自動車用センターコンソールの世界市場 - 2023-2030Global Automotive Center Console Market - 2023-2030 市場概要 自動車用センターコンソールの世界市場は、2022年に813億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.9%で成長し、2030年には1,281億米ドルに達すると予測されている。 電気自動車と... もっと見る
サマリー市場概要自動車用センターコンソールの世界市場は、2022年に813億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.9%で成長し、2030年には1,281億米ドルに達すると予測されている。 電気自動車と自律走行車の成長は、メーカーがこれらの車両の乗員の特定のニーズや好みに応える革新的なセンターコンソール設計を開発する大きな機会を提供しています。さらに、快適で便利な運転体験に対する消費者の嗜好の高まりが、世界の自動車用センターコンソール市場を牽引している。 アジア太平洋地域は、世界で53.3%以上のシェアを占め、自動車用センターコンソール市場で最も急成長している。同地域の成長は、老舗の自動車産業が存在することと、国内メーカーと国際メーカーの両方が存在する、競争の激しい企業の存在によるものである。各社は、この地域で革新的で高品質なセンターコンソール・ソリューションを提供するため、研究開発に投資している。 市場ダイナミクス 電気自動車需要の高まり 中国、欧州、米国の3つの市場が、これまで電気自動車販売の大部分を占めてきた。中国は市場のリーダーであり、2022年には世界の電気自動車販売台数の60%を占める。中国は現在、どの国よりも多くの電気自動車を走らせている。第2位と第3位の市場である欧州と米国は、2022年に急成長を遂げ、販売台数はそれぞれ15%と55%増加した。 さらに、この10年以降、EUのFit for 55パッケージや米国のインフレ抑制法のような、主要経済国の野心的な政府イニシアチブが、電気自動車の市場シェアをさらに高めると予想される。中国、EU、米国では、2030年までに新車販売台数の約60%が電気自動車になると予想されている。上記のようなEV販売台数の増加は、自動車用センターコンソールに大きな投資機会をもたらし、製品の成長を牽引している。 環境に優しい取り組みの高まり 持続可能な素材を採用し、環境に配慮した製造プロセスを採用することで、カーボンフットプリント全体の削減を目指している。これには、再生可能な資源からの材料調達や生産時のエネルギー消費の最適化などが含まれる。企業は、他の素材と比較してカーボンフットプリントが少なく、効率的な機能を提供する素材を自動車用センターコンソールに採用することに投資している。 さらに、多くの自動車メーカーは、CSR戦略に環境に配慮したプログラムを盛り込んでいる。企業は、環境に優しいセンターコンソールの使用など、持続可能な慣行を採用することで、ブランドイメージを向上させ、環境に優しい顧客を呼び込むことができる。 高い生産コスト カスタマー・エクスペリエンスを向上させるための先進技術の統合は、自動車用センター・コンソールの生産コスト全体を押し上げる。インフォテインメント・システム、タッチスクリーン・ディスプレイ、ワイヤレス充電、コネクティビティ機能などを統合した先進技術をセンターコンソールに組み込むと、生産コストが高くなる。 さらに、二酸化炭素排出量を削減できるため、環境に優しく持続可能な材料の使用が増加していることも、製品コストの高騰の一因となっている。これらの材料は余分な加工を必要とし、原材料や部品の不足といったサプライチェーンの混乱が生産に影響を及ぼし、納品の遅れやOEMへのセンターコンソールの価格上昇につながる可能性がある。 COVID-19の影響分析 パンデミックは世界のサプライチェーンに混乱をもたらし、センターコンソールの製造に必要な原材料や部品の入手に影響を与えた。工場の閉鎖、出荷の遅れ、生産能力の低下などがサプライチェーンの課題につながった。 さらに、ウイルスの蔓延を抑えるため、世界中の多くの自動車製造施設が一時的に操業を停止したり、生産能力を低下させたりした。その結果、センターコンソールの生産とOEMへの納入に遅れが生じた。しかし、世界中でワクチン接種の動きが活発化しているため、市場は徐々に回復し、革新的で持続可能なセンターコンソール・ソリューションに引き続き焦点を当てながら、変化する消費者環境に適応していくと予想される。 セグメント分析 世界の自動車用センターコンソール市場は、材料、部品、車両、デザイン、流通チャネル、地域によって区分される。 高級車への投資の増加 レザーは、自動車用センターコンソールの世界市場において1/4近いシェアを占めており、素材カテゴリの成長セグメントである。高級車の成長は、皮革材料の主要な市場牽引要因である。本革は、動物の皮や皮、通常は牛を使用して作成されます。 高級車のセンターコンソールはこの高級素材で作られている。本革は、高級感のある外観と手触り、魅力的な自然の変化とシボ模様を持っています。本革は非常に嗜好性が高いが、高価であり、品質と外観を保つために適切な手入れとメンテナンスが必要である。 地理的分析 電気自動車(EV)の普及が進むアジア太平洋地域 アジア太平洋地域は自動車用センターコンソールの世界市場で大きなシェアを占めており、インド、中国、日本といった国々が大きなシェアを占めている。インドは発展途上国の一つであり、市場の1/3を占めている。インドでは電気自動車の普及が著しい。EVの普及に伴い、EVに特化した機能やコントロールに対応するためにカスタマイズされたセンターコンソールの需要が高まると予想される。 中国は世界最大の自動車生産・消費国であり、アジア太平洋地域には世界最大級の自動車市場がある。自動車用センターコンソールの市場は、中国やインドなどの国々における自動車需要の高まりと、この地域における主要プレーヤーの存在によって成長している。 競争状況 世界の主要プレーヤーには、Magna International Inc、Faurecia、トヨタ紡織株式会社、Yanfeng Automotive Interiors、Grupo Antolin、IAC Group、Johnson Controls International Plc、Lear Corporation、Inteva Products、Visteon Corporationなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - 材料、コンポーネント、車両、デザイン、流通チャネル、地域に基づく自動車センターコンソールの世界市場セグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。 - トレンドと共同開発を分析することで、商機を見極めます。 - 自動車用センターコンソール市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 自動車用センターコンソールの世界市場レポートは、約77表、78図、220ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Material 3.2. Snippet by Component 3.3. Snippet by Vehicle 3.4. Snippet by Design 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in Demand for Electric Vehicles 4.1.1.2. Rising Eco-Friendly Initiatives 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Production Costs 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Material 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 7.2. Plastic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Leather 7.4. Metal 7.5. Others 8. By Component 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 8.2. Storage Compartment* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Armrest 8.4. Cup Holders 8.5. Controls and Connectivity 8.6. Others 9. By Vehicle 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle 9.2. Passenger Vehicle * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Commercial Vehicle 9.3.1. Light Commercial Vehicles (LCVs) 9.3.2. Heavy Commercial Vehicles (HCVs) 10. By Design 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Design 10.2. Full Floor Consoles* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. High-mounted Consoles 10.4. Low-mounted Consoles 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Original Equipment Manufacturers (OEMs)* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Aftermarket 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Magna International Inc* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Faurecia 14.3. Toyota Boshoku Corporation 14.4. Yanfeng Automotive Interiors 14.5. Grupo Antolin 14.6. IAC Group 14.7. Johnson Controls International Plc 14.8. Lear Corporation 14.9. Inteva Products 14.10. Visteon Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Material 3.2. Snippet by Component 3.3. Snippet by Vehicle 3.4. Snippet by Design 3.5. Snippet by Distribution Channel 3.6. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Rise in Demand for Electric Vehicles 4.1.1.2. Rising Eco-Friendly Initiatives 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Production Costs 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Material 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material 7.2. Plastic* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Leather 7.4. Metal 7.5. Others 8. By Component 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 8.2. Storage Compartment* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Armrest 8.4. Cup Holders 8.5. Controls and Connectivity 8.6. Others 9. By Vehicle 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle 9.2. Passenger Vehicle * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Commercial Vehicle 9.3.1. Light Commercial Vehicles (LCVs) 9.3.2. Heavy Commercial Vehicles (HCVs) 10. By Design 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Design 10.2. Full Floor Consoles* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. High-mounted Consoles 10.4. Low-mounted Consoles 11. By Distribution Channel 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 11.2. Original Equipment Manufacturers (OEMs)* 11.2.1. Introduction 11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 11.3. Aftermarket 12. By Region 12.1. Introduction 12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 12.2. North America 12.2.1. Introduction 12.2.2. Key Region-Specific Dynamics 12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.2.8.1. U.S. 12.2.8.2. Canada 12.2.8.3. Mexico 12.3. Europe 12.3.1. Introduction 12.3.2. Key Region-Specific Dynamics 12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.3.8.1. Germany 12.3.8.2. UK 12.3.8.3. France 12.3.8.4. Italy 12.3.8.5. Russia 12.3.8.6. Rest of Europe 12.4. South America 12.4.1. Introduction 12.4.2. Key Region-Specific Dynamics 12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.4.8.1. Brazil 12.4.8.2. Argentina 12.4.8.3. Rest of South America 12.5. Asia-Pacific 12.5.1. Introduction 12.5.2. Key Region-Specific Dynamics 12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 12.5.8.1. China 12.5.8.2. India 12.5.8.3. Japan 12.5.8.4. Australia 12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific 12.6. Middle East and Africa 12.6.1. Introduction 12.6.2. Key Region-Specific Dynamics 12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material 12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle 12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Design 12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 13. Competitive Landscape 13.1. Competitive Scenario 13.2. Market Positioning/Share Analysis 13.3. Mergers and Acquisitions Analysis 14. Company Profiles 14.1. Magna International Inc* 14.1.1. Company Overview 14.1.2. Product Portfolio and Description 14.1.3. Financial Overview 14.1.4. Key Developments 14.2. Faurecia 14.3. Toyota Boshoku Corporation 14.4. Yanfeng Automotive Interiors 14.5. Grupo Antolin 14.6. IAC Group 14.7. Johnson Controls International Plc 14.8. Lear Corporation 14.9. Inteva Products 14.10. Visteon Corporation LIST NOT EXHAUSTIVE 15. Appendix 15.1. About Us and Services 15.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車部品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の自動車分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |