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カンボジアの消費者健康


Consumer Health in Cambodia

2024年のカンボジアにおける消費者の健康は、ホリスティックで予防的なヘルスケアを優先する消費者が増えているため、ナチュラル、オーガニック、植物由来の製品に対する需要が高まっている。スピルリナ、ショウ... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年10月3日 US$2,275
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サマリー

2024年のカンボジアにおける消費者の健康は、ホリスティックで予防的なヘルスケアを優先する消費者が増えているため、ナチュラル、オーガニック、植物由来の製品に対する需要が高まっている。スピルリナ、ショウガ、モリンガといった成分が人気を集めている。都市化と中産階級の増加により、実店舗やオンライン販売を通じてOTC医薬品へのアクセスが拡大している。

ユーロモニター・インターナショナルのカンボジアの消費者向け健康レポートでは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2019年から2023年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。2028年までの予測は市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品アレルギーケア、ハーブ/伝統的製品、OTC、小児用コンシューマーヘルス、スポーツニュートリション、ビタミンと栄養補助食品、体重管理とウェルビーイング。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* 消費者健康市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Consumer Health in Cambodia
Euromonitor International
October 2024

List Of Contents And Tables

CONSUMER HEALTH IN CAMBODIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2024: The big picture
Country background
Socioeconomic trends
Logistics/infrastructure
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
What next for consumer health?
CHART 1 Consumer Health: Small Local Grocer
CHART 2 Consumer Health: Supermarket
CHART 3 Consumer Health: Pharmacy
CHART 4 Consumer Health: Supermarket
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
ANALGESICS
2024 Developments
Prospects and Opportunities
Category Data
Table 10 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
Table 14 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
Table 15 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES
Table 16 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
Table 19 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
Table 20 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 21 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DIGESTIVE REMEDIES
Table 22 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 23 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 24 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
Table 25 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
Table 26 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DERMATOLOGICALS
Table 28 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
Table 29 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 30 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
Table 31 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
Table 32 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029
WOUND CARE
Table 34 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
Table 37 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
Table 38 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029
VITAMINS AND DIETARY SUPPLEMENTS
Table 40 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
Table 41 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 42 NBO Company Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2020-2024
Table 43 LBN Brand Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2021-2024
Table 44 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING
Table 46 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
Table 47 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 48 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
Table 49 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
Table 50 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029
SPORTS NUTRITION
Table 52 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
Table 53 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 54 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
Table 55 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
Table 56 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
Table 57 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS
Table 58 Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2019-2024
Table 59 Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2019-2024
Table 60 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2024-2029

 

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Summary

Consumer health in Cambodia in 2024 is seeing rising demand for natural, organic, and plant-based products, as consumers increasingly prioritise holistic and preventative healthcare. Ingredients like spirulina, ginger, and moringa are gaining popularity. Urbanisation and a growing middle class are expanding access to OTC medicines through physical and online distribution.

Euromonitor International's Consumer Health in Cambodia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Consumer Health market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Consumer Health in Cambodia
Euromonitor International
October 2024

List Of Contents And Tables

CONSUMER HEALTH IN CAMBODIA
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2024: The big picture
Country background
Socioeconomic trends
Logistics/infrastructure
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
What next for consumer health?
CHART 1 Consumer Health: Small Local Grocer
CHART 2 Consumer Health: Supermarket
CHART 3 Consumer Health: Pharmacy
CHART 4 Consumer Health: Supermarket
MARKET DATA
Table 1 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
Table 2 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 3 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
Table 4 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
Table 5 Penetration of Private Label by Category: % Value 2019-2024
Table 6 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
Table 7 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
Table 8 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
Table 9 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
DISCLAIMER
ANALGESICS
2024 Developments
Prospects and Opportunities
Category Data
Table 10 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
Table 11 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 12 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
Table 13 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
Table 14 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
Table 15 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029
COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES
Table 16 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 17 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 18 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
Table 19 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
Table 20 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 21 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DIGESTIVE REMEDIES
Table 22 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
Table 23 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 24 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
Table 25 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
Table 26 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
Table 27 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029
DERMATOLOGICALS
Table 28 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
Table 29 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 30 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
Table 31 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
Table 32 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
Table 33 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029
WOUND CARE
Table 34 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
Table 35 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 36 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
Table 37 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
Table 38 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
Table 39 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029
VITAMINS AND DIETARY SUPPLEMENTS
Table 40 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
Table 41 Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 42 NBO Company Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2020-2024
Table 43 LBN Brand Shares of Vitamins and Dietary Supplements: % Value 2021-2024
Table 44 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales of Vitamins and Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029
WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING
Table 46 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
Table 47 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 48 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
Table 49 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
Table 50 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029
SPORTS NUTRITION
Table 52 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
Table 53 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
Table 54 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
Table 55 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
Table 56 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
Table 57 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029
HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS
Table 58 Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2019-2024
Table 59 Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2019-2024
Table 60 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: Value 2024-2029
Table 61 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products: % Value Growth 2024-2029

 

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