仮想イベント産業の世界市場規模調査&予測、タイプ別(ウェビナー、仮想博覧会・フェスティバル、エンターテイメント、会議、その他)、ソース別(チケット販売、スポンサーシップ、その他)、年齢層別(20歳未満、21~40歳、40歳以上)、プラットフォーム別(Webベースソフトウェア、XRプラットフォーム)、地域分析、2022-2029年Global Virtual Events Industry Market Size study & Forecast, by Type (Webinar, Virtual expo fairs and festivals, Entertainment, Conference, Others), by Source (Ticket Sale, Sponsorship, Others), by Age group (Below 20 years, 21 to 40 years, above 40 years), by Platform (Web based software, XR Platform) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のバーチャルイベント産業市場は、2021年に約3063億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。バーチャルイベントとは、オンラインで行われ、参加者が... もっと見る
サマリー世界のバーチャルイベント産業市場は、2021年に約3063億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。バーチャルイベントとは、オンラインで行われ、参加者が物理的に会うのではなく、バーチャルな環境で交流するイベントです。仮想イベントは、一般的に、ウェビナーやウェブキャスト、会議、基調講演、ワークショップ、パートナーイベントなど、複数のセッションを含むオンライン会議です。仮想イベントを実施するためのプラットフォームには、モバイルベースのアプリケーションやウェブサイトなど、さまざまな種類があります。UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が増加し、業界全体でコラボレーションやコミュニケーションツールの利用が拡大していること、また主要な市場関係者による戦略的イニシアチブが、市場の成長を加速する主な要因となっています。UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が増加していることが、世界の仮想イベント産業市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると - 2019年、世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場は388億米ドルと評価され、2023年までに483億米ドルに成長すると予測されています。さらに、Statistaによると - 2020年、ロシアのユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)市場は1億6000万米ドルと評価され、2025年には2億1500万米ドルまで成長すると予測されています。また、IoT技術の浸透が進み、ポストコビド時代におけるハイブリッドワーク文化の台頭が高まることで、予測期間中、同市場に有利な成長見通しが生まれるでしょう。しかし、データセキュリティとプライバシーに対する懸念の高まりが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。 仮想イベント産業の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、ハイブリッドワークやリモートワークの導入が進んでいることに加え、大手企業の優位性や高度なネットワークインフラが利用可能であることから、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、ネットワーク技術の進歩、各業界におけるバーチャルイベントの普及、中小企業の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Pace Digital レボリューションCmes ショーケース・イベント ターゲットエグジビション Tcj Management Co.(株)エヌ・ティ・ティ・ドコモ ザ・コラボエクスチェンジ ベトアプス・コーポレーション モーフ・デジタル・ソリューションズ・プライベート・リミテッド ロンドンフィルムド アメリカン・プログラム・ビューロー社 市場の最近の動向 2021年7月、米国を拠点とする電話会議サービスプロバイダーZoom Video Communications Incは、クラウドソフトウェアプロバイダーFive9 Incを取引額147億米ドルで買収すると発表しました。この買収により、Zoomは企業での存在感を高めることができるだろう。 2022年10月、英国ロンドンに拠点を置くNyoum Ltd.は、Android向けのフラッグシップビデオコミュニケーションプラットフォーム「LOVE」を、アジアで発売すると発表した。 世界のバーチャルイベント産業市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド 対象セグメント タイプ、ソース、年齢層、プラットフォーム、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: タイプ別 ウェビナー バーチャルエキスポ・フェア&フェスティヴァル エンターテインメント カンファレンス その他 ソース別 チケット販売 スポンサーシップ その他 年齢別 20歳未満 21歳以上40歳未満 40歳以上 プラットフォーム別 ウェブベースソフトウェア XRプラットフォーム 地域別 北米 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Virtual Events Industry Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Virtual Events Industry Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Virtual Events Industry Market, by Source, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Virtual Events Industry Market, by Age Group, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.5. Virtual Events Industry Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Virtual Events Industry Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Virtual Events Industry Market Dynamics 3.1. Virtual Events Industry Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions 3.1.1.2. Growing use of collaboration and communication tools across the industries 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising concern over data breaches and cyber security 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing penetration of IoT technologies 3.1.3.2. Rising emergence of hybrid work culture in post covid era Chapter 4. Global Virtual Events Industry Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Virtual Events Industry Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Virtual Events Industry Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Webinar 6.4.2. Virtual expo fairs and festivals 6.4.3. Entertainment 6.4.4. Conference 6.4.5. Others Chapter 7. Global Virtual Events Industry Market, by Source 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Virtual Events Industry Market by Source, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Source 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Ticket Sale 7.4.2. Sponsorship 7.4.3. Others Chapter 8. Global Virtual Events Industry Market, by Age Group 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Virtual Events Industry Market by Age Group, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Age Group 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Below 20 years 8.4.2. 21 to 40 years 8.4.3. Above 40 years Chapter 9. Global Virtual Events Industry Market, by Platform 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Virtual Events Industry Market by Platform, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion) 9.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Web based software 9.4.2. XR Platform Chapter 10. Global Virtual Events Industry Market, Regional Analysis 10.1. Virtual Events Industry Market, Regional Market Snapshot 10.2. North America Virtual Events Industry Market 10.2.1. U.S. Virtual Events Industry Market 10.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.1.2. Source breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.1.3. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.1.4. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.2. Canada Virtual Events Industry Market 10.3. Europe Virtual Events Industry Market Snapshot 10.3.1. U.K. Virtual Events Industry Market 10.3.2. Germany Virtual Events Industry Market 10.3.3. France Virtual Events Industry Market 10.3.4. Spain Virtual Events Industry Market 10.3.5. Italy Virtual Events Industry Market 10.3.6. Rest of Europe Virtual Events Industry Market 10.4. Asia-Pacific Virtual Events Industry Market Snapshot 10.4.1. China Virtual Events Industry Market 10.4.2. India Virtual Events Industry Market 10.4.3. Japan Virtual Events Industry Market 10.4.4. Australia Virtual Events Industry Market 10.4.5. South Korea Virtual Events Industry Market 10.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Events Industry Market 10.5. Latin America Virtual Events Industry Market Snapshot 10.5.1. Brazil Virtual Events Industry Market 10.5.2. Mexico Virtual Events Industry Market 10.5.3. Rest of Latin America Virtual Events Industry Market 10.6. Rest of The World Virtual Events Industry Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Top Market Strategies 11.2. Company Profiles 11.2.1. Pace Digital 11.2.1.1. Key Information 11.2.1.2. Overview 11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.2.1.4. Product Summary 11.2.1.5. Recent Developments 11.2.2. Revolution Cmes 11.2.3. Showcase Events 11.2.4. Target Exhibitions 11.2.5. Tcj Management Co. Ltd 11.2.6. The Collaborative Exchange 11.2.7. Vietapps Co., Ltd. 11.2.8. Morph Digital Solutions Private Limited 11.2.9. London Filmed 11.2.10. American Program Bureau, Inc. Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
SummaryGlobal Virtual Events Industry Market is valued approximately USD 306.3 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13% over the forecast period 2022-2029. Virtual Event is one that takes place online and involves participants interacting in a virtual setting rather than physically meeting. Virtual events are typically online conferences with multiple sessions that frequently include webinars and webcasts, conferences, keynote speech, workshops, and partner events among others. There are different types of platforms through which virtual events can be conducted Mobile based applications, and websites etc. The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions and growing use of collaboration and communication tools across the industries as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Virtual Events Industry Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Virtual Events Industry Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Virtual Events Industry Market, by Source, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Virtual Events Industry Market, by Age Group, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.5. Virtual Events Industry Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Virtual Events Industry Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Virtual Events Industry Market Dynamics 3.1. Virtual Events Industry Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions 3.1.1.2. Growing use of collaboration and communication tools across the industries 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising concern over data breaches and cyber security 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing penetration of IoT technologies 3.1.3.2. Rising emergence of hybrid work culture in post covid era Chapter 4. Global Virtual Events Industry Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Virtual Events Industry Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Virtual Events Industry Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Webinar 6.4.2. Virtual expo fairs and festivals 6.4.3. Entertainment 6.4.4. Conference 6.4.5. Others Chapter 7. Global Virtual Events Industry Market, by Source 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Virtual Events Industry Market by Source, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Source 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Ticket Sale 7.4.2. Sponsorship 7.4.3. Others Chapter 8. Global Virtual Events Industry Market, by Age Group 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Virtual Events Industry Market by Age Group, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Age Group 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Below 20 years 8.4.2. 21 to 40 years 8.4.3. Above 40 years Chapter 9. Global Virtual Events Industry Market, by Platform 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Virtual Events Industry Market by Platform, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion) 9.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Web based software 9.4.2. XR Platform Chapter 10. Global Virtual Events Industry Market, Regional Analysis 10.1. Virtual Events Industry Market, Regional Market Snapshot 10.2. North America Virtual Events Industry Market 10.2.1. U.S. Virtual Events Industry Market 10.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.1.2. Source breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.1.3. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.1.4. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 10.2.2. Canada Virtual Events Industry Market 10.3. Europe Virtual Events Industry Market Snapshot 10.3.1. U.K. Virtual Events Industry Market 10.3.2. Germany Virtual Events Industry Market 10.3.3. France Virtual Events Industry Market 10.3.4. Spain Virtual Events Industry Market 10.3.5. Italy Virtual Events Industry Market 10.3.6. Rest of Europe Virtual Events Industry Market 10.4. Asia-Pacific Virtual Events Industry Market Snapshot 10.4.1. China Virtual Events Industry Market 10.4.2. India Virtual Events Industry Market 10.4.3. Japan Virtual Events Industry Market 10.4.4. Australia Virtual Events Industry Market 10.4.5. South Korea Virtual Events Industry Market 10.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Events Industry Market 10.5. Latin America Virtual Events Industry Market Snapshot 10.5.1. Brazil Virtual Events Industry Market 10.5.2. Mexico Virtual Events Industry Market 10.5.3. Rest of Latin America Virtual Events Industry Market 10.6. Rest of The World Virtual Events Industry Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Top Market Strategies 11.2. Company Profiles 11.2.1. Pace Digital 11.2.1.1. Key Information 11.2.1.2. Overview 11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.2.1.4. Product Summary 11.2.1.5. Recent Developments 11.2.2. Revolution Cmes 11.2.3. Showcase Events 11.2.4. Target Exhibitions 11.2.5. Tcj Management Co. Ltd 11.2.6. The Collaborative Exchange 11.2.7. Vietapps Co., Ltd. 11.2.8. Morph Digital Solutions Private Limited 11.2.9. London Filmed 11.2.10. American Program Bureau, Inc. Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の旅行・ツーリズム分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(platform)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |