測、2018~2030年(USD Million)
第5章.ドイツのフルーツジュース市場フレーバーの推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.ドイツのフルーツジュース市場フレーバーの動向分析、百万米ドル、2023年および2030年
5.3.オレンジ
5.3.1.オレンジ市場の売上予測と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
5.4.アップル
5.4.1.Apple市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
5.5.フレーバーミックス
5.5.1.フレーバーミックス市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
5.6.ブドウ
5.6.1.ブドウ市場の収益予測および予測、2018~2030年(USD Million)
5.7.その他
5.7.1.その他市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第6章.ドイツのフルーツジュース市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.ドイツのフルーツジュース市場流通チャネルの動き分析、百万米ドル、2023年・2030年
6.3.テイクホーム
6.3.1.テイクホーム市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.4.オンプレミス
6.4.1.オンプレミス市場の売上高推計と予測、2018~2030年(USD Million)
6.5.インパルス
6.5.1.インパルス市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
第7章 競争環境競争環境
7.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
7.2.企業の分類
7.3.企業ヒートマップ分析
7.4.企業プロフィール
7.4.1.クラフト・ハインツ・カンパニー
7.4.1.1.参加企業の概要
7.4.1.2.業績
7.4.1.3.製品ベンチマーク
7.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
7.4.2.ヘイン・セレスティアル
7.4.2.1.参加企業の概要
7.4.2.2.業績
7.4.2.3.製品ベンチマーク
7.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.3.キャンベル・スープ・カンパニー
7.4.3.1.参加企業の概要
7.4.3.2.業績
7.4.3.3.製品ベンチマーク
7.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
7.4.4.ネスレS.A.
7.4.4.1.参加企業の概要
7.4.4.2.業績
7.4.4.3.製品ベンチマーク
7.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.5.コカ・コーラ社
7.4.5.1.参加企業の概要
7.4.5.2.業績
7.4.5.3.製品ベンチマーク
7.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.6.エッケス・グラニーニ・グループ
7.4.6.1.参加企業の概要
7.4.6.2.業績
7.4.6.3.製品ベンチマーク
7.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.7.サントリー(ジャストジュース)
7.4.7.1.参入企業の概要
7.4.7.2.業績
7.4.7.3.製品ベンチマーク
7.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.8.グリーンライン・ソシエタ・アグリコラS.p.A.
7.4.8.1.参加企業の概要
7.4.8.2.財務実績
7.4.8.3.製品ベンチマーク
7.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.9.デルモンテ・フレッシュ・プロデュース・カンパニー
7.4.9.1.参加企業の概要
7.4.9.2.業績
7.4.9.3.製品ベンチマーク
7.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
7.4.10.アサヒグループ食品
7.4.10.1.参加企業の概要
7.4.10.2.業績
7.4.10.3.製品ベンチマーク
7.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Germany Fruit Juice Market Growth & Trends

The Germany fruit juice market size is projected to reach USD 14.39 billion by 2030, registering a CAGR of 10.9% according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing societal responsiveness toward serious health problems is contributing towards the development of the market. The beverage sector in Germany is reshaping itself by shifting focus from carbonated soft drinks (CSD’s) to healthy and nutritional fruit beverages.

Numerous research and studies have proved the linkage between obesity and CSD’s consumption. Changing demographics such as increasing number of single person households, aging population, and growing urban dwelling has created a supportive environment for fruit drinks sales through varies distribution channels. Busy lifestyle along with hectic schedules and growing number of two working parents are the major factor in developing channels which can provide various products at single place.

Packaging and labeling are one of the major factors for juice manufacturers. Under EU laws, labeling and packaging processes need to comply with the prescribed material standards and energy consumption limit. Development in Laser coding, high-pressure processing (HPP) and cold fill processing technology is enabling manufacturers to increase their output. These technologies have enabled the beverage manufacturers to reduce the output cost by reducing the requirements of preservatives and additives.

The market for fruit juice in Germany comprises various small, mid and large-sized establishments, operating with a focus on specific consumer sections. In this highly dynamic industry, the distribution channel plays a very important role and is the key to success. The rising competition is pushing brands toward other distribution channels such as direct sales, specialty retail stores, drug stores, pharmacies, mass merchandisers such as Wal-Mart Stores, Inc., supermarkets, and hypermarkets.

Germany Fruit Juice Market Report Highlights

• Orange flavor accounted for the market revenue share of 38.0% in 2023. This dominance can be attributed to the easy accessibility of oranges in retail markets and a strong consumer preference for the fresh taste and health benefits of orange juice.

• In 2023, plastic emerged as the fastest growing packaging type in Germany fruit juice market owing to the easy availability and less cost over other available substitute

• Take home segment accounted for the largest share accounting for 75.8% in 2023. Take home juices are more economical for a large order quantity.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Germany Fruit Juice Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. Germany Fruit Juice Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Germany Fruit Juice Market: Packaging Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Germany Fruit Juice Market: Packaging Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
4.3. Plastics
4.3.1. Plastics Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. Cartons
4.4.1. Cartons Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. Glass
4.5.1. Glass Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.6. Others
4.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. Germany Fruit Juice Market: Flavor Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. Germany Fruit Juice Market: Flavor Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
5.3. Orange
5.3.1. Orange Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Apple
5.4.1. Apple Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Flavor Mixes
5.5.1. Flavor Mixes Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.6. Grape
5.6.1. Grape Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.7. Others
5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. Germany Fruit Juice Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. Germany Fruit Juice Market: Distribution Channel Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
6.3. Take Home
6.3.1. Take Home Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. On Premise
6.4.1. On Premise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Impulse
6.5.1. Impulse Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. Competitive Landscape
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Company Heat Map Analysis
7.4. Company Profiles
7.4.1. The Kraft Heinz Company
7.4.1.1. Participant’s Overview
7.4.1.2. Financial Performance
7.4.1.3. Product Benchmarking
7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.2. Hain Celestial
7.4.2.1. Participant’s Overview
7.4.2.2. Financial Performance
7.4.2.3. Product Benchmarking
7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.3. Campbell Soup Company
7.4.3.1. Participant’s Overview
7.4.3.2. Financial Performance
7.4.3.3. Product Benchmarking
7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.4. Nestlé S.A.
7.4.4.1. Participant’s Overview
7.4.4.2. Financial Performance
7.4.4.3. Product Benchmarking
7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.5. The Coca-Cola Company
7.4.5.1. Participant’s Overview
7.4.5.2. Financial Performance
7.4.5.3. Product Benchmarking
7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.6. ECKES Granini Group
7.4.6.1. Participant’s Overview
7.4.6.2. Financial Performance
7.4.6.3. Product Benchmarking
7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.7. Frucor Suntory (Just Juice)
7.4.7.1. Participant’s Overview
7.4.7.2. Financial Performance
7.4.7.3. Product Benchmarking
7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.8. The Green Line Società Agricola S.p.A.
7.4.8.1. Participant’s Overview
7.4.8.2. Financial Performance
7.4.8.3. Product Benchmarking
7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.9. Del Monte Fresh Produce Company
7.4.9.1. Participant’s Overview
7.4.9.2. Financial Performance
7.4.9.3. Product Benchmarking
7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
7.4.10. Asahi Group Foods, Ltd
7.4.10.1. Participant’s Overview
7.4.10.2. Financial Performance
7.4.10.3. Product Benchmarking
7.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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