世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ウェルネスツーリズムの世界市場規模調査、サービスタイプ別(交通、宿泊、飲食、ショッピング、アクティビティ&エクスカーション、その他)、場所別(国内、海外)、地域別予測 2022-2028


Global Wellness Tourism Market Size study, By Service Type (Transport, Lodging, Food & Beverage, Shopping, Activities & Excursion, Others), By Location (Domestic, International), and Regional Forecasts 2022-2028

世界のウェルネスツーリズム市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ウェルネスツーリズムは、健康とウェルネスを促進するため... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年7月11日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のウェルネスツーリズム市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ウェルネスツーリズムは、健康とウェルネスを促進するために行われる旅行活動であり、個人の身体的、心理的、精神的な幸福を向上させるものである。インフラ整備への投資の増加、精神的・肉体的疾患の発生率の上昇、インターネットやスマートデバイスの普及の増加が、世界中で市場成長を促進する主要因となっています。例えば、Statistaによると、2020年のインターネット利用者は約7億4907万人で、この数字は2025年には約11億3404万人に達すると予測されています。したがって、インターネットの普及は、人々のウェルネスツーリズム活動に大きな影響を与え、世界市場の成長を加速させることになります。しかし、政情不安やテロ攻撃の増加は、2022-2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。また、健康とウェルネスに対する消費支出の増加と中流階級の人口の急速な増加は、予測期間中に市場需要の触媒として作用すると予想されます。

ウェルネスツーリズムの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、ウェルビーイングサービスに対するニーズの高まりと、ストレスに起因する健康問題の増加により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて最も高いCAGRを示すと予測されています。インド、中国、シンガポール、タイ、マレーシアなどの国々で、さまざまなエキゾチックな目的地の人気が高まっているなどの要因が、アジア太平洋地域のウェルネスツーリズム市場に有利な成長見通しをもたらすと考えられます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
ヒルトン・ワールドワイド
アコーホテルズ
ハイアットホテルズ
ランチョ・ラ・プエルタ(Rancho La Puerta, Inc.
マリオット・インターナショナル
ローズウッドホテル
インターコンチネンタルグループ
オムニホテルズ&リゾーツ
ラディソンホスピタリティ
フォーシーズンズホテル

本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域と国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
サービスタイプ別
輸送
宿泊
フード&ビバレッジ
ショッピング
アクティビティ&エクスカーション
その他
場所別
国内
国際線
地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界のウェルネスツーリズム市場のターゲットオーディエンス

主要なコンサルティング会社およびアドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家







ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Wellness Tourism Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Wellness Tourism Market, by Service Type, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Wellness Tourism Market, by Location, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Wellness Tourism Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Wellness Tourism Market Dynamics
3.1. Wellness Tourism Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing incidences of mental and physical disease
3.1.1.2. Increasing proliferation of internet and smart devices
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Political unrest and rising terrorist attacks
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising consumer expenditure on health and wellness
3.1.3.2. Rapid growth of middle-class population
Chapter 4. Global Wellness Tourism Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario
Chapter 6. Global Wellness Tourism Market, by Service Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Wellness Tourism Market by Service Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Wellness Tourism Market Estimates & Forecasts by Service Type, 2018-2028 (USD Million)
6.4. Wellness Tourism Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Transport
6.4.2. Lodging
6.4.3. Food & Beverage
6.4.4. Shopping
6.4.5. Activities & Excursion
6.4.6. Others
Chapter 7. Global Wellness Tourism Market, by Location
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Wellness Tourism Market by Location, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Wellness Tourism Market Estimates & Forecasts by Location, 2018-2028 (USD Million)
7.4. Wellness Tourism Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Domestic
7.4.2. International
Chapter 8. Global Wellness Tourism Market, Regional Analysis
8.1. Wellness Tourism Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Wellness Tourism Market
8.2.1. U.S. Wellness Tourism Market
8.2.1.1. Service Type breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Location breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Wellness Tourism Market
8.3. Europe Wellness Tourism Market Snapshot
8.3.1. U.K. Wellness Tourism Market
8.3.2. Germany Wellness Tourism Market
8.3.3. France Wellness Tourism Market
8.3.4. Spain Wellness Tourism Market
8.3.5. Italy Wellness Tourism Market
8.3.6. Rest of Europe Wellness Tourism Market
8.4. Asia-Pacific Wellness Tourism Market Snapshot
8.4.1. China Wellness Tourism Market
8.4.2. India Wellness Tourism Market
8.4.3. Japan Wellness Tourism Market
8.4.4. Australia Wellness Tourism Market
8.4.5. South Korea Wellness Tourism Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Wellness Tourism Market
8.5. Latin America Wellness Tourism Market Snapshot
8.5.1. Brazil Wellness Tourism Market
8.5.2. Mexico Wellness Tourism Market
8.6. Rest of The World Wellness Tourism Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Hilton Worldwide
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Accor Hotels
9.2.3. Hyatt Hotels
9.2.4. Rancho La Puerta, Inc.
9.2.5. Marriot International
9.2.6. Rosewood Hotels
9.2.7. InterContinental Group
9.2.8. Omni Hotels & Resorts
9.2.9. Radisson Hospitality
9.2.10. Four Seasons Hotels
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Wellness Tourism Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2028. Wellness tourism is a traveling activity that is performed for promoting health and wellness and improves the individual's physical, psychological, and spiritual well-being. The growing investments in infrastructure development, rising incidences of mental and physical disease, coupled with the increasing proliferation of the internet and smart devices are the key factors excelling the market growth across the globe. For instance, as per Statista, in 2020, there were around 749.07 million people who were accounted as internet users, and the figure is projected to rise and account for nearly 1,134.04 million people by the year 2025. Accordingly, the growing penetration of the internet is exhibiting a huge influence on the wellness tourism activities among the population, which, in turn, accelerates the global market growth. However, political unrests and rising terrorist attacks impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028. Also, the rising consumer expenditure on health and wellness and rapid growth of the middle-class population are anticipated to act as catalyzing factors for the market demand during the forecast period.

The key regions considered for the global Wellness Tourism Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the rising need for wellbeing services and increasing cases of stress-associated health problems. Whereas, Asia-Pacific is anticipated to exhibit the highest CAGR over the forecast period 2022-2028. Factors such as the growing popularity of various exotic destinations in countries such as India, China, Singapore, Thailand, and Malaysia would create lucrative growth prospects for the Wellness Tourism Market across the Asia-Pacific region.

Major market players included in this report are:
Hilton Worldwide
Accor Hotels
Hyatt Hotels
Rancho La Puerta, Inc.
Marriot International
Rosewood Hotels
InterContinental Group
Omni Hotels & Resorts
Radisson Hospitality
Four Seasons Hotels

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Service Type:
Transport
Lodging
Food & Beverage
Shopping
Activities & Excursion
Others
By Location:
Domestic
International
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Wellness Tourism Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors







ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Wellness Tourism Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Wellness Tourism Market, by Service Type, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Wellness Tourism Market, by Location, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Wellness Tourism Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Wellness Tourism Market Dynamics
3.1. Wellness Tourism Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing incidences of mental and physical disease
3.1.1.2. Increasing proliferation of internet and smart devices
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Political unrest and rising terrorist attacks
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising consumer expenditure on health and wellness
3.1.3.2. Rapid growth of middle-class population
Chapter 4. Global Wellness Tourism Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario
Chapter 6. Global Wellness Tourism Market, by Service Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Wellness Tourism Market by Service Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Wellness Tourism Market Estimates & Forecasts by Service Type, 2018-2028 (USD Million)
6.4. Wellness Tourism Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Transport
6.4.2. Lodging
6.4.3. Food & Beverage
6.4.4. Shopping
6.4.5. Activities & Excursion
6.4.6. Others
Chapter 7. Global Wellness Tourism Market, by Location
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Wellness Tourism Market by Location, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Wellness Tourism Market Estimates & Forecasts by Location, 2018-2028 (USD Million)
7.4. Wellness Tourism Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Domestic
7.4.2. International
Chapter 8. Global Wellness Tourism Market, Regional Analysis
8.1. Wellness Tourism Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Wellness Tourism Market
8.2.1. U.S. Wellness Tourism Market
8.2.1.1. Service Type breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Location breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Wellness Tourism Market
8.3. Europe Wellness Tourism Market Snapshot
8.3.1. U.K. Wellness Tourism Market
8.3.2. Germany Wellness Tourism Market
8.3.3. France Wellness Tourism Market
8.3.4. Spain Wellness Tourism Market
8.3.5. Italy Wellness Tourism Market
8.3.6. Rest of Europe Wellness Tourism Market
8.4. Asia-Pacific Wellness Tourism Market Snapshot
8.4.1. China Wellness Tourism Market
8.4.2. India Wellness Tourism Market
8.4.3. Japan Wellness Tourism Market
8.4.4. Australia Wellness Tourism Market
8.4.5. South Korea Wellness Tourism Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Wellness Tourism Market
8.5. Latin America Wellness Tourism Market Snapshot
8.5.1. Brazil Wellness Tourism Market
8.5.2. Mexico Wellness Tourism Market
8.6. Rest of The World Wellness Tourism Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Hilton Worldwide
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Accor Hotels
9.2.3. Hyatt Hotels
9.2.4. Rancho La Puerta, Inc.
9.2.5. Marriot International
9.2.6. Rosewood Hotels
9.2.7. InterContinental Group
9.2.8. Omni Hotels & Resorts
9.2.9. Radisson Hospitality
9.2.10. Four Seasons Hotels
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の旅行・ツーリズム分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(tourism market)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る