世界のブレジャーツーリズム市場規模調査、用途別(企業、政府)、予約チャネル別(電話予約、オンライン予約)、旅行タイプ別(国内旅行、海外旅行)、ツアータイプ別(個人旅行、出張)、消費者志向(男性、女性)、職業別(技術/IT/ソフトウェア、製造、金融、医療、教育)、地域予測 2022-2028Global Bleisure Tourism Market Size study, By Application (Corporate, Government), Booking Channel (Phone Booking, Online Booking), Trip Type (Domestic Trip, International Trip), Tour Type (Independent Traveler, Business Trips), Consumer Orientation (Men, Women), Occupation (Technology/IT/Software, Manufacturing, Finance, Healthcare, Education), and Regional Forecasts 2022-2028 世界のブレジャー・ツーリズム市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ブレジャー・ツーリズムは、ビジネスとレジャーの融合と... もっと見る
サマリー世界のブレジャー・ツーリズム市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ブレジャー・ツーリズムは、ビジネスとレジャーの融合と定義することができます。ブレジャートラベルとは、レジャー目的で出張を延長すること、あるいは出張中に仕事とレジャーを組み合わせることを指します。世界的な旅行・観光市場の拡大、オンライン予約チャネルの普及、主要な市場関係者の戦略的な取り組みが、世界市場の需要を加速させている要因となっています。例えば、Statistaによると、2022年現在、旅行・観光市場の収益は6423億米ドルと推定され、2022年から2026年の間に12.09%の年間成長率を示し、2026年には1014億米ドルに達すると予想されています。さらに、主要市場プレーヤーは、地理的足跡を増やすために新しい買収に取り組んでいます。例えば、2021年1月、Blackstone Capital PartnersとBlackstone Real Estate Partnersは、英国に拠点を置くプレミアホリデー企業Bourne Leisureの買収を発表しました。同社は英国国内のホリデー市場をリードする企業であり、従業員数は16,000人です。また、2021年11月には、米国イリノイ州に本社を置くハイアットホテルズコーポレーションが、米国ペンシルバニア州に本社を置くアップルレジャーグループ(ALG)を、米国の投資会社KKRと米国コロラド州のプライベートエクイティファームKSL Capital Partners, LLCから買収することを完了しました。この買収は、ハイアットのグローバルなリゾート事業の拡大を目的としたものです。また、新興国におけるホスピタリティセクターの急速な拡大や、Work from Anywhere Cultureの台頭は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、新興国での普及が進んでいないことが、2022-2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。ブレジャーツーリズムの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、どこでも働ける文化が浸透し、海外からの観光客が増加していることから、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて大きな成長率を示すと予測されています。国際的な大手企業への浸透や航空部門の増加などの要因が、アジア太平洋地域全体で世界のブレジャー・ツーリズム市場に有利な成長見通しをもたらすと思われます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Airbnb Inc. アメリカン・エキスプレス・トラベル エクスペディア(Expedia Inc. BCDトラベル カールソンワゴンリットトラベル フライトセンター・トラベル・グループ プライスライン・グループ ファーポータル・インク ウェクサス・トラベル トラベル・リーダーズ 本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域や国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 用途別 企業 政府機関 予約チャネル別 電話予約 オンライン予約 旅行タイプ別 国内旅行 海外旅行 ツアータイプ別 個人旅行 ビジネス旅行 消費者志向別 男性 女性 職業別 テクノロジー/IT/ソフトウェア 製造業 金融 医療・福祉 教育 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです: 過去年 - 2018年、2019年、2020年 基準年 - 2021年 予測期間 - 2022年~2028年 市場調査における世界のブレジャーツーリズム市場のターゲットオーディエンス 主要コンサルティング会社・アドバイザー 大企業、中堅企業、中小企業 ベンチャーキャピタル 付加価値再販業者(VAR) サードパーティナレッジプロバイダー 投資銀行家 投資家 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million) 1.2.1. Global Bleisure Tourism Market, by Region, 2020-2028 (USD Million) 1.2.2. Global Bleisure Tourism Market, by Application, 2020-2028 (USD Million) 1.2.3. Global Bleisure Tourism Market, by Booking Channel, 2020-2028 (USD Million) 1.2.4. Global Bleisure Tourism Market, by Trip Type, 2020-2028 (USD Million) 1.2.5. Global Bleisure Tourism Market, by Tour Type, 2020-2028 (USD Million) 1.2.6. Global Bleisure Tourism Market, by Consumer orientation, 2020-2028 (USD Million) 1.2.7. Global Bleisure Tourism Market, by Occupation, 2020-2028 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Bleisure Tourism Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Bleisure Tourism Market Dynamics 3.1. Bleisure Tourism Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing travel & tourism market worldwide. 3.1.1.2. Increasing penetration of online booking channels. 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of penetration in emerging markets 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rapid expansion of the hospitality sector in emerging countries. 3.1.3.2. Increasing emergence of Work from Anywhere Culture Chapter 4. Global Bleisure Tourism Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Bleisure Tourism Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Bleisure Tourism Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Application 2018-2028 (USD Million) 6.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Corporate 6.4.2. Government Chapter 7. Global Bleisure Tourism Market, by Booking Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Bleisure Tourism Market by Booking Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Booking Channel 2018-2028 (USD Million) 7.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Phone Booking 7.4.2. Online Booking 7.4.3. In Person Booking Chapter 8. Global Bleisure Tourism Market, by Trip Type 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Bleisure Tourism Market by Trip Type, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Trip Type 2018-2028 (USD Million) 8.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Domestic Trip 8.4.2. International Trip Chapter 9. Global Bleisure Tourism Market, by Tour Type 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Bleisure Tourism Market by Tour Type, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Tour Type 2018-2028 (USD Million) 9.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Independent Traveler 9.4.2. Business Trips 9.4.3. Group Business Trips Chapter 10. Global Bleisure Tourism Market, by Consumer Orientation 10.1. Market Snapshot 10.2. Global Bleisure Tourism Market by Consumer Orientation, Performance - Potential Analysis 10.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Consumer Orientation 2018-2028 (USD Million) 10.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 10.4.1. Men 10.4.2. Women Chapter 11. Global Bleisure Tourism Market, by Occupation 11.1. Market Snapshot 11.2. Global Bleisure Tourism Market by Occupation, Performance - Potential Analysis 11.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Occupation 2018-2028 (USD Million) 11.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 11.4.1. Technology/IT/Software 11.4.2. Manufacturing 11.4.3. Finance 11.4.4. Healthcare 11.4.5. Education Chapter 12. Global Bleisure Tourism Market, Regional Analysis 12.1. Bleisure Tourism Market, Regional Market Snapshot 12.2. North America Bleisure Tourism Market 12.2.1. U.S. Bleisure Tourism Market 12.2.1.1. Application estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.2. Booking Channel estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.3. Trip Type estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.4. Tour Type estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.5. Consumer Orientation estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.6. Occupation estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.2. Canada Bleisure Tourism Market 12.3. Europe Bleisure Tourism Market Snapshot 12.3.1. U.K. Bleisure Tourism Market 12.3.2. Germany Bleisure Tourism Market 12.3.3. France Bleisure Tourism Market 12.3.4. Spain Bleisure Tourism Market 12.3.5. Italy Bleisure Tourism Market 12.3.6. Rest of Europe Bleisure Tourism Market 12.4. Asia-Pacific Bleisure Tourism Market Snapshot 12.4.1. China Bleisure Tourism Market 12.4.2. India Bleisure Tourism Market 12.4.3. Japan Bleisure Tourism Market 12.4.4. Australia Bleisure Tourism Market 12.4.5. South Korea Bleisure Tourism Market 12.4.6. Rest of Asia Pacific Bleisure Tourism Market 12.5. Latin America Bleisure Tourism Market Snapshot 12.5.1. Brazil Bleisure Tourism Market 12.5.2. Mexico Bleisure Tourism Market 12.6. Rest of The World Bleisure Tourism Market Chapter 13. Competitive Intelligence 13.1. Top Market Strategies 13.2. Company Profiles 13.2.1. Airbnb Inc. 13.2.1.1. Key Information 13.2.1.2. Overview 13.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 13.2.1.4. Product Summary 13.2.1.5. Recent Developments 13.2.2. American Express Travel 13.2.3. Expedia Inc. 13.2.4. BCD Travel 13.2.5. Carlson Wagonlit Travel 13.2.6. Flight Centre Travel Group 13.2.7. The Priceline Group 13.2.8. Fareportal, Inc. 13.2.9. Wexas Travel 13.2.10. Travel Leaders Chapter 14. Research Process 14.1. Research Process 14.1.1. Data Mining 14.1.2. Analysis 14.1.3. Market Estimation 14.1.4. Validation 14.1.5. Publishing 14.2. Research Attributes 14.3. Research Assumption
SummaryGlobal Bleisure Tourism Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028. The Bleisure Tourism can be defined as a blending of business and leisure travel. Bleisure travel is the practice of extending business travel for leisure purposes, or otherwise combining work and leisure during a business trip. The growing travel & tourism market worldwide and increasing penetration of online booking channels as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista – as of 2022, revenue in in the Travel & Tourism market is estimated at USD 642.3 billion, and the revenue is expected to show an annual growth rate of 12.09% between 2022 and 2026 to reach to USD 1014 billion by 2026.Furthermore, leading market players are working towards new acquisitions to increase their geographical footprints. For instance, in January 2021, Blackstone Capital Partners and Blackstone Real Estate Partners announced acquisitions of UK based premier holiday company Bourne Leisure. The Company is a leader in the UK domestic holiday market and have employee count of 16,000. Moreover, in November 2021, Illinois, USA based Hyatt Hotels Corporation completed the acquisition of Pennsylvania, US based Apple Leisure Group (ALG) from American investment company KKR and Colorado, US based Private-equity firm KSL Capital Partners, LLC. This acquisition intended for expansion of Hyatt’s global resorts footprint. Also, rapid expansion of the hospitality sector in emerging countries and increasing emergence of Work from Anywhere Culture are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a lack of penetration in emerging markets impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million) 1.2.1. Global Bleisure Tourism Market, by Region, 2020-2028 (USD Million) 1.2.2. Global Bleisure Tourism Market, by Application, 2020-2028 (USD Million) 1.2.3. Global Bleisure Tourism Market, by Booking Channel, 2020-2028 (USD Million) 1.2.4. Global Bleisure Tourism Market, by Trip Type, 2020-2028 (USD Million) 1.2.5. Global Bleisure Tourism Market, by Tour Type, 2020-2028 (USD Million) 1.2.6. Global Bleisure Tourism Market, by Consumer orientation, 2020-2028 (USD Million) 1.2.7. Global Bleisure Tourism Market, by Occupation, 2020-2028 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Bleisure Tourism Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Bleisure Tourism Market Dynamics 3.1. Bleisure Tourism Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing travel & tourism market worldwide. 3.1.1.2. Increasing penetration of online booking channels. 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of penetration in emerging markets 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rapid expansion of the hospitality sector in emerging countries. 3.1.3.2. Increasing emergence of Work from Anywhere Culture Chapter 4. Global Bleisure Tourism Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Bleisure Tourism Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Bleisure Tourism Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Application 2018-2028 (USD Million) 6.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Corporate 6.4.2. Government Chapter 7. Global Bleisure Tourism Market, by Booking Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Bleisure Tourism Market by Booking Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Booking Channel 2018-2028 (USD Million) 7.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Phone Booking 7.4.2. Online Booking 7.4.3. In Person Booking Chapter 8. Global Bleisure Tourism Market, by Trip Type 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Bleisure Tourism Market by Trip Type, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Trip Type 2018-2028 (USD Million) 8.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Domestic Trip 8.4.2. International Trip Chapter 9. Global Bleisure Tourism Market, by Tour Type 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Bleisure Tourism Market by Tour Type, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Tour Type 2018-2028 (USD Million) 9.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Independent Traveler 9.4.2. Business Trips 9.4.3. Group Business Trips Chapter 10. Global Bleisure Tourism Market, by Consumer Orientation 10.1. Market Snapshot 10.2. Global Bleisure Tourism Market by Consumer Orientation, Performance - Potential Analysis 10.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Consumer Orientation 2018-2028 (USD Million) 10.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 10.4.1. Men 10.4.2. Women Chapter 11. Global Bleisure Tourism Market, by Occupation 11.1. Market Snapshot 11.2. Global Bleisure Tourism Market by Occupation, Performance - Potential Analysis 11.3. Global Bleisure Tourism Market Estimates & Forecasts by Occupation 2018-2028 (USD Million) 11.4. Bleisure Tourism Market, Sub Segment Analysis 11.4.1. Technology/IT/Software 11.4.2. Manufacturing 11.4.3. Finance 11.4.4. Healthcare 11.4.5. Education Chapter 12. Global Bleisure Tourism Market, Regional Analysis 12.1. Bleisure Tourism Market, Regional Market Snapshot 12.2. North America Bleisure Tourism Market 12.2.1. U.S. Bleisure Tourism Market 12.2.1.1. Application estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.2. Booking Channel estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.3. Trip Type estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.4. Tour Type estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.5. Consumer Orientation estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.1.6. Occupation estimates & forecasts, 2018-2028 12.2.2. Canada Bleisure Tourism Market 12.3. Europe Bleisure Tourism Market Snapshot 12.3.1. U.K. Bleisure Tourism Market 12.3.2. Germany Bleisure Tourism Market 12.3.3. France Bleisure Tourism Market 12.3.4. Spain Bleisure Tourism Market 12.3.5. Italy Bleisure Tourism Market 12.3.6. Rest of Europe Bleisure Tourism Market 12.4. Asia-Pacific Bleisure Tourism Market Snapshot 12.4.1. China Bleisure Tourism Market 12.4.2. India Bleisure Tourism Market 12.4.3. Japan Bleisure Tourism Market 12.4.4. Australia Bleisure Tourism Market 12.4.5. South Korea Bleisure Tourism Market 12.4.6. Rest of Asia Pacific Bleisure Tourism Market 12.5. Latin America Bleisure Tourism Market Snapshot 12.5.1. Brazil Bleisure Tourism Market 12.5.2. Mexico Bleisure Tourism Market 12.6. Rest of The World Bleisure Tourism Market Chapter 13. Competitive Intelligence 13.1. Top Market Strategies 13.2. Company Profiles 13.2.1. Airbnb Inc. 13.2.1.1. Key Information 13.2.1.2. Overview 13.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 13.2.1.4. Product Summary 13.2.1.5. Recent Developments 13.2.2. American Express Travel 13.2.3. Expedia Inc. 13.2.4. BCD Travel 13.2.5. Carlson Wagonlit Travel 13.2.6. Flight Centre Travel Group 13.2.7. The Priceline Group 13.2.8. Fareportal, Inc. 13.2.9. Wexas Travel 13.2.10. Travel Leaders Chapter 14. Research Process 14.1. Research Process 14.1.1. Data Mining 14.1.2. Analysis 14.1.3. Market Estimation 14.1.4. Validation 14.1.5. Publishing 14.2. Research Attributes 14.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポートBizwit Research & Consulting LLP社の旅行・ツーリズム分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(tourism)の最新刊レポートよくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|