分子診断薬の世界市場 - 2023-2030Global Molecular Diagnostics Market - 2023-2030 市場概要 分子診断の世界市場は、2022年に228億米ドルに達し、2030年には357億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。分子診断の世界市場は、予測期間中(2023-2030年)に5.9%のCAGRを示すと予測されている... もっと見る
サマリー市場概要分子診断の世界市場は、2022年に228億米ドルに達し、2030年には357億米ドルに達し、有利な成長が予測されている。分子診断の世界市場は、予測期間中(2023-2030年)に5.9%のCAGRを示すと予測されている。癌の罹患率の増加、様々なアプリケーションのための研究開発の活発化が、分子診断薬市場動向の需要を牽引している。 遺伝子変異の同定としても知られる分子診断学の目標は、検出、診断、分類、転帰の予測、治療反応の追跡を容易にすることである。分子診断学という学問分野は、特に分子ゲノム技術の大幅な進歩に照らして、臨床検査医学、ゲノミクスの専門知識、技術の相互作用の成功から生まれたものである。 これらの要素はすべて、遺伝性疾患の遺伝的背景を同定し、正確に特徴付けるのに役立ち、正確な診断を下すのに不可欠である。ゲノムワイド関連解析や次世代シーケンシングなどのハイスループット技術は、疾患の原因に関する重要な洞察を提供する。 分子診断市場は、腫瘍学、心血管疾患、感染症などのアプリケーションで構成されており、分子診断市場のシェアを拡大している。分子診断薬の世界市場は、診断技術の進歩の増加や、各国における今後の医療承認などの要因により拡大しており、分子診断薬市場の成長にも明るい見通しが生まれている。 市場ダイナミクス これらの診断製品が提供する数多くの利点が分子診断薬市場の成長を後押ししている。 これらの分子診断薬は、例えば特異性、感度、用途、納期など様々な利点を提供する。増幅技術は、手法の感度を高め、低濃度でしか存在しない重要な標的分子を特定するのに有益である。分子技術は、対象となる特定の分子に焦点を当てることで、偽陽性の可能性を低減する。 分子アプローチでは一般的に、従来の培養手順よりも、検査開始から結果報告までの所要時間が短縮される。分子技術は、腫瘍マーカーの同定やモニタリング、薬剤耐性、法医学、遺伝子検査、感染症など、より幅広い応用が可能である。したがって、新製品の優位性が高まることが分子診断市場を牽引している。 主要企業による技術進歩の高まりは、メーカーに有利な機会を創出する。 技術的に先進的な様々な製品が大手企業によって開発・上市されている。現在、分子診断技術や製品タイプにおいて数多くの進歩がなされている。 さらに、2023年5月には、結核の原因菌の天敵であり、身体の免疫系を逃れるように進化したファージが、病気の早期発見に利用されるようになった。英国初のファージ研究センターは、5月16日に正式に発表され、Innovate UK Actiphageでハイライトされる。ファージに基づく結核の分子診断法は、KTNのUK Phage Innovation Showcaseで紹介される。 結核菌(Mycobacterium tuberculosis、Mtb)は、DNAの放出をブロックする厚い細胞壁を持つ細菌で、検出が難しく、培養しても増殖が遅いことが判明している。Actiphageは、Mtbにのみ感染するウイルスであるファージを用いて、血液中の生きたMtb細胞を探索する。レスターにあるNIHR呼吸器生物医学研究センターの研究によれば、Actiphageを使って血液中に発見されたMtbは、活動性の結核疾患の兆候である。 偽の検査結果が市場成長の妨げになる。 表現型ではなく病原体の核酸に依存する診断アッセイは、いくつかの問題によって妨げられる。重大な要因は、偽陽性および偽陰性の結果が多いことである。環境、研究室、さらには反応ミックスを調製するための道具のDNA汚染によって、病気が誤って同定されることがある。DNA汚染は、表面や実験器具から除去するのは、容易に除去できる生細胞汚染よりも困難である。 偽陽性の結果は、死を引き起こし、ゲノムワイドなDNAがサンプルに残っている病原性生物を同定することから生じる可能性がある。このような状況では、RNAはDNAよりも耐久性に劣るため、NASBAやRT-PCRのようなRNAベースの手順は、分子的なバックアップを提供する。したがって、これらの上記の要因が分子診断薬市場の成長を制限している。 COVID-19影響分析 COVID-19のパンデミックと世界各国での封鎖により、あらゆる業種の企業の財務状況が影響を受けている。そのため、COVID-19公衆衛生緊急事態の期間中、米国食品医薬品局(FDA)は、スポンサーと研究者を支援し、試験参加者の安全を確保し、適正臨床実施(GCP)を遵守し、試験の完全性に対するリスクを最小限に抑えるための一般的な考慮事項を含むガイドラインを発表した。 リアルタイムRT-PCRは、COVID-19ウイルスを同定するために最も使用されている検査技術の一つである。多くの国がエボラウイルスやジカウイルスなど他の病気の診断にリアルタイムRT-PCRを採用しているが、多くの国がこの技術をCOVID-19ウイルスに適応させ、国の診断能力を拡大するための支援を求めている。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシア・ウクライナ紛争は、同地域の主要市場プレイヤーの数が少ないことから、世界の分子診断薬市場に与える影響は低いと推定される。しかし、原材料の輸出入による影響は、予測期間中、分子診断薬世界市場の成長にほとんど影響を与えないと予測される。 セグメント分析 分子診断薬の世界市場は、製品タイプ、技術、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。 製品タイプ別では、新製品上市の増加により、装置が市場シェアの37.3%を占めている。 サンプル・ツー・アンサーの装置は、試薬とキットが統合されたシングルユースカートリッジを受け入れるように設計されており、患者サンプル中の単一または複数のターゲットを検出することができる。移動検査室にとって理想的な選択肢は、コールドチェーンを必要とせず、様々な気候条件下での移動や長期保存に耐える密封カートリッジを利用した診断装置である。 先端技術を駆使した様々な機器が発売されている。例えば、分子生物学、ゲノミクス、プロテオミクス、薬理学の技術はすべて、EXTRAlabとして知られるリキッドハンドリングワークステーションで対応できる。このワークステーションの特徴は、その適応性の高さにある。このワークステーションは、サンプルの前処理、希釈、分注を完全に自動化したラボの構築を可能にします。 モジュラー設計により、顧客独自のニーズに合わせて簡単に再構成することができる。例えば、リキッドハンドリングシステムは、様々な容量を扱えるように変更することができ、基本プラットフォーム上に追加のデバイスを統合することができます。 地理的分析 大手企業の強い存在感と技術進歩の増加により、北米が市場シェアの約37.1%を占めている。 北米では分子診断薬に対する需要が高まっており、メーカー各社は同地域で事業を拡大する可能性がある。この地域には多くの生産者やサプライヤーが存在し、急速な経済発展により分子診断薬の工業生産が高まり、需要が増加している。 北米には多くの生産者とサプライヤーが存在する。同地域の急速な経済発展の結果、工業生産が増加し、分子診断薬の需要を促進している。 新しい製品タイプやアプリケーションの増加が市場成長の原動力となる。また、技術の進歩、規制当局の承認、新規製品の上市も成長の原動力となっている。研究者たちは、がんやその他の疾患に対する様々な診断アプローチについて認識を深めており、この地域の市場拡大につながっている。これらの要因が北米の優位性を示している。 競争状況 分子診断市場における世界の主要企業には、Illumina, Inc.、F Hoffmann-la Roche Ltd.、Abbott、Bio-Rad Laboratories, Inc.、BD、Hologic Inc.、Myriad Genetics, Inc.、Agilent Technologies Inc.、Thermo Fisher Scientific Inc.、Danaherなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、技術、アプリケーション、エンドユーザー、地域に基づく世界の分子診断薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 全セグメントを網羅した多数の分子診断薬市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 分子診断薬の世界市場レポートは、約53の表、54の図、195ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Numerous Advantages Provided by these Diagnostic Products 4.1.1.2. Increasing Demand for Point-of-care Diagnostics 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False Test Outcomes 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The Rising Technological Advancements by Key Companies 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Reagents and Kits * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Instruments 7.4. Software & Services 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. PCR (Polymerase Chain Reaction) * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fluorescence In Situ Hybridization 8.4. Next-Generation Sequencing 8.5. Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT) 8.6. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Oncology * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cardiovascular Diseases 9.4. Infectious Diseases 9.5. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Diagnostic Laboratories * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Hospitals 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. F. Hoffmann-la Roche Ltd * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Type Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Illumina, Inc. 13.3. Abbott 13.4. BD 13.5. Bio-Rad Laboratories, Inc. 13.6. Hologic, Inc. 13.7. Agilent Technologies Inc. 13.8. Myriad Genetics, Inc. 13.9. Thermo Fisher Scientific Inc. 13.10. Danaher LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Numerous Advantages Provided by these Diagnostic Products 4.1.1.2. Increasing Demand for Point-of-care Diagnostics 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False Test Outcomes 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. The Rising Technological Advancements by Key Companies 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Post COVID-19 & Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Reagents and Kits * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Instruments 7.4. Software & Services 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. PCR (Polymerase Chain Reaction) * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Fluorescence In Situ Hybridization 8.4. Next-Generation Sequencing 8.5. Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT) 8.6. Others 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Oncology * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Cardiovascular Diseases 9.4. Infectious Diseases 9.5. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Diagnostic Laboratories * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Hospitals 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The U.K. 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan Australia 11.5.7.4. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. F. Hoffmann-la Roche Ltd * 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Type Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Illumina, Inc. 13.3. Abbott 13.4. BD 13.5. Bio-Rad Laboratories, Inc. 13.6. Hologic, Inc. 13.7. Agilent Technologies Inc. 13.8. Myriad Genetics, Inc. 13.9. Thermo Fisher Scientific Inc. 13.10. Danaher LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
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