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自動車用バッテリー熱管理システムの世界市場 - 2023-2030


Global Automotive Battery Thermal Management System Market - 2023-2030

概要 世界の自動車用バッテリー熱管理システム市場は、2022年に27億米ドルに達し、2030年には128億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは23.3%で成長する見込みである。世界の自動車用バッテリ... もっと見る

 

 

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2023年11月17日 US$4,350
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サマリー

概要 世界の自動車用バッテリー熱管理システム市場は、2022年に27億米ドルに達し、2030年には128億米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年のCAGRは23.3%で成長する見込みである。世界の自動車用バッテリー熱管理システム市場は、様々な要因がそのダイナミクスに影響を与える中、長年にわたり著しい成長と変貌を遂げてきた。リチウムイオン電池を動力源とする電気自動車は、こうした課題に対する有望なソリューションとして浮上しています。しかし、電気自動車に電力を供給するリチウムイオン電池は、温度変動の影響を受けやすいという欠点があります。自動車用バッテリーの温度管理システムは、バッテリーの温度を最適な範囲に維持し、バッテリーの安全性と効率を確保すると同時に、動作寿命を延ばすように設計されています。自動車メーカーが世界的に電気自動車の生産を拡大するにつれて、高性能バッテリー熱管理システムの需要が急増している。同様に、アジア太平洋地域は自動車用バッテリー熱管理システム市場を支配しており、1/3以上の最大市場シェアを獲得している。この地域の成長の背景には、政府の奨励策、環境問題への関心、バッテリー技術の進歩のすべてが大きな要因として作用している。ダイナミクス厳しい排ガス規制世界的に厳しい排ガス規制が導入されたことで、電気自動車の導入が促進された。各国政府は排出ガスを抑制し、持続可能な輸送を促進する政策を実施している。例えば、欧州連合(EU)は厳しいCO2排出規制を導入し、自動車メーカーに電気自動車やハイブリッド車への移行を促している。こうした規制に対応するため、自動車メーカーは電気自動車技術や先進的な自動車用バッテリー熱管理システムに投資している。2021年に発売されるフォードのマスタングMach-Eのような製品には、高度な自動車用バッテリー熱管理システムが搭載されており、優れた性能を発揮しながら排ガス規制への適合を保証している。バッテリー技術の進歩バッテリー技術は近年大きな進歩を遂げ、より強力でエネルギー密度の高いバッテリーを実現している。例えば、2022年型シボレー・ボルトEUVには、バッテリーの寿命と航続距離を向上させる革新的な自動車用バッテリー熱管理システムが搭載されています。例えば、2022年型シボレー・ボルトEUVには、バッテリーの寿命と航続距離を向上させる革新的な自動車用バッテリー熱管理システムが搭載されています。ゼネラルモーターズは、この先進システムを開発するためにバッテリー技術に多額の投資を行い、効率的な熱管理の重要性が高まっていることを強調しています。しかし、多くの地域では、充電インフラはまだ初期段階にある。米国エネルギー省(DOE)の統計によると、充電ステーションの利用可能性は、道路を走るEVの増加数に対応するにはまだ十分ではない。それぞれのインフラの不足は、電気自動車を所有することの利便性と実用性に影響するため、大きな制約となり得る。信頼性が高く利用しやすい充電ネットワークがなければ、消費者は従来型自動車からEVへの乗り換えをためらうかもしれない。コストの考慮とEVメーカーに課される追加コスト自動車産業におけるバッテリー熱管理システムの採用における主な阻害要因の1つは、EVメーカーに課される追加コストである。国際エネルギー機関(IEA)によると、バッテリーや関連システムを含む電気自動車のコストは、従来の内燃機関(ICE)車よりも依然として高い。しかし、自動車業界はコスト削減戦略に取り組んでいる。しかし、自動車業界はコスト削減戦略に取り組んでいる。例えば、テスラは2020年、バッテリーの熱管理システムに革新的なヒートポンプシステムを採用した新型電気クロスオーバー「モデルY」を発表した。環境規制と排ガス規制セグメント分析世界の自動車用バッテリー熱管理システム市場は、タイプ、バッテリー容量、車両、推進力、技術、地域によって区分される。環境問題、政府規制、バッテリー技術の進歩BEVへのシフトは、環境問題、政府規制、バッテリー技術の進歩など、複数の要因によって推進されている。世界各国の政府は、クリーンエネルギーと温室効果ガス排出削減を推進しており、税額控除やリベートなど、BEVに対するインセンティブを提供している政府もある。顕著な例のひとつは米国で、2021年現在、連邦政府はBEV購入者に最大7,500米ドルの税額控除を提供している。さらに、多くの州がさらなる優遇措置を提供しており、その結果、消費者は大幅な節約をすることができる。その結果、米国におけるBEVの普及は急傾斜している。米国エネルギー省によると、同国でのBEV販売台数は2017年の約49,000台から2020年には約325,000台に増加し、目覚ましい成長率を反映している。欧州では、ノルウェーやオランダなどがBEV導入の最前線にいる。特にノルウェーは、EV市場普及のグローバルリーダーとして際立っている。BEVの成功は、バッテリーの性能と寿命に本質的に結びついている。自動車用バッテリー熱管理システムは、BEVのバッテリーパックの最適動作温度を維持する上で重要な役割を果たす。極端な温度上昇はバッテリーの効率、寿命、安全性に悪影響を及ぼす可能性があるため、このようなシステムはバッテリーが過熱したり冷えすぎたりしないようにします。BEVが普及し続けるにつれ、先進的なBTMSの需要は急増している。さらに、自動車用バッテリー熱管理システムは、バッテリーパックの温度を効率的に管理し、その性能を最適化し、車両と乗員の安全を確保するように設計されている。政府の規制と安全基準が、高度な自動車用バッテリー熱管理システムの開発と導入の原動力となっている。地理的浸透EVの普及拡大、政府の奨励策、環境問題への懸念、バッテリー技術の進歩世界の自動車産業は、二酸化炭素排出量を削減し気候変動の影響を緩和するため、電気自動車(EV)に強く注目し、目覚ましい変革期を迎えている。電気自動車の重要なコンポーネントのひとつがバッテリーシステムであり、その最適な性能と寿命を確保するためには効率的な熱管理が不可欠である。近年、アジア太平洋地域は世界の自動車用バッテリー熱管理システム市場における主要プレーヤーとして台頭している。アジア太平洋地域では近年、電気自動車の導入が大幅に増加している。この傾向には、政府のインセンティブ、環境問題、バッテリー技術の進歩など、いくつかの要因が寄与している。補助金、減税、リベートといった政府のインセンティブは、電気自動車を消費者にとってより身近で魅力的なものにする上で重要な役割を果たしている。例えば、世界最大の自動車市場である中国では、政府がEVの導入を促進するために様々な政策を実施している。このような政策には、購入奨励金、自動車税の免除、充電インフラ整備の支援などが含まれる。競合情勢市場の主なグローバルプレーヤーには、LG Chem、Continental、Gentherm、Robert Bosch、Valeo、Danam、Hanon System、Samsung SDI、MAHLE、VOSS Automotiveなどがある。COVID-19影響分析自動車業界は、他の多くの業界と同様に、2020年に世界的に流行したCOVID-19の大流行によって大きな影響を受けた。パンデミックの影響を受けたこの業界の重要な側面の1つは、自動車用バッテリーの熱管理システム市場であった。COVID-19以前は、環境問題への懸念や政府の規制によって、より環境に優しい輸送手段を求める世界的な動きが電気自動車(EV)市場を後押ししていた。EVが普及するにつれて、バッテリー熱管理システムを含む効率的なバッテリーシステムへの需要が大幅に増加した。国連によると、2019年の世界の電気自動車市場は約1,623億4,000万米ドルと評価され、2020年から2027年にかけて年平均成長率(CAGR)22.6%で成長すると予測された。しかし、2020年初頭にCOVID-19パンデミックが発生し、世界の自動車産業は停止した。閉鎖、制限、サプライチェーンの混乱により、自動車生産は大幅に減少した。自動車用バッテリー熱管理システムは主に電気自動車やハイブリッド自動車に使用されるため、この事実は自動車用バッテリー熱管理システムの需要に直接影響を与えた。最初の後退にもかかわらず、自動車用バッテリー熱管理システム市場はパンデミックに直面して回復力を示した。多くの政府が、二酸化炭素排出量削減における電気自動車市場の重要性を認識し、電気自動車普及のためのインセンティブや補助金に投資した。さらに、サプライチェーンの混乱に対応して、メーカーは調達先を多様化し、単一の地域やサプライヤーへの依存度を下げ始めた。気候変動と闘うために世界が電動モビリティへの移行を続ける中、効率的なバッテリー熱管理システムの需要は増加するとみられる。ロシア・ウクライナ戦争の影響分析世界の自動車産業は近年、数多くの挑戦と変革に直面しているが、こうした変化の重要な要因のひとつがロシア・ウクライナ戦争である。国際通貨基金(IMF)によると、この戦争は世界経済の成長鈍化を引き起こし、多くの国が貿易見通しの低下に直面している。国際通貨基金(IMF)によると、戦争は世界経済の成長鈍化を引き起こし、多くの国が貿易見通しの低下に直面している。戦争は、バッテリーやバッテリー熱管理システムを含む重要な自動車部品の供給に関して、物流上の課題と不確実性を生み出している。さらに、供給の途絶と将来的な供給の不確実性により、バッテリー熱管理システムなど特定の自動車部品の価格が不安定になっている。さらに、供給の途絶と将来の供給不安により、バッテリー熱管理システムなど一部の自動車部品の価格が不安定になっており、これが自動車の価格設定に影響を及ぼしている。しかし、自動車業界は回復力と適応力を示している。<100kWh• 100-200kWh• 200-500kWh• >500kWh車種別- 乗用車- 商用車推進力別- バッテリー電気自動車(BEV)- ハイブリッド電気自動車(HEV)- プラグイン・ハイブリッド電気自動車(PHEV)- 燃料電池自動車(FCV)技術別- アクティブ- パッシブ地域別- 北米o 米国o カナダo メキシコo ドイツo 英国o フランスo イタリアo ロシアo その他の欧州o 南米o ブラジルo アルゼンチンo その他の南米o 中国o インドo 日本o オーストラリアo その他のアジアo 中国o インドo 日本o オーストラリアo その他のアジアo その他のアジアo カナダo メキシコo 欧州o ドイツo 英国o フランスo イタリアo ロシアo その他の欧州o 南米o ブラジルo アルゼンチンo その他の南米o アジア太平洋o 中国o インドo 日本o オーストラリアo その他のアジア太平洋o 中東・アフリカKey Developments- 2021年、デンソーは電気自動車専用に設計された新しいバッテリー冷却システムを発表した。デンソーのシステムには、電気自動車用バッテリーの性能を高め、寿命を延ばすための高度な冷却技術が組み込まれている。2020年には、著名な自動車技術企業であるコンチネンタルが先進的なバッテリー熱管理システムを発表した。それぞれのシステムは、電気自動車のバッテリーを最適な温度に維持することで効率を向上させることに焦点を当てている。2023年5月4日、大手自動車部品メーカーのマーレは、電気自動車用の液冷式バッテリーハウジングシステムを発表した。それぞれのシステムは、液冷を利用して電気自動車用バッテリーの温度を調整し、さまざまな環境条件下でバッテリーが効率的に動作することを保証する。また、バッテリーの全体的な性能と寿命にも貢献します。レポートを購入する理由 - タイプ、バッテリー容量、車両、推進力、技術、地域に基づく世界の自動車用バッテリー熱管理システム市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。- 自動車用バッテリー熱管理システムの世界市場について、全セグメントを網羅した多数のデータポイントをエクセルデータシートで提供します。- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと詳細な調査後の包括的な分析で構成されています。

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Battery Capacity
3.3. Snippet by Vehicle
3.4. Snippet by Propulsion
3.5. Snippet by Technology
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Stringent Emission Regulations
4.1.1.2. Advancements in Battery Technology
4.1.1.3. Limited Charging Infrastructure
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Cost Considerations and Additional Cost Imposed on EV Manufacturers
4.1.2.2. Environmental Regulations and Emission Control
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Portland*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Blended
7.4. Others
8. By Battery Capacity
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery Capacity
8.2. Portland*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Blended
8.4. Others
9. By Vehicle
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
9.2. Passenger Vehicle*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Vehicle
10. By Propulsion
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
10.2. Battery Electric Vehicle (BEV)*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Hybrid Electric Vehicle (HEV)
10.4. Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
10.5. Fuel Cell Vehicle (FCV)
11. By Technology
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
11.2. Active*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Passive
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. LG Chem*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Continental
14.3. Gentherm
14.4. Robert Bosch
14.5. Valeo
14.6. Dana
14.7. Hanon System
14.8. Samsung SDI
14.9. MAHLE
14.10. VOSS Automotive
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview Global Automotive Battery Thermal Management System Market reached US$ 2.7 billion in 2022 and is expected to reach US$ 12.8 billion by 2030, growing with a CAGR of 23.3% during the forecast period 2023-2030. The global automotive battery thermal management system market has witnessed significant growth and transformations over the years, with various factors influencing its dynamics. The automotive landscape is evolving at an extraordinary pace, driven by the need to reduce carbon emissions, dependence on fossil fuels and mitigate the impact of climate change.Electric vehicles, powered by lithium-ion batteries, have emerged as a promising solution to these challenges. However, the lithium-ion batteries that power electric vehicles are sensitive to temperature fluctuations. Automotive battery thermal management system is designed to maintain the battery's temperature within an optimal range, ensuring its safety and efficiency while extending its operational life. As automakers globally ramp up their electric vehicle production, the demand for high-performance battery thermal management systems has soared. The battery electric vehicle (BEV) battery thermal management system, accounts for over 2/5th of the market share. Similarly, the Asia-Pacific dominates the automotive battery thermal management system market, capturing the largest market share of over 1/3rd. Government incentives, environmental concerns and advancements in battery technology all act as major reasons behind the region’s growth. Dynamics Stringent Emission Regulations Adoption of stringent emission regulations globally have propelled the adoption of electric vehicles. Governments are implementing policies to curb emissions and promote sustainable transportation. For instance, the European Union introduced stringent CO2 emission standards, pushing automakers to transition towards electric and hybrid vehicles. To meet these regulations, automakers are investing in electric vehicle technology and advanced automotive battery thermal management systems. Products such as Ford's Mustang Mach-E, launched in 2021, are equipped with sophisticated automotive battery thermal management systems to ensure compliance with emission standards while providing superior performance. Advancements in Battery Technology Battery technology has made significant strides in recent years, resulting in more powerful and energy-dense batteries. Such advancements have a direct impact on the automotive battery thermal management systems market as batteries become more capable of storing energy and it becomes even more critical to manage their temperature to ensure safety and longevity. For example, the 2022 Chevrolet Bolt EUV features an innovative automotive battery thermal management systems that enhances battery life and range. General Motors invested heavily in battery technology to develop this advanced system, highlighting the growing importance of efficient thermal management. Limited Charging Infrastructure A robust charging infrastructure is vital for the widespread adoption of electric vehicles, including those with advanced battery thermal management systems. However, in many regions, the charging infrastructure is still in its nascent stages. Statistics from U.S. Department of Energy (DOE) indicates that the availability of charging stations is not yet sufficient to cater to the growing number of EVs on the road. The respective lack of infrastructure can be a major restraint, as it affects the convenience and practicality of owning an electric vehicle. Without a reliable and accessible charging network, consumers may hesitate to switch from conventional vehicles to EVs. The aforementioned restraint not only impacts the adoption of EVs but also the need for sophisticated automotive battery thermal management systems, which are more essential in long-range EVs. Cost Considerations and Additional Cost Imposed on EV Manufacturers One of the primary restraints in the adoption of battery thermal management systems in the automotive industry is the additional cost they impose on EV manufacturers. According to the International Energy Agency (IEA), the cost of electric vehicles, including batteries and associated systems, remains higher than that of traditional internal combustion engine (ICE) vehicles. The cost differential presents a challenge among cost-conscious consumers. However, the automotive industry is working towards cost reduction strategies. For instance, in 2020, Tesla unveiled its new Model Y electric crossover, which featured an innovative heat pump system for its battery thermal management system. The development aimed to improve the overall efficiency of the vehicle's heating and cooling, thereby extending battery life and reducing the cost of ownership. Environmental Regulations and Emission Control Segment Analysis The global automotive battery thermal management system market is segmented based on type, battery capacity, vehicle, propulsion, technology and region. Environmental Concerns, Government Regulations and Advancements in Battery Technology The shift towards BEVs is driven by multiple factors, including environmental concerns, government regulations and advancements in battery technology. Governments globally have been promoting clean energy and reducing greenhouse gas emissions, with several offering incentives for BEVs, such as tax credits and rebates. One of the standout examples comes from U.S., where the federal government, as of 2021, provides a tax credit of up to US$ 7,500 for BEV buyers. Additionally, many states offer further incentives, resulting in significant savings for consumers. Consequently, BEV adoption in U.S. has been on a steep incline. According to U.S. Department of Energy, the number of BEVs sold in the country increased from around 49,000 in 2017 to nearly 325,000 in 2020, reflecting an impressive growth rate. In Europe, countries such as Norway and the Netherlands have been at the forefront of BEV adoption. Norway, in particular, stands out as a global leader in EV market penetration. The success of BEVs is intrinsically tied to the performance and longevity of their batteries. Automotive battery thermal management systems play a vital role in maintaining the optimal operating temperature of a BEV's battery pack. Such systems ensure that the battery neither overheats nor gets too cold, as extreme temperatures can negatively impact a battery's efficiency, lifespan and safety. As BEVs continue to grow in popularity, the demand for advanced BTMS has skyrocketed. Further, automotive battery thermal management systems are designed to efficiently manage the temperature of the battery pack, optimizing its performance and ensuring the safety of the vehicle and passengers. Government regulations and safety standards have been a driving force in the development and implementation of sophisticated automotive battery thermal management systems. Geographical Penetration Growing Adoption of EVs, Government Incentives, Environmental Concerns and Advancements In Battery Technology The global automotive industry is undergoing a remarkable transformation, with a strong focus on electric vehicles (EVs) to reduce carbon emissions and mitigate the impact of climate change. One of the critical components in electric vehicles is the battery system and efficient thermal management is essential to ensure their optimal performance and longevity. In recent years, Asia-Pacific has emerged as a key player in the global automotive battery thermal management system market. Asia-Pacific has witnessed a significant increase in the adoption of electric vehicles in recent years. Several factors contribute to this trend, including government incentives, environmental concerns and advancements in battery technology. Government incentives, such as subsidies, tax breaks and rebates, have played a crucial role in making electric vehicles more accessible and attractive to consumers. For instance, in China, the world's largest automotive market, the government has implemented various policies to promote the adoption of EVs. Such policies include purchase incentives, exemptions from vehicle taxes and support for charging infrastructure development. Competitive Landscape The major global players in the market include LG Chem, Continental, Gentherm, Robert Bosch, Valeo, Danam, Hanon System, Samsung SDI, MAHLE and VOSS Automotive. COVID-19 Impact Analysis The automotive industry, like many others, was significantly impacted by the COVID-19 pandemic that swept globally in 2020. One of the crucial aspects within this industry affected by the pandemic was the automotive battery thermal management system market. Prior to COVID-19, the global push towards greener transportation options, driven by environmental concerns and government regulations bolstered the electric vehicle (EV) market. As EVs became more popular, the demand for efficient battery systems, including battery thermal management systems, grew substantially. In 2019, the global electric vehicle market was valued at approximately US$ 162.34 billion and it was projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 22.6% from 2020 to 2027, according to United Nations. However, the onset of the COVID-19 pandemic in early 2020 brought the global automotive industry to a grinding halt. Lockdowns, restrictions and disruptions in supply chains caused a significant decline in vehicle production. The respective fact directly affected the demand for automotive battery thermal management systems, as they are primarily used in electric and hybrid vehicles. Despite the initial setbacks, the automotive battery thermal management system market demonstrated resilience in the face of the pandemic. Many governments recognized the importance of the EV market in reducing carbon emissions and invested in incentives and subsidies for electric vehicle adoption. Further, in response to disruptions in supply chains, manufacturers began to diversify their sourcing, reducing their dependence on a single region or supplier. As the world continues to transition towards electric mobility to combat climate change, the demand for efficient battery thermal management systems is set to rise. Innovations and product launches in this sector are expected to accelerate, driving improvements in EV performance, range and affordability. Russia-Ukraine War Impact Analysis The global automotive industry has been facing numerous challenges and transformations in recent years and one significant factor contributing to these changes is the Russia-Ukraine war. Beyond geopolitical implications, this conflict has reverberated through global supply chains, affecting the automotive battery thermal management system market. According to the International Monetary Fund (IMF), the war has caused a slowdown in global economic growth, with many countries facing decreased trade prospects. The war has created logistical challenges and uncertainties regarding the supply of critical automotive components, including batteries and battery thermal management systems. Several automakers source these components from Eastern Europe. Further, with supply disruptions and uncertainty about future supplies, the prices of certain automotive components, including battery thermal management systems, have become volatile. The, in turn, affects the pricing of automobiles. However, the automotive industry has shown resilience and adaptability. By Type • Conventional • Soldi-State By Battery Capacity • <100kWh • 100-200kWh • 200-500kWh • >500kWh By Vehicle • Passenger Vehicle • Commercial Vehicle By Propulsion • Battery Electric Vehicle (BEV) • Hybrid Electric Vehicle (HEV) • Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) • Fuel Cell Vehicle (FCV) By Technology • Active • Passive By Region • North America o U.S. o Canada o Mexico • Europe o Germany o UK o France o Italy o Russia o Rest of Europe • South America o Brazil o Argentina o Rest of South America • Asia-Pacific o China o India o Japan o Australia o Rest of Asia-Pacific • Middle East and Africa Key Developments • In 2021, Denso unveiled a new battery cooling system designed explicitly for electric vehicles. Denso's system incorporates advanced cooling technology to enhance the performance and extend the lifespan of EV batteries. It addresses the challenge of maintaining battery temperature during rapid charging and high-demand driving conditions. • In 2020, Continental, a prominent automotive technology company, launched an advanced battery thermal management system. The respective system focuses on improving the efficiency of electric vehicle batteries by maintaining them at optimal temperatures. It contributes to more predictable battery performance, especially in extreme climates. • On May 4, 2023, Mahle, a leading automotive supplier, introduced a liquid-cooled battery housing system for electric vehicles. The respective system utilizes liquid cooling to regulate the temperature of EV batteries, ensuring they operate efficiently in various environmental conditions. It also contributes to the overall performance and longevity of the battery. Why Purchase the Report? • To visualize the global automotive battery thermal management system market segmentation based on type, battery capacity, vehicle, propulsion, technology and region, as well as understand key commercial assets and players. • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development. • Excel data sheet with numerous data points of automotive battery thermal management system market-level with all segments. • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study. • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players. The global automotive battery thermal management system market report would provide approximately 83 tables, 78 figures and 227 Pages. Target Audience 2023 • Manufacturers/ Buyers • Industry Investors/Investment Bankers • Research Professionals • Emerging Companies

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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Battery Capacity
3.3. Snippet by Vehicle
3.4. Snippet by Propulsion
3.5. Snippet by Technology
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Stringent Emission Regulations
4.1.1.2. Advancements in Battery Technology
4.1.1.3. Limited Charging Infrastructure
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Cost Considerations and Additional Cost Imposed on EV Manufacturers
4.1.2.2. Environmental Regulations and Emission Control
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Portland*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Blended
7.4. Others
8. By Battery Capacity
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Battery Capacity
8.2. Portland*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Blended
8.4. Others
9. By Vehicle
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
9.2. Passenger Vehicle*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Commercial Vehicle
10. By Propulsion
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Propulsion
10.2. Battery Electric Vehicle (BEV)*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Hybrid Electric Vehicle (HEV)
10.4. Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
10.5. Fuel Cell Vehicle (FCV)
11. By Technology
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
11.2. Active*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Passive
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Russia
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Battery Capacity
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propulsion
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. LG Chem*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Continental
14.3. Gentherm
14.4. Robert Bosch
14.5. Valeo
14.6. Dana
14.7. Hanon System
14.8. Samsung SDI
14.9. MAHLE
14.10. VOSS Automotive
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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