転移性乳がんの世界市場 - 2023-2030Global Metastatic Breast Cancer Market - 2023-2030 概要 世界の転移性乳がん市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 転移性乳がんはステージIVとも呼ばれ... もっと見る
サマリー概要世界の転移性乳がん市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 転移性乳がんはステージIVとも呼ばれ、乳がん細胞が骨、肺、脳、肝臓など体の他の部分に転移した場合に発生する。このがんが広がる過程は転移と呼ばれ、がん細胞が乳房の元の腫瘍から離れ、血流やリンパ系を通って体の他の部位に移動することで起こります。 全身に転移した乳がんの治療には、通常、化学療法、ホルモン療法、標的療法、免疫療法などの全身療法が用いられる。場合によっては、手術や放射線療法などの局所療法が、身体の特定の部分をターゲットとして推奨されることもある。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 有病率の増加 転移性乳がんの有病率の増加は、予測期間中の世界市場の成長を後押しすると予想される。例えば、米国臨床腫瘍学会(American Society of Clinical Oncology:ASCO)によると、米国では女性の約6%が初診時に転移性乳がんを患っている。 乳がんは、米国における女性のがんによる死亡の典型的な理由の第2位である。また、この病気による死傷者は、2023年には米国で約43,700人(女性43,170人、男性530人)に上ると評価されている。さらに、米国医師会によると、早期乳がんの約20~30%が転移性乳がんやステージIVに移行するという。 さらに、認知度の向上や研究活動の活発化なども、予測期間中の世界市場の成長に寄与すると予想される。 有効な治療法の不在 しかし、有効な治療法の不在や治療に関連した有害転帰は、予測期間中の転移性乳がん市場の成長を制限する可能性がある。さらに、認知度や専門家の不足も世界市場の成長を妨げる要因のひとつである。 セグメント分析 世界の転移性乳がん市場は、治療タイプ、投与経路、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。 免疫療法治療タイプが市場を支配する見込み 臨床試験や製品承認による良好な結果が増加していることから、予測期間中のセグメント成長を後押しし、世界市場を支配すると予想される。例えば、2023年8月にLancet誌が発表した第III相TROPiCS-02試験の最終解析では、抗体薬物複合体サシツズマブ・ゴビテカン-hziyが、ホルモン受容体陽性でHER2陰性の転移性乳がん患者に対して、古典的な化学療法と併用した場合に卓越した優位性を示すことが明らかになった。 さらに、2023年2月、ギリアド・サイエンシズ社は、米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得した。また、ギリアド・サイエンシズ社は2023年2月、切除不能な局所進行性または転移性のホルモン受容体(HR)陽性、ヒト上皮成長因子受容体2(HER2)陰性(IHC 0、IHC 1+、またはIHC 2+/ISH-)の乳がんで、内分泌療法を受けたことがあり、転移性では他の全身療法を2種類以上受けたことのある成人患者を治療する目的で、トロデルビー(サシツズマブ・ゴビテカン-hziy)の米国食品医薬品局(FDA)承認を取得した。 地理的分析 北米が世界市場を支配する見込み 北米の主要市場プレーヤーは、合併、買収、拡大、資金確保などの明確な市場戦略を通じて世界市場の主要シェアを占めているため、同地域は予測期間中に世界市場を支配すると予想される。 例えば、2023年3月、ファイザー社とシーゲン社は最終的な提携契約を締結し、ファイザー社は革新的ながん治療薬の発見、開発、商業化に携わる世界的なバイオテクノロジー企業であるシーゲン社を、シーゲン社1株当たり現金229ドル、企業価値全体で430億ドルで買収する意向である。 さらに、2022年10月には、マサチューセッツ州に本社を置き、がん患者の人生を変える治療法の開発に取り組むバイオ医薬品企業、PIC Therapeutics, Inc.が、OrbiMedが実施した3500万ドルのシリーズA資金調達に成功した。 COVID-19の影響分析 JAMA Network Openに掲載された研究によると、COVID-19の大流行により、最初の数ヶ月で乳がん、結腸がん、直腸がんの診断が大幅に減少した。また、European Journal of Epidemiology誌に発表された別の研究では、パンデミック期間中に診断検査が全体的に約37.3%減少し、その結果がん診断が27%減少したと報告している。このようながん診断の減少は、がん治療に対する需要を低下させた。 市場区分 治療タイプ別 - 化学療法 - 免疫療法 - ホルモン療法 - 放射線療法 投与経路別 - 経口 - 非経口 エンドユーザー別 - 病院 - 専門クリニック - がん研究センター - その他 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ o イギリス o フランス o イタリア o スペイン o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ 主な進展 - 2023年3月、ベルゼニオ(アベマシクリブ)は、ホルモン受容体陽性(HR+)、ヒト上皮成長因子受容体2陰性(HER2-)、リンパ節転移陽性で再発リスクの高い早期乳がん(EBC)の成人患者に対する術後補助療法として、内分泌療法(ET)との併用でFDAから適応拡大を受けた。 - 2023年7月、欧州で実施中の第2相臨床試験の初期データによると、DRP-IXEMPRAコンパニオン診断薬(CDx)候補の治療対象として選択された転移性乳がん患者に対して、Ixabepilone(Ixempra)が臨床的有用性を示した。 - 2023年8月、FDAとイーグル・ファーマシューティカルズは、閉経後女性の乳がん治療に使用されるフルベストラント(ファスロデックス)とエストロゲン受容体拮抗薬の新規製剤であるEA-114の開発について、次のステップを決定するタイプC会議で合意に達した。 競争状況 同市場の世界的な主要企業には、ホフマン・ラ・ロシュ、ファイザー、ブリストル・マイヤーズ スクイブ、ベーリンガー・インゲルハイム、イーライリリー・アンド・カンパニー、グラクソ・スミスクライン、アストラゼネカ、アムジェン、メルク・アンド・カンパニー、ノバルティスなどが含まれる。Inc.、Novartis AGなどがある。 レポートを購入する理由 - 治療タイプ、投与経路、エンドユーザー、地域に基づく世界の転移性乳がん市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 転移性乳がんの市場レベルの数多くのデータをすべてのセグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界の転移性乳がん市場レポートは、約61の表、58の図、184ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Prevalence 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Absence of Efficacious Therapies 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Unmet Needs 5.6. Patent Analysis 5.7. Pipeline Analysis 5.8. Epidemiology 5.9. SWOT Analysis 5.10. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Treatment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 7.2. Chemotherapy* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Immunotherapy 7.4. Hormone Therapy 7.5. Radiation Therapy 8. By Route of Administration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 8.2. Oral* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Parenteral 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Hospitals* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Clinics 9.4. Cancer Research Centers 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Hoffmann-La Roche* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Pfizer Inc 12.3. Bristol-Myers Squibb, Inc. 12.4. Boehringer Ingelheim GmbH 12.5. Eli Lilly and Company 12.6. GlaxoSmithKline Plc 12.7. AstraZeneca, Inc. 12.8. Amgen Inc. 12.9. Novartis AG 12.10. Merck and Co. Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Treatment Type 3.2. Snippet by Route of Administration 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Prevalence 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Absence of Efficacious Therapies 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Unmet Needs 5.6. Patent Analysis 5.7. Pipeline Analysis 5.8. Epidemiology 5.9. SWOT Analysis 5.10. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Treatment Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 7.2. Chemotherapy* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Immunotherapy 7.4. Hormone Therapy 7.5. Radiation Therapy 8. By Route of Administration 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration 8.2. Oral* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Parenteral 9. By End User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 9.2. Hospitals* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Specialty Clinics 9.4. Cancer Research Centers 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Hoffmann-La Roche* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Pfizer Inc 12.3. Bristol-Myers Squibb, Inc. 12.4. Boehringer Ingelheim GmbH 12.5. Eli Lilly and Company 12.6. GlaxoSmithKline Plc 12.7. AstraZeneca, Inc. 12.8. Amgen Inc. 12.9. Novartis AG 12.10. Merck and Co. Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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