ホップの世界市場 - 2023-2030Global Hops Market - 2023-2030 概要 世界のホップ市場は2022年に78億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には133億米ドルに達すると予測されている。 ホップはHumulus lupulusという植物の花である。ホップは... もっと見る
サマリー概要世界のホップ市場は2022年に78億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 6.8%で成長し、2030年には133億米ドルに達すると予測されている。 ホップはHumulus lupulusという植物の花である。ホップはビールの鮮度を長時間保つために使用される。ホップはビールの泡の保持を助け、ビールの香り、風味、苦味の重要な構成要素である。ホップは、現在市販されているビールの大半に含まれている。 ビール消費に対する世界的な需要の高まりが、ホップ市場の拡大を後押ししている。現在のクラフトビール業界の成長トレンドは、ホップへの依存度を高めている。さらに、Bart Watson氏によると、米国のビールメーカーは2020年までにさらに2,400万ポンドのホップ(主にアロマ)を必要とするという。ビールメーカーによるホップ需要は、予測期間中の市場拡大を促進するだろう。 市場ダイナミクス 醸造手順におけるホップの採用拡大 ホップは、酵母や穀物よりもむしろ、醸造作業製品において最も重要な成分である。ビール製造に必要な成分はほとんどない。実際、ドイツのビール純度法では、ビールは水、ホップ、大麦(麦芽)、酵母のみで製造することが義務付けられている。ホップの醸造上の価値は、ホップコーンのルプリン腺に含まれる樹脂と油によって生み出される独特の風味と香りにある。醸造所は、苦味付け(高いアルファ酸レベル)、仕上げ(高いアロマレベル)、デュアル(両方の混合)など、様々な目的でホップを使用する。 さらに、IPAに見られるように、ホップの香りの人気が高まるにつれて、より多くの醸造所がアロマホップを多量に使用し、醸造サイクルのさまざまな時点で添加するようになっている。USA HOPSによると、アンバーなどの異なるスタイルのビールに使用されるホップの量は、1kgあたりおよそ0.17ポンド、バーレイワインは1.57ポンド、インペリアルIPAは1kgあたり3.8ポンド、インペリアルスタウトは1kgあたり1.73ポンドである。 化粧品業界における需要の増加(抗酸化特性による ホップは、その苦味と芳香特性のために醸造プロセスで一般的に利用されているが、他の用途でも使用されている。美容分野での様々なホップの使用増加も市場を牽引している。ホップにはキサントフモールやフムレンと呼ばれる化学物質が含まれており、抗炎症作用がある。 ホップはその特質から、ローション、クリーム、美容液などのスキンケア製品に最適な成分である。例えば、2021年8月24日、キリンホールディングス株式会社と株式会社ファンケルは共同で、熟成ホップエキスが化粧品原料に変化した後、皮膚の毛穴の状態を高めるという新しい機能を持つことを発見した。 さらに、ホップは抗酸化物質やポリフェノールを多く含むため鎮静作用があり、敏感な目元に理想的な成分である。例えば、スウェーデンの化粧品会社であるoriflame Cosmetics AGは、特にあらゆる肌タイプに潤いと栄養を与えるために開発され、ホップを配合したHydra Radiance Eye Creamを提供している。 長い妊娠期間 ホップは多年草であり、完熟して収穫できるようになるまでには長い妊娠期間が必要である。新しく植えられたホップ畑では、根がしっかりと張り、収穫できるようになるまで通常2~3年かかる。この間、ホップは労働力、水、その他の資源を大量に投入する必要があるが、すぐに結果が出るわけではない。 さらに、ホップは様々な肥料や水を必要とし、それらを周期的に散布しなければならない。妊娠期間が長いため、栽培の最初の数年間は供給が制限されることもある。醸造業者やその他のホップ消費者は、供給が制限された結果、時折欠品に見舞われることがある。妊娠期間が長いため、ホップ生産者は数年先の市場需要を正確に予測するのに苦労する。 COVID-19 影響分析 ホップ産業はパブの閉鎖により崩壊の危機にある。数ヶ月に及ぶパブ閉鎖の結果、ビールメーカーはCOVID-19の影響で来年産のホップを買いたがらなくなり、ホップ生産業界は崩壊の危機に瀕している。業界団体によると、2021年産の40%しか醸造業者と契約しておらず、パンデミックによる消費激減で今年は余剰となっている。 さらに、米国のクラフト飲料業界は、コビッド19のパンデミックの結果、かつてない成長を遂げた。全米世論調査によると、クラフトビールメーカーの22%以上がパンデミックを乗り切れず、工場の永久閉鎖を余儀なくされるという。2020年3月25日現在、米国で発生したコロナウイルスへの対応について世論調査を行った醸造所の大半は、醸造所の操業を停止していない。65%以上の醸造所が生産を減速し、30%以上が完全に生産を停止した。 セグメント分析 世界のホップ市場は、種類、品種、製品、流通チャネル、用途、地域によって区分される。 アルコール飲料におけるホップの使用は急速に増加する見込み 消費者の健康や福祉への関心や天然・有機製品の使用が高まるにつれて、新しいフレーバーやイノベーションへの関心が高まっている。飲料メーカー各社は、さまざまな方法や原料を使ってホップ製品を市場に送り出しており、専門家は、ホップはさまざまなカテゴリーの飲料にソリューションを提供していると指摘している。 どんな飲料でも、最も重要なのは風味である。ミレニアル世代が斬新なフレーバーを求めるようになったことで、飲料メーカーはホップや麦芽を使って独特のフレーバーやイノベーションを生み出すようになった。さらに、ホップが与える苦味は、新たな風味のトレンドとなっている。さらに、IPAはクラフトビールの中で最も人気のあるタイプである。USA HOPSによると、インペリアルIPAは1kgあたり3.8ポンドのホップを使用している。さらに、2022年の米国のビール販売量は1,820億5,000万BBLSで、クラフトビールは全体の13.2%を占め、その量は240億4,000万BBLSであるとBreweres Associationは報告している。 地理的分析 欧州が最も急速に拡大する市場 2022年、ヨーロッパはホップの市場として最も急成長している。これは輸入の増加と、ビール需要の増加によるホップ栽培面積の増加によるものである。ドイツは米国に次いで世界第2位のホップ栽培国で、全国で約20,144ヘクタール(サッカー場約50,000面分)の面積でホップが栽培されている。 国際貿易センターによると、2021年にはイギリス、フランス、スペイン、ドイツがそれぞれ合計1,279トン、684トン、631トンのホップを輸入するという。さらに、ヨーロッパは世界最大のビール消費地域であり、チェコ共和国が1人当たり143.3リットルでトップ、次いでドイツが104.2リットル、ポーランドが100.8リットル、アイルランドが98.2リットルなどとなっている。 競争状況 世界の主要企業には、Roy Farms Inc.、Barth-Haas Group、Hops Direct, LLC、HOP HEAD FARMS、Clayton Hops NZ、Charles Faram、NZ Hops Ltd、Crosby Hop Farm, LLC、Yakima Valley Hops、Hopsteinerなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - 種類、品種、製品、流通チャネル、用途、地域に基づく世界のホップ市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を見極める。 - ホップ市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品で構成された製品マッピング(Excel形式)。 世界のホップ市場レポートは、約77表、83図、189ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Variety 3.3. Snippet by Product 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Adoption of Hops for Brewing Procedures 4.1.1.2. Increasing Demand in Cosmetics Industry Associated With Antioxidant Properties 4.1.1.3. Wide Application Area 4.1.1.4. Craft Beer is Driving Demand for Bittering Hops 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Long Gestation Period 4.1.2.2. Regulatory and Trade Constraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Bittering Hops* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Aroma Hops 7.4. Dual Hops 8. By Variety 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Variety 8.2. Cascade* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Citra 8.4. Mosaic 8.5. Magnum 8.6. Amarillo 8.7. Centennial 8.8. Others 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Organic (Raw) hops* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Organic Extracts 9.4. Inorganic Extracts 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. E-Commerce* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Supermarket/Hypermarket 10.5. Others 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Alcoholic beverages* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.2.3. Beer 11.2.4. Mead 11.2.5. Cider 11.2.6. Others 11.3. Cosmetics 11.4. Pharmaceuticals 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Roy Farms Inc.* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Recent Developments 14.2. Barth-Haas Group 14.3. Hops Direct, LLC. 14.4. HOP HEAD FARMS 14.5. Clayton Hops NZ 14.6. Charles Faram 14.7. NZ Hops Ltd 14.8. Crosby Hop Farm, LLC 14.9. Yakima Valley Hops 14.10. Hopsteiner LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Variety 3.3. Snippet by Product 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Application 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Adoption of Hops for Brewing Procedures 4.1.1.2. Increasing Demand in Cosmetics Industry Associated With Antioxidant Properties 4.1.1.3. Wide Application Area 4.1.1.4. Craft Beer is Driving Demand for Bittering Hops 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Long Gestation Period 4.1.2.2. Regulatory and Trade Constraints 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Bittering Hops* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Aroma Hops 7.4. Dual Hops 8. By Variety 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Variety 8.2. Cascade* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Citra 8.4. Mosaic 8.5. Magnum 8.6. Amarillo 8.7. Centennial 8.8. Others 9. By Product 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 9.2. Organic (Raw) hops* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Organic Extracts 9.4. Inorganic Extracts 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. E-Commerce* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Specialty Stores 10.4. Supermarket/Hypermarket 10.5. Others 11. By Application 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 11.2. Alcoholic beverages* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.2.3. Beer 11.2.4. Mead 11.2.5. Cider 11.2.6. Others 11.3. Cosmetics 11.4. Pharmaceuticals 11.5. Others 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Variety 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 12.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Roy Farms Inc.* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Recent Developments 14.2. Barth-Haas Group 14.3. Hops Direct, LLC. 14.4. HOP HEAD FARMS 14.5. Clayton Hops NZ 14.6. Charles Faram 14.7. NZ Hops Ltd 14.8. Crosby Hop Farm, LLC 14.9. Yakima Valley Hops 14.10. Hopsteiner LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(農業)の最新刊レポートDataM Intelligence社の農業分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/18 10:26 155.35 円 164.28 円 199.02 円 |