自己免疫診断薬の世界市場 - 2023-2030Global Autoimmune Diagnostics Market - 2023-2030 概要 自己免疫診断薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 自己免疫疾患には治療法がなく、症... もっと見る
サマリー概要自己免疫診断薬の世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 自己免疫疾患には治療法がなく、症状への対処と管理が非常に重要である。自己免疫疾患の診断は、病気の根本的な原因を検出するのに役立ち、それによって患者に適切な治療が施され、今後数年間で病気を管理することができる。基本的な血液検査は病気の発見に役立つが、特異性はない。これを克服するために、自己抗体検査や抗核検査などの特異的抗体検査が行われ、特定の病態を見ることができる。 ループス、多発性硬化症、関節リウマチのような病気は、特定の臓器に固執することなく全身に影響を及ぼすため、最も一般的で診断が難しい。単一の検査で特定の自己免疫疾患を診断することはできず、病状を確認するためには複数の検査を実施する必要がある。 市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因 自己免疫疾患の発生率の増加 自己免疫疾患は身体の免疫細胞を破壊する。これらの疾患の発見はしばしば困難である。自己免疫疾患には治療法がないため、個人が病状を管理するだけで、病気を治すことはできないため、世界的に有病率が高くなっている。2023年、世界における自己免疫疾患の罹患率は19.1%、有病率は12.5%である。Nature Journal誌によると、2023年、COVID-19非感染者と比較して、COVID-19感染後3~15ヵ月後に自己免疫疾患に罹患する確率は42.6%高い。 オックスフォード大学によると、2023年には2200万人が自己免疫疾患に罹患していることが判明し、現在では約10人に1人が罹患しており、男性よりも女性の方が罹患率が高い(女性の13%、男性の7%)。 米国国立衛生研究所(National Institute of Health)の2023年の論文によると、ループスの世界的有病率は、女性では2010年の60.2から2021年には10万人当たり66.1に、男性では2010年の7.6から2021年には10万人当たり8.8にわずかに増加している。2023年の世界保健機関(WHO)によると、1300万人の関節リウマチ患者が重症度を経験している。 さらに、自己免疫疾患の治療における進歩の高まり、研究の焦点の増加、新薬発見の増加は、今後一定期間の市場を牽引する数少ない要因である。 偽陽性結果 偽陽性検査は、しばしば誤った疾患診断の主な原因となる。抗核抗体検査はその影響を受けやすい。特定の自己免疫疾患を検出するには全体的な特異性に欠ける。不正確な結果は、その人にさらなる合併症を引き起こす。米国リウマチ学会によると、ANA検査はループス患者の95-99%で陽性であると考えられているが、30%以上の患者は血清学的に陰性であった。 さらに、偽陰性結果、熟練した専門家の不足は、今後の市場を阻害する他のいくつかの要因である。 セグメント分析 世界の自己免疫診断薬は、診断、製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域によってセグメント化されている。 アッセイキット部門が市場シェアの約59.2%を占める アッセイキットが最大シェアを占める見込みアッセイキットは、迅速な結果を提供する高度で効率的な自己免疫疾患検査ソリューションである。疾患診断の種類によってキットは異なり、正確で精度の高い結果が得られる。キットは持ち運びが可能で、あらゆる自己免疫疾患の診断に費用対効果が高い。高度な技術を駆使した検査キットの発売により、疾患特異的診断のためのより良い結果を提供する。 2022年7月、免疫学的検査のパイオニアであるKSLボイトナー研究所は、免疫蛍光技術を用いた血清血液検査を発表した。この検査は、自己免疫疾患である粘膜類天疱瘡(MMP)を検出する米国初の検査である。 2022年5月、ZEUSサイエンティフィックは、Hep-2間接抗体検査に使用するデジタル免疫蛍光システムの承認を米国食品医薬品局から取得した。 地理的分析 2022年の市場シェアは北米が約39.7%を占める 例えば、米国国立衛生研究所(NIH)の2023年の発表によると、ほとんどの自己免疫バイオマーカーは米国で増加しており、自己免疫疾患は2021年に2350万人以上の米国人に影響を及ぼしている。米国人口の約8%が自己免疫疾患と共存しており、自己免疫疾患患者の80%近くが女性である。 さらに、カナダは多発性硬化症(M.S.)の罹患率が世界的に最も高く、推定90,000人以上のカナダ人が多発性硬化症を患っている。 COVID-19の影響分析 Covid 19は自己免疫診断薬市場に中程度の影響を与えた。世界中で閉鎖措置が実施されたため、診断センターは閉鎖された。COVIDに感染することを恐れ、人々は自宅でじっとしていた。そのため、自己免疫疾患の診断は後回しにされた。検疫と閉鎖によりサプライチェーンは大きな影響を受けた。コビド19の治療に関する研究開発の焦点に変化が生じている。コビッド検査キットが大量に製造され、世界中に配布されたため、自己免疫疾患検出キットの製造に若干の影響が出た。 競争状況 自己免疫疾患診断市場における主な世界的企業には、Aurora Life Sciences、Bio-Rad Laboratories, Inc.、ZEUS Scientific, Inc.、Thermo Fisher Scientific Inc.、Scimedx Corporation、Merck KGaA、Medsource Ozone Biomedicals Pvt. Ltd.、Proteometech Inc.、ImmunoDiagnostics Limited.、Cambridge Life Sciences Limitedなどがある。 主要開発 - 2022年5月、Thermofisher社の新しいPhadia 2500+シリーズが米国で自己免疫検査に利用可能になる。 レポートを購入する理由 - 診断検査、製品タイプ、疾患タイプ、エンドユーザー、地域に基づく世界の自己免疫診断薬市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することにより、商機を特定します。 - 自己免疫診断薬市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。 - 徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の自己免疫診断薬市場レポートは、約69の表、70の図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Diagnostic Tests 3.2. Snippet by Product Type 3.3. Snippet by Disease Type 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Increasing incidence of autoimmune diseases 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False positive results 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Diagnostic Tests 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Diagnostic Tests 7.2. Autoantibody Tests* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Complete Blood Count (CBC) 7.4. Antinuclear Antibody Tests 7.5. C-reactive Protein (CRP) 7.6. Rheumatoid Factor Test 7.7. Others 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. Instruments* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Assays Kits 8.4. Others 9. By Disease Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type 9.2. Systemic Autoimmune Disease* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.2.1. Systemic Lupus Erythematosus (SLE) 9.2.2.2. Multiple Sclerosis 9.2.2.3. Rheumatoid Arthritis 9.2.2.4. Others 9.3. Localized Autoimmune Disease 9.3.1.1. Type 1 Diabetes 9.3.1.2. Inflammatory Bowel Disease 9.3.1.3. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals and Clinics * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Centers 10.4. Academic and Research Institutes 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Aurora Life Sciences 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Bio-Rad Laboratories, Inc 13.3. ZEUS Scientific, Inc. 13.4. Thermo Fisher Scientific Inc. 13.5. Scimedx Corporation 13.6. Merck KGaA 13.7. Medsource Ozone Biomedicals Pvt. Ltd. 13.8. Proteometech Inc 13.9. ImmunoDiagnostics Limited. 13.10. Cambridge Life Sciences Limited LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services
SummaryOverview Table of ContentsTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Diagnostic Tests 3.2. Snippet by Product Type 3.3. Snippet by Disease Type 3.4. Snippet by End User 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Driver 4.1.1.1. Increasing incidence of autoimmune diseases 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. False positive results 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. 5.6. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Diagnostic Tests 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Diagnostic Tests 7.2. Autoantibody Tests* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Complete Blood Count (CBC) 7.4. Antinuclear Antibody Tests 7.5. C-reactive Protein (CRP) 7.6. Rheumatoid Factor Test 7.7. Others 8. By Product Type 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 8.2. Instruments* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Assays Kits 8.4. Others 9. By Disease Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type 9.2. Systemic Autoimmune Disease* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.2.2.1. Systemic Lupus Erythematosus (SLE) 9.2.2.2. Multiple Sclerosis 9.2.2.3. Rheumatoid Arthritis 9.2.2.4. Others 9.3. Localized Autoimmune Disease 9.3.1.1. Type 1 Diabetes 9.3.1.2. Inflammatory Bowel Disease 9.3.1.3. Others 10. By End User 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 10.1.2. Market Attractiveness Index, By End User 10.2. Hospitals and Clinics * 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Diagnostic Centers 10.4. Academic and Research Institutes 10.5. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Diagnostic Tests 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End User 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Aurora Life Sciences 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Bio-Rad Laboratories, Inc 13.3. ZEUS Scientific, Inc. 13.4. Thermo Fisher Scientific Inc. 13.5. Scimedx Corporation 13.6. Merck KGaA 13.7. Medsource Ozone Biomedicals Pvt. Ltd. 13.8. Proteometech Inc 13.9. ImmunoDiagnostics Limited. 13.10. Cambridge Life Sciences Limited LIST NOT EXHAUSTIVE 14. 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