世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

カンボジアの消費者健康


Consumer Health in Cambodia

2024年のカンボジアにおける消費者の健康は、ホリスティックで予防的なヘルスケアを優先する消費者が増えているため、ナチュラル、オーガニック、植物由来の製品に対する需要が高まっている。スピルリナ、ショウ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年10月3日 US$2,275
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
59 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2024年のカンボジアにおける消費者の健康は、ホリスティックで予防的なヘルスケアを優先する消費者が増えているため、ナチュラル、オーガニック、植物由来の製品に対する需要が高まっている。スピルリナ、ショウガ、モリンガといった成分が人気を集めている。都市化と中産階級の増加により、実店舗やオンライン販売を通じてOTC医薬品へのアクセスが拡大している。

ユーロモニター・インターナショナルのカンボジアの消費者向け健康レポートでは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2019年から2023年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。2028年までの予測は市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品アレルギーケア、ハーブ/伝統的製品、OTC、小児用コンシューマーヘルス、スポーツニュートリション、ビタミンと栄養補助食品、体重管理とウェルビーイング。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* 消費者健康市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Consumer Health in Cambodia
Euromonitor International
October 2024

List Of Contents And Tables

CONSUMER HEALTH IN CAMBODIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2024: The big picture
Country background
Socioeconomic trends
Logistics/infrastructure
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
What next for consumer health?
CHART 1 Consumer Health: Small Local Grocer
CHART 2 Consumer Health: Supermarket
CHART 3 Consumer Health: Pharmacy
CHART 4 Consumer Health: Supermarket
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
ANALGESICS
2024 Developments
Prospects and Opportunities
Category Data
Table 10 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
Table 14 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
Table 15 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES
Table 16 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
Table 19 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
Table 20 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 21 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DIGESTIVE REMEDIES
Table 22 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 23 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 24 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
Table 25 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
Table 26 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DERMATOLOGICALS
Table 28 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
Table 29 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 30 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
Table 31 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
Table 32 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029
WOUND CARE
Table 34 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
Table 37 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
Table 38 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029
VITAMINS AND DIETARY SUPPLEMENTS
Table 40 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
Table 41 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 42 NBO Company Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2020-2024
Table 43 LBN Brand Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2021-2024
Table 44 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING
Table 46 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
Table 47 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 48 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
Table 49 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
Table 50 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029
SPORTS NUTRITION
Table 52 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
Table 53 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 54 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
Table 55 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
Table 56 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
Table 57 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS
Table 58 Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2019-2024
Table 59 Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2019-2024
Table 60 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2024-2029

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Consumer health in Cambodia in 2024 is seeing rising demand for natural, organic, and plant-based products, as consumers increasingly prioritise holistic and preventative healthcare. Ingredients like spirulina, ginger, and moringa are gaining popularity. Urbanisation and a growing middle class are expanding access to OTC medicines through physical and online distribution.

Euromonitor International's Consumer Health in Cambodia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Consumer Health market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Consumer Health in Cambodia
Euromonitor International
October 2024

List Of Contents And Tables

CONSUMER HEALTH IN CAMBODIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2024: The big picture
Country background
Socioeconomic trends
Logistics/infrastructure
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
What next for consumer health?
CHART 1 Consumer Health: Small Local Grocer
CHART 2 Consumer Health: Supermarket
CHART 3 Consumer Health: Pharmacy
CHART 4 Consumer Health: Supermarket
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
ANALGESICS
2024 Developments
Prospects and Opportunities
Category Data
Table 10 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
Table 14 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
Table 15 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES
Table 16 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
Table 19 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
Table 20 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 21 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DIGESTIVE REMEDIES
Table 22 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 23 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 24 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
Table 25 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
Table 26 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DERMATOLOGICALS
Table 28 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
Table 29 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 30 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
Table 31 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
Table 32 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029
WOUND CARE
Table 34 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
Table 37 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
Table 38 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029
VITAMINS AND DIETARY SUPPLEMENTS
Table 40 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
Table 41 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 42 NBO Company Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2020-2024
Table 43 LBN Brand Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2021-2024
Table 44 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING
Table 46 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
Table 47 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 48 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
Table 49 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
Table 50 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029
SPORTS NUTRITION
Table 52 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
Table 53 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 54 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
Table 55 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
Table 56 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
Table 57 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS
Table 58 Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2019-2024
Table 59 Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2019-2024
Table 60 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2024-2029

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る