歯肉炎治療の世界市場 -2023-2030Global Gingivitis Treatment Market -2023-2030 概要 歯肉炎治療の世界市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 歯肉炎は歯肉組織の炎症状態で、最も一般的な原因... もっと見る
サマリー概要歯肉炎治療の世界市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 歯肉炎は歯肉組織の炎症状態で、最も一般的な原因は細菌感染です。歯周炎とは異なり、付着力の喪失はなく、したがって接合上皮の移動もない。症状は歯肉上皮と結合組織の軟組織領域に限定される。歯周病の中でも歯肉炎は最も一般的な疾患である。 歯肉炎は、歯肉溝内または歯肉溝近傍に存在する微生物のプラーク沈着によって引き起こされる。歯肉炎の病因に強く関連する微生物には、Streptococcus属、Fusobacterium属、Actinomyces属、Veillonella属、Treponema属が含まれる。バクテロイデス、カプノサイトファーガ、エイケネラも、この疾患の病因に関連する可能性がある。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 認知度の向上と管理の改善 加えて、可処分所得の増加と口腔の健康の重要性に対する意識の高まりが、歯肉炎治療に使用されるものを含む高品質の口腔ケア製品に対する需要を促進している。このため、革新的な配合の歯磨き粉、洗口剤、高度な歯科器具など、新製品や新技術が市場に導入されている。 例えば、2022年5月、欧州歯周病学連合(EFP)が主催する世界的な啓発キャンペーン「Gum Health Day 2022」では、「Treat your Gums」がスローガンとして掲げられた。このイベントは、歯肉炎、歯周炎、インプラント周囲粘膜炎、インプラント周囲炎といった歯周病が、口腔内と全身の健康に及ぼす有害な影響について、一般の人々に知らせることを目的としている。このキャンペーンでは、歯周病の予防、早期発見、そして必要な場合には効果的な治療を呼びかけている。 さらに、歯肉炎の有病率の上昇、治療オプションの進歩、主要企業などによる提携や投資が、予測期間中の市場の成長をさらに後押しする。 市場ダイナミクス阻害要因 慢性的な歯肉の炎症は、糖尿病、脳卒中、関節リウマチ、冠動脈疾患などの全身疾患に関連しています。最も一般的な合併症は歯肉炎で、歯の喪失につながる。抗歯肉炎剤は、口内刺激、炎症、ドライマウス、異味の原因となる可能性があり、過剰使用は化学熱傷を引き起こす可能性がある。 セグメント分析 世界の歯肉炎治療は、治療タイプ、販売チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 治療タイプ別では、非外科的治療が市場シェアの約41.2%を占めている。 治療タイプ別では、非外科的治療が41.2%を占め、予測期間中は優位を占めるとみられる。非外科的医療処置は、手術を必要としない病気や怪我などの問題の診断、測定、監視、治療に使用される。非外科的治療は低侵襲で、費用対効果が高く、患者中心のアプローチであるため、予測期間中この分野を牽引する。 例えば、2022年4月、サンアントニオのテキサス大学健康科学センター(UT Health San Antonio)は、一般に歯周病と呼ばれる歯周病に対する抗生物質の使用を研究するために、米国国立衛生研究所(NIH)から240万ドルの4年間の賞を受賞した。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める 北米では、口腔衛生の重要性に対する認識が高まっていること、新しい配合の歯磨き粉、先進的な歯科器具、革新的な口腔ケア製品など、歯肉炎治療製品の技術的進歩が著しいことから、予測期間を通じて北米が市場全体の約38.4%を占めると推定される。北米では歯科保険が広く普及しているため、歯肉炎治療製品やサービス、新規製剤の発売などを利用しやすくなっている。 2022年7月、Pharmascience Inc.の一部門であるPendopharmは、PrPERICHLOR WITHOUT ALCOHOLを発表する。PrPERICHLOR WITHOUT ALCOHOLは、中等度から重度の歯肉炎の治療のための専門的プログラムの一部として、また歯科受診の間の関連する歯肉出血や炎症の管理に使用することを適応としている。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行により、緊急処置の場合を除き、診療時間が短縮され、歯科診療所が閉鎖された。このため、人々が日常的な治療を受けることが制限された。また、COVID-19は臓器不全、全身疾患、歯周病を含む口腔の健康不良を引き起こす。過剰な炎症性サイトカインによって誘発されるサイトカインストームが組織の損傷を引き起こす。 一般的な危険因子としては、肥満、糖尿病、心血管疾患、加齢、喫煙などが挙げられる。COVID-19感染の症状には、潰瘍、びらん、白赤色斑、炎症後色素沈着、点状出血、多形紅斑様病変、壊死性歯周病などがあり、歯肉がよく侵される部位である。 競合の状況 歯肉炎治療市場における主な世界的プレーヤーには、Citron Pharma、Pfizer plc、Novartis AG、Wellona Pharma、Medtronic、Aspen Pharma、Harfins Instruments、AsaDental、Advil、Ora Pharmaなどが含まれます。 主な動向 2023年5月、Bausch Health Companies Inc.とそのオーラルヘルスケア事業であるOraPharma社は、ワールドシリーズチャンピオンのアレックス・ロドリゲス氏とのコラボレーションを発表し、歯周病の蔓延と影響に関する全国的な啓発キャンペーンを開始する。このキャンペーンは6月の口腔衛生月間に合わせ、アレックスを患者大使として起用した。 2023年1月、アシュランド社は、歯肉の生物学的ケアを行うための、天然で安全かつ効果的な生理活性物質を提案することで、口腔の健康を毎日の美容法に変える生体機能剤、サフラジールを発売した。歯肉炎になりやすい歯茎に予防的な答えを提供し、微生物にやさしく、歯茎にやさしく、毎日使用できる。 2022年10月、バーミンガム大学の研究者らによって歯周病の迅速検査が開発されていると発表された。このプローブは、歯科医院や薬局などのポイントオブケアでの使用を想定したもので、心臓病や肺疾患、2型糖尿病、関節リウマチの早期発見に役立つと期待されている。 レポートを購入する理由 - タイプ、治療タイプ、販売チャネル、地域に基づく世界の歯肉炎治療市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 歯肉炎治療薬市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の歯肉炎治療市場レポートは、約69の表、70の図、185ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Treatment Type 3.3. Snippet by Sales Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the awareness and improved management 4.1.1.2. Advancements in treatment options 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications associated with the disease 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Plaque Induced Gingivitis* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Nutritional Gingivitis 7.4. Hormonal Gingivitis 7.5. Drug-Induced Gingivitis 8. By Treatment Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 8.2. Non-Surgical * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Surgical 9. By Sales Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel 9.2. End User * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Distribution Channel 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Citron Pharma 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Pfizer plc 12.3. Novartis AG 12.4. Wellona Pharma 12.5. Medtronic 12.6. Aspen Pharma 12.7. Harfins Instruments 12.8. AsaDental 12.9. Advil 12.10. Ora Pharma LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Treatment Type 3.3. Snippet by Sales Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Rise in the awareness and improved management 4.1.1.2. Advancements in treatment options 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications associated with the disease 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Plaque Induced Gingivitis* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Nutritional Gingivitis 7.4. Hormonal Gingivitis 7.5. Drug-Induced Gingivitis 8. By Treatment Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type 8.2. Non-Surgical * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Surgical 9. By Sales Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel 9.2. End User * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Distribution Channel 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Citron Pharma 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Pfizer plc 12.3. Novartis AG 12.4. Wellona Pharma 12.5. Medtronic 12.6. Aspen Pharma 12.7. Harfins Instruments 12.8. AsaDental 12.9. Advil 12.10. Ora Pharma LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
DataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(gingivitis)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|