外科用画像の世界市場 - 2023-2030Global Surgical Imaging Market - 2023-2030 市場概要 外科用イメージングの世界市場規模は2022年に20億4,730万米ドルに達し、2030年には3兆3,305億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界の外科用画像市場は、予測期間中(2023-2030年)に6... もっと見る
サマリー市場概要外科用イメージングの世界市場規模は2022年に20億4,730万米ドルに達し、2030年には3兆3,305億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。世界の外科用画像市場は、予測期間中(2023-2030年)に6.4%のCAGRを示すと予測されている。 外科用画像処理は、腫瘍切除、生検手技、リンパ節郭清などの腫瘍外科手術において極めて重要である。腫瘍外科医は、CT、MRI、PET-CTスキャンなどの画像モダリティを使用することで、外科的アプローチを最適化し、腫瘍の全切除を保証することができる。 市場ダイナミクス 慢性疾患の負担増が予測期間中の世界の外科用画像処理市場の成長を後押ししている。 先進国でも発展途上国でも、慢性の非感染性疾患(NCDs)が死亡や身体障害の主な原因となっている。世界の死亡者数の10人中7人は、がん、心血管疾患、慢性呼吸器疾患、糖尿病の4つの主要なNCDが原因となっている。NCDに関連した死亡の80%は低・中所得国で起こっている。 2022年の世界保健機関(WHO)の推計によると、非感染性疾患(NCDs)による年間死亡者数は4,100万人で、これは全世界の死亡者数の74%にあたる。世界で毎年1,700万人が70歳になる前にNCDが原因で亡くなっており、こうした早すぎる死の86%は低・中所得国で起こっている。 技術の進歩が外科用画像診断市場に有望な成長機会をもたらす 未来の外科手術において互いの仕事をうまく補完し合うためには、人間と医療技術がますます協力し合う必要がある。例えば、2022年1月、医療技術機関であるRoyal Philipsが開発した「画像誘導治療モバイルCアームシステム-Zenition」は、先進的な新しい3D画像誘導機能を医師に提供し、臨床の精度と効率を高め、血管内治療を受ける患者の結果を改善することを目指す。 COVID-19の影響分析 COVID-19の流行は外科用画像診断市場に大きな影響を与えた。パンデミックの外科専門分野への実質的かつ広範な影響の結果、世界的に選択手術が延期されている。 2022年にJornal of Minimal Access Surgeryに掲載された論文によると、従来の開腹手術と比較した場合、低侵襲手術(MIS)は切開創が小さく、組織への損傷が少なく、出血を最小限に抑え、患者の入院期間を短縮し、短期的には優れた結果をもたらし、長期的には同等の結果をもたらす。このパンデミックと闘うために、外科医はMISの分野で成功を収めることができるだろう。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシア・ウクライナ紛争が外科用画像処理市場に与える影響は複雑で多面的である。紛争時には、医療資源や優先順位が緊急医療や外傷治療にシフトし、緊急性のない処置や外科用画像処理システムのような特殊機器への集中や投資が減少する可能性がある。医療システムが高度な画像処理技術への投資よりも緊急かつ重要なニーズを優先するため、外科用画像の需要は影響を受ける。 セグメント分析 世界の外科用画像処理市場は、製品、材料、流通チャネル、エンドユーザー、地域によって区分される。 予測期間中、消化管イメージングセグメントが市場で支配的な地位を占めると予想される。 消化管イメージングセグメントは、2022年の外科用イメージング市場の約25.3%を占め、市場占有率が最も高い。外科用画像処理は、大腸癌、胆嚢疾患、肥満手術などの症状に対する腹腔鏡手術やロボット支援手術などの消化管処置において重要な役割を果たしている。 さらに、2022年9月には、光学・複写製品メーカーであるオリンパス株式会社から、さまざまな医療専門分野で内視鏡手術を行う医療従事者(HCP)のニーズに応える最新の手術用可視化プラットフォーム「VISERA ELITE III」が発売された。VISERA ELITE IIIが提供する数多くの画像処理機能は、単一のシステムでサポートされ、腹腔鏡下大腸切除術や腹腔鏡下胆嚢摘出術などの低侵襲手術を可能にする。 地理的分析 主要プレーヤー間の提携とパートナーシップの増加、慢性疾患の増加、外科用画像の進歩が北米地域を支配している。 北米は外科用画像処理市場の約3分の1を占め、市場を支配すると予想されている。外科用画像処理市場は、主要企業間の提携や北米地域の先進医療施設などの要因によって牽引されている。 例えば、2022年11月、筋骨格系の健康分野で世界トップの学術医療センターであるHospital for Special Surgery(HSS)と医療機器・技術企業のLazurite社は、関節鏡検査および一般内視鏡検査用として米国食品医薬品局(FDA)から市場認可を受けた初のワイヤレス手術用カメラシステムであるLazurite社のArthroFreeワイヤレス手術用カメラシステムに基づいて協業した。 競争状況 同市場の世界的な主要企業には、GEヘルスケア、メドトロニック、シーメンス・ヘルティニアス、タレス・グループ、島津製作所、日立製作所、Koninklijke Philips N.V.、Ziehm Imaging GmbH、OrthoScan Inc.、Genoray Co.Ltd.などがある。 レポートを購入する理由 - 製品、技術、用途、モダリティ、エンドユーザー、地域に基づく世界の外科用画像処理市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 外科用画像処理市場の全セグメントレベルの数多くのデータをExcelデータシートで提供。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel)。 世界の外科用画像処理市場レポートは、約77表、82図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Modality 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by End-users 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in the prevalence of chronic diseases is driving the global surgical imaging market growth. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High equipment cost is hampering the growth of the global surgical imaging market. 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. C-Arms* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. O-Arms 9.4. G-Arms 9.5. Imaging Accessories 9.6. Others 10. By Technology 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 10.2. Flat Panel Detectors* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Image Intensifier 10.4. Others 11. By Modality 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Modality 11.2. X-Ray* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. MRI 11.4. CT Scanning 11.5. Ultrasound 11.6. Others 12. By Application 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 12.2. Neurological Imaging* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Orthopaedic and Trauma Imaging 12.4. Cardiovascular Imaging 12.5. Gastrointestinal Imaging 12.6. General Surgery Imaging 12.7. Urological Imaging 12.8. Others 13. By End-users 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 13.1.2. Market Attractiveness Index, By End-users 13.2. Hospitals* 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Ambulatory Surgical Clinics 13.4. Specialty Clinics 13.5. Others 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.8.1. The U.S. 14.2.8.2. Canada 14.2.8.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.8.1. Germany 14.3.8.2. The U.K. 14.3.8.3. France 14.3.8.4. Italy 14.3.8.5. Spain 14.3.8.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.8.1. Brazil 14.4.8.2. Argentina 14.4.8.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.8.1. China 14.5.8.2. India 14.5.8.3. Japan 14.5.8.4. Australia 14.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Product Benchmarking 15.3. Company Share Analysis 15.4. Key Developments and Strategies 16. Company Profiles 16.1. GE Healthcare* 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. Medtronic Plc. 16.3. Siemens Healthineers AG 16.4. Thales Group 16.5. Shimadzu Corporation 16.6. Hitachi Ltd 16.7. Koninklijke Philips N.V. 16.8. Ziehm Imaging GmbH 16.9. OrthoScan Inc. 16.10. Genoray Co. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Modality 3.4. Snippet by Application 3.5. Snippet by End-users 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increase in the prevalence of chronic diseases is driving the global surgical imaging market growth. 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High equipment cost is hampering the growth of the global surgical imaging market. 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. C-Arms* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. O-Arms 9.4. G-Arms 9.5. Imaging Accessories 9.6. Others 10. By Technology 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 10.2. Flat Panel Detectors* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Image Intensifier 10.4. Others 11. By Modality 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Modality 11.2. X-Ray* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. MRI 11.4. CT Scanning 11.5. Ultrasound 11.6. Others 12. By Application 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 12.2. Neurological Imaging* 12.2.1. Introduction 12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 12.3. Orthopaedic and Trauma Imaging 12.4. Cardiovascular Imaging 12.5. Gastrointestinal Imaging 12.6. General Surgery Imaging 12.7. Urological Imaging 12.8. Others 13. By End-users 13.1. Introduction 13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 13.1.2. Market Attractiveness Index, By End-users 13.2. Hospitals* 13.2.1. Introduction 13.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 13.3. Ambulatory Surgical Clinics 13.4. Specialty Clinics 13.5. Others 14. By Region 14.1. Introduction 14.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 14.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 14.2. North America 14.2.1. Introduction 14.2.2. Key Region-Specific Dynamics 14.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.2.8.1. The U.S. 14.2.8.2. Canada 14.2.8.3. Mexico 14.3. Europe 14.3.1. Introduction 14.3.2. Key Region-Specific Dynamics 14.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.3.8.1. Germany 14.3.8.2. The U.K. 14.3.8.3. France 14.3.8.4. Italy 14.3.8.5. Spain 14.3.8.6. Rest of Europe 14.4. South America 14.4.1. Introduction 14.4.2. Key Region-Specific Dynamics 14.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.4.8.1. Brazil 14.4.8.2. Argentina 14.4.8.3. Rest of South America 14.5. Asia-Pacific 14.5.1. Introduction 14.5.2. Key Region-Specific Dynamics 14.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 14.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 14.5.8.1. China 14.5.8.2. India 14.5.8.3. Japan 14.5.8.4. Australia 14.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 14.6. Middle East and Africa 14.6.1. Introduction 14.6.2. Key Region-Specific Dynamics 14.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 14.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 14.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Modality 14.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 14.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-users 15. Competitive Landscape 15.1. Competitive Scenario 15.2. Product Benchmarking 15.3. Company Share Analysis 15.4. Key Developments and Strategies 16. Company Profiles 16.1. GE Healthcare* 16.1.1. Company Overview 16.1.2. Product Portfolio and Description 16.1.3. Financial Overview 16.1.4. Key Developments 16.2. Medtronic Plc. 16.3. Siemens Healthineers AG 16.4. Thales Group 16.5. Shimadzu Corporation 16.6. Hitachi Ltd 16.7. Koninklijke Philips N.V. 16.8. Ziehm Imaging GmbH 16.9. OrthoScan Inc. 16.10. Genoray Co. Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 17. Appendix 17.1. About Us and Services 17.2. Contact Us
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