臨床診断薬の世界市場 - 2023-2030Global Clinical Diagnostics Market - 2023-2030 市場概要 世界の臨床診断市場は、2022年に732億米ドルに達し、2030年には1,100億米ドルに達する好成長が予測されている。世界の臨床診断市場は、予測期間中(2023~2030年)に5.3%のCAGRを示すと予測されている... もっと見る
サマリー市場概要世界の臨床診断市場は、2022年に732億米ドルに達し、2030年には1,100億米ドルに達する好成長が予測されている。世界の臨床診断市場は、予測期間中(2023~2030年)に5.3%のCAGRを示すと予測されている。 分子診断法では、遺伝物質(DNAまたはRNA)を分析し、遺伝子変異、突然変異、または疾患に関連する特定のバイオマーカーを見つける。一般的に使用されるポリメラーゼ連鎖反応(PCR)として知られる分子技術は、特定のDNA配列を増幅して検出する。遺伝子検査、感染症検査、がんプロファイリング、遺伝性疾患の検出はすべて分子診断学が用いられている。 市場ダイナミクス 活発な主要プレーヤーが予測期間中の世界臨床診断市場の成長を後押し 2023年2月、ロシュは研究とイノベーションの取り組みをさらに強化するため、ヤンセン・バイオテック社との提携を拡大し、標的治療のコンパニオン診断薬を開発すると発表した。 新たなパートナーシップの拡大により、ロシュとヤンセンは、免疫組織化学(IHC)、デジタルパソロジー、次世代シークエンシング、ポリメラーゼ連鎖反応、イムノアッセイなど、精密医療分野におけるコンパニオン診断薬プロジェクトで協力する選択肢を増やすことになる。 技術の進歩が世界の臨床診断市場に成長機会をもたらす 2023年3月、現地で開発されたTata MD CHECKを標準化し、新たな感染率を低減するため、タタ家の新しいヘルスケア企業であるTata Medical and Diagnostics(Tata MD)は、チェンナイを拠点とするAnderson Diagnostics & Labs(ADL)と提携した。 メイド・イン・イン・インド」のTata MD CHECK診断キットは、ADLの臨床専門家との協力により、迅速なスケールアップが可能になった。ADLはすでに、Feluda CRISPR PlatformをベースとしたDGCA承認のこの新しい診断ソリューションを使って、1万件以上のCOVID検査を成功させています。「10,000以上のサンプルをテストし、検証した結果、この技術は最先端であり、世界最高水準であると確信しています。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは臨床診断薬市場に大きな影響を与えた。臨床診断薬の研究開発はCOVID-19のパンデミックに端を発している。COVID-19の検出に特化した新しい診断アッセイ、技術、プラットフォームが急速に開発された。これらの開発はパンデミックとの闘いに役立ち、臨床診断業界全体に役立つ新しいアイデアや情報を生み出している。 ロシア・ウクライナ紛争分析 ロシア・ウクライナ紛争が臨床診断薬市場に与える影響は複雑かつ多面的である。インフラ、資源、知識が不足しているため、紛争の影響を受けた地域では新しい診断技術へのアクセスが困難になる可能性がある。分子診断技術や画像診断技術を含む最先端の診断技術の使用や利用が制限される可能性があり、診断サービスの正確性や完全性に影響を及ぼす可能性がある。 セグメント分析 世界の臨床診断市場は、検査、製品、エンドユーザー、地域によって区分される。 予測期間中、脂質パネルセグメントが市場で優位な地位を占める見込み 脂質パネルセグメントは、2022年の臨床診断市場の約32.3%を占め、市場占有率が最も高い。脂質パネルは、血流中のさまざまな脂質(脂肪)とそれに付随する特性を測定する。この検査は、心血管の健康状態を示す重要な指標である脂質プロファイルとコレステロール値に関する重要な詳細を提供する。 低比重リポ蛋白(LDL)と高比重リポ蛋白(HDL)コレステロールの両方と、血液中のコレステロールの全体量が測定されます。医療提供者は、脂質パネル検査の結果に基づいて患者の心血管疾患リスクを判断し、必要に応じて薬物療法、生活習慣の改善、その他の治療を提供することができます。 地理的分析 アジア太平洋地域は、主要企業間の提携やパートナーシップの増加、臨床診断の進歩により、同市場の約25.7%のシェアを占めると予想される アジア太平洋地域は同市場の約25.7%のシェアを占めると予想される。例えば、2023年5月、グルグラムに本社を置くハイエンドの診断ソリューションプロバイダーであるCore Diagnostics社は、東デリーのHargobind Enclaveに新たなサテライト施設の開設を発表した。この戦略的な成長により、同社は検査能力を向上させ、患者や医療関係者が高品質の診断サービスをより利用しやすくなることを期待している。 このサテライトラボは、コアダイアグノスティックスの戦略的拡大計画の重要な要素であり、同社の検査能力を高め、高品質でタイムリーな診断サービスに対する需要の増加に対応することを目的としている。優れた診断オプションを医療従事者や患者の身近に提供することで、迅速な医療判断に必要な正確な情報を提供することができる。 競争環境 同市場における世界の主要企業には、Abbott Laboratories、Becton, Dickinson and Company、BioMerieux、Bio-Rad Laboratories Inc.、Danaher Corporation、Siemens AG、Hologic Inc.、Qiagen NV、F. Hoffmann-La Roche AG、Thermo Fisher Scientificなどがある。 レポートを購入する理由 - 検査、製品、エンドユーザー、地域に基づく世界の臨床診断市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - 臨床診断市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。 - 主要プレイヤーの主要製品を網羅したプロダクトマッピング(Excel版)。 世界の臨床診断市場レポートは約61表、61図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Test 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by End-user 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising burden of disease 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent regulatory requirements 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Test 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Test 9.2. Lipid Panel* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liver Panel 9.4. Renal Panel 9.5. Complete Blood Count 9.6. Electrolyte Testing 9.7. Infectious Disease Testing 9.8. Other Tests 10. By Product 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 10.2. Instruments* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Reagents 10.4. Others 11. By End-user 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user 11.2. Hospital Laboratory* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Diagnostic Laboratory 11.4. Point-of-care Testing 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.6.1. U.S. 12.2.6.2. Canada 12.2.6.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.6.1. Germany 12.3.6.2. U.K. 12.3.6.3. France 12.3.6.4. Italy 12.3.6.5. Spain 12.3.6.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.6.1. Brazil 12.4.6.2. Argentina 12.4.6.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.6.1. China 12.5.6.2. India 12.5.6.3. Japan 12.5.6.4. Australia 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Product Benchmarking 13.3. Company Share Analysis 13.4. Key Developments and Strategies 14. Company Profiles 14.1. Abbott Laboratories* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Becton, Dickinson and Company 14.3. BioMerieux 14.4. Bio-Rad Laboratories Inc. 14.5. Danaher Corporation 14.6. Siemens AG 14.7. Hologic Inc. 14.8. Qiagen NV 14.9. F. Hoffmann-La Roche AG 14.10. Thermo Fisher Scientific LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Test 3.2. Snippet by Product 3.3. Snippet by End-user 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rising burden of disease 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Stringent regulatory requirements 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Technological advancements 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Unmet Needs 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Russia-Ukraine War Analysis 8. Artificial Intelligence Analysis 9. By Test 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Test 9.2. Lipid Panel* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Liver Panel 9.4. Renal Panel 9.5. Complete Blood Count 9.6. Electrolyte Testing 9.7. Infectious Disease Testing 9.8. Other Tests 10. By Product 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 10.2. Instruments* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Reagents 10.4. Others 11. By End-user 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 11.1.2. Market Attractiveness Index, By End-user 11.2. Hospital Laboratory* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Diagnostic Laboratory 11.4. Point-of-care Testing 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.6.1. U.S. 12.2.6.2. Canada 12.2.6.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.6.1. Germany 12.3.6.2. U.K. 12.3.6.3. France 12.3.6.4. Italy 12.3.6.5. Spain 12.3.6.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.6.1. Brazil 12.4.6.2. Argentina 12.4.6.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.6.1. China 12.5.6.2. India 12.5.6.3. Japan 12.5.6.4. Australia 12.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-user 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Product Benchmarking 13.3. Company Share Analysis 13.4. Key Developments and Strategies 14. Company Profiles 14.1. Abbott Laboratories* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Becton, Dickinson and Company 14.3. BioMerieux 14.4. Bio-Rad Laboratories Inc. 14.5. Danaher Corporation 14.6. Siemens AG 14.7. Hologic Inc. 14.8. Qiagen NV 14.9. F. Hoffmann-La Roche AG 14.10. Thermo Fisher Scientific LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
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