米国ヘルスケアペイヤーアナリティクス市場の規模、シェア、動向分析レポート:分析タイプ別(記述的分析)、コンポーネント別(ソフトウェア)、デリバリーモデル別、アプリケーション別、セグメント別予測、2022年~2030年U.S. Healthcare Payer Analytics Market Size, Share, And Trend Analysis Report By Analytics Type (Descriptive Analytics), By Component (Software), By Delivery Model, By Application, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 米国ヘルスケアペイヤーアナリティクス市場 成長とトレンド Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のヘルスケアペイヤーアナリティクス市場は、2022年から2030年にかけて22.3%のCAGRを記録し... もっと見る
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サマリー米国ヘルスケアペイヤーアナリティクス市場 成長とトレンドGrand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のヘルスケアペイヤーアナリティクス市場は、2022年から2030年にかけて22.3%のCAGRを記録し、2030年までに194億ドルに達すると予測されています。医療分野におけるデジタルの進歩、記録のデジタル化は、この市場の成長を促す重要な要因の1つです。このような技術の採用は増加傾向にあり、市場の推進力となっています。デジタルデータは、有意義な結果を導き出し、コストを削減し、不正な保険金請求を最小限に抑えるために利用されています。 米国政府は、医療への支出を増やし、デジタルインフラの改善に注力しており、この分野の技術的進歩を後押ししています。技術の進歩により、医療費支払者と医療提供者の意思決定は、分析ツールの助けを借りてより容易になりました。医療費の全体的な増加額は、2020年には4兆米ドル以上に達しています。これは、ヘルスケア産業の迅速な発展を助けるだけでなく、ヘルスケアをより安価で正確なものにしました。 医療分析ツールは、行政や政策立案者が、何が最善の策なのか、それがどの程度成功するのか、不必要な支出を削減してどの程度コストを削減できるのかを判断するのに役立っています。保険会社にとっては、分析ツールは保険金詐欺のパターンを認識するのに役立ち、ひいては年間数十億ドルの節約につながっています。医師は、患者の病歴を調査・分析することで、その患者にとって最適な治療方針を決定するのに役立っている。 分析タイプでは、記述的分析が2021年に37.4%の最大の市場シェアを占めた。記述的分析は、COVIDの期間中、様々な研究機関だけでなく研究所でも広く利用されており、コロナウイルスに対して行われている過去と現在のテストを研究することで、ウイルスの感染力を判断しているのだそうです。記述的分析は、データを分析して意味のある結果を導き出し、将来の意思決定に大きな影響を与えることができます。最も成長が著しいのは予測分析分野です。これは、個人に合わせた最適な治療計画を立てるのに役立ちます。医師が患者にとって何が最も効果的かを見つけ出し、より良い治療結果を出すことができます。 コンポーネントでは、サービスセグメントが2021年の市場を支配しています。大多数の事業所は分析部門を持たないため、一般的には業界の専門家に委託することで、ツールや手法に関するトレーニングやスタッフへの指導のコストを削減することができます。最も成長が早いコンポーネントはハードウェアで、医療ITへの急速な投資により、より優れたコンピュータやハードウェアコンポーネントへのニーズが市場成長の要因となっています。 現在、最も大きなシェアを占めているのは、オンプレミス型のデリバリーモデルです。医療機関は、分析ツールやソフトウェアのインストールを選択しています。オンプレミスのインストールは、データの盗難が少なく、データや患者記録へのアクセスやメンテナンスが容易になります。しかし、クラウドベースのストレージは、保存が簡単で、セットアップの要件が最小限であることから人気を集めており、これが市場成長の主な原動力となっています。 アプリケーション分野では、現在、金融アプリケーションが最大の市場シェアを占めています。民間や政府の施設では、金融用途にアナリティクスを採用する動きが活発化しています。ヘルスケアアナリティクスは、保険金請求の決済、リスク分析、不正の特定に利用されています。また、最も成長が著しいのは金融用途で、支払者に年間数十億ドルの損害を与えている保険関連の不正を特定するために利用されています。これらの要因が、医療費支払い者向け分析市場の成長に大きく貢献しています。 COVID-19のパンデミックは、ヘルスケアアナリティクス市場に大きなチャンスをもたらしました。パンデミック時に生成された大量の患者データは、この病気がどのように広がり、どの程度の感染力があり、人々にどのような影響を与えるかを研究する上で大いに役立っています。サプライチェーンの混乱により世界中の経済が深刻な打撃を受け、市場は縮小しましたが、アナリティクスの使用量と導入率は全体的に増加しています。患者や医師とのコミュニケーション手段であるテレヘルスは、マッキンゼーによると、COVID以前の時代から38倍もの普及率を記録しました。 米国ヘルスケアペイヤーアナリティクス市場レポート ハイライト - アナリティクスタイプのセグメントで最大の市場シェアを占めたのは記述式分析で、COVID発生時にウイルスの拡散を研究するために研究所や研究機関によって使用された。 - 最大のコンポーネントはサービス化されたもので、ヘルスケアアナリティクスツールのスタッフトレーニングにかかるコストを削減するために使用されます。 - 使いやすさと患者データの安全性から、オンプレミス型の提供モデルが最大のシェアを占めた。クラウドベースの提供モデルは、その高い容量から、勢いを増している - 金融アプリケーション分野は、リスクの最小化、保険金請求における不正の特定など、広範囲な意味を持つため、2021年に最大となった。 目次Table of ContentsChapter 1. Research Methodology 1.1 Research Methodology 1.1.1 Information Procurement 1.2 Information or Data Analysis 1.3 Market Formulation & Validation 1.3.1 Regional Market: CAGR Calculation 1.4 Region-Based Segment Share Calculation 1.5 List Of Secondary Sources 1.6 List Of Primary Resources Chapter 2. Executive Summary 2.1 Market Snapshot Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope 3.1 Penetration And Growth Prospect Mapping 3.2 U.S. Healthcare Payer Analytics: Market Dynamics 3.2.1 Market Driver Analysis 3.2.1.1 Increasing Adoption of Healthcare Analytics for transforming care management 3.2.1.2 Growing usage of big data in healthcare 3.2.1.3 Growing healthcare expenditure 3.2.2 Market Restraint Analysis 3.2.2.1 Data privacy and theft issues 3.2.2.2 Shortage of qualified professionals 3.2.3 Market Challenge Analysis 3.2.3.1 Barriers Associated With Implementation Of Predictive Analytics 3.2.4 Market Opportunity Analysis 3.2.4.1 Growing penetration of healthcare analytics is providing opportunities for performance improvement 3.3 Impact of COVID-19 on Healthcare Analytics for Payers 3.4 U.S. Healthcare Analytics for Payers Industry Analysis - Porter’s Five Forces 3.4.1 Supplier Power - Low 3.4.2 Buyer Power - Moderate 3.4.3 Substitution Threat - Low 3.4.4 Threat Of New Entrants - Moderate 3.4.5 Competitive Rivalry - High 3.5 U.S. Healthcare Analytics For Payers Industry Analysis - PEST 3.5.1 Political And Legal Landscape 3.5.2 Economic And Social Landscape 3.5.3 Technology Landscape 3.6 Major Deals & Strategic Alliances Analysis 3.6.1 Partnerships, Joint Ventures, Collaborations & Licensing 3.6.2 Mergers And Acquisitions 3.6.3 Investments And Product Launches Chapter 4. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Analytics Type Estimates & Trend Analysis 4.1 Analytics Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 4.1.1 Descriptive Analytics 4.1.1.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 4.1.2 Predictive Analytics 4.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 4.1.3 Prescriptive Analytics 4.1.3.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 5. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis 5.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 5.1.1 Software 5.1.1.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 5.1.2 Hardware 5.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 5.1.3 Services 5.1.3.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 6. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Delivery Model Estimates & Trend Analysis 6.1 Delivery Model Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 6.1.1 On-Premises 6.1.1.1 Market estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 6.1.2 Web-Based 6.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 6.1.3 Cloud-Based 6.1.3.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 7. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Application Estimates & Trends Analysis 7.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 7.1.1 Clinical 7.1.1.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 7.1.2 Financial 7.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 7.1.3 Operational And Administrative 7.1.3.1 Market Estimates And forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 8. Competitive Analysis 8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 8.2 Company Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players) 8.3 Vendor Landscape 8.3.1 Public Companies 8.3.2 Company Market Position Analysis (Geographic Presence, Product Portfolio, Key Alliance, Industry Experience) 8.3.3 Private Companies 8.3.3.1 List Of Key Emerging Companies/Technology Disruptors/Innovators 8.3.3.2 Regional Network Map Chapter 9. Competitive Landscape 9.1 Company Profiles 9.1.1 IBM 9.1.1.1 Company overview 9.1.1.2 Financial performance 9.1.1.3 Product benchmarking 9.1.1.4 Strategic initiatives 9.1.2 Optum, Inc. 9.1.2.1 Company overview 9.1.2.2 Financial performance 9.1.2.3 Product benchmarking 9.1.2.4 Strategic initiatives 9.1.3 Oracle 9.1.3.1 Company overview 9.1.3.2 Financial performance 9.1.3.3 Product benchmarking 9.1.4 HMS 9.1.4.1 Company overview 9.1.4.2 Financial performance 9.1.4.3 Product benchmarking 9.1.4.4 Strategic initiatives 9.1.5 Citiustech, Inc. 9.1.5.1 Company overview 9.1.5.2 Financial performance 9.1.5.3 Product benchmarking 9.1.5.4 Strategic initiatives 9.1.6 Medeanalytics, Inc. 9.1.6.1 Company overview 9.1.6.2 Financial performance 9.1.6.3 Product benchmarking 9.1.6.4 Strategic initiatives 9.1.7 Mckesson Corporation 9.1.7.1 Company overview 9.1.7.2 Financial performance 9.1.7.3 Product benchmarking 9.1.7.4 Strategic initiatives 9.1.8 Allscripts Healthcare, Llc 9.1.8.1 Company overview 9.1.8.2 Financial performance 9.1.8.3 Product benchmarking 9.1.8.4 Strategic initiatives 9.1.9 Cerner Corporation 9.1.9.1 Company overview 9.1.9.2 Financial performance 9.1.9.3 Product benchmarking 9.1.9.4 Strategic initiatives 9.1.10 Sas Institute, Inc. 9.1.10.1 Company overview 9.1.10.2 Financial performance 9.1.10.3 Product benchmarking 9.1.10.4 Strategic initiatives
SummaryU.S. Healthcare Payer Analytics Market Growth & Trends Table of ContentsTable of ContentsChapter 1. Research Methodology 1.1 Research Methodology 1.1.1 Information Procurement 1.2 Information or Data Analysis 1.3 Market Formulation & Validation 1.3.1 Regional Market: CAGR Calculation 1.4 Region-Based Segment Share Calculation 1.5 List Of Secondary Sources 1.6 List Of Primary Resources Chapter 2. Executive Summary 2.1 Market Snapshot Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope 3.1 Penetration And Growth Prospect Mapping 3.2 U.S. Healthcare Payer Analytics: Market Dynamics 3.2.1 Market Driver Analysis 3.2.1.1 Increasing Adoption of Healthcare Analytics for transforming care management 3.2.1.2 Growing usage of big data in healthcare 3.2.1.3 Growing healthcare expenditure 3.2.2 Market Restraint Analysis 3.2.2.1 Data privacy and theft issues 3.2.2.2 Shortage of qualified professionals 3.2.3 Market Challenge Analysis 3.2.3.1 Barriers Associated With Implementation Of Predictive Analytics 3.2.4 Market Opportunity Analysis 3.2.4.1 Growing penetration of healthcare analytics is providing opportunities for performance improvement 3.3 Impact of COVID-19 on Healthcare Analytics for Payers 3.4 U.S. Healthcare Analytics for Payers Industry Analysis - Porter’s Five Forces 3.4.1 Supplier Power - Low 3.4.2 Buyer Power - Moderate 3.4.3 Substitution Threat - Low 3.4.4 Threat Of New Entrants - Moderate 3.4.5 Competitive Rivalry - High 3.5 U.S. Healthcare Analytics For Payers Industry Analysis - PEST 3.5.1 Political And Legal Landscape 3.5.2 Economic And Social Landscape 3.5.3 Technology Landscape 3.6 Major Deals & Strategic Alliances Analysis 3.6.1 Partnerships, Joint Ventures, Collaborations & Licensing 3.6.2 Mergers And Acquisitions 3.6.3 Investments And Product Launches Chapter 4. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Analytics Type Estimates & Trend Analysis 4.1 Analytics Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 4.1.1 Descriptive Analytics 4.1.1.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 4.1.2 Predictive Analytics 4.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 4.1.3 Prescriptive Analytics 4.1.3.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 5. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis 5.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 5.1.1 Software 5.1.1.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 5.1.2 Hardware 5.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 5.1.3 Services 5.1.3.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 6. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Delivery Model Estimates & Trend Analysis 6.1 Delivery Model Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 6.1.1 On-Premises 6.1.1.1 Market estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 6.1.2 Web-Based 6.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 6.1.3 Cloud-Based 6.1.3.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 7. U.S. Healthcare Payer Analytics Market: Application Estimates & Trends Analysis 7.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030 7.1.1 Clinical 7.1.1.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 7.1.2 Financial 7.1.2.1 Market Estimates And Forecasts 2016 - 2030 (USD Million) 7.1.3 Operational And Administrative 7.1.3.1 Market Estimates And forecasts 2016 - 2030 (USD Million) Chapter 8. Competitive Analysis 8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants 8.2 Company Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players) 8.3 Vendor Landscape 8.3.1 Public Companies 8.3.2 Company Market Position Analysis (Geographic Presence, Product Portfolio, Key Alliance, Industry Experience) 8.3.3 Private Companies 8.3.3.1 List Of Key Emerging Companies/Technology Disruptors/Innovators 8.3.3.2 Regional Network Map Chapter 9. Competitive Landscape 9.1 Company Profiles 9.1.1 IBM 9.1.1.1 Company overview 9.1.1.2 Financial performance 9.1.1.3 Product benchmarking 9.1.1.4 Strategic initiatives 9.1.2 Optum, Inc. 9.1.2.1 Company overview 9.1.2.2 Financial performance 9.1.2.3 Product benchmarking 9.1.2.4 Strategic initiatives 9.1.3 Oracle 9.1.3.1 Company overview 9.1.3.2 Financial performance 9.1.3.3 Product benchmarking 9.1.4 HMS 9.1.4.1 Company overview 9.1.4.2 Financial performance 9.1.4.3 Product benchmarking 9.1.4.4 Strategic initiatives 9.1.5 Citiustech, Inc. 9.1.5.1 Company overview 9.1.5.2 Financial performance 9.1.5.3 Product benchmarking 9.1.5.4 Strategic initiatives 9.1.6 Medeanalytics, Inc. 9.1.6.1 Company overview 9.1.6.2 Financial performance 9.1.6.3 Product benchmarking 9.1.6.4 Strategic initiatives 9.1.7 Mckesson Corporation 9.1.7.1 Company overview 9.1.7.2 Financial performance 9.1.7.3 Product benchmarking 9.1.7.4 Strategic initiatives 9.1.8 Allscripts Healthcare, Llc 9.1.8.1 Company overview 9.1.8.2 Financial performance 9.1.8.3 Product benchmarking 9.1.8.4 Strategic initiatives 9.1.9 Cerner Corporation 9.1.9.1 Company overview 9.1.9.2 Financial performance 9.1.9.3 Product benchmarking 9.1.9.4 Strategic initiatives 9.1.10 Sas Institute, Inc. 9.1.10.1 Company overview 9.1.10.2 Financial performance 9.1.10.3 Product benchmarking 9.1.10.4 Strategic initiatives
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