世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

バーチャルツアーソフトウェアの世界市場規模調査&予測、デプロイメント別(クラウド、オンプレミス)、エンドユーザー別(不動産、教育、観光・ホスピタリティ、自動車、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Virtual Tour Software Market Size study & Forecast, By Deployment (Cloud and On-premises), By End-user (Real Estate, Education, Tourism & Hospitality, Automotive, and Others), and Regional Analysis, 2022-2029

世界のバーチャルツアーソフトウェア市場は、2021年に約3億460万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。バーチャルツアーは、商人が提供するサービス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月17日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のバーチャルツアーソフトウェア市場は、2021年に約3億460万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。バーチャルツアーは、商人が提供するサービスや商品を顧客が仮想環境で体験することを容易にしたマーケティングツールの一種です。このソフトウェアは一般的に、住宅、自動車、観光地、その他のオブジェクトを仮想的に探索するために使用されます。バーチャルツアーツールは、写真、音声、ビデオクリップ、3Dマップを使って、その場所の360度パースペクティブを作成します。このサービスには、敷地、その周辺、およびその要素の360度パノラマ画像が含まれています。バーチャルリアリティツールに対する需要の高まり、政府当局による投資の急増、インターネットの急速な普及が、世界市場成長の主な要因となっています。

AIを活用したシャボ・バーチャルツアーの導入が進み、世界各国の市場需要を後押ししています。様々な企業が、A.I.、クラウドコンピューティング、分析ツールなどの先進技術を浸透させ、製品プロモーションを提供することに重点を置いています。例えば、2021年2月、不動産会社のZillow Group, Inc.は、ホームショッパーのツアー用にAI搭載の3Dホームインタラクティブフロアプラットフォームを導入したと発表した。この新しいプラットフォームは、Zillowのすべての顧客が、不動産資産の売却に関するメディア情報を組み合わせて、3Dプラットフォームを無料で利用できるように設計されています。同様に、2021年3月、TMRW Visualization Companyは、建物の写実的なバーチャルツアーを提供し、潜在顧客と共有するSpaceWalkの発売を発表しました。このバーチャルビルツアーのプラットフォームは、屋内と屋外の両方に対応するように作成されており、パソコンやスマートフォンなど、あらゆるスマートデバイスで利用可能です。さらに、先進技術開発への投資の増加や、主要な市場関係者による取り組みの活発化により、予測期間中にさまざまな有利なビジネスチャンスがもたらされることになります。しかし、高い対話コストと、バーチャルツアーのソフトウェアとサービスに関する顧客への認識と情報の不足が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長に挑戦しています。

バーチャルツアーソフトウェアの世界市場の調査対象地域は、アジア太平洋地域、北米、ヨーロッパ、中南米、その他の地域です。北米は、観光およびホスピタリティ部門の成長、デジタル化の進展、AI技術の採用の増加により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、高度な分析ツールの採用の増加や、市場空間における特許出願のための分析プラットフォームの採用の急増などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
RTV, Inc.
Concept3D, Inc.
クラップティ
クーラ合同会社
マターポート社(Matterport, Inc.
クラウドパノ
My360
Eyespy360
3DVista Stitcher
ラウンドミー・リミテッド

市場の最近の動向について:
 2021年12月、クラウドパノ社は、住宅購入者に3Dバーチャルツアー機能を提供するため、realtor.comと協業契約を締結したと宣言した。
 2021年12月、Matterport, Inc.は、不動産販売を強化するための仮想体験を提供するため、不動産販売・マーケティングプロバイダーのNodalview-と提携したことを発表した。



世界のバーチャルツアーソフトウェアの市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022-2029
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 配置、エンドユーザー、地域
地域区分 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

デプロイメント別
クラウド
オンプレミス

エンドユーザー別
不動産
教育
観光・ホスピタリティ
オートモーティブ
その他

地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
連邦王国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
南朝鮮
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA(ロラ
その他の地域

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
1.2.1. Virtual Tour Software Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
1.2.2. Virtual Tour Software Market, by Deployment, 2019-2029 (USD Million)
1.2.3. Virtual Tour Software Market, by End-user, 2019-2029 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Virtual Tour Software Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Virtual Tour Software Market Dynamics
3.1. Virtual Tour Software Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for virtual reality tools
3.1.1.2. Rising adoption of AI-assisted Chabot virtual tours
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High interaction costs
3.1.2.2. Lack of awareness and information to customers about virtual tour software and services
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investment in the development of advanced technology
3.1.3.2. Increasing initiatives by the key market players
Chapter 4. Global Virtual Tour Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Virtual Tour Software Market, by Deployment
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Virtual Tour Software Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Virtual Tour Software Market Estimates & Forecasts by Deployment 2019-2029 (USD Million)
6.4. Virtual Tour Software Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cloud
6.4.2. On-premises
Chapter 7. Global Virtual Tour Software Market, by End-user
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Virtual Tour Software Market by End-user, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Virtual Tour Software Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Million)
7.4. Virtual Tour Software Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Real Estate
7.4.2. Education
7.4.3. Tourism & Hospitality
7.4.4. Automotive
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Virtual Tour Software Market, Regional Analysis
8.1. Virtual Tour Software Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Virtual Tour Software Market
8.2.1. U.S. Virtual Tour Software Market
8.2.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Virtual Tour Software Market
8.3. Europe Virtual Tour Software Market Snapshot
8.3.1. U.K. Virtual Tour Software Market
8.3.2. Germany Virtual Tour Software Market
8.3.3. France Virtual Tour Software Market
8.3.4. Spain Virtual Tour Software Market
8.3.5. Italy Virtual Tour Software Market
8.3.6. Rest of Europe Virtual Tour Software Market
8.4. Asia-Pacific Virtual Tour Software Market Snapshot
8.4.1. China Virtual Tour Software Market
8.4.2. India Virtual Tour Software Market
8.4.3. Japan Virtual Tour Software Market
8.4.4. Australia Virtual Tour Software Market
8.4.5. South Korea Virtual Tour Software Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Tour Software Market
8.5. Latin America Virtual Tour Software Market Snapshot
8.5.1. Brazil Virtual Tour Software Market
8.5.2. Mexico Virtual Tour Software Market
8.5.3. Rest of Latin America Virtual Tour Software Market
8.6. Rest of The World Virtual Tour Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. RTV, Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Concept3D, Inc.
9.2.3. Klapty
9.2.4. Kuula LLC
9.2.5. Matterport, Inc.
9.2.6. CloudPano
9.2.7. My360
9.2.8. Eyespy360
9.2.9. 3DVista Stitcher
9.2.10. Roundme Limited
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Virtual Tour Software Market is valued at approximately USD 304.6 million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.8% over the forecast period 2022-2029. Virtual tour is a type of marketing tool that facilitated clients to experience services or goods offered by a merchant in a virtual setting. This software is generally used to explore homes, cars, tourist attractions, and other objects virtually. A virtual tour tool creates a 360-degree perspective of the location using pictures, audio, video clips, and 3D maps. This service includes 360-degree panoramic images of the site, its surroundings, and its elements. The increasing demand for virtual reality tools, the surge in investment by government authorities, coupled with the rapid proliferation of the internet are the primary factors that are attributing to the global market growth.

The rising adoption of AI-assisted Chabot virtual tours is propelling the market demand across the world. Various companies are emphasizing penetrating advanced technologies such as A.I., cloud computing, and analytics tools to provide product promotions. For instance, in February 2021, Zillow Group, Inc., a real estate company unveiled that the company introduced an AI-Powered 3D Home interactive floor platform for home shoppers’ tours. The new platform is designed for all Zillow customers to utilize the 3D platform for free by combining together media information on selling their real estate assets. Likewise, in March 2021, TMRW Visualization Company announced the launch of SpaceWalk, which offers photorealistic virtual tours of buildings and shares them with potential customers. This platform for virtual building tours was created for both indoor and outdoor settings, and it is available on any smart device, including computers and smartphones. Furthermore, the growing investment in the development of advanced technology, as well as the increasing initiatives by the key market players are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high interaction costs and lack of awareness and information to customers about virtual tour software and services are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Virtual Tour Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growth of the tourism and hospitality sector, increasing digitization, along with the rising adoption of AI technology. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the increasing adoption of advanced analytics tools, as well as the surge in adoption of the analytics platform for patent filing in the market space.

Major market players included in this report are:
RTV, Inc.
Concept3D, Inc.
Klapty
Kuula LLC
Matterport, Inc.
CloudPano
My360
Eyespy360
3DVista Stitcher
Roundme Limited

Recent Developments in the Market:
 In December 2021, CloudPano declared that the company entered into a collaborative agreement with realtor.com in order to offer 3D virtual tour capability to home buyers.
 In December 2021, Matterport, Inc. announced the company’s partnership with Nodalview- a real estate sales and marketing provider to provide virtual experience to enhance real estate sales.



Global Virtual Tour Software Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Deployment, End-user, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Deployment:
Cloud
On-premises

By End-user:
Real Estate
Education
Tourism & Hospitality
Automotive
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
1.2.1. Virtual Tour Software Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
1.2.2. Virtual Tour Software Market, by Deployment, 2019-2029 (USD Million)
1.2.3. Virtual Tour Software Market, by End-user, 2019-2029 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Virtual Tour Software Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Virtual Tour Software Market Dynamics
3.1. Virtual Tour Software Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for virtual reality tools
3.1.1.2. Rising adoption of AI-assisted Chabot virtual tours
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High interaction costs
3.1.2.2. Lack of awareness and information to customers about virtual tour software and services
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investment in the development of advanced technology
3.1.3.2. Increasing initiatives by the key market players
Chapter 4. Global Virtual Tour Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Virtual Tour Software Market, by Deployment
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Virtual Tour Software Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Virtual Tour Software Market Estimates & Forecasts by Deployment 2019-2029 (USD Million)
6.4. Virtual Tour Software Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Cloud
6.4.2. On-premises
Chapter 7. Global Virtual Tour Software Market, by End-user
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Virtual Tour Software Market by End-user, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Virtual Tour Software Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Million)
7.4. Virtual Tour Software Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Real Estate
7.4.2. Education
7.4.3. Tourism & Hospitality
7.4.4. Automotive
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Virtual Tour Software Market, Regional Analysis
8.1. Virtual Tour Software Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Virtual Tour Software Market
8.2.1. U.S. Virtual Tour Software Market
8.2.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Virtual Tour Software Market
8.3. Europe Virtual Tour Software Market Snapshot
8.3.1. U.K. Virtual Tour Software Market
8.3.2. Germany Virtual Tour Software Market
8.3.3. France Virtual Tour Software Market
8.3.4. Spain Virtual Tour Software Market
8.3.5. Italy Virtual Tour Software Market
8.3.6. Rest of Europe Virtual Tour Software Market
8.4. Asia-Pacific Virtual Tour Software Market Snapshot
8.4.1. China Virtual Tour Software Market
8.4.2. India Virtual Tour Software Market
8.4.3. Japan Virtual Tour Software Market
8.4.4. Australia Virtual Tour Software Market
8.4.5. South Korea Virtual Tour Software Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Tour Software Market
8.5. Latin America Virtual Tour Software Market Snapshot
8.5.1. Brazil Virtual Tour Software Market
8.5.2. Mexico Virtual Tour Software Market
8.5.3. Rest of Latin America Virtual Tour Software Market
8.6. Rest of The World Virtual Tour Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. RTV, Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Concept3D, Inc.
9.2.3. Klapty
9.2.4. Kuula LLC
9.2.5. Matterport, Inc.
9.2.6. CloudPano
9.2.7. My360
9.2.8. Eyespy360
9.2.9. 3DVista Stitcher
9.2.10. Roundme Limited
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の旅行・ツーリズム分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る