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仮想イベント産業の世界市場規模調査&予測、タイプ別(ウェビナー、仮想博覧会・フェスティバル、エンターテイメント、会議、その他)、ソース別(チケット販売、スポンサーシップ、その他)、年齢層別(20歳未満、21~40歳、40歳以上)、プラットフォーム別(Webベースソフトウェア、XRプラットフォーム)、地域分析、2022-2029年


Global Virtual Events Industry Market Size study & Forecast, by Type (Webinar, Virtual expo fairs and festivals, Entertainment, Conference, Others), by Source (Ticket Sale, Sponsorship, Others), by Age group (Below 20 years, 21 to 40 years, above 40 years), by Platform (Web based software, XR Platform) and Regional Analysis, 2022-2029

世界のバーチャルイベント産業市場は、2021年に約3063億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。バーチャルイベントとは、オンラインで行われ、参加者が... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年2月8日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のバーチャルイベント産業市場は、2021年に約3063億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。バーチャルイベントとは、オンラインで行われ、参加者が物理的に会うのではなく、バーチャルな環境で交流するイベントです。仮想イベントは、一般的に、ウェビナーやウェブキャスト、会議、基調講演、ワークショップ、パートナーイベントなど、複数のセッションを含むオンライン会議です。仮想イベントを実施するためのプラットフォームには、モバイルベースのアプリケーションやウェブサイトなど、さまざまな種類があります。UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が増加し、業界全体でコラボレーションやコミュニケーションツールの利用が拡大していること、また主要な市場関係者による戦略的イニシアチブが、市場の成長を加速する主な要因となっています。

UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が増加していることが、世界の仮想イベント産業市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると - 2019年、世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場は388億米ドルと評価され、2023年までに483億米ドルに成長すると予測されています。さらに、Statistaによると - 2020年、ロシアのユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)市場は1億6000万米ドルと評価され、2025年には2億1500万米ドルまで成長すると予測されています。また、IoT技術の浸透が進み、ポストコビド時代におけるハイブリッドワーク文化の台頭が高まることで、予測期間中、同市場に有利な成長見通しが生まれるでしょう。しかし、データセキュリティとプライバシーに対する懸念の高まりが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。

仮想イベント産業の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、ハイブリッドワークやリモートワークの導入が進んでいることに加え、大手企業の優位性や高度なネットワークインフラが利用可能であることから、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、ネットワーク技術の進歩、各業界におけるバーチャルイベントの普及、中小企業の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Pace Digital
レボリューションCmes
ショーケース・イベント
ターゲットエグジビション
Tcj Management Co.(株)エヌ・ティ・ティ・ドコモ
ザ・コラボエクスチェンジ
ベトアプス・コーポレーション
モーフ・デジタル・ソリューションズ・プライベート・リミテッド
ロンドンフィルムド
アメリカン・プログラム・ビューロー社

市場の最近の動向
 2021年7月、米国を拠点とする電話会議サービスプロバイダーZoom Video Communications Incは、クラウドソフトウェアプロバイダーFive9 Incを取引額147億米ドルで買収すると発表しました。この買収により、Zoomは企業での存在感を高めることができるだろう。

 2022年10月、英国ロンドンに拠点を置くNyoum Ltd.は、Android向けのフラッグシップビデオコミュニケーションプラットフォーム「LOVE」を、アジアで発売すると発表した。




世界のバーチャルイベント産業市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント タイプ、ソース、年齢層、プラットフォーム、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

タイプ別
ウェビナー
バーチャルエキスポ・フェア&フェスティヴァル
エンターテインメント
カンファレンス
その他
ソース別
チケット販売
スポンサーシップ
その他
年齢別
20歳未満
21歳以上40歳未満
40歳以上
プラットフォーム別
ウェブベースソフトウェア
XRプラットフォーム

地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Virtual Events Industry Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Virtual Events Industry Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Virtual Events Industry Market, by Source, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Virtual Events Industry Market, by Age Group, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.5. Virtual Events Industry Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Virtual Events Industry Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Virtual Events Industry Market Dynamics
3.1. Virtual Events Industry Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions
3.1.1.2. Growing use of collaboration and communication tools across the industries
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rising concern over data breaches and cyber security
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing penetration of IoT technologies
3.1.3.2. Rising emergence of hybrid work culture in post covid era
Chapter 4. Global Virtual Events Industry Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Virtual Events Industry Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Virtual Events Industry Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Webinar
6.4.2. Virtual expo fairs and festivals
6.4.3. Entertainment
6.4.4. Conference
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Virtual Events Industry Market, by Source
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Virtual Events Industry Market by Source, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Source 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Ticket Sale
7.4.2. Sponsorship
7.4.3. Others
Chapter 8. Global Virtual Events Industry Market, by Age Group
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Virtual Events Industry Market by Age Group, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Age Group 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Below 20 years
8.4.2. 21 to 40 years
8.4.3. Above 40 years
Chapter 9. Global Virtual Events Industry Market, by Platform
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Virtual Events Industry Market by Platform, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
9.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Web based software
9.4.2. XR Platform
Chapter 10. Global Virtual Events Industry Market, Regional Analysis
10.1. Virtual Events Industry Market, Regional Market Snapshot
10.2. North America Virtual Events Industry Market
10.2.1. U.S. Virtual Events Industry Market
10.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.1.2. Source breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.1.3. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.1.4. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.2. Canada Virtual Events Industry Market
10.3. Europe Virtual Events Industry Market Snapshot
10.3.1. U.K. Virtual Events Industry Market
10.3.2. Germany Virtual Events Industry Market
10.3.3. France Virtual Events Industry Market
10.3.4. Spain Virtual Events Industry Market
10.3.5. Italy Virtual Events Industry Market
10.3.6. Rest of Europe Virtual Events Industry Market
10.4. Asia-Pacific Virtual Events Industry Market Snapshot
10.4.1. China Virtual Events Industry Market
10.4.2. India Virtual Events Industry Market
10.4.3. Japan Virtual Events Industry Market
10.4.4. Australia Virtual Events Industry Market
10.4.5. South Korea Virtual Events Industry Market
10.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Events Industry Market
10.5. Latin America Virtual Events Industry Market Snapshot
10.5.1. Brazil Virtual Events Industry Market
10.5.2. Mexico Virtual Events Industry Market
10.5.3. Rest of Latin America Virtual Events Industry Market
10.6. Rest of The World Virtual Events Industry Market

Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Top Market Strategies
11.2. Company Profiles
11.2.1. Pace Digital
11.2.1.1. Key Information
11.2.1.2. Overview
11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.2.1.4. Product Summary
11.2.1.5. Recent Developments
11.2.2. Revolution Cmes
11.2.3. Showcase Events
11.2.4. Target Exhibitions
11.2.5. Tcj Management Co. Ltd
11.2.6. The Collaborative Exchange
11.2.7. Vietapps Co., Ltd.
11.2.8. Morph Digital Solutions Private Limited
11.2.9. London Filmed
11.2.10. American Program Bureau, Inc.
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes
12.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Virtual Events Industry Market is valued approximately USD 306.3 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13% over the forecast period 2022-2029. Virtual Event is one that takes place online and involves participants interacting in a virtual setting rather than physically meeting. Virtual events are typically online conferences with multiple sessions that frequently include webinars and webcasts, conferences, keynote speech, workshops, and partner events among others. There are different types of platforms through which virtual events can be conducted Mobile based applications, and websites etc. The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions and growing use of collaboration and communication tools across the industries as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.

The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions is contributing to the growth of the Global Virtual Events Industry Market. For instance, according to Statista – in 2019, the global unified communications & collaboration market was valued at USD 38.8 billion, and the market is projected to grow to USD 48.3 billion by 2023. Moreover, as per Statista – in 2020, the Russia’s unified communications as a service (UCaaS) market was valued at USD 160 million, and the market is projected to grow to USD 215 million by 2025. Also, growing penetration of IoT technologies and rising emergence of hybrid work culture in post covid era would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data security and privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Virtual Events Industry Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players and availability of advanced networking infrastructure, coupled with rising adoption of hybrid and remote work culture in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising advancements of networking technologies, and increasing adoption of virtual events across the industries, and growing number of small and medium sized organizations in the region.

Major market player included in this report are:
Pace Digital
Revolution Cmes
Showcase Events
Target Exhibitions
Tcj Management Co. Ltd
The Collaborative Exchange
Vietapps Co., Ltd.
Morph Digital Solutions Private Limited
London Filmed
American Program Bureau, Inc.

Recent Developments in the Market:
 In July 2021, US-based teleconferencing services provider Zoom Video Communications Inc has announced acquisition of cloud software provider Five9 Inc for a transaction value of USD 14.7 billion. This acquisition would enable Zoom to increase its enterprise presence.

 In October 2022, London, UK based Nyoum Ltd. has announced launch of LOVE, its flagship video communication platform for Android and in Asia.




Global Virtual Events Industry Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Type, Source, Age Group, Platform, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Webinar
Virtual expo fairs and festivals
Entertainment
Conference
Others
By Source
Ticket Sale
Sponsorship
Others
By Age group
Below 20 years
21 to 40 years
Above 40 years
By Platform
Web based software
XR Platform

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Virtual Events Industry Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Virtual Events Industry Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Virtual Events Industry Market, by Source, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Virtual Events Industry Market, by Age Group, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.5. Virtual Events Industry Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Virtual Events Industry Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Virtual Events Industry Market Dynamics
3.1. Virtual Events Industry Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions
3.1.1.2. Growing use of collaboration and communication tools across the industries
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rising concern over data breaches and cyber security
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing penetration of IoT technologies
3.1.3.2. Rising emergence of hybrid work culture in post covid era
Chapter 4. Global Virtual Events Industry Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Virtual Events Industry Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Virtual Events Industry Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Webinar
6.4.2. Virtual expo fairs and festivals
6.4.3. Entertainment
6.4.4. Conference
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Virtual Events Industry Market, by Source
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Virtual Events Industry Market by Source, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Source 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Ticket Sale
7.4.2. Sponsorship
7.4.3. Others
Chapter 8. Global Virtual Events Industry Market, by Age Group
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Virtual Events Industry Market by Age Group, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Age Group 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Below 20 years
8.4.2. 21 to 40 years
8.4.3. Above 40 years
Chapter 9. Global Virtual Events Industry Market, by Platform
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Virtual Events Industry Market by Platform, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
9.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Web based software
9.4.2. XR Platform
Chapter 10. Global Virtual Events Industry Market, Regional Analysis
10.1. Virtual Events Industry Market, Regional Market Snapshot
10.2. North America Virtual Events Industry Market
10.2.1. U.S. Virtual Events Industry Market
10.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.1.2. Source breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.1.3. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.1.4. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
10.2.2. Canada Virtual Events Industry Market
10.3. Europe Virtual Events Industry Market Snapshot
10.3.1. U.K. Virtual Events Industry Market
10.3.2. Germany Virtual Events Industry Market
10.3.3. France Virtual Events Industry Market
10.3.4. Spain Virtual Events Industry Market
10.3.5. Italy Virtual Events Industry Market
10.3.6. Rest of Europe Virtual Events Industry Market
10.4. Asia-Pacific Virtual Events Industry Market Snapshot
10.4.1. China Virtual Events Industry Market
10.4.2. India Virtual Events Industry Market
10.4.3. Japan Virtual Events Industry Market
10.4.4. Australia Virtual Events Industry Market
10.4.5. South Korea Virtual Events Industry Market
10.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Events Industry Market
10.5. Latin America Virtual Events Industry Market Snapshot
10.5.1. Brazil Virtual Events Industry Market
10.5.2. Mexico Virtual Events Industry Market
10.5.3. Rest of Latin America Virtual Events Industry Market
10.6. Rest of The World Virtual Events Industry Market

Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Top Market Strategies
11.2. Company Profiles
11.2.1. Pace Digital
11.2.1.1. Key Information
11.2.1.2. Overview
11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.2.1.4. Product Summary
11.2.1.5. Recent Developments
11.2.2. Revolution Cmes
11.2.3. Showcase Events
11.2.4. Target Exhibitions
11.2.5. Tcj Management Co. Ltd
11.2.6. The Collaborative Exchange
11.2.7. Vietapps Co., Ltd.
11.2.8. Morph Digital Solutions Private Limited
11.2.9. London Filmed
11.2.10. American Program Bureau, Inc.
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes
12.3. Research Assumption

 

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