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歯肉炎治療の世界市場 -2023-2030


Global Gingivitis Treatment Market -2023-2030

概要 歯肉炎治療の世界市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。 歯肉炎は歯肉組織の炎症状態で、最も一般的な原因... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年11月1日 US$4,350
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サマリー

概要
歯肉炎治療の世界市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測される。
歯肉炎は歯肉組織の炎症状態で、最も一般的な原因は細菌感染です。歯周炎とは異なり、付着力の喪失はなく、したがって接合上皮の移動もない。症状は歯肉上皮と結合組織の軟組織領域に限定される。歯周病の中でも歯肉炎は最も一般的な疾患である。
歯肉炎は、歯肉溝内または歯肉溝近傍に存在する微生物のプラーク沈着によって引き起こされる。歯肉炎の病因に強く関連する微生物には、Streptococcus属、Fusobacterium属、Actinomyces属、Veillonella属、Treponema属が含まれる。バクテロイデス、カプノサイトファーガ、エイケネラも、この疾患の病因に関連する可能性がある。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
認知度の向上と管理の改善
加えて、可処分所得の増加と口腔の健康の重要性に対する意識の高まりが、歯肉炎治療に使用されるものを含む高品質の口腔ケア製品に対する需要を促進している。このため、革新的な配合の歯磨き粉、洗口剤、高度な歯科器具など、新製品や新技術が市場に導入されている。
例えば、2022年5月、欧州歯周病学連合(EFP)が主催する世界的な啓発キャンペーン「Gum Health Day 2022」では、「Treat your Gums」がスローガンとして掲げられた。このイベントは、歯肉炎、歯周炎、インプラント周囲粘膜炎、インプラント周囲炎といった歯周病が、口腔内と全身の健康に及ぼす有害な影響について、一般の人々に知らせることを目的としている。このキャンペーンでは、歯周病の予防、早期発見、そして必要な場合には効果的な治療を呼びかけている。
さらに、歯肉炎の有病率の上昇、治療オプションの進歩、主要企業などによる提携や投資が、予測期間中の市場の成長をさらに後押しする。
市場ダイナミクス阻害要因
慢性的な歯肉の炎症は、糖尿病、脳卒中、関節リウマチ、冠動脈疾患などの全身疾患に関連しています。最も一般的な合併症は歯肉炎で、歯の喪失につながる。抗歯肉炎剤は、口内刺激、炎症、ドライマウス、異味の原因となる可能性があり、過剰使用は化学熱傷を引き起こす可能性がある。
セグメント分析
世界の歯肉炎治療は、治療タイプ、販売チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
治療タイプ別では、非外科的治療が市場シェアの約41.2%を占めている。
治療タイプ別では、非外科的治療が41.2%を占め、予測期間中は優位を占めるとみられる。非外科的医療処置は、手術を必要としない病気や怪我などの問題の診断、測定、監視、治療に使用される。非外科的治療は低侵襲で、費用対効果が高く、患者中心のアプローチであるため、予測期間中この分野を牽引する。
例えば、2022年4月、サンアントニオのテキサス大学健康科学センター(UT Health San Antonio)は、一般に歯周病と呼ばれる歯周病に対する抗生物質の使用を研究するために、米国国立衛生研究所(NIH)から240万ドルの4年間の賞を受賞した。
地理的分析
2022年の市場シェアは北米が約38.4%を占める
北米では、口腔衛生の重要性に対する認識が高まっていること、新しい配合の歯磨き粉、先進的な歯科器具、革新的な口腔ケア製品など、歯肉炎治療製品の技術的進歩が著しいことから、予測期間を通じて北米が市場全体の約38.4%を占めると推定される。北米では歯科保険が広く普及しているため、歯肉炎治療製品やサービス、新規製剤の発売などを利用しやすくなっている。
2022年7月、Pharmascience Inc.の一部門であるPendopharmは、PrPERICHLOR WITHOUT ALCOHOLを発表する。PrPERICHLOR WITHOUT ALCOHOLは、中等度から重度の歯肉炎の治療のための専門的プログラムの一部として、また歯科受診の間の関連する歯肉出血や炎症の管理に使用することを適応としている。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行により、緊急処置の場合を除き、診療時間が短縮され、歯科診療所が閉鎖された。このため、人々が日常的な治療を受けることが制限された。また、COVID-19は臓器不全、全身疾患、歯周病を含む口腔の健康不良を引き起こす。過剰な炎症性サイトカインによって誘発されるサイトカインストームが組織の損傷を引き起こす。
一般的な危険因子としては、肥満、糖尿病、心血管疾患、加齢、喫煙などが挙げられる。COVID-19感染の症状には、潰瘍、びらん、白赤色斑、炎症後色素沈着、点状出血、多形紅斑様病変、壊死性歯周病などがあり、歯肉がよく侵される部位である。
競合の状況
歯肉炎治療市場における主な世界的プレーヤーには、Citron Pharma、Pfizer plc、Novartis AG、Wellona Pharma、Medtronic、Aspen Pharma、Harfins Instruments、AsaDental、Advil、Ora Pharmaなどが含まれます。
主な動向
 2023年5月、Bausch Health Companies Inc.とそのオーラルヘルスケア事業であるOraPharma社は、ワールドシリーズチャンピオンのアレックス・ロドリゲス氏とのコラボレーションを発表し、歯周病の蔓延と影響に関する全国的な啓発キャンペーンを開始する。このキャンペーンは6月の口腔衛生月間に合わせ、アレックスを患者大使として起用した。
 2023年1月、アシュランド社は、歯肉の生物学的ケアを行うための、天然で安全かつ効果的な生理活性物質を提案することで、口腔の健康を毎日の美容法に変える生体機能剤、サフラジールを発売した。歯肉炎になりやすい歯茎に予防的な答えを提供し、微生物にやさしく、歯茎にやさしく、毎日使用できる。
 2022年10月、バーミンガム大学の研究者らによって歯周病の迅速検査が開発されていると発表された。このプローブは、歯科医院や薬局などのポイントオブケアでの使用を想定したもので、心臓病や肺疾患、2型糖尿病、関節リウマチの早期発見に役立つと期待されている。
レポートを購入する理由
- タイプ、治療タイプ、販売チャネル、地域に基づく世界の歯肉炎治療市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- 歯肉炎治療薬市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の歯肉炎治療市場レポートは、約69の表、70の図、185ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次


1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Treatment Type
3.3. Snippet by Sales Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. Rise in the awareness and improved management
4.1.1.2. Advancements in treatment options
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Complications associated with the disease
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Plaque Induced Gingivitis*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Nutritional Gingivitis
7.4. Hormonal Gingivitis
7.5. Drug-Induced Gingivitis
8. By Treatment Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
8.2. Non-Surgical *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Surgical
9. By Sales Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
9.2. End User *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Distribution Channel
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Citron Pharma
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Pfizer plc
12.3. Novartis AG
12.4. Wellona Pharma
12.5. Medtronic
12.6. Aspen Pharma
12.7. Harfins Instruments
12.8. AsaDental
12.9. Advil
12.10. Ora Pharma
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Gingivitis Treatment Market reached US$ YY billion in 2022 and is expected to reach US$ YY million by 2030 growing at a CAGR of YY% during the forecast period 2023-2030.
Gingivitis is an inflammatory condition of the gingival tissue, most commonly caused by bacterial infection. Unlike periodontitis, there is no attachment loss and therefore no migration of the junctional epithelium. The condition is restricted to the soft-tissue area of the gingival epithelium and connective tissue. Among all the periodontal diseases, gingivitis is considered to be the commonest.
Gingivitis is caused by microbial plaque deposits located in or close to the gingival sulcus. The microorganisms more strongly associated with the etiology of gingivitis include species of Streptococcus, Fusobacterium, Actinomyces, Veillonella, and Treponema. Bacteroides, Capnocytophaga, and Eikenella are also potentially linked to the etiology of the disease.
Market Dynamics: Drivers and Restraints
Rise in awareness and improved management
In addition, increasing disposable incomes and growing awareness of the importance of oral health are driving demand for high-quality oral care products, including those used for gingivitis treatment. This has led to the introduction of new products and technologies in the market, including innovative toothpaste formulations, mouthwashes, and advanced dental instruments.
For instance, in May 2022, Treat your Gums was the slogan for Gum Health Day 2022, a worldwide awareness campaign organised by the European Federation of Periodontology (EFP). The event aims to inform the public of the detrimental effects of gum diseases – gingivitis, periodontitis, peri-implant mucositis, and peri-implantitis on both oral and overall health. The campaign calls for the prevention, early detection, and where necessary effective treatment of gum diseases.
Furthermore, a rise in the prevalence of gingivitis, a rise in advancements in treatment options, collaborations and investments by key players and others will further drive the market to grow during the forecast period.
Market Dynamics: Restraint
Chronic gingiva inflammation is linked to systemic conditions like diabetes, stroke, rheumatoid arthritis, and coronary artery disease. The most common complication is gingivitis, which leads to tooth loss. Anti-gingivitis agents can cause mouth irritation, inflammation, dry mouth, and unusual tastes, with overuse potentially causing chemical burns.
Segment Analysis
The global gingivitis treatment is segmented based on treatment type, sales channel and region.
The non-surgical treatment from the treatment type segment accounted for approximately 41.2% of the market share
The non-surgical segment from the treatment type segment accounted for 41.2% and it is expected to dominate during the forecast period. Non-surgical medical procedures are used to diagnose, measure, monitor or treat problems such as diseases or injuries that don't require surgery. Owing to the non-surgical treatment are minimally invasive, cost-effective, patient-centric approach will drive this segment during the forecast period.
For instance, in April 2022, The University of Texas Health Science Center at San Antonio (UT Health San Antonio) received a four-year award of $2.4m from the US National Institutes of Health (NIH) to study the usage of antibiotics for periodontal disease, commonly called gum disease.
Geographical Analysis
North America accounted for approximately 38.4% of the market share in 2022
North America is estimated to hold about 38.4% of the total market share throughout the forecast period, owing to a growing awareness of the importance of oral health in North America, significant technological advances in gingivitis treatment products, including new toothpaste formulations, advanced dental instruments, and innovative oral care products. Dental insurance is widely available in North America, which makes it easier for people to access gingivitis treatment products and services, novel formulation launches and others.
In July 2022, Pendopharm, a division of Pharmascience Inc., is pleased to introduce PrPERICHLOR WITHOUT ALCOHOL, a new alcohol-free formulation of its gingivitis mouthwash.PrPERICHLOR WITHOUT ALCOHOL is indicated for use as part of a professional program for the treatment of moderate to severe gingivitis, and for management of associated gingival bleeding and inflammation between dental visits.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic led to reduced opening hours and the closure of dental practices, except in the case of emergency procedures. This has limited people’s ability to access routine care. Also, COVID-19 causes organ failure, systemic diseases, and poor oral health, including periodontal disease. The cytokine storm, induced by excessive proinflammatory cytokines, leads to tissue damage.
Common risk factors include obesity, diabetes, cardiovascular disease, age, and smoking. Symptoms of COVID-19 infection include ulcers, erosions, white-red plaques, post-inflammatory pigmentation, petechia, erythema multiforme-like lesions, and necrotizing periodontal disease, with gingiva being a common site of involvement.
Competitive Landscape
The major global players in the gingivitis treatment market include Citron Pharma, Pfizer plc, Novartis AG, Wellona Pharma, Medtronic, Aspen Pharma, Harfins Instruments, AsaDental, Advil, Ora Pharma and among others.
Key Developments
 In May 2023, Bausch Health Companies Inc. and its oral health care business, OraPharma, stated its collaboration with World Series Champion, Alex Rodriguez, to launch a national awareness campaign about the prevalence and impact of gum disease. The campaign launch is timed to Oral Health Month recognized throughout June and features Alex as a patient ambassador.
 In January 2023, Ashland launched saffragyl, a biofunctional that transforms oral health into a daily beauty regimen by proposing a natural, safe, and effective bioactive to take care of the biology of the gingiva. It offers a preventive answer to gums prone to gingivitis and is microbiome-friendly, gum-friendly and can be used daily.
 In October 2022, it was stated that a rapid test for gum disease was being developed by researchers at the University of Birmingham. The probe, designed for use in point-of-care settings such as dental surgeries or pharmacies, is expected to aid in the early detection of heart or lung disease, type 2 diabetes, and rheumatoid arthritis.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global gingivitis treatment market segmentation-based type, treatment type, sales channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development
• Excel data sheet with numerous data points of gingivitis treatment market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global gingivitis treatment market report would provide approximately 69 tables, 70 figures, and 185 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents


1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Treatment Type
3.3. Snippet by Sales Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Driver
4.1.1.1. Rise in the awareness and improved management
4.1.1.2. Advancements in treatment options
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Complications associated with the disease
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Plaque Induced Gingivitis*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Nutritional Gingivitis
7.4. Hormonal Gingivitis
7.5. Drug-Induced Gingivitis
8. By Treatment Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
8.2. Non-Surgical *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Surgical
9. By Sales Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Sales Channel
9.2. End User *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Distribution Channel
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Sales Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Citron Pharma
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Pfizer plc
12.3. Novartis AG
12.4. Wellona Pharma
12.5. Medtronic
12.6. Aspen Pharma
12.7. Harfins Instruments
12.8. AsaDental
12.9. Advil
12.10. Ora Pharma
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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