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チームコラボレーションソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:デプロイメント別、ソフトウェアタイプ別、アプリケーション別(小売、医療、BFSI、IT・通信)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年


Team Collaboration Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment, By Software Type, By Application (Retail, Healthcare, BFSI, IT & Telecom), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

チームコラボレーションソフトウェア市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、チームコラボレーションソフトウェアの世界市場規模は、予測期間中にCAGR 9.5%を示し、2030年までに... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2022年5月2日 US$4,950
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サマリー

チームコラボレーションソフトウェア市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、チームコラボレーションソフトウェアの世界市場規模は、予測期間中にCAGR 9.5%を示し、2030年までに566億7000万ドルに達すると予測されています。この市場の有望な成長見通しは、コラボレーション、ブレーンストーミング、コンテンツ共有のためのコミュニケーションおよび会議ソリューションの企業全体での採用が増加していることに起因していると思われます。

COVID-19の大流行の中、多くの企業がリモートワーク文化に移行し、チームコラボレーションを行うために主にビデオ会議ソリューションに依存しています。パンデミック後もハイブリッドワーキングモデルを検討する企業があるため、近い将来、これらのソリューションに対する需要はさらに高まると予想されます。

コラボレーション・ソリューションに対する需要の高まりは、業界各社が手頃な価格で技術的に高度なビデオ会議ソリューションを提供することを後押ししている。このため、いくつかの組織でこれらのソリューションの大規模な展開が促進されました。例えば、2021年3月、Avaya Inc.は、ハイブリッドリモートワークモデルの需要増に対応するため、同社のWorkstreamコラボレーションプラットフォーム「Spaces」に新機能を導入した。この新しい人工知能ベースのコラボレーションミーティングプラットフォームは、シンプルで統合されたビデオ通話と音声通話を提供し、既存のオンプレミス通話技術を変革することができます。

拡張現実(AR)および仮想現実(VR)に基づく仮想コラボレーションソリューションの登場は、予測期間中の市場成長を後押しすると予想されます。いくつかの市場プレーヤーは、これらのソリューションの普及に起因する提供を開始しています。例えば、2021年10月、シスコシステムズ社のWebexOneは、次世代ハイブリッドワークコラボレーション製品Webex Hologramのプレビューを公開した。この新ツールは、ARヘッドセットを活用し、Webexの会議機能と没入型3Dホログラムを統合した、業界初のリアルタイム会議ソリューションです。

タスクの自動化やワークプレイスコラボレーションの強化に向けた、さまざまな業界の企業の傾向の高まりにより、AIボットやスマートバーチャルパーソナルアシスタント(SVPA)の導入が促進されています。これらのボットは、会議のスケジュール管理やメモの作成など、さまざまなタスクを実行します。さらに、チャットボットは、デスクを持たない最前線の労働者がスマートデバイスを通じてデジタルサービスを利用するための標準的な機能として台頭してきています。

チームコラボレーションソフトウェア市場レポートハイライト

- 展開の面では、クラウドセグメントが2030年まで大幅な成長率を記録すると予測されています。これは、クラウドベースのチームコラボレーションソリューションの導入が進み、インフラコストの節約につながることが要因として挙げられます

- タイプ別では、Jabber、Cisco WebEx Meetings、Adobe Connectなどの会議ソリューションの採用が拡大していることから、会議ソフトウェア分野が予測期間中に大幅な成長を遂げると予測される。

- アプリケーション別では、小売アプリケーション分野が2030年までに最も高い売上シェアを記録すると予想される。これは、従業員のエンゲージメント向上とリアルタイムの情報共有に対する小売企業のニーズが高まっていることに起因している。

- ソフトウェアとハードウェアの統合、およびネットワーク機能の強化に向けた継続的な取り組みが、市場シェアを拡大するために主要プレーヤーが採用している主要な戦略の一部です。



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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1 Research Methodology
1.2 Research Scope and Assumptions
1.3 List of Data Sources
1.3.1 Secondary Sources
1.3.2 Primary Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1 Market Outlook
Chapter 3. Industry Outlook
3.1 Market Segmentation & Scope
3.2 Market Size and Growth Prospects
3.3 Value Chain Analysis
3.4 Market Dynamics
3.4.1 Market Driver Analysis
3.4.1.1 Growing Adoption of Cloud-Based SaaS
3.4.1.2 Increasing Demand for Communication & Conferencing Solutions in Enterprises
3.4.2 Market Restraint Analysis
3.4.2.1 High Initial Capital Cost
3.4.2.2 Growing Security Concerns
3.5 Penetration & Growth Prospects Mapping
3.6 Key Company Analysis
3.7 Business Environment Analysis Tools
3.7.1 PEST Analysis
3.7.2 Porter’s Five Forces Analysis
3.8 COVID-19 Impact on the Market
3.9 COVID-19 Regional Analysis
3.10 Impact of COVID-19 on Market Players - New Strategies Undertaken
Chapter 4. Team Collaboration Software Market Deployment Outlook
4.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.2 Deployment Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
4.3 Cloud-based Team Collaboration Software
4.4 On-premise Team Collaboration Software
Chapter 5. Team Collaboration Software Market Type Outlook
5.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.2 Software Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
5.3 Conferencing Software
5.4 Communication & Coordination Software
Chapter 6. Team Collaboration Software Market Application Outlook
6.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.2 Application Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
6.3 Manufacturing
6.4 BFSI
6.5 IT & Telecom
6.6 Retail
6.7 Healthcare
6.8 Logistics & Transportation
6.9 Education
Chapter 7. Team Collaboration Software Market Regional Outlook
7.1 Team Collaboration Software Market, by Region, 2021 & 2030
7.2 Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
7.3 North America
7.3.1 U.S.
7.3.2 Canada
7.4 Europe
7.4.1 Germany
7.4.2 U.K.
7.5 Asia Pacific
7.5.1 China
7.5.2 India
7.5.3 Japan
7.6 Latin America
7.6.1 Brazil
7.6.2 Mexico
7.7 MEA
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1 Adobe
8.1.1 Company Overview
8.1.2 Financial Performance
8.1.3 Product Benchmarking
8.1.4 Recent Developments
8.2 Asana, Inc
8.2.1 Company Overview
8.2.2 Financial Performance
8.2.3 Product Benchmarking
8.2.4 Recent Developments
8.3 Avaya Inc.
8.3.1 Company Overview
8.3.2 Financial Performance
8.3.3 Product Benchmarking
8.3.4 Recent Developments
8.4 AT&T, Inc.
8.4.1 Company Overview
8.4.2 Financial Performance
8.4.3 Product Benchmarking
8.4.4 Recent Developments
8.5 Blackboard Inc.
8.5.1 Company Overview
8.5.2 Product Benchmarking
8.6 Cisco Systems, Inc
8.6.1 Company Overview
8.6.2 Financial Performance
8.6.3 Product Benchmarking
8.6.4 Recent Developments
8.7 Citrix Systems, Inc.
8.7.1 Company Overview
8.7.2 Financial Performance
8.7.3 Product Benchmarking
8.7.4 Recent Developments
8.8 Google
8.8.1 Company Overview
8.8.2 Financial Performance
8.8.3 Product Benchmarking
8.8.4 Recent Developments
8.9 IBM Corporation
8.9.1 Company Overview
8.9.2 Financial Performance
8.9.3 Product Benchmarking
8.9.4 Recent Developments
8.10 Microsoft
8.10.1 Company Overview
8.10.2 Financial Performance
8.10.3 Product Benchmarking
8.10.4 Recent Developments
8.11 OpenText Corporation
8.11.1 Company Overview
8.11.2 Financial Performance
8.11.3 Product Benchmarking
8.11.4 Recent Developments
8.12 Oracle
8.12.1 Company Overview
8.12.2 Financial Performance
8.12.3 Product Benchmarking
8.12.4 Recent Developments
8.13 Slack Technologies, LLC
8.13.1 Company Overview
8.13.2 Financial Performance
8.13.3 Product Benchmarking
8.13.4 Recent Developments
8.14 Zoom Video Communications, Inc
8.14.1 Company Overview
8.14.2 Financial Performance
8.14.3 Product Benchmarking
8.14.4 Recent Developments

 

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Summary

Team Collaboration Software Market Growth & Trends

The global team collaboration software market size is anticipated to reach USD 56.67 billion by 2030, exhibiting a CAGR of 9.5% during the forecast period, according to a new report published by Grand View Research, Inc. The promising growth prospects of the market can be credited to the increasing adoption of communication and conferencing solutions across businesses to collaborate, brainstorm, and share content.

Amid the COVID-19 pandemic, numerous companies have transitioned to the remote working culture and rely chiefly on video conferencing solutions for team collaboration. The demand for these solutions is expected to increase further in the near future, as several organizations are willing to consider a hybrid working model even after the pandemic.

The heightened demand for collaborative solutions has encouraged industry players to provide affordable and technologically advanced video conferencing solutions. This has facilitated the large-scale deployment of these solutions across several organizations. For instance, in March 2021, Avaya Inc. introduced new features to its Workstream collaboration platform Spaces to cater to the rising demand for a hybrid remote working model. The new artificial intelligence-based collaborative meetings platform offers simple, integrated video and voice calling and can transform the existing on-premise calling technology.

The advent of virtual collaboration solutions based on Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) is expected to boost the market growth during the forecast period. Several market players have started offering these solutions owing to their increased popularity. For instance, in October 2021, WebexOne by Cisco Systems, Inc. released the preview of its next-generation hybrid work collaboration product Webex Hologram. This new tool is the industry’s first real-time meeting solution that leverages AR headsets to integrate Webex meeting functionality with immersive 3D holograms.

The growing proclivity of businesses across several industries toward automating tasks and enhancing workplace collaboration has encouraged the deployment of AI bots and Smart Virtual Personal Assistants (SVPA). These bots perform various tasks such as scheduling meetings and taking notes. Besides, chatbots are emerging as a standard capability for desk-less and frontline workers to use digital services through smart devices.

Team Collaboration Software Market Report Highlights

• In terms of deployment, the cloud segment is estimated to record a substantial growth rate through 2030. This can be attributed to the increased adoption of cloud-based team collaboration solutions, which helps save infrastructure costs

• In terms of type, the conferencing software segment is anticipated to grow significantly during the forecast period owing to the mounting adoption of conferencing solutions such as Jabber, Cisco WebEx Meetings, and Adobe Connect

• In terms of application, the retail application segment is expected to record the highest revenue share in the market by 2030. This can be credited to the increasing need of retail companies to improve employee engagement and facilitate real-time information sharing

• Integration of software and hardware and ongoing efforts to strengthen network capabilities are some of the key strategies adopted by major market players to increase their market share



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1 Research Methodology
1.2 Research Scope and Assumptions
1.3 List of Data Sources
1.3.1 Secondary Sources
1.3.2 Primary Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1 Market Outlook
Chapter 3. Industry Outlook
3.1 Market Segmentation & Scope
3.2 Market Size and Growth Prospects
3.3 Value Chain Analysis
3.4 Market Dynamics
3.4.1 Market Driver Analysis
3.4.1.1 Growing Adoption of Cloud-Based SaaS
3.4.1.2 Increasing Demand for Communication & Conferencing Solutions in Enterprises
3.4.2 Market Restraint Analysis
3.4.2.1 High Initial Capital Cost
3.4.2.2 Growing Security Concerns
3.5 Penetration & Growth Prospects Mapping
3.6 Key Company Analysis
3.7 Business Environment Analysis Tools
3.7.1 PEST Analysis
3.7.2 Porter’s Five Forces Analysis
3.8 COVID-19 Impact on the Market
3.9 COVID-19 Regional Analysis
3.10 Impact of COVID-19 on Market Players - New Strategies Undertaken
Chapter 4. Team Collaboration Software Market Deployment Outlook
4.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
4.2 Deployment Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
4.3 Cloud-based Team Collaboration Software
4.4 On-premise Team Collaboration Software
Chapter 5. Team Collaboration Software Market Type Outlook
5.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.2 Software Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
5.3 Conferencing Software
5.4 Communication & Coordination Software
Chapter 6. Team Collaboration Software Market Application Outlook
6.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.2 Application Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
6.3 Manufacturing
6.4 BFSI
6.5 IT & Telecom
6.6 Retail
6.7 Healthcare
6.8 Logistics & Transportation
6.9 Education
Chapter 7. Team Collaboration Software Market Regional Outlook
7.1 Team Collaboration Software Market, by Region, 2021 & 2030
7.2 Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
7.3 North America
7.3.1 U.S.
7.3.2 Canada
7.4 Europe
7.4.1 Germany
7.4.2 U.K.
7.5 Asia Pacific
7.5.1 China
7.5.2 India
7.5.3 Japan
7.6 Latin America
7.6.1 Brazil
7.6.2 Mexico
7.7 MEA
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1 Adobe
8.1.1 Company Overview
8.1.2 Financial Performance
8.1.3 Product Benchmarking
8.1.4 Recent Developments
8.2 Asana, Inc
8.2.1 Company Overview
8.2.2 Financial Performance
8.2.3 Product Benchmarking
8.2.4 Recent Developments
8.3 Avaya Inc.
8.3.1 Company Overview
8.3.2 Financial Performance
8.3.3 Product Benchmarking
8.3.4 Recent Developments
8.4 AT&T, Inc.
8.4.1 Company Overview
8.4.2 Financial Performance
8.4.3 Product Benchmarking
8.4.4 Recent Developments
8.5 Blackboard Inc.
8.5.1 Company Overview
8.5.2 Product Benchmarking
8.6 Cisco Systems, Inc
8.6.1 Company Overview
8.6.2 Financial Performance
8.6.3 Product Benchmarking
8.6.4 Recent Developments
8.7 Citrix Systems, Inc.
8.7.1 Company Overview
8.7.2 Financial Performance
8.7.3 Product Benchmarking
8.7.4 Recent Developments
8.8 Google
8.8.1 Company Overview
8.8.2 Financial Performance
8.8.3 Product Benchmarking
8.8.4 Recent Developments
8.9 IBM Corporation
8.9.1 Company Overview
8.9.2 Financial Performance
8.9.3 Product Benchmarking
8.9.4 Recent Developments
8.10 Microsoft
8.10.1 Company Overview
8.10.2 Financial Performance
8.10.3 Product Benchmarking
8.10.4 Recent Developments
8.11 OpenText Corporation
8.11.1 Company Overview
8.11.2 Financial Performance
8.11.3 Product Benchmarking
8.11.4 Recent Developments
8.12 Oracle
8.12.1 Company Overview
8.12.2 Financial Performance
8.12.3 Product Benchmarking
8.12.4 Recent Developments
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8.13.1 Company Overview
8.13.2 Financial Performance
8.13.3 Product Benchmarking
8.13.4 Recent Developments
8.14 Zoom Video Communications, Inc
8.14.1 Company Overview
8.14.2 Financial Performance
8.14.3 Product Benchmarking
8.14.4 Recent Developments

 

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