世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スロバキアの旅


Travel in Slovakia

スロバキアの旅行は、COVID-19のパンデミック時の2年間の苦しみを経て、新たな試練に直面しています。2022年は、ワクチン接種率の高さとパンデミックに関連する規制の撤廃により、比較的早い回復が見込まれ、すべ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年9月29日 US$2,100
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
44 英語

 

サマリー

スロバキアの旅行は、COVID-19のパンデミック時の2年間の苦しみを経て、新たな試練に直面しています。2022年は、ワクチン接種率の高さとパンデミックに関連する規制の撤廃により、比較的早い回復が見込まれ、すべてのカテゴリーで明るい雰囲気で始まった。しかし、インフレ、人手不足、富裕層旅行者の需要の低さが回復に水を差した--ただし、それは続いている。これらの要因は、ウクライナ戦争が勃発する前から存在していたものであり、現在では、ウクライナ戦争が...

Euromonitor Internationalのスロバキアの旅行レポートでは、国レベルの市場規模と形状を包括的にガイドしています。2017-2021年の最新市場規模データを提供し、成長を促進するセクターを特定することができます。主要企業を特定し、市場に影響を与える主要要因(新たな立法、技術、価格問題など)について戦略的な分析を提供しています。可処分所得、年次休暇、休暇取得の習慣に関する背景情報も掲載しています。2026年までの予測では、市場がどのように変化していくかを説明しています。

対象製品予約、レンタカー(目的地)、目的地内での消費、宿泊(目的地)、観光の流れ、旅行形態。

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 旅行市場の詳細な情報を得ることができます;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドについて理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展していくかを評価することができます。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を後押しする信頼できる情報資源を開発する独自の能力をもっています。


ページTOPに戻る


目次

Travel in Slovakia
Euromonitor International
April 2023

List Of Contents And Tables

TRAVEL IN SLOVAKIA
EXECUTIVE SUMMARY
Travel in 2022
Airlines: Key trends
Hotels: Key trends
Booking: Key trends
What next for travel?
CHART 1 Inbound Receipts: 2022-2027
CHART 2 Average Spend per Trip for Inbound Arrivals: 2022-2027
MARKET DATA
Table 1 Surface Travel Modes Sales: Value 2017-2022
Table 2 Surface Travel Modes Online Sales: Value 2017-2022
Table 3 Forecast Surface Travel Modes Sales: Value 2022-2027
Table 4 Forecast Surface Travel Modes Online Sales: Value 2022-2027
Table 5 In-Destination Spending: Value 2017-2022
Table 6 Forecast In-Destination Spending: Value 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TOURISM FLOWS IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
As tourism flows recover, growth is tempered by the war in Ukraine
Slovakia Travel campaign aims to raise country’s profile as a preferred destination
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
MICE tourism to face challenges beyond pandemic over the forecast period
Domestic travel will still be key growth driver for tourism in Slovakia
CATEGORY DATA
Table 7 Inbound Arrivals: Number of Trips 2017-2022
Table 8 Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2017-2022
Table 9 Inbound City Arrivals 2017-2022
Table 10 Inbound Tourism Spending: Value 2017-2022
Table 11 Forecast Inbound Arrivals: Number of Trips 2022-2027
Table 12 Forecast Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2022-2027
Table 13 Forecast Inbound Tourism Spending: Value 2022-2027
Table 14 Domestic Trips by Destination: Number of Trips 2017-2022
Table 15 Domestic Spending: Value 2017-2022
Table 16 Forecast Domestic Spending: Value 2022-2027
Table 17 Outbound Departures: Number of Trips 2017-2022
Table 18 Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2017-2022
Table 19 Outbound Tourism Spending: Value 2017-2022
Table 20 Forecast Outbound Departures: Number of Trips 2022-2027
Table 21 Forecast Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2022-2027
Table 22 Forecast Outbound Spending: Value 2022-2027
AIRLINES IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Airlines is on the up, with old routes resumed and new connections introduced
Higher prices boost recovery in current value sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Though continued growth is predicted, airlines still face several challenges
Ryanair set to rise while low cost carriers will benefit from favourable ticket prices
CATEGORY DATA
Table 23 Airlines Sales: Value 2017-2022
Table 24 Airlines Online Sales: Value 2017-2022
Table 25 Airlines: Passengers Carried 2017-2022
Table 26 Airlines NBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 27 Non-Scheduled Carriers Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 28 Low Cost Carriers Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 29 Full Service Carriers Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 30 Forecast Airlines Sales: Value 2022-2027
Table 31 Forecast Airlines Online Sales: Value 2022-2027
LODGING (DESTINATION) IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Labour shortage presents difficulties for lodging operators in 2022
Leisure-focused hotels have better luck than those aiming to attract business clients in 2022
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising costs to drive current value growth as direct booking is set to gain ground
Pandemic-era trends to retain impact over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 32 Lodging (Destination) Sales: Value 2017-2022
Table 33 Lodging (Destination) Online Sales: Value 2017-2022
Table 34 Hotels Sales: Value 2017-2022
Table 35 Hotels Online Sales: Value 2017-2022
Table 36 Other Lodging Sales: Value 2017-2022
Table 37 Other Lodging Online Sales: Value 2017-2022
Table 38 Lodging (Destination) Outlets: Units 2017-2022
Table 39 Lodging (Destination) Rooms: Number of Rooms 2017-2022
Table 40 Lodging (Destination) by Incoming vs Domestic: % Value 2017-2022
Table 41 Hotels NBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 42 Hotel Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 43 Forecast Lodging (Destination) Sales: Value 2022-2027
Table 44 Forecast Lodging (Destination) Online Sales: Value 2022-2027
Table 45 Forecast Hotels Sales: Value 2022-2027
Table 46 Forecast Hotels Online Sales: Value 2022-2027
Table 47 Forecast Other Lodging Sales: Value 2022-2027
Table 48 Forecast Other Lodging Online Sales: Value 2022-2027
Table 49 Forecast Lodging (Destination) Outlets: Units 2022-2027
BOOKING IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Booking makes positive progress in Slovakia in 2022
The online shift continues with consumers increasingly keen to plan their trips independently
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Online sales to rise further, with direct suppliers attracting more tourists, while mobile sales will gather more interest
Travel agents to reduce in number, and offline players will invest in online channel
CATEGORY DATA
Table 50 Booking Sales: Value 2017-2022
Table 51 Business Travel Sales: Value 2017-2022
Table 52 Leisure Travel Sales: Value 2017-2022
Table 53 Travel Intermediaries NBO Company Shares: % Value 2017-2022
Table 54 Forecast Booking Sales: Value 2022-2027
Table 55 Forecast Business Travel Sales: Value 2022-2027
Table 56 Forecast Leisure Travel Sales: Value 2022-2027

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Slovak travel faces another wave of challenges after two years of suffering during the COVID-19 pandemic. All categories began 2022 in an upbeat mode with good prospects for a relatively rapid rebound thanks to high vaccination rates and the removal of pandemic-related restrictions. However, inflation, staff shortages and low demand from high-net-worth travellers have put a dampener on recovery - though it continues. These factors were in place before the war in Ukraine broke out, which is now a...

Euromonitor International's Travel in Slovakia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest market size data 2017-2021, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new legislative, technology or pricing issues. Background information on disposable income, annual leave and holiday taking habits is also included. Forecasts to 2026 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Booking, Car Rental (Destination), In-Destination Spending, Lodging (Destination), Tourism Flows, Travel Modes.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Travel market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Travel in Slovakia
Euromonitor International
April 2023

List Of Contents And Tables

TRAVEL IN SLOVAKIA
EXECUTIVE SUMMARY
Travel in 2022
Airlines: Key trends
Hotels: Key trends
Booking: Key trends
What next for travel?
CHART 1 Inbound Receipts: 2022-2027
CHART 2 Average Spend per Trip for Inbound Arrivals: 2022-2027
MARKET DATA
Table 1 Surface Travel Modes Sales: Value 2017-2022
Table 2 Surface Travel Modes Online Sales: Value 2017-2022
Table 3 Forecast Surface Travel Modes Sales: Value 2022-2027
Table 4 Forecast Surface Travel Modes Online Sales: Value 2022-2027
Table 5 In-Destination Spending: Value 2017-2022
Table 6 Forecast In-Destination Spending: Value 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
TOURISM FLOWS IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
As tourism flows recover, growth is tempered by the war in Ukraine
Slovakia Travel campaign aims to raise country’s profile as a preferred destination
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
MICE tourism to face challenges beyond pandemic over the forecast period
Domestic travel will still be key growth driver for tourism in Slovakia
CATEGORY DATA
Table 7 Inbound Arrivals: Number of Trips 2017-2022
Table 8 Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2017-2022
Table 9 Inbound City Arrivals 2017-2022
Table 10 Inbound Tourism Spending: Value 2017-2022
Table 11 Forecast Inbound Arrivals: Number of Trips 2022-2027
Table 12 Forecast Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2022-2027
Table 13 Forecast Inbound Tourism Spending: Value 2022-2027
Table 14 Domestic Trips by Destination: Number of Trips 2017-2022
Table 15 Domestic Spending: Value 2017-2022
Table 16 Forecast Domestic Spending: Value 2022-2027
Table 17 Outbound Departures: Number of Trips 2017-2022
Table 18 Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2017-2022
Table 19 Outbound Tourism Spending: Value 2017-2022
Table 20 Forecast Outbound Departures: Number of Trips 2022-2027
Table 21 Forecast Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2022-2027
Table 22 Forecast Outbound Spending: Value 2022-2027
AIRLINES IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Airlines is on the up, with old routes resumed and new connections introduced
Higher prices boost recovery in current value sales
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Though continued growth is predicted, airlines still face several challenges
Ryanair set to rise while low cost carriers will benefit from favourable ticket prices
CATEGORY DATA
Table 23 Airlines Sales: Value 2017-2022
Table 24 Airlines Online Sales: Value 2017-2022
Table 25 Airlines: Passengers Carried 2017-2022
Table 26 Airlines NBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 27 Non-Scheduled Carriers Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 28 Low Cost Carriers Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 29 Full Service Carriers Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 30 Forecast Airlines Sales: Value 2022-2027
Table 31 Forecast Airlines Online Sales: Value 2022-2027
LODGING (DESTINATION) IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Labour shortage presents difficulties for lodging operators in 2022
Leisure-focused hotels have better luck than those aiming to attract business clients in 2022
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Rising costs to drive current value growth as direct booking is set to gain ground
Pandemic-era trends to retain impact over the forecast period
CATEGORY DATA
Table 32 Lodging (Destination) Sales: Value 2017-2022
Table 33 Lodging (Destination) Online Sales: Value 2017-2022
Table 34 Hotels Sales: Value 2017-2022
Table 35 Hotels Online Sales: Value 2017-2022
Table 36 Other Lodging Sales: Value 2017-2022
Table 37 Other Lodging Online Sales: Value 2017-2022
Table 38 Lodging (Destination) Outlets: Units 2017-2022
Table 39 Lodging (Destination) Rooms: Number of Rooms 2017-2022
Table 40 Lodging (Destination) by Incoming vs Domestic: % Value 2017-2022
Table 41 Hotels NBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 42 Hotel Brands by Key Performance Indicators 2022
Table 43 Forecast Lodging (Destination) Sales: Value 2022-2027
Table 44 Forecast Lodging (Destination) Online Sales: Value 2022-2027
Table 45 Forecast Hotels Sales: Value 2022-2027
Table 46 Forecast Hotels Online Sales: Value 2022-2027
Table 47 Forecast Other Lodging Sales: Value 2022-2027
Table 48 Forecast Other Lodging Online Sales: Value 2022-2027
Table 49 Forecast Lodging (Destination) Outlets: Units 2022-2027
BOOKING IN SLOVAKIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Booking makes positive progress in Slovakia in 2022
The online shift continues with consumers increasingly keen to plan their trips independently
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Online sales to rise further, with direct suppliers attracting more tourists, while mobile sales will gather more interest
Travel agents to reduce in number, and offline players will invest in online channel
CATEGORY DATA
Table 50 Booking Sales: Value 2017-2022
Table 51 Business Travel Sales: Value 2017-2022
Table 52 Leisure Travel Sales: Value 2017-2022
Table 53 Travel Intermediaries NBO Company Shares: % Value 2017-2022
Table 54 Forecast Booking Sales: Value 2022-2027
Table 55 Forecast Business Travel Sales: Value 2022-2027
Table 56 Forecast Leisure Travel Sales: Value 2022-2027

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポート


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る