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世界のワイン市場 - 2023-2030


Global Wine Market - 2023-2030

市場概要 世界のワイン市場は2022年に4,025億米ドルに達し、2030年には6,037億米ドルに達し、予測期間2023-2030年のCAGRは5.2%で成長すると予測されている。世界の多くの地域でワイン生産と消費の需要が増加し... もっと見る

 

 

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2023年7月31日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界のワイン市場は2022年に4,025億米ドルに達し、2030年には6,037億米ドルに達し、予測期間2023-2030年のCAGRは5.2%で成長すると予測されている。世界の多くの地域でワイン生産と消費の需要が増加していることが、世界のワイン市場の成長機会を後押ししている。
健康上の利点とプレミアム化によるワイン需要の増加が、ワイン市場の成長と拡大を後押ししている。新しい風味の革新と流通パターンの世界的な進歩が、市場の成長を促進している。高級ワインは代替資産クラスとして人気を博しており、高級品分野の拡大を後押ししている。ブドウ園での技術利用を含め、ワイン造りには多くの新技術やトレンドが登場しており、世界のワイン市場の将来に影響を与えている。
消費者の間で健康志向が高まっている。人々は、同じ雰囲気を感じながらも健康的なノンアルコールワインを採用したいと考えている。メーカー各社は、こうしたノンアルコールワインの製造に力を入れている。例えば、ヌル・ワインズ・スパークリング・ヴェルデホは、コロンヌ・ヌル・ヴェルデホによるアルコールフリーの白ワインである。ビーガン、低カロリー、ノンアルコールといった特質から人気が高まっている。
市場ダイナミクス
ワインに関連する健康上の利点が市場成長を牽引している。
赤ワインは心臓の健康に良い。赤ワインには、冠動脈疾患の予防に役立つ抗酸化物質が多く含まれている。ピノ・ノワール・ワインは最も健康的なワインと評価されている。これはレスベラトロールが多く含まれているためである。ピノ・ノワールは皮の薄いブドウ品種で造られ、糖分が少なく、カロリーが低く、アルコール度数も低い。イタリアで造られるサグランティーノは、抗酸化物質を最も多く含み、タンニンが詰まっている。
テロワールはブドウ栽培において重要視されている。テロワールは、ワインの官能的特性をブドウが栽培される環境条件と関連付けるものである。ワインの生産条件や発酵中の酵母の含有量は、ワインの栄養表示に影響する。消費者レベルでのワインのテイスティングは、一般的にワインの専門家が行うテイスティングよりもはるかに厳密ではないが、飲料としてのワインの人気の高まりと、その結果としての世界的なワイン生産の拡大に伴って増加している。
新製品の発売と買収が世界のワイン市場の成長を牽引する。
主要な市場プレーヤーは、世界的なカバレッジを拡大するために強力な戦略を採用している。消費者の変化パターンを考慮し、消費者のニーズに応えるため、製品ポートフォリオに新しいバリエーションを導入している。ワイン製造には、世界のワイン市場の将来に影響を与える多くの新技術やトレンドが登場している。
ワイン市場は、その健康効果による需要の増加、ワイン製品のプレミアム化、風味の革新、世界的な流通網の高度化によって牽引される可能性が高い。ポートワインやシェリー酒などの酒精強化ワインにはブランデーが添加されている。
新たな買収が市場拡大を加速させている。例えば、2022年10月、オーストラリアの世界的なワイン醸造・販売事業者であるトレジャリー・ワイン・エステーツ社は、フランスのボルドーで最も古いエステートの一つであるシャトー・ラネッサンの買収完了を発表した。この買収は、ペンフォールド社の複数地域にまたがる高級ワイン・ポートフォリオを強化する最新のステップである。
気候変動問題が市場の成長を抑制している。
温室効果ガスの大気中濃度の変化や、森林伐採、砂漠化、都市化による地表面の変化により、過去数十年間、気候変動が起きている。気候変動が果たす役割は、気候変動に対して持続可能な反応を示すすべての作物において大きい。特にワイン用ブドウのような特殊作物では顕著である。ワインは熟成するほど美味しくなる。ワインの熟成には適切な条件が必要。
気候変動による具体的な影響としては、世界各地の豪雨の増加、熱波の頻度の増加、極寒や寒波の頻度の減少などが挙げられる。さらに、米国西部、オーストラリア、ポルトガルで大規模な火災が発生し、一部の地域ではブドウ栽培とワイン生産に影響が出ました。ある品種の最大50%を失った生産者もいれば、2022年に無傷だった生産者もいる。
COVID-19影響分析
COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格ダイナミクス(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業を復興させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行ったことをここで取り上げる)が含まれる。
セグメント分析
世界のワイン市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域によって区分される。
世界のワイン市場では、スパークリングワインセグメントが最大の市場シェアを占めている。
世界のワイン市場は、製品タイプ別にスパークリングワイン、スティルワイン、酒精強化ワイン、デザートワインに区分される。ワイン市場分析レポートでは、スパークリングワインセグメントが2022年に38.8%と最も大きなワイン市場シェアを占めている。スパークリングワインセグメントは、シャンパン、プロセッコ、その他に細分化される。スパークリングワインの人気はますます高まっており、このセグメントの成長につながっている。
スパークリングワインは、認知機能や腸の健康を改善する能力など、健康に良い効果をもたらす。スパークリングワインはフェノール酸を多く含む。それらは食物繊維の消化を助け、免疫系を正常に保ち、精神衛生を改善し、病気の微生物を追い払う。これらすべての健康上の利点が、このセグメントの人気を牽引している。
地理的分析
ヨーロッパ地域が世界のワイン市場で最大のシェアを占める。
世界のワイン市場は、地域によって5つに区分される:北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東、アフリカである。2022年のワイン市場分析では、欧州ワイン市場が38.6%の最大シェアを占めた。ヨーロッパでは古くから社交の場でワインが日常的に飲まれていた。
ワインはヨーロッパの生活、文化、食生活に欠かせないものである。ワインはしばしば、食事や団欒を文化的に補完するものと見なされている。国際ブドウ・ワイン機構によると、2022年にはヨーロッパが最もワインを消費し、推定消費量は1億1,100万HLで、世界の消費量の48%を占める。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、カステル・フレール、ペルノ・リカール、コンステレーション・ブランズ、EJガロ、トレジャリー・ワイン・エステート、ヴィナ・コンチョ・イ・トロ、アコレード・ワインズ、グルーポ・ペナフロール、フェコヴィータC0-0p、ザ・ワイン・グループなどがいる。
世界不況/ウクライナ・ロシア戦争/COVID-19、人工知能の影響分析:
COVID-19の影響:
2020年の未曾有のCOVID-19パンデミックは飲料業界に多大な影響を与えた。COVID-19は、ワインの生産、加工、流通、消費を含む世界の飲料サプライチェーンの各段階に、様々な政府による封鎖や制限のためにかなりの影響を与えた。
COVID-19の流行によってすべてが変わった。COVID-19の流行は、肯定的であれ否定的であれ、事実上あらゆる産業に影響を与えた。COVID-19の流行が世界の経済状況に与えた影響は大きい。金利、外国為替レート、商品・エネルギー価格、金融・資本市場の効率的運営に影響を与える可能性がある。
COVID-19パンデミック問題は飲料業界にも影響を与えている。COVID-19パンデミックは生活を根底から覆し、飲料分野ではワインのようなトレンドが増加している。飲料事業者は、入手が容易で消費しやすい酒精強化ワインなど、革新的なプログラムを打ち出している。
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、流通チャネル、地域に基づく世界のワイン市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発を分析することで、市場における商機を特定する。
- ワイン市場レベルの数多くのデータを全セグメントで収録したExcelデータシート。
- このPDFレポートには、徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査の後の包括的な市場分析が含まれています。
- 主要市場プレイヤーの主要製品をエクセルでマッピング。
世界のワイン市場レポートは、約53の表、47の図、158ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Product Type
3.2. Market Snippet, by Distribution Channel
3.3. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Still Wine
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Sparkling Wine
7.4. Fortified Wine
7.5. Dessert Wine
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Online Sales
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Offline Sales
8.3.1. Supermarkets & Hypermarkets
8.3.2. Specialty Stores
8.3.3. Others

9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Castle Freres
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Pernod Ricard
11.3. Constellation Brands
11.4. EJ Gallo
11.5. Treasury Wine Estate
11.6. Vina Concho Y Toro
11.7. Accolade Wines
11.8. Grupo Penaflor
11.9. Fecovita Co-op
11.10. The Wine Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Wine Market reached US$ 402.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 603.7 billion by 2030 and grow with a CAGR of 5.2% during the forecast period 2023-2030. The increase in demand for wine production and consumption over many regions of the world is boosting the global wine market growth opportunities.
The increasing demand for wine due to its health benefits and premiumization drives the wine market’s growth and expansion. The new flavor innovation and more global advancement in distribution patterns are fueling the market growth. High-end wines have gained popularity as alternative asset classes, which fuels the expansion of the luxury sector. So many new technologies and trends are emerging in winemaking, including technology usage in the vineyard to influence the future of the global wine market.
There is an increasing health preference among consumers. People want to adopt non-alcoholic wines to feel the same vibe but in a healthy manner. Manufacturers are focussing on these types of non-alcoholic wine productions. For instance, Null Wines Sparkling Verdejo is an alcohol-free white wine by Kolonne Null-Verdejo. It is growing in popularity because of its qualities, such as vegan, low-calorie, and non-alcoholic.
Market Dynamics
Health Advantages Associated with Wine are Driving the Market Growth.
The red wine is good for heart health. Red wine contains a good amount of antioxidants that help to prevent coronary artery disease. Pinot Noir Wine is rated as the healthiest wine. This is because of the high levels of resveratrol. It is made of grape varieties with thin skin, has low sugar, fewer calories, and low alcohol content. Sagrantino, made in Italy, contains the highest concentration of antioxidants and is packed with tannins.
The terroir is given high importance in viticulture. It relates the sensory attributes of wine to the environmental conditions in which the grapes are grown. The conditions of wine production and the yeast content in wine fermentation affect the wine’s nutritional labeling. Wine tasting at the consumer level though generally far less exacting than that performed by wine professionals, has increased with the growing popularity of wine as a beverage and the resulting expansion of wine production worldwide.
The New Product Launches and Acquisition Drive the Global Wine Market Growth.
The key market players are adopting powerful strategies to extend their global coverage. Considering the changing patterns of consumers, they are introducing new variants in the product portfolio to cater to the needs of consumers. So many new technologies and trends are emerging in winemaking to influence the future of the global wine market.
The wine market is likely driven by the increasing demand due to its health benefits and premiumization of wine products, flavor innovation, and more advanced distribution networks globally. Fortified wines, such as port and sherry, contain added brandy.
New acquisitions are increasing the market expansion. For instance, in October 2022, Treasury Wine Estates Ltd, an Australian global winemaking and distribution business, announced the completion of the acquisition of Château Lanessan, one of the oldest estates in Bordeaux, France. This acquisition is the latest step in strengthening Penfold's multi-regional luxury wine portfolio.
Climate Change Problems are Restraining The Market Growth.
There has been an occurrence of climate change for the past several decades because of changing atmospheric concentrations of greenhouse gases and alteration of the earth’s surface through deforestation, desertification, and urbanization. The role of climate change is substantial across All crops that show sustainable responses to climate change. It is particularly noticeable for specialty crops such as wine grapes. Wine tastes better with age. Proper conditions need to be followed in wine aging.
Specific climatic effects have included increased heavy rainfall across many regions globally, more frequent heatwaves, and less frequent extreme cold temperatures and cold waves. Additional impacts have been seen in large fires in the western United States, Australia, and Portugal, which have affected grape growing and wine production in some regions. Some growers lost up to 50% of certain varietals, while others were unscathed in 2022.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).
Segment Analysis
The global wine market is segmented based on product type, distribution channel, and region.
In the Global Wine Market, the Sparkling Wine Segment Holds the Largest Market Share.
The global wine market has been segmented by product type into sparkling wines, still wine, fortified wine, and dessert wine. The sparkling wine segment held the most significant wine market share of 38.8% in 2022 in the wine market analysis report. The sparkling wine segment is sub-segmented into champagne, prosecco, and others. Sparkling wines are becoming increasingly popular, leading to the segment’s growth.
The sparkling wine provides good health benefits, including its ability to improve cognitive function and gut health. Sparkling wines contain high phenolic acid content. They help to digest fiber, keep the immune system in check, improve mental health, and ward off disease microorganisms. All these health benefits are driving the segment’s popularity.
Geographical Analysis
The Europe Region Held the Largest Share of the Global Wine Market.
The global wine market is segmented into five parts based on geography: North America, South America, Europe, Asia-Pacific, the Middle East, and Africa. The Europe wine market held the largest market share of 38.6% in 2022 in the wine market analysis. There is an existence of wine usage daily for social gatherings from ancient times in Europe.
Wine is essential in European life, culture, and diet. It is often seen as a cultural complement to food and conviviality. According to the International Organisation of Vine and Wine, in 2022, Europe has the most significant consumption of wine, with an estimated 111 MHL, accounting for 48% of the world’s consumption.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Castel Freres, Pernod Ricard, Constellation Brands, EJ Gallo, Treasury Wine Estate, Vina Concho Y Toro, Accolade Wines, Grupo Penaflor, Fecovita C0-0p, and The Wine Group.
Global Recession/Ukraine-Russia War/COVID-19, and Artificial Intelligence Impact Analysis:
Covid-19 Impact:
The unprecedented COVID-19 pandemic in 2020 profoundly affected the beverage industry. Covid-19 has considerably impacted the global beverage supply chain phases involving wine production, processing, distribution, and consumption due to lockdowns and restrictions imposed by various governments.
Everything has changed due to the COVID-19 epidemic. It has influenced practically every industry, whether positively or negatively. The COVID-19 pandemic's effects on world economic conditions have had an influence. They could impact interest rates, foreign exchange rates, commodities and energy prices, and the efficient operation of financial and capital markets.
The COVID-19 pandemic issue has had an impact on the beverage industry as well. The COVID-19 pandemic is upending life, and the beverage sector is seeing an increase in trends like wine. The beverage businesses are launching innovative programs, including fortified wine, which is readily available and straightforward to consume.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global wine market segmentation based on product type, distribution channel, and region and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of wine market level with all segments.
• The PDF report includes a comprehensive market analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth market study.
• Product mapping is available as Excel consists of key products of all the major market players.
The Global Wine Market report would provide approximately 53 tables, 47 figures and 158 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Market Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Market Snippet, by Product Type
3.2. Market Snippet, by Distribution Channel
3.3. Market Snippet, by Region
4. Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.2. Restraints
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Still Wine
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Sparkling Wine
7.4. Fortified Wine
7.5. Dessert Wine
8. By Distribution Channel
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
8.2. Online Sales
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Offline Sales
8.3.1. Supermarkets & Hypermarkets
8.3.2. Specialty Stores
8.3.3. Others

9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The U.K.
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Spain
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Castle Freres
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.2. Pernod Ricard
11.3. Constellation Brands
11.4. EJ Gallo
11.5. Treasury Wine Estate
11.6. Vina Concho Y Toro
11.7. Accolade Wines
11.8. Grupo Penaflor
11.9. Fecovita Co-op
11.10. The Wine Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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