片頭痛用点鼻薬の世界市場 - 2023-2030Global Migraine Nasal Spray Market - 2023-2030 概要 片頭痛用点鼻薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 片頭痛用点鼻スプレーは、片頭痛患... もっと見る
サマリー概要片頭痛用点鼻薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 片頭痛用点鼻スプレーは、片頭痛患者に早ければ15分で緩和をもたらすことができ、吐き気や嘔吐がある場合や注射を避けたい場合に特に有用である。これらの点鼻薬は、さまざまなタイプの片頭痛の治療に最も一般的に使用されている。頭を立てた状態で鼻孔に噴霧する。しかし、勢いよく鼻をかんだり、頭を後ろに倒したりすると、薬がのどに入り、スプレーが内服薬に変わり、鼻からの迅速な投与の利点が失われる。 さらに、点鼻スプレー治療にはいくつかのカテゴリーがあり、スマトリプタンやゾルミトリプタンなどの点鼻トリプタンや、片頭痛に特異的な治療薬を含むジヒドロエルゴタミン(DHE)などがある。トリプタン系薬剤とDHEは効果が高いが、血管の狭窄を引き起こすという危険因子があるため、血管疾患の既知または疑いのある人には使用すべきではない。第3の点鼻薬は非ステロイド性抗炎症薬(NSAID)スプレーで、片頭痛の炎症をターゲットにした薬を含むケトロラク点鼻薬である。この点鼻薬は片頭痛の治療に非常に有効である。 市場ダイナミクス:推進要因 新たな進歩に対する需要の増加 片頭痛用点鼻薬における新たな進歩に対する需要の増加は、予測期間にわたって市場を牽引すると予想される。様々な片頭痛を治療するために、多くの患者に最良の選択肢を提供する新規の進化した点鼻スプレーが発売される。進歩はまた、より良い患者の転帰のための代替または補完的な治療オプションを提供することにより、迅速な応答で片頭痛の治療に関連するアンメットニーズに対処することを目指している。 例えば、2023年3月10日、ファイザー社は、成人における前兆の有無にかかわらず片頭痛の急性期治療薬として、最初で唯一のカルシトニン遺伝子関連ペプチド(CGRP)受容体拮抗点鼻薬であるZAVZPRET(zavegepant)の米国食品医薬品局(FDA)の承認をクリアした。今回のFDA承認は、片頭痛の急性期治療に対するZAVZPRETの有効性、忍容性および安全性プロファイルを確立した2つの重要な無作為化二重盲検プラセボ対照試験に基づいている。 さらに、先進の片頭痛用点鼻薬は、その作用発現の速さが支持されている。鼻孔に噴霧した後、薬剤は鼻粘膜から速やかに吸収されるため、経口薬と比較してより早い緩和が期待できる。多くの片頭痛患者が点鼻薬を好むのは、使い勝手がよく、片頭痛発作時に困難な錠剤を飲み込む必要がないからである。多くの製薬会社がこうした点鼻薬の開発に注力している。 例えば、臨床段階のバイオ医薬品会社であるVistagen社は、2023年6月13日、欧州特許庁(EPO)が、当社の5つの迅速発症治験用神経活性フェリン治療薬の1つであるPH80点鼻スプレーの鼻腔内投与による片頭痛治療に関する特許を付与する意向を示したと発表した。この特許請求の範囲には、片頭痛の症状発現時に投与する治療や、外傷性脳損傷に伴う片頭痛の治療も含まれている。 さらに、片頭痛用点鼻薬の進歩は主に、既存の点鼻薬製剤の一部に見られるめまいなどの副作用を最小限に抑えることに焦点を当てている。このような副作用を減らすことで、患者の満足度を向上させることができる。これらの進歩により、鼻粘膜からの薬物吸収効率を高めることができる。薬物送達を最適化する技術革新により、片頭痛用点鼻薬をより効果的にすることができる。 さらに、片頭痛の有病率の増加、FDA承認などの規制承認の増加、先進的な点鼻薬の開発のための臨床試験の増加、片頭痛に対する点鼻薬の利点に関する意識の高まり、新規点鼻薬の開発における進歩は、予測期間にわたって市場を促進すると予想される要因である。 阻害要因 点鼻薬の使用に伴う合併症、鼻からの出血やその他の長期的な影響など、片頭痛用点鼻薬を使用することによる副作用、片頭痛用点鼻薬の高コストなどの要因が、市場の妨げになると予想される。 セグメント分析 世界の片頭痛点鼻薬市場は、薬剤の種類、用量、用途、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 ジヒドロエルゴタミン点鼻薬セグメントは片頭痛点鼻薬市場シェアの約37.9%を占める 予測期間中、ジヒドロエルゴタミン点鼻薬セグメントが最大の市場シェアを占める見込みジヒドロエルゴタミン(DHE)点鼻スプレーは、さまざまなタイプの片頭痛を緩和する効果があることで非常によく知られている。特に、脳の血管を収縮させることで作用し、片頭痛に伴う激しい痛みを和らげることができる。FDAの承認は、より良い患者の転帰のためにDHEベースの点鼻薬を承認するために増加している。さらに、その幅広い採用もジヒドロエルゴタミンベースの点鼻スプレーの需要を増加させている。 例えば、2021年9月、Impel Pharmaceuticals社は、成人の前兆を伴うまたは伴わない片頭痛の急性治療薬として、Trudhesa(ジヒドロエルゴタミンメシル酸塩)点鼻スプレー(1スプレーあたり0.725mg)の米国食品医薬品局(FDA)の承認を取得した。現在承認されているDHEベースの薬剤の有効性は十分に確立されており、片頭痛の急性期治療の標準治療の一部として広く使用されている。DHEは、満足のいく全身血中濃度に達すると、即効性があり、48時間まで効果が持続することが知られている。 さらに、広く入手可能であり、迅速な有効性と受容性があることから、最大の市場シェアを占めている。DHE点鼻薬は、作用の発現が比較的早いことから好まれている。DHE点鼻薬は、他の片頭痛治療薬よりも早く鎮痛効果を発揮するため、片頭痛発作時に迅速な鎮痛を求める患者にとって貴重な選択肢となる。特に、片頭痛発作中に吐き気や嚥下困難を経験する可能性のある人にとっては、点鼻スプレーは便利な方法で薬剤を送達する。 例えば、2020年5月21日、Cipla Limitedは、ジヒドロエルゴタミンメシル酸塩点鼻スプレー4mg/mLの略式新薬申請について、米国食品医薬品局(FDA)から競争的後発医薬品(Competitive Generic Therapy:CGT)指定の最終承認を取得した。 地理的分析 北米が市場シェアの約40.2%を占める 北米地域は、大手企業の存在感が強く、片頭痛用点鼻薬の採用が増加していることから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想される。北米、特に米国は、様々なタイプの片頭痛の治療においてより良い結果を示す先進的な点鼻薬の開発に積極的に注力している医療機器企業などの大手企業の存在感が強いことで知られている。 例えば、パダジスは2021年11月16日、12歳以上の片頭痛患者を対象としたゾーミッグ・ゾルミトリプタン点鼻薬のジェネリック医薬品を発売した。ゾルミトリプタン点鼻薬に加え、パダジスはアゼラスチン、アゼラスチン/フルチカゾンプロピオン酸エステル、オロパタジン、スマトリプタン、トリアムシノロン点鼻薬を販売している。 さらに、この地域における片頭痛の有病率の増加は、治療のための片頭痛用点鼻薬の採用を継続的に増加させている。例えば、2020年の国立衛生研究所(NIH)によると、片頭痛は一般的で、重大な障害を引き起こす衰弱性の疾患である。毎年アメリカ人の7人に1人近くが罹患し、推定4000万人が片頭痛に苦しんでいる。その有病率は女性で19%、男性で9%と高い。米国では男性よりも女性に多くみられる。 競合状況 片頭痛用点鼻薬市場における世界の主要企業には、Pfizer Inc.、Impel Pharmaceuticals Inc.、Upsher-Smith Laboratories, LLC.、Lannett Company、GlaxoSmithKline plc、SteriMax Inc.、Assertio Therapeutics, Inc.、Cipla Inc.、AstraZeneca Plc.、Dr. Reddy's Laboratories Ltd.などがある。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行は世界の片頭痛用点鼻薬市場に大きな影響を与えた。パンデミックの間、緊張と不安のため、人々は家に閉じこもり、片頭痛の可能性が高まり、それがさらに治療のための点鼻スプレーの需要を増加させた。例えば、2023年に米国立衛生研究所(NIH)が実施した研究によると、片頭痛患者の48.6%が症状の悪化を経験し、15.6%が改善、35.8%は変化がなかったという結果が出ている。片頭痛症状の悪化は、ロックダウン中の自宅待機と関連していた。このような片頭痛患者の増加は、片頭痛用点鼻薬の需要を増加させた。 市場区分 化学タイプ別 - トリプタン点鼻薬 - ジヒドロエルゴタミン点鼻薬 - ケトロラク点鼻薬 - その他 用量別 - 5 mg - 10 mg - 20 mg - その他 用途別 - 複雑な片頭痛 - 一般的片頭痛 - 慢性片頭痛 - 眼性片頭痛 - その他 流通チャネル別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ レポートを購入する理由 - 薬剤の種類、用量、用途、流通チャネル、地域に基づく世界の片頭痛用点鼻薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 片頭痛点鼻薬市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の片頭痛点鼻薬市場レポートは約69の表、71の図、187ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Chemical Type 3.2. Snippet by Dosage 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Novel Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with the Migraine Nasal Sprays 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Chemical Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Chemical Type 7.2. Triptan Nasal Sprays* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Dihydroergotamine Nasal Sprays 7.4. Nasal Ketorolac 7.5. Others 8. By Dosage 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage 8.2. 5 mg* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. 10 mg 8.4. 20 mg 8.5. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Complicated Migraine* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Common Migraine 9.4. Chronic Migraine 9.5. Ocular Migraine 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Pfizer Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Impel Pharmaceuticals Inc. 13.3. Upsher-Smith Laboratories, LLC. 13.4. Lannett Company 13.5. GlaxoSmithKline plc 13.6. SteriMax Inc. 13.7. Assertio Therapeutics, Inc. 13.8. Cipla Inc. 13.9. AstraZeneca Plc. 13.10. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Chemical Type 3.2. Snippet by Dosage 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Demand for Novel Advancements 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Complications Associated with the Migraine Nasal Sprays 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Chemical Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Chemical Type 7.2. Triptan Nasal Sprays* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Dihydroergotamine Nasal Sprays 7.4. Nasal Ketorolac 7.5. Others 8. By Dosage 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Dosage 8.2. 5 mg* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. 10 mg 8.4. 20 mg 8.5. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Complicated Migraine* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Common Migraine 9.4. Chronic Migraine 9.5. Ocular Migraine 9.6. Others 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Chemical Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Dosage 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Pfizer Inc.* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Impel Pharmaceuticals Inc. 13.3. Upsher-Smith Laboratories, LLC. 13.4. Lannett Company 13.5. GlaxoSmithKline plc 13.6. SteriMax Inc. 13.7. Assertio Therapeutics, Inc. 13.8. Cipla Inc. 13.9. AstraZeneca Plc. 13.10. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd. LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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