世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スペイン・スポーツ観光市場


Spain Sports Tourism Market

スペインのスポーツツーリズム市場:2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価 スペインのスポーツツーリズムに関するFMI発行の最新市場調査レポートは、2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Future Market Insights
フューチャーマーケットインサイツ
2024年3月19日 US$1,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
333 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

スペインのスポーツツーリズム市場:2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価

スペインのスポーツツーリズムに関するFMI発行の最新市場調査レポートは、2017-2021年の産業分析と2022-2032年の機会評価を提供しています。この調査は、最も重要な市場力学の包括的な評価を提供しています。過去と現在の成長パラメータを徹底的に調査した後、市場の成長見通しを最大限の精度で得ています。

市場区分
スポーツタイプ別
- サッカー/サッカー
- クリケット
- モータースポーツ
- バスケットボール
- その他

スポーツツーリズムのタイプ別

- スポーツイベント観光
- ノスタルジア・スポーツツーリズム
- アクティブ・スポーツ・ツーリズム
- 受動的スポーツ・ツーリズム

観光タイプ別
- エコツーリズム
- グリーン・ツーリズム
- ソフト・ツーリズム
- コミュニティ・ツーリズム

消費者志向別

- 男性
- 女性
- 子ども

観光客のタイプ別

- 国内
- 国際線

ツアータイプ別

- 個人旅行
- 団体ツアー
- パッケージ旅行者

予約チャンネル

- 電話予約
- オンライン予約
- 来店予約

年齢別

- 15-25歳
- 26-35歳
- 36-45歳
- 46~55歳
- 66~75歳

地域別

- スペイン

レポートのチャプター

エグゼクティブサマリー

この調査レポートでは、スペインのスポーツツーリズム市場について市場展望、需要側動向、供給側動向、さらにFMI分析および推奨事項などを含め、エグゼクティブサマリーを構成しています。

第01章 市場概要

本章では、スペインスポーツツーリズム市場の詳細なセグメントと定義を紹介し、スペインスポーツツーリズムの基本情報を理解するのに役立ちます。また、市場範囲、分類法、制限事項なども紹介していますので、スペインスポーツ観光市場レポートの市場カバレッジを理解するのに役立ちます。

第02章 市場の背景

本章では、観光タイプ別の処理方法概要、消費者の購買パターンと傾向、政策展開と規制シナリオについての詳細な分析を掲載しています。また、マクロ経済要因の詳細な分析も含まれており、GDP成長見通し、産業付加価値、個人消費、支出、近代貿易の浸透、消費者物価指数などのトピックをカバーしています。本章では、市場をより深く理解するために、予測要因(関連性と影響)、バリューチェーン分析、市場ダイナミクス(促進要因、阻害要因、機会)も取り上げています。

第03章 スペインのスポーツツーリズム市場需要分析 2017-2021年および予測、2022-2032年

本章では、過去の市場価値(XX)分析(2017-2021年)、現在および将来の市場価値(13,809百万米ドル)および数量(13.8%)予測(2022-2032年)を掲載しています。予測は、前年比成長トレンド分析と絶対$の機会分析国に基づいています。

第04章 スペインのスポーツツーリズム市場:価格分析

観光タイプ別に、地域別価格分析(USD/MT)、平均価格分析ベンチマーク、価格設定に影響を与える主な要因などの価格分析を行っています。

第05章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:スポーツタイプ別

スポーツタイプ別に、スペインのスポーツツーリズム市場をサッカー/サッカー、クリケット、モータースポーツ、バスケットボール、その他に分類しています。また、スポーツタイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のスポーツタイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第06章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:スポーツツーリズムタイプ別

スポーツツーリズムのタイプ別に、スペインのスポーツツーリズム市場をスポーツイベントツーリズム、ノスタルジアスポーツツーリズム、アクティブスポーツツーリズム、パッシブスポーツツーリズムに区分します。また、スポーツツーリズムのタイプ別に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、上記のスポーツツーリズムタイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第07章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:観光タイプ別

観光タイプ別に、スペインのスポーツツーリズム市場をエコツーリズム、グリーンツーリズム、ソフトツーリズム、コミュニティツーリズムに分類します。また、観光タイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の観光タイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第08章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:消費者志向別

消費者志向別に、スペインのスポーツツーリズム市場を男性、女性、子供に区分します。また、消費者志向別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の消費者志向別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第09章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:観光タイプ別

観光客のタイプ別に、スペインのスポーツツーリズム市場を国内、海外に区分します。また、観光客タイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記の観光客タイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第10章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:ツアータイプ別

ツアータイプ別に、スペインのスポーツツーリズム市場を個人旅行者、ツアーグループ、パッケージ旅行者に細分化します。また、ツアータイプ別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のツアータイプ別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第11章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:予約チャネル別

予約チャネル別に、スペインスポーツツーリズム市場を電話予約、オンライン予約、対面予約に区分します。また、予約チャネル別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また、上記のBy Booking Channelの価値予測とYoY成長率比較も提供します。

第12章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年:年齢層別

年齢層別に、スペインのスポーツツーリズム市場を15~25歳、26~35歳、36~45歳、46~55歳、66~75歳に細分化します。また本セクションでは、年齢層別に基づく市場魅力度分析も提供しています。また、上記の年齢層別の金額予測と前年比成長率比較も提供します。

第13章 スペインのスポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および地域別予測 2022-2032年

地域別に、スペインのスポーツツーリズム市場をスペインに区分します。また、地域別に基づく市場魅力度分析も掲載しています。また読者は、上記の地域別の価値予測と前年比成長率比較もご覧いただけます。

第14章 主要国 スペイン スポーツツーリズム市場分析 2017-2021年および予測 2022-2032年

本章では、スペインスポーツツーリズム市場が世界の主要国でどのように成長すると予測されるかについての洞察を提供します。

第15章 市場構造分析-評価

本章では、企業ダッシュボード、企業階層別の産業構造分析、2022E、トッププレイヤーの企業シェア分析、2022E、競合ベンチマーキング-マトリックスを掲載。

第16章 競争の深堀り(暫定リスト)

本章では、企業概要、観光タイプ別企業ポートフォリオ、市場セグメント別収益性、売上高の足跡、SWOT分析、本レポートで調査対象としている企業の戦略概要を掲載しています。本レポートに登場する市場プレイヤーは、CN Sports Tourism、Kaptiva Sports Travel、Jolly DMC、Oentours、Spain Essential Travel、Agency Sports and Travel Europe、Spain Sports Tour、Just Explore、Costa Excursions、Madride Travel、Not Just a Tourist、Top Day Tours、Destination Services、Dolphin Adventure、VPT Tours、Born Bike Tours Barcelona、その他である。

第17章 前提条件と略語

この章では、スペイン・スポーツ・ツーリズム・レポートに含まれる情報や統計のベースとなる、頭字語や仮定のリストを掲載する。

第18章 調査方法

本章では、スペインのスポーツツーリズム市場に関する様々な結論や重要な質的・量的情報を得るために行った調査方法について読者の理解を支援します。


ページTOPに戻る


目次

1.エグゼクティブ・サマリー

1.1.スペインのスポーツツーリズム市場の展望

1.1.1.誰が旅行しているのか?

1.1.2.彼らはいくら使うのか?

1.1.3.観光業のGDPへの直接貢献

1.1.4.観光業の雇用への直接貢献

1.2.スポーツツーリズムの進化分析

1.3.FMI分析と提言

2.市場紹介

2.1.1.総支出額(百万米ドル)と予測(2022年~2032年)

2.1.2.観光客数(Mn)と予測(2022-2032)

2.1.3.総消費額前年比成長率予測(2022-2032年)

2.1.4.観光客数 前年比伸び率予測

3.スポーツツーリズム産業分析

3.1.スポーツツーリズム産業の概要

3.1.1.スポーツツーリズム産業のスペインGDPへの貢献

3.1.2.スペイン全体の雇用に対するスポーツツーリズム産業の貢献

3.1.3.Covid-19の影響

3.1.4.その他

4.スペインのスポーツツーリズム市場

4.1.市場促進要因と機会

4.1.1.スペインへのスポーツ観光客を惹きつける主なトレンドとは?

4.1.2.メディアはどのようにスペインスポーツ観光市場を宣伝しているのか?

4.1.3.その他(コース学習中)

5.市場の背景

5.1.マクロ経済要因

5.1.1.スペインのGDP成長率見通し

5.1.2.スペイン産業付加価値

5.1.3.個人消費の見通し

5.1.4.スペイン スポーツツーリズムのGDPへの直接貢献

5.1.5.インターネット普及率

5.1.6.スポーツツーリズムへの設備投資

5.2.予測要因-関連性と影響

6.スペインのスポーツツーリズム市場(2021年)の分類

6.1.イントロダクション/主な調査結果

6.2.スポーツタイプ別市場分析

6.2.1.サッカー

6.2.2.クリケット

6.2.3.モータースポーツ

6.2.4.バスケットボール

6.2.5.その他

6.3.観光タイプ別市場分析

6.3.1.スポーツイベント観光

6.3.2.ノスタルジア・スポーツツーリズム

6.3.3.アクティブ・スポーツツーリズム

6.3.4.受動的スポーツツーリズム

6.4.ツアータイプ別市場分析

6.4.1.個人旅行者

6.4.2.ツアーグループ

6.4.3.パッケージ旅行者

6.5.消費者志向による現在の市場分析

6.5.1.男性

6.5.2.女子

6.5.3.子供

6.6.年齢層別市場分析

6.6.1.15~25歳

6.6.2.26~35歳

6.6.3.36~45歳

6.6.4.46~55歳

6.6.5.66~75歳

6.7.予約チャネル別市場分析

6.7.1.電話予約

6.7.2.オンライン予約

6.7.3.対面予約

7.ソーシャルメディア・センチメンタル分析

7.1.好まれるソーシャルメディア・プラットフォーム

7.1.1.1.フェイスブック

7.1.1.2.ユーチューブ

7.1.1.3.インスタグラム

7.1.1.4.ツイッター

7.1.1.5.リンクトイン

7.1.1.6.ピンタレスト

7.1.1.7.グーグル

7.1.1.8.その他

7.2.ソーシャルメディアにおける旅行先に対する消費者の認識-肯定的な言及と否定的な言及

7.3.トレンドの#ハッシュタグ

7.4.ソーシャル・メディア・プラットフォームでの言及数(言及数全体に占める割合)

7.5.地域別ソーシャルメディア・メンション数(総メンション数に占める割合)

7.6.トレンディング・タイトル

8.コンペティション分析

8.1.競合ダッシュボード

8.2.競合による価格分析

8.3.競合ベンチマーキング

8.4.競合のディープダイブ

8.4.1.CNスポーツツーリズム

8.4.1.1.概要

8.4.1.2.製品ポートフォリオ

8.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.1.4.セールスフットプリント

8.4.1.5.戦略の概要

8.4.1.5.1.マーケティング戦略

8.4.1.5.2.製品戦略

8.4.1.5.3.チャネル戦略

8.4.2.カプティバ・スポーツ・トラベル

8.4.2.1.概要

8.4.2.2.製品ポートフォリオ

8.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.2.4.セールスフットプリント

8.4.2.5.戦略の概要

8.4.2.5.1.マーケティング戦略

8.4.2.5.2.製品戦略

8.4.2.5.3.チャネル戦略

8.4.3.ジョリーDMC

8.4.3.1.概要

8.4.3.2.製品ポートフォリオ

8.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.3.4.セールスフットプリント

8.4.3.5.戦略の概要

8.4.3.5.1.マーケティング戦略

8.4.3.5.2.製品戦略

8.4.3.5.3.チャネル戦略

8.4.4.オエントゥール

8.4.4.1.概要

8.4.4.2.製品ポートフォリオ

8.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.4.4.セールスフットプリント

8.4.4.5.戦略の概要

8.4.4.5.1.マーケティング戦略

8.4.4.5.2.製品戦略

8.4.4.5.3.チャネル戦略

8.4.5.スペイン・エッセンシャル・トラベル

8.4.5.1.概要

8.4.5.2.製品ポートフォリオ

8.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.5.4.セールスフットプリント

8.4.5.5.戦略の概要

8.4.5.5.1.マーケティング戦略

8.4.5.5.2.製品戦略

8.4.5.5.3.チャネル戦略

8.4.6.エージェンシー・スポーツ&トラベル・ヨーロッパ

8.4.6.1.概要

8.4.6.2.製品ポートフォリオ

8.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.6.4.セールスフットプリント

8.4.6.5.戦略の概要

8.4.6.5.1.マーケティング戦略

8.4.6.5.2.製品戦略

8.4.6.5.3.チャネル戦略

8.4.7.スペインスポーツツアー

8.4.7.1.概要

8.4.7.2.製品ポートフォリオ

8.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.7.4.セールスフットプリント

8.4.7.5.戦略の概要

8.4.7.5.1.マーケティング戦略

8.4.7.5.2.製品戦略

8.4.7.5.3.チャネル戦略

8.4.8.ジャスト・エクスプローラー

8.4.8.1.概要

8.4.8.2.製品ポートフォリオ

8.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.8.4.セールスフットプリント

8.4.8.5.戦略の概要

8.4.8.5.1.マーケティング戦略

8.4.8.5.2.製品戦略

8.4.8.5.3.チャネル戦略

8.4.9.コスタ・エクスカーション

8.4.9.1.概要

8.4.9.2.製品ポートフォリオ

8.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.9.4.セールスフットプリント

8.4.9.5.戦略の概要

8.4.9.5.1.マーケティング戦略

8.4.9.5.2.製品戦略

8.4.9.5.3.チャネル戦略

8.4.10.マドライド・トラベル

8.4.10.1.概要

8.4.10.2.製品ポートフォリオ

8.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.10.4.セールスフットプリント

8.4.10.5.戦略の概要

8.4.10.5.1.マーケティング戦略

8.4.10.5.2.製品戦略

8.4.10.5.3.チャネル戦略

8.4.11.単なる観光客ではない

8.4.11.1.概要

8.4.11.2.製品ポートフォリオ

8.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.11.4.セールスフットプリント

8.4.11.5.戦略の概要

8.4.11.5.1.マーケティング戦略

8.4.11.5.2.製品戦略

8.4.11.5.3.チャネル戦略

8.4.12.トップ日帰りツアー

8.4.12.1.概要

8.4.12.2.製品ポートフォリオ

8.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.12.4.セールスフットプリント

8.4.12.5.戦略の概要

8.4.12.5.1.マーケティング戦略

8.4.12.5.2.製品戦略

8.4.12.5.3.チャネル戦略

8.4.13.デスティネーション・サービス

8.4.13.1.概要

8.4.13.2.製品ポートフォリオ

8.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.13.4.セールスフットプリント

8.4.13.5.戦略の概要

8.4.13.5.1.マーケティング戦略

8.4.13.5.2.製品戦略

8.4.13.5.3.チャネル戦略

8.4.14.ドルフィンアドベンチャー

8.4.14.1.概要

8.4.14.2.製品ポートフォリオ

8.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.14.4.セールスフットプリント

8.4.14.5.戦略の概要

8.4.14.5.1.マーケティング戦略

8.4.14.5.2.製品戦略

8.4.14.5.3.チャネル戦略

8.4.15.VPTツアー

8.4.15.1.ツアー概要

8.4.15.2.製品ポートフォリオ

8.4.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.15.4.セールスフットプリント

8.4.15.5.戦略の概要

8.4.15.5.1.マーケティング戦略

8.4.15.5.2.製品戦略

8.4.15.5.3.チャネル戦略

8.4.16.ボーン・バイク・ツアー・バルセロナ

8.4.16.1.概要

8.4.16.2.製品ポートフォリオ

8.4.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.16.4.セールスフットプリント

8.4.16.5.戦略の概要

8.4.16.5.1.マーケティング戦略

8.4.16.5.2.製品戦略

8.4.16.5.3.チャネル戦略

8.4.17.その他その他(要望に応じて)

8.4.17.1.概要

8.4.17.2.製品ポートフォリオ

8.4.17.3.市場セグメント別の収益性(製品/チャネル/地域)

8.4.17.4.セールスフットプリント

8.4.17.5.戦略の概要

8.4.17.5.1.マーケティング戦略

8.4.17.5.2.製品戦略

8.4.17.5.3.チャネル戦略

9.前提条件と略語

10.調査方法

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Spain Sports Tourism Market: Industry Analysis 2017-2021 and Opportunity Assessment 2022-2032

A recent market study published by FMI on Spain Sports Tourism offers a industry analysis for 2017-2021 and opportunity assessment for 2022-2032. The study offers a comprehensive assessment of the most important market dynamics. After conducting thorough research on the historical and current growth parameters, the growth prospects of the market are obtained with maximum precision.

Market Segmentation
By Sports Type:
• Football/Soccer
• Cricket
• Motorsports
• Basketball
• Others

By Sports Tourism Type:

• Sports Event Tourism
• Nostalgia Sports Tourism
• Active Sports Tourism
• Passive Sports Tourism

By Tourism Type:
• Eco-Tourism
• Green Tourism
• Soft Tourism
• Community Tourism

By Consumer Orientation:

• Men
• Women
• Children

By Tourist Type:

• Domestic
• International

By Tour Type:

• Independent Travellers
• Tour Groups
• Package Travellers

By Booking Channel:

• Phone Booking
• Online Booking
• In Person Booking

By Age Group:

• 15-25 Years
• 26-35 Years
• 36-45 Years
• 46-55 Years
• 66-75 Years

By Region:

• Spain

Report Chapters

Executive Summary

The executive summary of the Spain Sports Tourism Market includes the market outlook, demand side trends, supply side trends and also include FMI analysis and recommendations of Spain Sports Tourism.

Chapter 01 - Market Overview

Readers can find the detailed segmentation and definition of the Spain Sports Tourism Market in this chapter, which will help to understand basic information about Spain Sports Tourism. This section also highlights the market scope, taxonomy and limitations which help the reader understand the market coverage of Spain Sports Tourism Market report.

Chapter 02 - Market Background

This chapter includes detailed analysis of the By Tourism Type processing methods overview, consumer buying patterns & tendencies and policy developments and regulatory scenario. It also includes in depth analysis of macro-economic factors and covers topics like GDP growth outlook, industry value added, personal consumption, expenditures, modern trade penetration and consumer price indices. The chapter also covers forecast factors - relevance & impact, value chain analysis and market dynamics (drivers, restraints and opportunities) to better understand the market.

Chapter 03 - Spain Sports Tourism Market Demand Analysis 2017-2021 and Forecast, 2022-2032

The chapter include historical market value (XX) analysis (2017-2021) and current and future market value (US$ 13,809 Million) and volume (13.8%) projections (2022-2032). The projections are based on the Y-O-Y growth trend analysis and absolute $ opportunity analysis country of operation.

Chapter 04 - Spain Sports Tourism Market - Pricing Analysis

Based on By Tourism Type, the pricing analysis chapter include Regional pricing analysis (USD/MT), average pricing analysis benchmark, and key factors impacting the pricing.

Chapter 05 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Sports Type

Based on By Sports Type, Spain Sports Tourism Market is segmented into Football/Soccer, Cricket, Motorsports, Basketball, Others. This section also offers market attractiveness analysis based on By Sports Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Sports Type.

Chapter 06 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Sports Tourism Type

Based on By Sports Tourism Type, Spain Sports Tourism Market is segmented into Sports Event Tourism, Nostalgia Sports Tourism, Active Sports Tourism, Passive Sports Tourism. This section also offers market attractiveness analysis based on By Sports Tourism Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Sports Tourism Type.

Chapter 07 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Tourism Type

Based on By Tourism Type, Spain Sports Tourism Market is segmented into Eco-Tourism, Green Tourism, Soft Tourism, Community Tourism. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tourism Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tourism Type.

Chapter 08 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Consumer Orientation

Based on By Consumer Orientation, Spain Sports Tourism Market is segmented into Men, Women, Children. This section also offers market attractiveness analysis based on By Consumer Orientation. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Consumer Orientation.

Chapter 09 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Tourist Type

Based on By Tourist Type, Spain Sports Tourism Market is segmented into Domestic, International. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tourist Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tourist Type.

Chapter 10 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Tour Type

Based on By Tour Type, Spain Sports Tourism Market is segmented into Independent Travellers, Tour Groups, Package Travellers. This section also offers market attractiveness analysis based on By Tour Type. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Tour Type.

Chapter 11 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Booking Channel

Based on By Booking Channel, Spain Sports Tourism Market is segmented into Phone Booking, Online Booking, In Person Booking. This section also offers market attractiveness analysis based on By Booking Channel. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Booking Channel.

Chapter 12 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Age Group

Based on By Age Group, Spain Sports Tourism Market is segmented into 15-25 Years, 26-35 Years, 36-45 Years, 46-55 Years, 66-75 Years. This section also offers market attractiveness analysis based on By Age Group. Value forecast and Y-o-Y growth comparison will also be provided for above mentioned By Age Group.

Chapter 13 - Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032, By Region

Based on By Region, Spain Sports Tourism Market is segmented into Spain. This section also offers market attractiveness analysis based on By Region. Readers can also find value forecast and Y-o-Y growth comparison for all above mentioned By Region.

Chapter 14 - Key Countries Spain Sports Tourism Market Analysis 2017-2021 and Forecast 2022-2032

This chapter offers insights into how the Spain Sports Tourism Market is expected to grow in major countries globally.

Chapter 15 - Market Structure Analysis- Assessment

This chapter includes company dashboard, industry structure analysis by tier of companies, 2022E, company share analysis of top players, 2022E, and competition benchmarking- matrix.

Chapter 16 - Competition Deep Dive (Tentative List)

This chapter includes company overview, By Tourism Type portfolio of companies, profitability by market segments, sales footprint, SWOT analysis and strategy overview of the companies being studied in the report. Some of the market players featured in the report are CN Sports Tourism, Kaptiva Sports Travel, Jolly DMC, Oentours, Spain Essential Travel, Agency Sports and Travel Europe, Spain Sports Tour, Just Explore, Costa Excursions, Madride Travel, Not Just a Tourist, Top Day Tours, Destination Services, Dolphin Adventure, VPT Tours, Born Bike Tours Barcelona, and Others.

Chapter 17 - Assumptions and Acronyms

This chapter includes a list of acronyms and assumptions that provide a base to the information and statistics included in the Spain Sports Tourism report.

Chapter 18 - Research Methodology

This chapter helps readers understand the research methodology followed to obtain various conclusions, as well as important qualitative and quantitative information, on Spain Sports Tourism Market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary

1.1. Spain Sports Tourism Market Outlook

1.1.1. Who Is Travelling?

1.1.2. How Much Do They Spend?

1.1.3. Direct Contribution of Tourism To GDP

1.1.4. Direct Contribution of Tourism To Employment

1.2. Sports Tourism Evolution Analysis

1.3. FMI Analysis and Recommendations

2. Market Introduction

2.1.1. Total Spending (US$ Mn) and Forecast (2022-2032)

2.1.2. Number of Tourists (Mn) and Forecast (2022-2032)

2.1.3. Total Spending Y-o-Y Growth Projections (2022-2032)

2.1.4. Number of Tourists Y-o-Y Growth Projections

3. Sports Tourism Industry Analysis

3.1. Sports Tourism Industry Overview

3.1.1. Sports Tourism Industry Contribution to Spain GDP

3.1.2. Sports Tourism Sector Contribution to Spain’s Overall Employment

3.1.3. Impact of Covid-19

3.1.4. Others

4. Spain Sports Tourism Market Dynamics

4.1. Market Drivers & Opportunities

4.1.1. What are the Key Trends that attract sports tourists to Spain?

4.1.2. How does Media Coverage Promote the Spain Sports Tourism Market?

4.1.3. Others (during course study)

5. Market Background

5.1. Macro-Economic Factors

5.1.1. Spain GDP Growth Outlook

5.1.2. Spain Industry Value Added

5.1.3. Consumer Spending Outlook

5.1.4. Spain Direct contribution of Sports Tourism to GDP

5.1.5. Internet Penetration Rates

5.1.6. Capital Investment in Sports Tourism

5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact

6. Categorizing of Spain Sports Tourism Market, 2021

6.1. Introduction/ Key Findings

6.2. Current Market Analysis by Sports Type

6.2.1. Football/Soccer

6.2.2. Cricket

6.2.3. Motorsports

6.2.4. Basketball

6.2.5. Others

6.3. Current Market Analysis by Tourism type

6.3.1. Sports Event Tourism

6.3.2. Nostalgia Sports Tourism

6.3.3. Active Sports Tourism

6.3.4. Passive Sports Tourism

6.4. Current Market Analysis by Tour Type

6.4.1. Independent Traveller

6.4.2. Tour Group

6.4.3. Package Traveller

6.5. Current Market Analysis by Consumer Orientation

6.5.1. Men

6.5.2. Women

6.5.3. Children

6.6. Current Market Analysis by Age Group

6.6.1. 15-25 Years

6.6.2. 26-35 Years

6.6.3. 36-45 Years

6.6.4. 46-55 Years

6.6.5. 66-75 Years

6.7. Current Market Analysis by Booking Channel

6.7.1. Phone Booking

6.7.2. Online Booking

6.7.3. In-Person Booking

7. Social Media Sentimental Analysis

7.1. Social Media Platforms Preferred

7.1.1.1. Facebook

7.1.1.2. YouTube

7.1.1.3. Instagram

7.1.1.4. Twitter

7.1.1.5. LinkedIn

7.1.1.6. Pinterest

7.1.1.7. Google+

7.1.1.8. Others

7.2. Consumer Perception for Destinations On Social Media Platforms-Positive and Negative Mentions

7.3. Trending #Hashtags

7.4. Social Media Platform Mentions (% of Total Mentions)

7.5. Region-Wise Social Media Mentions (% of Total Mentions)

7.6. Trending Subject Titles

8. Competition Analysis

8.1. Competition Dashboard

8.2. Pricing Analysis by Competition

8.3. Competition Benchmarking

8.4. Competition Deep Dive

8.4.1. CN Sports Tourism

8.4.1.1. Overview

8.4.1.2. Product Portfolio

8.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.1.4. Sales Footprint

8.4.1.5. Strategy Overview

8.4.1.5.1. Marketing Strategy

8.4.1.5.2. Product Strategy

8.4.1.5.3. Channel Strategy

8.4.2. Kaptiva Sports Travel

8.4.2.1. Overview

8.4.2.2. Product Portfolio

8.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.2.4. Sales Footprint

8.4.2.5. Strategy Overview

8.4.2.5.1. Marketing Strategy

8.4.2.5.2. Product Strategy

8.4.2.5.3. Channel Strategy

8.4.3. Jolly DMC

8.4.3.1. Overview

8.4.3.2. Product Portfolio

8.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.3.4. Sales Footprint

8.4.3.5. Strategy Overview

8.4.3.5.1. Marketing Strategy

8.4.3.5.2. Product Strategy

8.4.3.5.3. Channel Strategy

8.4.4. Oentours

8.4.4.1. Overview

8.4.4.2. Product Portfolio

8.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.4.4. Sales Footprint

8.4.4.5. Strategy Overview

8.4.4.5.1. Marketing Strategy

8.4.4.5.2. Product Strategy

8.4.4.5.3. Channel Strategy

8.4.5. Spain Essential Travel

8.4.5.1. Overview

8.4.5.2. Product Portfolio

8.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.5.4. Sales Footprint

8.4.5.5. Strategy Overview

8.4.5.5.1. Marketing Strategy

8.4.5.5.2. Product Strategy

8.4.5.5.3. Channel Strategy

8.4.6. Agency Sports and Travel Europe

8.4.6.1. Overview

8.4.6.2. Product Portfolio

8.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.6.4. Sales Footprint

8.4.6.5. Strategy Overview

8.4.6.5.1. Marketing Strategy

8.4.6.5.2. Product Strategy

8.4.6.5.3. Channel Strategy

8.4.7. Spain Sports Tour

8.4.7.1. Overview

8.4.7.2. Product Portfolio

8.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.7.4. Sales Footprint

8.4.7.5. Strategy Overview

8.4.7.5.1. Marketing Strategy

8.4.7.5.2. Product Strategy

8.4.7.5.3. Channel Strategy

8.4.8. Just Explore

8.4.8.1. Overview

8.4.8.2. Product Portfolio

8.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.8.4. Sales Footprint

8.4.8.5. Strategy Overview

8.4.8.5.1. Marketing Strategy

8.4.8.5.2. Product Strategy

8.4.8.5.3. Channel Strategy

8.4.9. Costa Excursions

8.4.9.1. Overview

8.4.9.2. Product Portfolio

8.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.9.4. Sales Footprint

8.4.9.5. Strategy Overview

8.4.9.5.1. Marketing Strategy

8.4.9.5.2. Product Strategy

8.4.9.5.3. Channel Strategy

8.4.10. Madride Travel

8.4.10.1. Overview

8.4.10.2. Product Portfolio

8.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.10.4. Sales Footprint

8.4.10.5. Strategy Overview

8.4.10.5.1. Marketing Strategy

8.4.10.5.2. Product Strategy

8.4.10.5.3. Channel Strategy

8.4.11. Not Just a Tourist

8.4.11.1. Overview

8.4.11.2. Product Portfolio

8.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.11.4. Sales Footprint

8.4.11.5. Strategy Overview

8.4.11.5.1. Marketing Strategy

8.4.11.5.2. Product Strategy

8.4.11.5.3. Channel Strategy

8.4.12. Top Day Tours

8.4.12.1. Overview

8.4.12.2. Product Portfolio

8.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.12.4. Sales Footprint

8.4.12.5. Strategy Overview

8.4.12.5.1. Marketing Strategy

8.4.12.5.2. Product Strategy

8.4.12.5.3. Channel Strategy

8.4.13. Destination Services

8.4.13.1. Overview

8.4.13.2. Product Portfolio

8.4.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.13.4. Sales Footprint

8.4.13.5. Strategy Overview

8.4.13.5.1. Marketing Strategy

8.4.13.5.2. Product Strategy

8.4.13.5.3. Channel Strategy

8.4.14. Dolphin Adventure

8.4.14.1. Overview

8.4.14.2. Product Portfolio

8.4.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.14.4. Sales Footprint

8.4.14.5. Strategy Overview

8.4.14.5.1. Marketing Strategy

8.4.14.5.2. Product Strategy

8.4.14.5.3. Channel Strategy

8.4.15. VPT Tours

8.4.15.1. Overview

8.4.15.2. Product Portfolio

8.4.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.15.4. Sales Footprint

8.4.15.5. Strategy Overview

8.4.15.5.1. Marketing Strategy

8.4.15.5.2. Product Strategy

8.4.15.5.3. Channel Strategy

8.4.16. Born Bike Tours Barcelona

8.4.16.1. Overview

8.4.16.2. Product Portfolio

8.4.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.16.4. Sales Footprint

8.4.16.5. Strategy Overview

8.4.16.5.1. Marketing Strategy

8.4.16.5.2. Product Strategy

8.4.16.5.3. Channel Strategy

8.4.17. OthersOthers (As per request)

8.4.17.1. Overview

8.4.17.2. Product Portfolio

8.4.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)

8.4.17.4. Sales Footprint

8.4.17.5. Strategy Overview

8.4.17.5.1. Marketing Strategy

8.4.17.5.2. Product Strategy

8.4.17.5.3. Channel Strategy

9. Assumptions and Acronyms Used

10. Research Methodology

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Future Market Insights社はどのような調査会社ですか?


Future Market Insights(FMI)は世界の広範な地域および産業を対象にした調査レポートを出版しています。  弊社ウェブサイトに掲載のないタイトルも全てお取り扱い可能ですので... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る