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韓国スポーツ観光市場


South Korea Sports Tourism Market

韓国のスポーツツーリズム市場:2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価 FMIが発行した南アフリカのスポーツツーリズムに関する最新市場調査レポートは、2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価... もっと見る

 

 

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サマリー

韓国のスポーツツーリズム市場:2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価

FMIが発行した南アフリカのスポーツツーリズムに関する最新市場調査レポートは、2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価を提供しています。この調査では、最も重要な市場力学の包括的な評価を提供しています。過去と現在の成長パラメータを徹底的に調査した後、市場の成長見通しを最大限の精度で得ています。

市場区分
スポーツタイプ別
- サッカー/サッカー
- クリケット
- モータースポーツ
- バスケットボール
- その他

スポーツツーリズムのタイプ別

- スポーツイベント観光
- ノスタルジア・スポーツツーリズム
- アクティブ・スポーツ・ツーリズム
- 受動的スポーツ・ツーリズム

観光タイプ別
- エコツーリズム
- グリーン・ツーリズム
- ソフト・ツーリズム
- コミュニティ・ツーリズム

消費者志向別

- 男性
- 女性
- 子ども

観光客のタイプ別

- 国内
- 国際線

ツアータイプ別

- 個人旅行
- 団体ツアー
- パッケージ旅行者

予約チャンネル

- 電話予約
- オンライン予約
- 来店予約

年齢別

- 15-25歳
- 26-35歳
- 36-45歳
- 46~55歳
- 66~75歳

地域別

- 韓国

レポートのチャプター

エグゼクティブサマリー

この調査レポートでは、韓国のスポーツツーリズム市場について市場展望、需要サイドの動向、供給サイドの動向、さらにFMI分析および南アフリカスポーツツーリズムに関する推奨事項などを掲載し、エグゼクティブサマリーとしてまとめています。

第01章 市場概要

本章では、韓国スポーツツーリズム市場の詳細なセグメントと定義を紹介し、南アフリカスポーツツーリズムの基本情報を理解するのに役立ちます。またこの章では、市場範囲、分類、制限などを紹介し、韓国スポーツツーリズム市場レポートの市場範囲を理解するのに役立ちます。

第02章 市場の背景

本章では、観光タイプ別の処理方法の概要、消費者の購買パターンと傾向、政策展開と規制シナリオの詳細な分析を含みます。また、マクロ経済要因の詳細な分析も含まれており、GDP成長見通し、産業付加価値、個人消費、支出、現代貿易の普及、消費者物価指数などのトピックをカバーしています。本章では、市場をより深く理解するために、予測要因(関連性と影響)、バリューチェーン分析、市場ダイナミクス(促進要因、阻害要因、機会)も取り上げています。

第03章 韓国のスポーツツーリズム市場の需要分析2017-2021年および予測、2022-2032年

本章では、過去の市場価値(XX)分析(2017-2021年)、現在および将来の市場価値(3,666百万米ドル)および数量(9.0%)予測(2022-2032年)を掲載しています。予測は、前年比成長トレンド分析と絶対$の機会分析国に基づいています。

第04章 韓国のスポーツツーリズム市場:価格分析

観光タイプ別に、地域別価格分析(USD/MT)、平均価格分析ベンチマーク、価格設定に影響を与える主な要因などの価格分析を行っています。

第05章 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:スポーツタイプ別

スポーツタイプ別に分類すると、韓国のスポーツツーリズム市場はサッカー/サッカー、クリケット、モータースポーツ、バスケットボール、その他に区分されます。また、スポーツタイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のスポーツタイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第06章 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:スポーツツーリズムタイプ別

スポーツツーリズムのタイプ別に、韓国スポーツツーリズム市場はスポーツイベント観光、ノスタルジアスポーツ観光、アクティブスポーツ観光、パッシブスポーツ観光に区分されます。また、スポーツツーリズムタイプ別に市場の魅力度分析も行っています。また、上記のスポーツツーリズムタイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第07章 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:観光タイプ別

観光タイプ別に韓国スポーツツーリズム市場を分類すると、エコツーリズム、グリーンツーリズム、ソフトツーリズム、コミュニティツーリズムに分けられます。また、観光タイプ別に市場魅力度分析を掲載しています。また、上記の観光タイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第08章 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:消費者志向別

消費者志向別に、韓国のスポーツツーリズム市場を男性、女性、子供に区分します。また、消費者志向別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の消費者志向別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第09章 韓国スポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:観光タイプ別

観光客のタイプ別に、韓国のスポーツツーリズム市場を国内、海外に区分します。また、観光客タイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の観光客タイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第10章 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:ツアータイプ別

ツアータイプ別に韓国スポーツツーリズム市場を分類すると、個人旅行者、ツアーグループ、パッケージ旅行者に分けられます。また、ツアータイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のツアータイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第11章 韓国スポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:予約チャネル別

予約チャネル別に、韓国スポーツツーリズム市場を電話予約、オンライン予約、対面予約に区分します。また、予約チャネル別に市場の魅力度分析を提供します。また、上記のBy Booking Channelの金額予測とYoY成長率比較も提供します。

第12章 韓国スポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:年齢層別

年齢層別に、韓国のスポーツツーリズム市場を15~25歳、26~35歳、36~45歳、46~55歳、66~75歳に区分します。また、本セクションでは年齢層別に市場の魅力度分析も行っています。また、上記の年齢層別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第13章 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および地域別予測 2022-2032年

地域別に分類すると、韓国のスポーツツーリズム市場は韓国に区分されます。また本セクションでは、地域別に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、読者は上記のすべての地域別の金額予測と前年比成長率の比較もご覧いただけます。

第14章 主要国 韓国のスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年

本章では、韓国のスポーツツーリズム市場が世界の主要国でどのように成長すると予想されるかについての洞察を提供します。

第15章 市場構造分析-評価

本章では、企業ダッシュボード、企業階層別産業構造分析(2022E)、トッププレーヤーの企業シェア分析(2022E)、競合ベンチマーキング-マトリックスを掲載。

第16章 競争の深堀り(暫定リスト)

本章では、企業概要、観光タイプ別企業ポートフォリオ、市場セグメント別収益性、売上高の足跡、SWOT分析、本レポートで調査対象としている企業の戦略概要を掲載しています。本レポートで取り上げている市場プレイヤーは、MyRealTrip、Tripstore、Creatrip、TNDN、Tripbtoz、OnlineTour、Discover Seoul Travel PASS、仁川観光公社、Halalroad、チェジュ観光公社、文化体育観光部、Super Bike Tour Seoul、丹陽パラグライダー、その他である。

第17章 前提条件と略語

本章では、南アフリカスポーツツーリズム報告書に含まれる情報や統計の基礎となる頭字語や仮定のリ ストを掲載する。

第18章 調査方法

本章では、韓国スポーツツーリズム市場に関する様々な結論や重要な質的・量的情報を得るために行った調査方法について読者の理解を支援します。


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

1.1.韓国スポーツツーリズム市場の展望

1.1.1.誰が旅行しているのか?

1.1.2.彼らはいくら使うのか?

1.1.3.観光業のGDPへの直接貢献

1.1.4.観光業の雇用への直接貢献

1.2.スポーツツーリズムの進化分析

1.3.FMI分析と提言

2.市場紹介

2.1.総支出額(US$ Mn)と予測(2022-2032年)

2.2.観光客数(Mn)と予測(2022-2032年)

2.3.総消費額前年比成長率予測(2022-2032年)

2.4.観光客数 前年比伸び率予測

3.スポーツツーリズム産業分析

3.1.スポーツツーリズム産業の概要

3.1.1.スポーツツーリズム産業の韓国GDPへの貢献

3.1.2.韓国の雇用全体に対するスポーツ観光産業の貢献

3.1.3.Covid-19の影響

3.1.4.その他

4.韓国スポーツツーリズム市場のダイナミクス

4.1.市場促進要因と機会

4.1.1.韓国におけるスポーツツーリズムの発展につながる主な要因は何か?

4.1.2.政策研究開発は、スポーツ観光産業における様々な新分野の開拓を支援する。

4.1.3.その他(コース学習中)

5.市場の背景

5.1.マクロ経済要因

5.1.1.韓国のGDP成長率見通し

5.1.2.韓国の産業付加価値

5.1.3.個人消費の見通し

5.1.4.韓国 スポーツツーリズムのGDPへの直接寄与

5.1.5.インターネット普及率

5.1.6.スポーツツーリズムへの設備投資

5.2.予測要因-関連性と影響

6.韓国スポーツツーリズム市場の分類(2021年

6.1.イントロダクション/主な調査結果

6.2.スポーツタイプ別市場分析

6.2.1.サッカー

6.2.2.クリケット

6.2.3.モータースポーツ

6.2.4.バスケットボール

6.2.5.その他

6.3.観光産業別市場分析

6.3.1.スポーツイベント観光

6.3.2.ノスタルジア・スポーツツーリズム

6.3.3.アクティブ・スポーツツーリズム

6.3.4.受動的スポーツツーリズム

6.4.ツアータイプ別市場分析

6.4.1.個人旅行者

6.4.2.ツアーグループ

6.4.3.パッケージ旅行者

6.5.消費者志向による現在の市場分析

6.5.1.男性

6.5.2.女子

6.5.3.子供

6.6.年齢層別市場分析

6.6.1.15~25歳

6.6.2.26~35歳

6.6.3.36~45歳

6.6.4.46~55歳

6.6.5.66~75歳

6.7.予約チャネル別市場分析

6.7.1.電話予約

6.7.2.オンライン予約

6.7.3.対面予約

7.ソーシャルメディア・センチメンタル分析

7.1.好まれるソーシャルメディア・プラットフォーム

7.1.1.1.フェイスブック

7.1.1.2.ユーチューブ

7.1.1.3.インスタグラム

7.1.1.4.ツイッター

7.1.1.5.リンクトイン

7.1.1.6.ピンタレスト

7.1.1.7.グーグル

7.1.1.8.その他

7.2.ソーシャルメディアにおける旅行先に対する消費者の認識-肯定的な言及と否定的な言及

7.3.トレンドの#ハッシュタグ

7.4.ソーシャル・メディア・プラットフォームでの言及数(言及数全体に占める割合)

7.5.地域別ソーシャルメディア・メンション数(総メンション数に占める割合)

7.6.トレンディング・タイトル

8.コンペティション分析

8.1.競合ダッシュボード

8.2.競合による価格分析

8.3.競合ベンチマーキング

8.4.競合のディープダイブ

8.4.1.マイリアルトリップ

8.4.1.1.概要

8.4.1.2.製品ポートフォリオ

8.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.1.4.セールスフットプリント

8.4.1.5.戦略の概要

8.4.1.5.1.マーケティング戦略

8.4.1.5.2.製品戦略

8.4.1.5.3.チャネル戦略

8.4.2.トリップストア

8.4.2.1.概要

8.4.2.2.製品ポートフォリオ

8.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.2.4.セールスフットプリント

8.4.2.5.戦略の概要

8.4.2.5.1.マーケティング戦略

8.4.2.5.2.製品戦略

8.4.2.5.3.チャネル戦略

8.4.3.クリエイトリップ

8.4.3.1.概要

8.4.3.2.製品ポートフォリオ

8.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.3.4.セールスフットプリント

8.4.3.5.戦略の概要

8.4.3.5.1.マーケティング戦略

8.4.3.5.2.製品戦略

8.4.3.5.3.チャネル戦略

8.4.4.TNDN

8.4.4.1.概要

8.4.4.2.製品ポートフォリオ

8.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.4.4.セールスフットプリント

8.4.4.5.戦略の概要

8.4.4.5.1.マーケティング戦略

8.4.4.5.2.製品戦略

8.4.4.5.3.チャネル戦略

8.4.5.トリップ

8.4.5.1.概要

8.4.5.2.製品ポートフォリオ

8.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.5.4.セールスフットプリント

8.4.5.5.戦略の概要

8.4.5.5.1.マーケティング戦略

8.4.5.5.2.製品戦略

8.4.5.5.3.チャネル戦略

8.4.6.オンラインツアー

8.4.6.1.概要

8.4.6.2.製品ポートフォリオ

8.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.6.4.セールスフットプリント

8.4.6.5.戦略の概要

8.4.6.5.1.マーケティング戦略

8.4.6.5.2.製品戦略

8.4.6.5.3.チャネル戦略

8.4.7.ディスカバー・ソウル・トラベル・パス

8.4.7.1.概要

8.4.7.2.製品ポートフォリオ

8.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.7.4.セールスフットプリント

8.4.7.5.戦略の概要

8.4.7.5.1.マーケティング戦略

8.4.7.5.2.製品戦略

8.4.7.5.3.チャネル戦略

8.4.8.仁川観光公社

8.4.8.1.概要

8.4.8.2.製品ポートフォリオ

8.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.8.4.セールスフットプリント

8.4.8.5.戦略の概要

8.4.8.5.1.マーケティング戦略

8.4.8.5.2.製品戦略

8.4.8.5.3.チャネル戦略

8.4.9.ハラールロード

8.4.9.1.概要

8.4.9.2.製品ポートフォリオ

8.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.9.4.セールスフットプリント

8.4.9.5.戦略の概要

8.4.9.5.1.マーケティング戦略

8.4.9.5.2.製品戦略

8.4.9.5.3.チャネル戦略

8.4.10.済州観光公社

8.4.10.1.概要

8.4.10.2.製品ポートフォリオ

8.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.10.4.セールスフットプリント

8.4.10.5.戦略の概要

8.4.10.5.1.マーケティング戦略

8.4.10.5.2.製品戦略

8.4.10.5.3.チャネル戦略

8.4.11.文化・スポーツ・観光省

8.4.11.1.概要

8.4.11.2.製品ポートフォリオ

8.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.11.4.セールスフットプリント

8.4.11.5.戦略の概要

8.4.11.5.1.マーケティング戦略

8.4.11.5.2.製品戦略

8.4.11.5.3.チャネル戦略

8.4.12.スーパーバイクツアー・ソウル

8.4.12.1.概要

8.4.12.2.製品ポートフォリオ

8.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.12.4.セールスフットプリント

8.4.12.5.戦略の概要

8.4.12.5.1.マーケティング戦略

8.4.12.5.2.製品戦略

8.4.12.5.3.チャネル戦略

8.4.13.丹陽パラグライダー

8.4.13.1.概要

8.4.13.2.製品ポートフォリオ

8.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.13.4.セールスフットプリント

8.4.13.5.戦略の概要

8.4.13.5.1.マーケティング戦略

8.4.13.5.2.製品戦略

8.4.13.5.3.チャネル戦略

8.4.14.その他(要望に応じて)

8.4.14.1.概要

8.4.14.2.製品ポートフォリオ

8.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.14.4.セールスフットプリント

8.4.14.5.戦略の概要

8.4.14.5.1.マーケティング戦略

8.4.14.5.2.製品戦略

8.4.14.5.3.チャネル戦略

9.前提条件と略語

10.調査方法

 

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Summary

South Korea Sports Tourism Market: Industry Analysis 2017-2021 and Opportunity Assessment 2022-2032

A recent market study published by FMI on South Africa Sports Tourism offers a industry analysis for 2017-2021 and opportunity assessment for 2022-2032. The study offers a comprehensive assessment of the most important market dynamics. After conducting thorough research on the historical and current growth parameters, the growth prospects of the market are obtained with maximum precision.

Market Segmentation
By Sports Type:
• Football/Soccer
• Cricket
• Motorsports
• Basketball
• Others

By Sports Tourism Type:

• Sports Event Tourism
• Nostalgia Sports Tourism
• Active Sports Tourism
• Passive Sports Tourism

By Tourism Type:
• Eco-Tourism
• Green Tourism
• Soft Tourism
• Community Tourism

By Consumer Orientation:

• Men
• Women
• Children

By Tourist Type:

• Domestic
• International

By Tour Type:

• Independent Travellers
• Tour Groups
• Package Travellers

By Booking Channel:

• Phone Booking
• Online Booking
• In Person Booking

By Age Group:

• 15-25 Years
• 26-35 Years
• 36-45 Years
• 46-55 Years
• 66-75 Years

By Region:

• South Korea

Report Chapters

Executive Summary

The executive summary of the South Korea Sports Tourism Market includes the market outlook, demand side trends, supply side trends and also include FMI analysis and recommendations of South Africa Sports Tourism.

Chapter 01 - Market Overview

Readers can find the detailed segmentation and definition of the South Korea Sports Tourism Market in this chapter, which will help to understand basic information about South Africa Sports Tourism. This section also highlights the market scope, taxonomy and limitations which help the reader understand the market coverage of South Korea Sports Tourism Market report.

Chapter 02 - Market Background

This chapter includes detailed analysis of the By Tourism Type processing methods overview, consumer buying patterns & tendencies and policy developments and regulatory scenario. It also includes in depth analysis of macro-economic factors and covers topics like GDP growth outlook, industry value added, personal consumption, expenditures, modern trade penetration and consumer price indices. The chapter also covers forecast factors - relevance & impact, value chain analysis and market dynamics (drivers, restraints and opportunities) to better understand the market.

Chapter 03 - South Korea Sports Tourism Market Demand Analysis 2017-2021 and Forecast, 2022-2032

The chapter include historical market value (XX) analysis (2017-2021) and current and future market value (US$ 3,666 Million) and volume (9.0%) projections (2022-2032). The projections are based on the Y-O-Y growth trend analysis and absolute $ opportunity analysis country of operation.

Chapter 04 - South Korea Sports Tourism Market - Pricing Analysis

Based on By Tourism Type, the pricing analysis chapter include Regional pricing analysis (USD/MT), average pricing analysis benchmark, and key factors impacting the pricing.

Chapter 05 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Sports Type

Based on By Sports Type, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Football/Soccer, Cricket, Motorsports, Basketball, Others. This section also offers market attractiveness analysis based on By Sports Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Sports Type.

Chapter 06 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Sports Tourism Type

Based on By Sports Tourism Type, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Sports Event Tourism, Nostalgia Sports Tourism, Active Sports Tourism, Passive Sports Tourism. This section also offers market attractiveness analysis based on By Sports Tourism Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Sports Tourism Type.

Chapter 07 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Tourism Type

Based on By Tourism Type, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Eco-Tourism, Green Tourism, Soft Tourism, Community Tourism. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tourism Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tourism Type.

Chapter 08 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Consumer Orientation

Based on By Consumer Orientation, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Men, Women, Children. This section also offers market attractiveness analysis based on By Consumer Orientation. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Consumer Orientation.

Chapter 09 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Tourist Type

Based on By Tourist Type, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Domestic, International. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tourist Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tourist Type.

Chapter 10 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Tour Type

Based on By Tour Type, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Independent Travellers, Tour Groups, Package Travellers. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tour Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tour Type.

Chapter 11 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Booking Channel

Based on By Booking Channel, South Korea Sports Tourism Market is segmented into Phone Booking, Online Booking, In Person Booking. This section also offers market attractiveness analysis based on By Booking Channel. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Booking Channel.

Chapter 12 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Age Group

Based on By Age Group, South Korea Sports Tourism Market is segmented into 15-25 Years, 26-35 Years, 36-45 Years, 46-55 Years, 66-75 Years. This section also offers market attractiveness analysis based on By Age Group. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Age Group.

Chapter 13 - South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Region

Based on By Region, South Korea Sports Tourism Market is segmented into South Korea. This section also offers market attractiveness analysis based on By Region. Readers can also find value forecast and Y-o-Y growth comparison for all above mentioned By Region.

Chapter 14 - Key Countries South Korea Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032

This chapter offers insights into how the South Korea Sports Tourism Market is expected to grow in major countries globally.

Chapter 15 - Market Structure Analysis- Assessment

This chapter includes company dashboard, industry structure analysis by tier of companies, 2022E, company share analysis of top players, 2022E, and competition benchmarking- matrix.

Chapter 16 - Competition Deep Dive (Tentative List)

This chapter includes company overview, By Tourism Type portfolio of companies, profitability by market segments, sales footprint, SWOT analysis and strategy overview of the companies being studied in the report. Some of the market players featured in the report are MyRealTrip, Tripstore, Creatrip, TNDN, Tripbtoz, OnlineTour, Discover Seoul Travel PASS, Incheon Tourism Organization, Halalroad, JEJU TOURISM ORGANIZATION, Ministry of Culture, Sports and Tourism, Super Bike Tour Seoul, Danyang Paragliding, Others.

Chapter 17 - Assumptions and Acronyms

This chapter includes a list of acronyms and assumptions that provide a base to the information and statistics included in the South Africa Sports Tourism report.

Chapter 18 - Research Methodology

This chapter helps readers understand the research methodology followed to obtain various conclusions, as well as important qualitative and quantitative information, on South Korea Sports Tourism Market.



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Table of Contents

1. Executive Summary

1.1. South Korea Sports Tourism Market Outlook

1.1.1. Who Is Travelling?

1.1.2. How Much Do They Spend?

1.1.3. Direct Contribution of Tourism To GDP

1.1.4. Direct Contribution of Tourism To Employment

1.2. Sports Tourism Evolution Analysis

1.3. FMI Analysis and Recommendations

2. Market Introduction

2.1. Total Spending (US$ Mn) and Forecast (2022-2032)

2.2. Number of Tourists (Mn) and Forecast (2022-2032)

2.3. Total Spending Y-o-Y Growth Projections (2022-2032)

2.4. Number of Tourists Y-o-Y Growth Projections

3. Sports Tourism Industry Analysis

3.1. Sports Tourism Industry Overview

3.1.1. Sports Tourism Industry Contribution to South Korea GDP

3.1.2. Sports Tourism Sector Contribution to South Korea’s Overall Employment

3.1.3. Impact of Covid-19

3.1.4. Others

4. South Korea Sports Tourism Market Dynamics

4.1. Market Drivers & Opportunities

4.1.1. What are the key drivers leading to the development of sports tourism in South Korea?

4.1.2. Policy R&D assists in exploring various new fields in the sports tourism industry.

4.1.3. Others (during course study)

5. Market Background

5.1. Macro-Economic Factors

5.1.1. South Korea GDP Growth Outlook

5.1.2. South Korea Industry Value Added

5.1.3. Consumer Spending Outlook

5.1.4. South Korea Direct contribution of Sports Tourism to GDP

5.1.5. Internet Penetration Rates

5.1.6. Capital Investment in Sports Tourism

5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact

6. Categorizing of South Korea Sports Tourism Market, 2021

6.1. Introduction/ Key Findings

6.2. Current Market Analysis by Sports Type

6.2.1. Football/Soccer

6.2.2. Cricket

6.2.3. Motorsports

6.2.4. Basketball

6.2.5. Others

6.3. Current Market Analysis by Tourism

6.3.1. Sports Event Tourism

6.3.2. Nostalgia Sports Tourism

6.3.3. Active Sports Tourism

6.3.4. Passive Sports Tourism

6.4. Current Market Analysis by Tour Type

6.4.1. Independent Traveller

6.4.2. Tour Group

6.4.3. Package Traveller

6.5. Current Market Analysis by Consumer Orientation

6.5.1. Men

6.5.2. Women

6.5.3. Children

6.6. Current Market Analysis by Age Group

6.6.1. 15-25 Years

6.6.2. 26-35 Years

6.6.3. 36-45 Years

6.6.4. 46-55 Years

6.6.5. 66-75 Years

6.7. Current Market Analysis by Booking Channel

6.7.1. Phone Booking

6.7.2. Online Booking

6.7.3. In-Person Booking

7. Social Media Sentimental Analysis

7.1. Social Media Platforms Preferred

7.1.1.1. Facebook

7.1.1.2. YouTube

7.1.1.3. Instagram

7.1.1.4. Twitter

7.1.1.5. LinkedIn

7.1.1.6. Pinterest

7.1.1.7. Google+

7.1.1.8. Others

7.2. Consumer Perception for Destinations On Social Media Platforms-Positive and Negative Mentions

7.3. Trending #Hashtags

7.4. Social Media Platform Mentions (% of Total Mentions)

7.5. Region-Wise Social Media Mentions (% of Total Mentions)

7.6. Trending Subject Titles

8. Competition Analysis

8.1. Competition Dashboard

8.2. Pricing Analysis by Competition

8.3. Competition Benchmarking

8.4. Competition Deep Dive

8.4.1. MyRealTrip

8.4.1.1. Overview

8.4.1.2. Product Portfolio

8.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.1.4. Sales Footprint

8.4.1.5. Strategy Overview

8.4.1.5.1. Marketing Strategy

8.4.1.5.2. Product Strategy

8.4.1.5.3. Channel Strategy

8.4.2. Tripstore

8.4.2.1. Overview

8.4.2.2. Product Portfolio

8.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.2.4. Sales Footprint

8.4.2.5. Strategy Overview

8.4.2.5.1. Marketing Strategy

8.4.2.5.2. Product Strategy

8.4.2.5.3. Channel Strategy

8.4.3. Creatrip

8.4.3.1. Overview

8.4.3.2. Product Portfolio

8.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.3.4. Sales Footprint

8.4.3.5. Strategy Overview

8.4.3.5.1. Marketing Strategy

8.4.3.5.2. Product Strategy

8.4.3.5.3. Channel Strategy

8.4.4. TNDN

8.4.4.1. Overview

8.4.4.2. Product Portfolio

8.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.4.4. Sales Footprint

8.4.4.5. Strategy Overview

8.4.4.5.1. Marketing Strategy

8.4.4.5.2. Product Strategy

8.4.4.5.3. Channel Strategy

8.4.5. Tripbtoz

8.4.5.1. Overview

8.4.5.2. Product Portfolio

8.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.5.4. Sales Footprint

8.4.5.5. Strategy Overview

8.4.5.5.1. Marketing Strategy

8.4.5.5.2. Product Strategy

8.4.5.5.3. Channel Strategy

8.4.6. OnlineTour

8.4.6.1. Overview

8.4.6.2. Product Portfolio

8.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.6.4. Sales Footprint

8.4.6.5. Strategy Overview

8.4.6.5.1. Marketing Strategy

8.4.6.5.2. Product Strategy

8.4.6.5.3. Channel Strategy

8.4.7. Discover Seoul Travel PASS

8.4.7.1. Overview

8.4.7.2. Product Portfolio

8.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.7.4. Sales Footprint

8.4.7.5. Strategy Overview

8.4.7.5.1. Marketing Strategy

8.4.7.5.2. Product Strategy

8.4.7.5.3. Channel Strategy

8.4.8. Incheon Tourism Organization

8.4.8.1. Overview

8.4.8.2. Product Portfolio

8.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.8.4. Sales Footprint

8.4.8.5. Strategy Overview

8.4.8.5.1. Marketing Strategy

8.4.8.5.2. Product Strategy

8.4.8.5.3. Channel Strategy

8.4.9. Halalroad

8.4.9.1. Overview

8.4.9.2. Product Portfolio

8.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.9.4. Sales Footprint

8.4.9.5. Strategy Overview

8.4.9.5.1. Marketing Strategy

8.4.9.5.2. Product Strategy

8.4.9.5.3. Channel Strategy

8.4.10. JEJU TOURISM ORGANIZATION

8.4.10.1. Overview

8.4.10.2. Product Portfolio

8.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.10.4. Sales Footprint

8.4.10.5. Strategy Overview

8.4.10.5.1. Marketing Strategy

8.4.10.5.2. Product Strategy

8.4.10.5.3. Channel Strategy

8.4.11. Ministry of Culture, Sports and Tourism

8.4.11.1. Overview

8.4.11.2. Product Portfolio

8.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.11.4. Sales Footprint

8.4.11.5. Strategy Overview

8.4.11.5.1. Marketing Strategy

8.4.11.5.2. Product Strategy

8.4.11.5.3. Channel Strategy

8.4.12. Super Bike Tour Seoul

8.4.12.1. Overview

8.4.12.2. Product Portfolio

8.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.12.4. Sales Footprint

8.4.12.5. Strategy Overview

8.4.12.5.1. Marketing Strategy

8.4.12.5.2. Product Strategy

8.4.12.5.3. Channel Strategy

8.4.13. Danyang Paragliding

8.4.13.1. Overview

8.4.13.2. Product Portfolio

8.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.13.4. Sales Footprint

8.4.13.5. Strategy Overview

8.4.13.5.1. Marketing Strategy

8.4.13.5.2. Product Strategy

8.4.13.5.3. Channel Strategy

8.4.14. Others (As per request)

8.4.14.1. Overview

8.4.14.2. Product Portfolio

8.4.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.14.4. Sales Footprint

8.4.14.5. Strategy Overview

8.4.14.5.1. Marketing Strategy

8.4.14.5.2. Product Strategy

8.4.14.5.3. Channel Strategy

9. Assumptions and Acronyms Used

10. Research Methodology

 

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