ノルウェーの旅Travel in Norway 全体として、2024年のノルウェーの旅行業は、パンデミック後の回復が続く中、足元で力強い伸びを示すとみられる。ロシアのウクライナ侵攻とその経済への影響により、インフレ率は極めて高い水準に達したが、レビ... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー全体として、2024年のノルウェーの旅行業は、パンデミック後の回復が続く中、足元で力強い伸びを示すとみられる。ロシアのウクライナ侵攻とその経済への影響により、インフレ率は極めて高い水準に達したが、レビュー期間の終わりには正常化しつつある。さらに、自国通貨安により、伝統的に物価の高いノルウェーは、米国、英国、ユーロ圏などからの旅行者にとっては手ごろな価格となったが、アウトバウンド観光はその反動で苦戦を強いられている。この調査レポートはノルウェーの旅行市場を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2019-2023年の最新市場規模データを提供し、成長を牽引するセクターの特定を可能にします。主要企業を特定し、新たな法律、技術、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。可処分所得、年次休暇、休暇取得の習慣に関する背景情報も含まれています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品予約、旅行先での消費、宿泊(旅行先)、観光の流れ、旅行形態。 データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * 旅行市場の詳細な把握 * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Travel in NorwayEuromonitor International September 2024 List Of Contents And Tables TRAVEL IN NORWAY EXECUTIVE SUMMARY Travel in 2024 Airlines: Key trends Hotels: Key trends Booking: Key trends What next for travel? MARKET DATA Table 1 Surface Travel Modes Sales: Value 2019-2024 Table 2 Surface Travel Modes Online Sales: Value 2019-2024 Table 3 Forecast Surface Travel Modes Sales: Value 2024-2029 Table 4 Forecast Surface Travel Modes Online Sales: Value 2024-2029 Table 5 In-Destination Spending: Value 2019-2024 Table 6 Forecast In-Destination Spending: Value 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources TOURISM FLOWS IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Norway capable of appealing to wide range of travellers Inbound tourism supported by numerous factors PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Norway continues to focus on developing sustainable tourism Coolcation trend offers opportunities CATEGORY DATA Table 7 Inbound Arrivals: Number of Trips 2019-2024 Table 8 Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2019-2024 Table 9 Inbound City Arrivals 2019-2024 Table 10 Inbound Tourism Spending: Value 2019-2024 Table 11 Forecast Inbound Arrivals: Number of Trips 2024-2029 Table 12 Forecast Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2024-2029 Table 13 Forecast Inbound Tourism Spending: Value 2024-2029 Table 14 Domestic Tourism by Destination: Number of Trips 2019-2024 Table 15 Domestic Spending: Value 2019-2024 Table 16 Forecast Domestic Tourism by Destination: Number of Trips 2024-2029 Table 17 Forecast Domestic Spending: Value 2024-2029 Table 18 Outbound Departures: Number of Trips 2019-2024 Table 19 Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2019-2024 Table 20 Outbound Tourism Spending: Value 2019-2024 Table 21 Forecast Outbound Departures: Number of Trips 2024-2029 Table 22 Forecast Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2024-2029 Table 23 Forecast Outbound Spending: Value 2024-2029 AIRLINES IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Low cost carriers exceed pre-pandemic levels of passenger numbers Uncertain operating environment PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Moving towards greener aviation New routes and destinations CATEGORY DATA Table 24 Airlines Sales: Value 2019-2024 Table 25 Airlines Online Sales: Value 2019-2024 Table 26 Airlines: Passengers Carried 2019-2024 Table 27 Airlines NBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 28 Non-Scheduled Carriers Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 29 Low Cost Carriers Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 30 Full Service Carriers Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 31 Forecast Airlines Sales: Value 2024-2029 Table 32 Forecast Airlines Online Sales: Value 2024-2029 LODGING (DESTINATION) IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Brighter opportunities for hytte and camping Concerns about overtourism PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Further digitalisation Growing emphasis on sustainability CATEGORY DATA Table 33 Lodging (Destination) Sales: Value 2019-2024 Table 34 Lodging (Destination) Online Sales: Value 2019-2024 Table 35 Hotels Sales: Value 2019-2024 Table 36 Hotels Online Sales: Value 2019-2024 Table 37 Other Lodging Sales: Value 2019-2024 Table 38 Other Lodging Online Sales: Value 2019-2024 Table 39 Lodging (Destination) Outlets: Units 2019-2024 Table 40 Lodging (Destination) Rooms: Number of Rooms 2019-2024 Table 41 Lodging (Destination) by Incoming vs Domestic: % Value 2019-2024 Table 42 Hotels NBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 43 Hotel Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 44 Forecast Lodging (Destination) Sales: Value 2024-2029 Table 45 Forecast Lodging (Destination) Online Sales: Value 2024-2029 Table 46 Forecast Hotels Sales: Value 2024-2029 Table 47 Forecast Hotels Online Sales: Value 2024-2029 Table 48 Forecast Other Lodging Sales: Value 2024-2029 Table 49 Forecast Other Lodging Online Sales: Value 2024-2029 Table 50 Forecast Lodging (Destination) Outlets: Units 2024-2029 BOOKING IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS TUI expanding cruise presence in Norway Growth in both leisure and business travel PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Norway has potential to attract digital nomads Fjord cruises moving towards greater sustainability CATEGORY DATA Table 51 Booking Sales: Value 2019-2024 Table 52 Business Travel Sales: Value 2019-2024 Table 53 Leisure Travel Sales: Value 2019-2024 Table 54 Travel Intermediaries NBO Company Shares: % Value 2019-2024 Table 55 Forecast Booking Sales: Value 2024-2029 Table 56 Forecast Business Travel Sales: Value 2024-2029 Table 57 Forecast Leisure Travel Sales: Value 2024-2029
SummaryOverall, travel is set to see strong current value growth in Norway in 2024, as it continues its post-pandemic recovery. With inflation having hit extremely high rates following the Russian invasion of Ukraine and its impact on the economy, it is normalising at the end of the review period. Moreover, while a weaker local currency has made Norway, a traditionally expensive country, more affordable for travellers from areas such as the US, the UK and the Eurozone, outbound tourism has suffered as... Table of ContentsTravel in NorwayEuromonitor International September 2024 List Of Contents And Tables TRAVEL IN NORWAY EXECUTIVE SUMMARY Travel in 2024 Airlines: Key trends Hotels: Key trends Booking: Key trends What next for travel? MARKET DATA Table 1 Surface Travel Modes Sales: Value 2019-2024 Table 2 Surface Travel Modes Online Sales: Value 2019-2024 Table 3 Forecast Surface Travel Modes Sales: Value 2024-2029 Table 4 Forecast Surface Travel Modes Online Sales: Value 2024-2029 Table 5 In-Destination Spending: Value 2019-2024 Table 6 Forecast In-Destination Spending: Value 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources TOURISM FLOWS IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Norway capable of appealing to wide range of travellers Inbound tourism supported by numerous factors PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Norway continues to focus on developing sustainable tourism Coolcation trend offers opportunities CATEGORY DATA Table 7 Inbound Arrivals: Number of Trips 2019-2024 Table 8 Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2019-2024 Table 9 Inbound City Arrivals 2019-2024 Table 10 Inbound Tourism Spending: Value 2019-2024 Table 11 Forecast Inbound Arrivals: Number of Trips 2024-2029 Table 12 Forecast Inbound Arrivals by Country: Number of Trips 2024-2029 Table 13 Forecast Inbound Tourism Spending: Value 2024-2029 Table 14 Domestic Tourism by Destination: Number of Trips 2019-2024 Table 15 Domestic Spending: Value 2019-2024 Table 16 Forecast Domestic Tourism by Destination: Number of Trips 2024-2029 Table 17 Forecast Domestic Spending: Value 2024-2029 Table 18 Outbound Departures: Number of Trips 2019-2024 Table 19 Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2019-2024 Table 20 Outbound Tourism Spending: Value 2019-2024 Table 21 Forecast Outbound Departures: Number of Trips 2024-2029 Table 22 Forecast Outbound Departures by Destination: Number of Trips 2024-2029 Table 23 Forecast Outbound Spending: Value 2024-2029 AIRLINES IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Low cost carriers exceed pre-pandemic levels of passenger numbers Uncertain operating environment PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Moving towards greener aviation New routes and destinations CATEGORY DATA Table 24 Airlines Sales: Value 2019-2024 Table 25 Airlines Online Sales: Value 2019-2024 Table 26 Airlines: Passengers Carried 2019-2024 Table 27 Airlines NBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 28 Non-Scheduled Carriers Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 29 Low Cost Carriers Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 30 Full Service Carriers Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 31 Forecast Airlines Sales: Value 2024-2029 Table 32 Forecast Airlines Online Sales: Value 2024-2029 LODGING (DESTINATION) IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Brighter opportunities for hytte and camping Concerns about overtourism PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Further digitalisation Growing emphasis on sustainability CATEGORY DATA Table 33 Lodging (Destination) Sales: Value 2019-2024 Table 34 Lodging (Destination) Online Sales: Value 2019-2024 Table 35 Hotels Sales: Value 2019-2024 Table 36 Hotels Online Sales: Value 2019-2024 Table 37 Other Lodging Sales: Value 2019-2024 Table 38 Other Lodging Online Sales: Value 2019-2024 Table 39 Lodging (Destination) Outlets: Units 2019-2024 Table 40 Lodging (Destination) Rooms: Number of Rooms 2019-2024 Table 41 Lodging (Destination) by Incoming vs Domestic: % Value 2019-2024 Table 42 Hotels NBO Company Shares: % Value 2019-2023 Table 43 Hotel Brands by Key Performance Indicators 2024 Table 44 Forecast Lodging (Destination) Sales: Value 2024-2029 Table 45 Forecast Lodging (Destination) Online Sales: Value 2024-2029 Table 46 Forecast Hotels Sales: Value 2024-2029 Table 47 Forecast Hotels Online Sales: Value 2024-2029 Table 48 Forecast Other Lodging Sales: Value 2024-2029 Table 49 Forecast Other Lodging Online Sales: Value 2024-2029 Table 50 Forecast Lodging (Destination) Outlets: Units 2024-2029 BOOKING IN NORWAY KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS TUI expanding cruise presence in Norway Growth in both leisure and business travel PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Norway has potential to attract digital nomads Fjord cruises moving towards greater sustainability CATEGORY DATA Table 51 Booking Sales: Value 2019-2024 Table 52 Business Travel Sales: Value 2019-2024 Table 53 Leisure Travel Sales: Value 2019-2024 Table 54 Travel Intermediaries NBO Company Shares: % Value 2019-2024 Table 55 Forecast Booking Sales: Value 2024-2029 Table 56 Forecast Business Travel Sales: Value 2024-2029 Table 57 Forecast Leisure Travel Sales: Value 2024-2029
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポートEuromonitor International社の旅行分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポートよくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|