世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

韓国の小売Eコマース


Retail E-Commerce in South Korea

2023年、韓国の小売eコマースは2桁の成長率を維持した。最近、韓国の小売業界ではオンライン・ショッピングの急増が目立ち、特にモバイル・ショッピングの領域でオンライン取引が大幅に増加した。小売電子商取引... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年4月3日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
41 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

2023年、韓国の小売eコマースは2桁の成長率を維持した。最近、韓国の小売業界ではオンライン・ショッピングの急増が目立ち、特にモバイル・ショッピングの領域でオンライン取引が大幅に増加した。小売電子商取引の総額はすでにかなりの額に達しているが、2023年には顕著な上昇を経験した。Eコマースによる食品と飲料の販売成長率は、平均を上回る大幅な伸びを記録した。

Euromonitor Internationalの調査レポート「韓国の小売Eコマース」は、業界を牽引する主要トレンドと動向に関する洞察を提供しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、セクターの洞察を提供しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品製品別小売Eコマース、タイプ別小売Eコマース

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* 小売Eコマース市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Retail E-Commerce in South Korea
Euromonitor International
April 2024

List Of Contents And Tables

RETAIL E-COMMERCE IN SOUTH KOREA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
The continued rise of e-commerce in South Korea
Coupang’s acquisition of Farfetch
Acquisition of Interpark by Yanolja and Qoo10
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The rise of e-commerce membership programmes
Naver’s HyperClova is incorporated in the shopping experience
Musinsa surpasses KRW4 trillion in e-commerce transactions
CHANNEL DATA
Table 1 Retail E-Commerce by Channel: Value 2017-2022
Table 2 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 3 Retail E-Commerce by Product: Value 2017-2022
Table 4 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2017-2022
Table 5 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 6 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 7 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2022-2027
Table 8 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 9 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2022-2027
Table 10 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2022-2027
RETAIL IN SOUTH KOREA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Omnichannel strategies drive strong performances
Demographic impact on retail in South Korea
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Summer Sale
Black Friday / Korea Sale Festa
MARKET DATA
Table 11 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 12 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 13 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 14 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 15 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 16 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 17 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023
Table 18 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023
Table 19 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 27 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 28 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 29 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 30 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 31 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 32 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 33 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 34 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 35 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 36 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 42 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 43 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 44 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 45 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 49 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028
Table 52 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 53 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 54 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 55 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 57 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 58 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 59 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 60 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 61 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 62 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 63 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

In 2023, retail e-commerce maintained double-digit current value growth in South Korea. In recent times, the retail landscape in the country witnessed a remarkable surge in online shopping activities, driving a substantial increase in online transactions, particularly in the domain of mobile shopping. Retail e-commerce, already totalling a substantial value, experienced a noteworthy uptick in 2023. The growth rates recorded for sales of foods and drinks via e-commerce saw substantial, above-aver...

Euromonitor International's Retail E-Commerce in South Korea report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Retail E-Commerce by Product, Retail E-Commerce by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Retail E-Commerce market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Retail E-Commerce in South Korea
Euromonitor International
April 2024

List Of Contents And Tables

RETAIL E-COMMERCE IN SOUTH KOREA
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
The continued rise of e-commerce in South Korea
Coupang’s acquisition of Farfetch
Acquisition of Interpark by Yanolja and Qoo10
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The rise of e-commerce membership programmes
Naver’s HyperClova is incorporated in the shopping experience
Musinsa surpasses KRW4 trillion in e-commerce transactions
CHANNEL DATA
Table 1 Retail E-Commerce by Channel: Value 2017-2022
Table 2 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 3 Retail E-Commerce by Product: Value 2017-2022
Table 4 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2017-2022
Table 5 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 6 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 7 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2022-2027
Table 8 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 9 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2022-2027
Table 10 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2022-2027
RETAIL IN SOUTH KOREA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2023: The big picture
Omnichannel strategies drive strong performances
Demographic impact on retail in South Korea
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2023
Seasonality
Summer Sale
Black Friday / Korea Sale Festa
MARKET DATA
Table 11 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2018-2023
Table 12 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2018-2023
Table 13 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2018-2023
Table 14 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 15 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 16 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 17 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2018-2023
Table 18 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2018-2023
Table 19 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 20 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 21 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 22 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 23 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 24 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 25 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2018-2023
Table 26 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2018-2023
Table 27 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2018-2023
Table 28 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2018-2023
Table 29 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2018-2023
Table 30 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2018-2023
Table 31 Retail GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 32 Retail GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 33 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 34 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 35 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 36 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 37 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 38 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 39 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 40 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 41 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2019-2023
Table 42 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2020-2023
Table 43 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2020-2023
Table 44 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2023-2028
Table 45 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2023-2028
Table 46 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2023-2028
Table 47 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 48 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 49 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 50 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2023-2028
Table 51 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2023-2028
Table 52 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 53 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 54 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 55 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 56 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 57 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
Table 58 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2023-2028
Table 59 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2023-2028
Table 60 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2023-2028
Table 61 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2023-2028
Table 62 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2023-2028
Table 63 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る