血液スクリーニングの世界市場 - 2023-2030Global Blood Screening Market - 2023-2030 概要 血液スクリーニングの世界市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 血液スクリーニング検査は、臨床使用... もっと見る
サマリー概要血液スクリーニングの世界市場は、2022年にYY億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にYY%のCAGRで成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 血液スクリーニング検査は、臨床使用のための汚染された血液や血液成分の流通を阻止するために、感染の兆候を特定するために実施される。血液スクリーニング検査は、病気の症状がない人々の潜在的な健康障害や病気を検出するために行われる。 血液スクリーニング戦略は、血液ユニットの安全性を保証するために設計されていますが、反応性の検査結果を献血者に通知するために使用すべきではありません。血液スクリーニング検査には、次世代シーケンシング、核酸検査、ELISAなど様々な技術が使用されている。 市場ダイナミクス 血液スクリーニング検査の増加 血液スクリーニング検査は、貴重な情報を提供し、特定の病状を診断するために血液サンプルに対して実施される。血液スクリーニング検査の製品発売数の増加は、市場成長の重要なドライバーとして機能する。また、多くの重要な企業が新しい血液スクリーニング検査やキットを発売することで、市場の進歩に大きな役割を果たしている。 例えば、2023年10月、Delfi Diagnostics社は血液ベースの肺がんスクリーニング検査を発売した。この検査は、より簡便な検出方法を提供し、現在の標準よりも多くの人々に検査が行き届くようにすることを目的としている。 さらに、2023年8月、クエスト・ダイアグノスティックスは、アルツハイマー病のAD-Detect検査を米国で発売し、消費者が購入可能な初の血液ベースのバイオマーカー検査として、アルツハイマー病発症の潜在的リスクを評価する。 さらに、世界の血液スクリーニング市場は、献血の増加のような様々な要因によって牽引され、感染症の発生率の増加が予測期間中の市場を牽引すると予想される。 厳しい規制認可と血液スクリーニング機器の高コスト 厳しい規制要件は、新しい血液スクリーニング技術や検査の承認や採用を遅らせる可能性がある。また、血液スクリーニング機器に関連する高コストは、市場の成長を妨げる可能性がある。 セグメント分析 世界の血液スクリーニング市場は、製品タイプ、技術、エンドユーザー、地域によって区分される。 試薬とキットが市場シェアの約48.4%を占める 抗A、抗B、抗A、B試薬は、ABO血液型の赤血球判定に使用される。これらはヒト赤血球表面の赤血球抗原AまたはBの有無の判定に使用される。試薬とキットは、試薬、キット、製品の発売に対する要求が高いため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想される。 例えば、シスメックスは2023年6月、アルツハイマー病の原因となるアミロイドβ(Aβ)の脳内蓄積を少量の血液で同定するアッセイキットを発売した。 さらに、2021年7月、Ortho Clinical Diagnosticsは、OrthoのVITROS Critical Care血液スクリーニングメニューに新たに加わったVITROS Immunodiagnostic Products IL-6 Reagent Packを発売した。 地理的分析 北米は世界の血液スクリーニング市場シェアで重要な位置を占めると予想される 世界の血液スクリーニング市場は、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東、アフリカに区分される。 北米は、輸血率の上昇や製品の発売などの要因により、大きな市場比率を維持しており、この傾向は予測期間を通じて継続すると予測されている。 例えば、米国赤十字社によると、米国では1日当たり推定10,000単位の血漿、約7,000単位の血小板、36,000単位の赤血球が必要とされている。米国では、年間2,100万以上の血液成分が輸血されている。 さらに、2023年9月には、オックスフォード・バイオダイナミクス社が、前立腺がんリスクのある男性向けに、94%の精度を持つEpiSwitch前立腺スクリーニング血液検査を発売した。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは世界の血液スクリーニング市場に大きな影響を与えた。2020年初頭にパンデミックが発生したことで、広範な閉鎖と規制が行われ、世界中で定期的な診断、治療、機器の発売、診察に影響が出た。パンデミックの発生に伴い、多くの医薬品または医療機器の製造工場が労働力不足に直面し、施錠制限のために出勤できなくなった。したがって、上記の要因により、血液スクリーニング市場は予測期間中に中程度の影響を受けると予想される。 競争状況 同市場における世界の主要企業には、Bio-Rad Laboratories, Inc.、Grifols S.A.、Abbott Laboratories、F. Hoffmann-La Roche、Siemens Healthineers、Biomérieux、Thermo Fisher Scientific, Inc.、Ortho Clinical Diagnostics, Inc.、Becton, Dickinson, and Company、Beckman Coulter(Danaher Corporation)などがある。 主要開発 - 2023年3月、H.U. Group Holdings Inc.は、全自動ランダムアクセスルミパルスGイムノアッセイシステム用のルミパルスG NfL CSFおよびルミパルスG NfL Bloodアッセイを発表した。これらのCLEIA(化学発光酵素免疫測定法)アッセイは、ヒト脳脊髄液(CSF)および血漿中のニューロフィラメント光(NfL)の定量測定を可能にする。 - 2021年6月、Grailは多くのがんを検出できるマルチがんスクリーニング検査であるGalleri血液スクリーニング検査を発売した。 レポートを購入する理由 - 製品タイプ、技術、エンドユーザー、地域に基づく世界の血液スクリーニング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - 血液スクリーニング市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルとして利用可能な製品マッピング。 世界の血液スクリーニング市場レポートは、約61表、58図、185ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次Table of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing launches of blood screening tests 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The stringent regulatory approvals and high cost of blood screening equipment 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Instruments* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Outright Purchase 7.2.4. Rental Purchase 7.3. Reagents & Kits 7.3.1. NAT Reagents & Kits 7.3.1.1. Standards and Controls 7.3.1.2. Labeling and Detection Reagents 7.3.1.3. Enzymes and Polymerases 7.3.1.4. Probes and Primers 7.3.1.5. Buffers, Nucleotides, and Solutions 7.3.2. ELISA Reagents & Kits 7.3.2.1. conjugates (Antigen Or Antibody-Conjugated Enzyme) 7.3.2.2. Immunosorbents 7.3.2.3. Controls 7.3.2.4. Substrates 7.3.2.5. Sample Diluents and Wash Solutions 7.3.2.6. Other Reagents 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Next-Generation Sequencing (NGS) * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Next-Generation Sequencing (NGS) 8.3.1. Real-Time Polymerase Chain Reaction (PCR) 8.3.2. Transcription-Mediated Amplification (TMA) 8.4. Enzyme-Linked Immunosorbent Assay (ELISA) 8.4.1. ELISA, By Platform 8.4.1.1. Fluorescence Immunoassay (FIA) 8.4.1.2. Chemiluminescence Immunoassay (CLIA) 8.4.1.3. Colorimetric Immunoassay (CI) 8.4.2. ELISA, By Generation 8.4.2.1. First-Generation ELISA 8.4.2.2. Second-Generation ELISA 8.4.2.3. Third-Generation ELISA 8.4.2.4. Fourth-Generation & Above 8.5. Western Blot Assay 8.6. Rapid Tests 8.7. Others 9. By End Users 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users 9.2. Hospitals* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Blood Banks 9.4. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.7.1. China 10.5.7.2. India 10.5.7.3. Japan 10.5.7.4. Australia 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Bio-Rad Laboratories, Inc. 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Grifols 12.3. Abbott Laboratories 12.4. F. Hoffmann-La Roche 12.5. Siemens Healthineers 12.6. Biomérieux 12.7. Thermo Fisher Scientific, Inc. 12.8. Ortho Clinical Diagnostics, Inc. 12.9. Becton, Dickinson, and Company 12.10. Beckman Coulter (Danaher Corporation) LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryOverview Table of ContentsTable of Contents1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Technology 3.3. Snippet by End User 3.4. Snippet by Region 4. Market Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing launches of blood screening tests 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. The stringent regulatory approvals and high cost of blood screening equipment 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Instruments* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.2.3. Outright Purchase 7.2.4. Rental Purchase 7.3. Reagents & Kits 7.3.1. NAT Reagents & Kits 7.3.1.1. Standards and Controls 7.3.1.2. Labeling and Detection Reagents 7.3.1.3. Enzymes and Polymerases 7.3.1.4. Probes and Primers 7.3.1.5. Buffers, Nucleotides, and Solutions 7.3.2. ELISA Reagents & Kits 7.3.2.1. conjugates (Antigen Or Antibody-Conjugated Enzyme) 7.3.2.2. Immunosorbents 7.3.2.3. Controls 7.3.2.4. Substrates 7.3.2.5. Sample Diluents and Wash Solutions 7.3.2.6. Other Reagents 8. By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Next-Generation Sequencing (NGS) * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Next-Generation Sequencing (NGS) 8.3.1. Real-Time Polymerase Chain Reaction (PCR) 8.3.2. Transcription-Mediated Amplification (TMA) 8.4. Enzyme-Linked Immunosorbent Assay (ELISA) 8.4.1. ELISA, By Platform 8.4.1.1. Fluorescence Immunoassay (FIA) 8.4.1.2. Chemiluminescence Immunoassay (CLIA) 8.4.1.3. Colorimetric Immunoassay (CI) 8.4.2. ELISA, By Generation 8.4.2.1. First-Generation ELISA 8.4.2.2. Second-Generation ELISA 8.4.2.3. Third-Generation ELISA 8.4.2.4. Fourth-Generation & Above 8.5. Western Blot Assay 8.6. Rapid Tests 8.7. Others 9. By End Users 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End Users 9.2. Hospitals* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Blood Banks 9.4. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Spain 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.7.1. China 10.5.7.2. India 10.5.7.3. Japan 10.5.7.4. Australia 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End Users 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Bio-Rad Laboratories, Inc. 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Grifols 12.3. Abbott Laboratories 12.4. F. Hoffmann-La Roche 12.5. Siemens Healthineers 12.6. Biomérieux 12.7. Thermo Fisher Scientific, Inc. 12.8. Ortho Clinical Diagnostics, Inc. 12.9. Becton, Dickinson, and Company 12.10. Beckman Coulter (Danaher Corporation) LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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