妊娠検査の世界市場 - 2023-2030Global Pregnancy Testing Market - 2023-2030 概要 世界の妊娠検査市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 妊娠検査薬は、ヒト絨毛性ゴナドトロピン... もっと見る
サマリー概要世界の妊娠検査市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 妊娠検査薬は、ヒト絨毛性ゴナドトロピン(HCG)と呼ばれる特殊なホルモンを調べるもので、妊娠中に人の体内で発現する。妊娠検査薬は、ヒト絨毛性ゴナドトロピン(HCG)を検出することで機能する。血液中のHCG濃度は、妊娠初期には2~3日ごとに倍増し、妊娠が進行していることを示します。したがって、HCGが一定レベル以上あれば妊娠していることになります。 妊娠検査には大きく分けて尿検査と血液検査の2種類があります。血液検査は高価で、尿検査と同じ結果になりやすいため、ほとんど行われていません。血液検査は、妊娠ホルモンが体内にあるかどうかを検出するだけでなく、ホルモンの量も調べることができる。 市場ダイナミクス:促進要因と抑制要因 妊娠検査キットの技術的進歩 技術的進歩の増加と新製品の導入は、市場の成長を高めると予想される。自己妊娠検査に対する需要の増加が市場成長を高めると予想される。 例えば、2022年8月9日、オーストラリアの新興企業Hoopsy社は、毎年何百万個もの使い捨てプラスチック製妊娠検査薬が埋立地に廃棄されるのを阻止する目的で、99%紙でできたリサイクル可能な妊娠検査薬を開発した。 2023年2月7日、高品質で効果的な迅速検査を製造・販売するAbingdon Health plc社は、英国とアイルランドで初の唾液ベースの妊娠検査薬Salistickを発売するため、Salignostics社と新たな販売契約を締結した。このように、様々な製品発売の増加が市場の成長を促進すると予想される。 阻害要因 偽陽性 認識不足と不正確な結果が市場の妨げとなっている。ほとんどの検査キットは99%の精度を謳っている。しかし、精度は主にブランドや不適切な使用方法などの要因に左右されるため、誤った結果が出る可能性がある。 セグメント分析 世界の妊娠検査市場は、製品タイプ、検査タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。 妊娠検査キット部門が市場シェアの39.5%を占める 妊娠検査キットは、尿または血清中の妊娠ホルモンであるヒト絨毛性ゴナドトロフィン(hCG)を検出する。この検査は、生理不順の初日に受けることができる。妊娠検査キットにおける継続的な技術進歩は、市場の成長を促進すると予想される主な要因である。妊娠検査キットの需要は、世界的な計画外妊娠の増加により大幅に増加しており、世界の妊娠検査市場を牽引している。 例えば、2022年6月10日、Mylab Discovery Solutions社は、女性が自分で妊娠状態を検出できる家庭用妊娠検査キットPregaScreenを発売した。この検査キットの発売により、同社は女性ヘルスケア分野への進出を果たした。 さらに、2022年4月14日、マンカインド・ファーマの妊娠検査キット・ブランドは、インド市場向けに新しく進化した妊娠検知検査キットを発売した。この発売により、妊娠を確認するための高度な検査ソリューションを継続的に提供することに努めた。このように、製品発売数の増加がセグメントの成長を高めると予想される。 地理的分析 北米は世界の妊娠検査市場シェアで重要な位置を占めると予想される 北米地域は2021年に最大の市場シェアを占めた。女性の意識の高まりは、自己検出妊娠キットの需要増、不妊症の増加、計画外妊娠率の増加、新製品の発売増、家族計画に関連する政府の有利な取り組みにつながる。 例えば、ニューヨーク・タイムズ紙の2023年の最新報告によると、米国は長い間、意図しない妊娠の割合が世界で最も高い国のひとつであった。現在、妊娠の46%が意図的でないと推定されている。 さらに、2023年7月14日、2San社はProov社と提携し、中西部8州にわたるHy-Vee社の一部店舗で、同社が独自に開発した使いやすい解釈の家庭用不妊検査を配布することになった。したがって、上記の要因がこの地域の市場成長を促進している。 COVID-19の影響分析 COVID-19は補助人工心臓市場にプラスの影響を与えた。この時期、妊娠キットと不妊治療キットの売上が急増した。家庭用検査キットの利用が増加したことで、市場の成長が高まった。このため、この期間、妊娠検査市場の成長は上昇した。 競争状況 大きな市場シェアを持つ主要企業には、Abbott Laboratories、BioMérieux SA、EKF Diagnostics Holdings plc、Atlas Medical、Quidel Corporation、BIOSYNEX SA、NG BIOTECH SAS、Axis Medicare、Cardinal Health Inc.、Thermo Fisher Scientific Inc.などがある。 主な展開 2022年6月、マイラボ・ディスカバリー・ソリューションズ社より、女性の妊娠状態を判定できる家庭用妊娠検査キット「プレガスクリーン」が発売された。 2021年3月12日、Lia社が洗浄可能な生分解性妊娠検査薬を発表した。 レポートを購入する理由 製品タイプ、検査タイプ、流通チャネル、地域に基づく世界の妊娠検査市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 トレンドと共同開発の分析による商機の特定 妊娠検査薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をまとめたPDFレポート。 すべての主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで入手可能。 世界の妊娠検査市場レポートは、約62の表、59の図、185ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Test Type 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Technological advancements in pregnancy testing kits 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False positive results 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Pregnancy Test Kits * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Strips/Dipsticks and Cards 7.2.4. Digital Devices 7.2.5. Midstream Kits 7.2.6. Cassettes 7.3. Fertility Test Kits 7.3.1. Line indicator kits 7.3.2. Digital devices 7.3.3. Others 8. By Test Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Test Type 8.2. HCG Blood * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. HCG Urine 8.4. FSH Urine 8.5. LH Urine 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Online Sales * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Gynecology/ Fertility Clinics 9.4. Pharmacies/Drugstores 9.5. Hypermarkets and Supermarkets 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Abbott Laboratories * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. BioMérieux SA 12.3. EKF Diagnostics Holdings plc 12.4. Atlas Medical 12.5. Quidel Corporation 12.6. BIOSYNEX SA 12.7. NG BIOTECH SAS 12.8. Axis Medicare 12.9. Cardinal Health Inc. 12.10. Thermo Fisher Scientific Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of ContentsTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Test Type 3.3. Snippet by Distribution Channel 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Technological advancements in pregnancy testing kits 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False positive results 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Pregnancy Test Kits * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Strips/Dipsticks and Cards 7.2.4. Digital Devices 7.2.5. Midstream Kits 7.2.6. Cassettes 7.3. Fertility Test Kits 7.3.1. Line indicator kits 7.3.2. Digital devices 7.3.3. Others 8. By Test Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Test Type 8.2. HCG Blood * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. HCG Urine 8.4. FSH Urine 8.5. LH Urine 9. By Distribution Channel 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 9.2. Online Sales * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Gynecology/ Fertility Clinics 9.4. Pharmacies/Drugstores 9.5. Hypermarkets and Supermarkets 9.6. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Test Type 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Abbott Laboratories * 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. BioMérieux SA 12.3. EKF Diagnostics Holdings plc 12.4. Atlas Medical 12.5. Quidel Corporation 12.6. BIOSYNEX SA 12.7. NG BIOTECH SAS 12.8. Axis Medicare 12.9. Cardinal Health Inc. 12.10. Thermo Fisher Scientific Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療/ヘルスケア)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の病理診断分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|