世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ドイツの限定サービス・レストラン


Limited-Service Restaurants in Germany

パンデミック後、外食産業ではほとんどすべての規制が撤廃されたが、ドイツでは、生産コストや人件費の上昇などさまざまな要因によって、インフレによる価格上昇が見られた。エネルギーコストの上昇と食材価格の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月18日 US$990
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
36 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

パンデミック後、外食産業ではほとんどすべての規制が撤廃されたが、ドイツでは、生産コストや人件費の上昇などさまざまな要因によって、インフレによる価格上昇が見られた。エネルギーコストの上昇と食材価格の上昇により、食材の生産コストが上昇した。また、最低賃金が時給12ユーロに引き上げられたことなどにより、人件費も上昇した。さらに、外食産業では熟練した労働者に対する需要が旺盛であり、多くの外食産業で...

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「ドイツのリミテッドサービスレストラン」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。セクター別の外食売上高、店舗数、取引件数を掲載しており、成長を牽引する外食セクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、食習慣、ライフスタイルの変化、観光消費、法律問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供します。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品チェーン系限定サービスレストラン、独立系限定サービスレストラン、タイプ別限定サービスレストラン

データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* 限定サービスレストラン市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Limited-Service Restaurants in Germany
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

LIMITED-SERVICE RESTAURANTS IN GERMANY
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Inflation drives up prices in limited-service restaurants
Healthy positioning and vegetarian and vegan concepts remain popular
New burger chains continue to find room for growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Customisation and growth in build-your-own
Short-term challenges due to lower disposable incomes
Digitalisation continues to grow in limited-service restaurants
CATEGORY DATA
Table 1 Limited-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2017-2022
Table 2 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2017-2022
Table 3 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2017-2022
Table 4 Limited-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2017-2022
Table 5 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2017-2022
Table 6 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2017-2022
Table 7 GBO Company Shares in Chained Limited-Service Restaurants: % Foodservice Value 2018-2022
Table 8 GBN Brand Shares in Chained Limited-Service Restaurants: % Foodservice Value 2019-2022
Table 9 Forecast Limited-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2022-2027
Table 10 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2022-2027
Table 11 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2022-2027
Table 12 Forecast Limited-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2022-2027
Table 13 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2022-2027
Table 14 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2022-2027
CONSUMER FOODSERVICE IN GERMANY
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer foodservice in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Independent foodservice developments
What next for consumer foodservice?
MARKET DATA
Table 15 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2017-2022
Table 16 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2017-2022
Table 17 Consumer Foodservice by Independent vs Chained by Type: Units/Outlets 2022
Table 18 Consumer Foodservice by Independent vs Chained: % Foodservice Value 2017-2022
Table 19 Sales in Consumer Foodservice by Eat-In vs Delivery and To-Go: % Foodservice Value 2017-2022
Table 20 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split: % Foodservice Value 2017-2022
Table 21 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split by Type: % Foodservice Value 2022
Table 22 Sales in Consumer Foodservice by Online/Offline Ordering: % Foodservice Value 2017-2022
Table 23 Sales in Consumer Foodservice by Location: % Foodservice Value 2017-2022
Table 24 GBO Company Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2018-2022
Table 25 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2019-2022
Table 26 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: Units/Outlets 2022
Table 27 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2022-2027
Table 28 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る


 

Summary

In the post-pandemic period, when almost all restrictions were removed in foodservice, price increases driven by inflation in Germany were being seen due to a variety of factors, including higher production and labour costs. The cost of food production increased due to higher energy costs and rising ingredients prices. In addition, labour costs also increased, mainly due to a minimum wage increase to EUR12 per hour. Moreover, there is strong demand for skilled workers in foodservice, with many b...

Euromonitor International's Limited-Service Restaurants in Germany report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides foodservice sales, the number of outlets and the number of transactions by sector, allowing you to identify the foodservice sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they eating habits, lifestyle changes, tourism spending or legislative issues. Forecasts to 2027 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Chained Limited-Service Restaurants, Independent Limited-Service Restaurants, Limited-Service Restaurants by Type.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Limited-Service Restaurants market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Limited-Service Restaurants in Germany
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

LIMITED-SERVICE RESTAURANTS IN GERMANY
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Inflation drives up prices in limited-service restaurants
Healthy positioning and vegetarian and vegan concepts remain popular
New burger chains continue to find room for growth
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Customisation and growth in build-your-own
Short-term challenges due to lower disposable incomes
Digitalisation continues to grow in limited-service restaurants
CATEGORY DATA
Table 1 Limited-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2017-2022
Table 2 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2017-2022
Table 3 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2017-2022
Table 4 Limited-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2017-2022
Table 5 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2017-2022
Table 6 Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2017-2022
Table 7 GBO Company Shares in Chained Limited-Service Restaurants: % Foodservice Value 2018-2022
Table 8 GBN Brand Shares in Chained Limited-Service Restaurants: % Foodservice Value 2019-2022
Table 9 Forecast Limited-Service Restaurants by Category: Units/Outlets 2022-2027
Table 10 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Number of Transactions 2022-2027
Table 11 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: Foodservice Value 2022-2027
Table 12 Forecast Limited-Service Restaurants by Category: % Units/Outlets Growth 2022-2027
Table 13 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Transaction Growth 2022-2027
Table 14 Forecast Sales in Limited-Service Restaurants by Category: % Foodservice Value Growth 2022-2027
CONSUMER FOODSERVICE IN GERMANY
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer foodservice in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Independent foodservice developments
What next for consumer foodservice?
MARKET DATA
Table 15 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2017-2022
Table 16 Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2017-2022
Table 17 Consumer Foodservice by Independent vs Chained by Type: Units/Outlets 2022
Table 18 Consumer Foodservice by Independent vs Chained: % Foodservice Value 2017-2022
Table 19 Sales in Consumer Foodservice by Eat-In vs Delivery and To-Go: % Foodservice Value 2017-2022
Table 20 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split: % Foodservice Value 2017-2022
Table 21 Sales in Consumer Foodservice by Food vs Drink Split by Type: % Foodservice Value 2022
Table 22 Sales in Consumer Foodservice by Online/Offline Ordering: % Foodservice Value 2017-2022
Table 23 Sales in Consumer Foodservice by Location: % Foodservice Value 2017-2022
Table 24 GBO Company Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2018-2022
Table 25 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: % Foodservice Value 2019-2022
Table 26 GBN Brand Shares in Chained Consumer Foodservice: Units/Outlets 2022
Table 27 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice 2022-2027
Table 28 Forecast Units, Transactions and Value Sales in Consumer Foodservice: % Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/27 10:26

159.18 円

166.34 円

202.23 円

ページTOPに戻る