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オフショア支援船の世界市場 - 2022-2029


Global Offshore Support Vessels Market - 2022-2029

市場概要 オフショア支援船の世界市場は、2021年にXX百万米ドルに達し、2029年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2022-2029年)の年平均成長率は7.3%で、大きな成長を記録すると予測されている。 オフショア支... もっと見る

 

 

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2023年1月5日 US$4,350
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サマリー

市場概要
オフショア支援船の世界市場は、2021年にXX百万米ドルに達し、2029年にはXX百万米ドルに達し、予測期間(2022-2029年)の年平均成長率は7.3%で、大きな成長を記録すると予測されている。
オフショア支援船は、石油探査や建設プロジェクト中の輸送や支援に使用される。オフショア支援船は、海上作業に必要な中型から大型の荷物を輸送することができる。多くの企業がクリーン燃料への切り替えや船舶の炭素排出量削減を試みており、業界の拡大を加速させている。例えば、マースクのサプライサービスは、2021年にオフショア支援船部門の脱炭素化において重要な役割を果たし、この10年末までに船隊の炭素強度を50%削減する予定です。バルチラはマースク・サプライ・サービス社にエネルギー貯蔵システムとHYモジュールを提供します。
市場ダイナミクス
機械製造の技術的進歩と相まって、船舶におけるダイナミック・ポジショニング(DP)システムの需要が高まっていることが、世界のオフショア支援船市場の主要な市場ドライバーとなっている。しかし、原油価格の上昇とOSVの高い運用リスクは、主要な市場抑制要因となる可能性がある。
機械製造の技術的進歩と相まって、海洋船舶における動的位置決め(DP)システムの需要増加
ダイナミック・ポジショニング船は、沖合での自然現象を監視し、船がコントロールを失いコースを外れる原因となる風や波のデータをピンポイントで特定することで、深海で船の位置を維持するのを支援するのに非常に有用である。さらに、ダイナミック・ポジショニングは、深海で船の進路を維持するためのアンカーの必要性をなくし、船が本来の任務に集中できるようにする。このように、船舶へのダイナミック・ポジショニング・システムの統合が進むことで、予測期間中にオフショア船舶が成長する機会が生まれる可能性が高い。
さらに、予測期間中、アジア太平洋地域の動的測位システム市場は大幅に増加すると予想される。同地域における海上貿易の拡大に伴い、アジア太平洋地域における造船セクターの台頭は、船舶の必要性に寄与する最も重要な要素の1つである。アジア太平洋地域における動的測位システム市場の成長を支えるその他の要因としては、オフショア海運産業への投資の増加やニュージーランドにおけるレクリエーション水上活動の増加が挙げられる。
例えば、2019年8月、ABBはABB Ability™ Marine Pilot Controlにダイナミックポジショニング2(DP2)機能を追加した。このソリューションは、船舶コマンドの実行を強化し、可能にします。また、要件の変化とアップグレードの必要性により、DP-1船舶は耐用年数が終わりに近づき、乗組員供給船としてのみ採用されている。PSVではDP-2やDP-3の船舶が普及し、市場シェアを拡大しつつある。厳しい条件下での作業を可能にする技術更新の一例が、DP船の進化である
原油価格の高騰とOSVの高い運航リスク
2014年の暴落以来、原油価格は常に変動しており、下落傾向は2016年に入っても続いている。その一方で、2017年と2018年には価格が上昇し、生産強化オペレーションの需要が増加した。2019年と2020年には、価格は再び下落し、2021年の第1四半期には緩やかに上昇した。石油の純輸出国である国々は、COVID-19パンデミックによる世界的な景気減速と石油市場のメルトダウンという歴史的な二重苦に直面しており、米国原油の指標価格であるウエスト・テキサス・インターミディエイトが史上初めて(2020年4月)一時的にゼロを下回るなど、オフショア支援船にとって厳しい市場となっている。
さらに、オフショア産業は危険と隣り合わせである。危険で有毒な液体は、支援船によって大量に輸送される。業界の規範にもかかわらず、スロップやウェット・バルク・ゴミとして知られる危険な油で汚染された貨物をバックロードして運ぶと、死亡事故につながる可能性がある。これらはまた、環境に危険をもたらす可能性もある。したがって、オフショア支援船業界のオペレーターは、厳格なSOLASおよび船舶汚染防止法(MARPOL)を遵守しなければならない。オフショアでの作業にはいくつかのリスクが伴うため、最近の同製品の市場成長を大きく妨げている。
COVID-19の影響分析
オフショア支援船会社は、世界的な事業展開に伴い、検疫や各国間の通過制限を回避して操業しなければならず、そのため乗組員は長期間の係留を余儀なくされ、健康を損なっている。さらに、検疫の要件が異なるため、世界各地で従業員の異動が遅れた経験もある。場合によっては、他の乗組員が検疫を受けたため、追加労働者のための費用を支払わなければならず、企業全体の収益増加の妨げとなっている。
オフショア操業に必要な中型から大型の荷物は、とりわけオフショア支援船で輸送することができる。中国はいくつかの国にとって主要な貿易相手国であり、海事ビジネスにおける業界の重要なリーダーのひとつである。さらに、海運業が中国の旧正月(CNY)の影響で需要が低迷していた時期に発生したため、海運業界の状況は悪化した。
上海国際海運研究院によると、パンデミックの結果、中国最大の港湾の稼働率は20%から50%低下し、港湾保管施設の利用も大幅に増加した。サプライチェーンもまた、国際貿易と通過の停止により、いくつかの困難に見舞われている。計画された修繕や建設に関しても、かなりの遅れが生じ、場合によっては中止されることもある。そのため、COVID-19によって、オフショア支援艇の市場は減速している。
世界的なCOVID-19の状況は改善されつつあり、これによってさまざまな事業で市況が改善している。状況が改善し始めれば、オフショア支援船市場は予測期間中に速度を取り戻すと予想される。
セグメント分析
世界のオフショア支援船市場は、タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づいて分類される。
公海上での作業件数の絶え間ない増加
プラットフォーム補給船はオフショア船舶の一種であり、主に公海での作業を強化するために必要不可欠な機器や追加労働力を輸送するために使用される。全長50メートルから100メートルで、さまざまなタスクを遂行する。しかし、その主な機能は、オフショアプラットフォームやその他の構造物へのロジスティクス支援と物資、工具、機器、人員の輸送である。陸上基地で積み込まれる。ドライバルク貨物は特殊な空気圧タンクで、液体貨物は二重底タンクで、機器は船尾のオープンデッキで運ばれる。リグやプラットフォームでは、甲板貨物はリグクレーンで扱われ、液体や粉末貨物はポンプアップされるか、空気圧で移送される。
典型的なPSVの運航プロフィールは、港での荷役時間が約25%、14~16ノットの航行時間が40%、海上での荷役時間が35%で、強風、高波、潮流の激しい状況での運航が多い。これは、最も広範で文字通りの意味合いにおいて、必要とされている支援船である。さらに、プラットフォーム補給船は、建設・保守プロジェクトの需要を維持するのに役立ち、公海上での作業のような重要な必要性を満たす。より広い範囲では、重い構造設備や、セメントやコンクリートなどの舗装材、効果的な水中ボーリング作業に役立つ化学化合物のような、小さいながらも不可欠な構造部品を運ぶのに役立つ。
PSVは、オペレーターの運用ニーズに合わせて特注することができる。結果的に、すべてのPSVが石油掘削作業を支援するために掘削リグのプラットフォームを通過するために採用されているわけではない。PSVはまた、公海上での油流出を抑止したり、火災制御装置を備えた便利な船舶としても利用されている。その需要は、公海上での作業件数の絶え間ない増加により増加している。このような事実が、供給船の建造の進歩につながっている。
例えば、SALT 100 PSVは、クレーベンマリタイムがUgland Offshoreのために建造したMV Juanitaという新しいプラットフォーム供給船を設計した。この船は2年間の傭船契約となっており、さらに1年間の延長が可能です。この船には、スカナ・ヴォルダ社と共同でエンパワー社が開発した永久磁石技術に基づく新しい推進システムが組み込まれている。さらに、コングスベルグ・マリタイムは、先進的なUT 754 WP船を設計した。ウェーブピアシング技術は、一定の速度を維持しながら極限状態の波を突き抜けることができるため、燃料消費を抑え、安全性を高めることができる。特に、危険物や有害な液体貨物を積載するオフショア船舶のニーズを満たすように設計されています。例えば、近年の規則改正により、掘削泥水やブラインが有害物質に分類されるようになったため、本船の1,600m³の積載能力は、IMOの規則を遵守しながら大量の有害液体を運搬するのに理想的なものとなっている。さらに近年、新世代のプラットフォーム・サプライ船が市場に参入した。これらは通常、クラス1またはクラス2のダイナミック・ポジショニング・システム(DSP)を装備している。さらに、Status-6 Oceanic Multipurpose Systemのように、軍事用途も開発中である。
地理的分析
現代技術と自動車用石油需要の増加
現代技術と自動車用石油需要の増加により、この地域はおそらく良好な市場拡大が見込まれる。2020年、米国は1日当たり約1,840万バレルの石油を生産し、1日当たり約1,812万バレルの石油を消費する。カナダのオフショア石油産業は、間もなく大きな投資を呼び込むと予想される。アトランティック・カナダでは現在、毎日約23万3,000バレルが生産されており、カナダ全体の石油生産量の5%を占めている。トランプ政権は2018年、米国沿岸海域での斬新なオフショア石油・ガス開発活動を許可し、北極圏内と地理的沿線に10億エーカー以上の土地を開放した。コンポーネントや恥ずかしい機械レベルを扱い、輸送するためのオフショア支援船の需要が増加しているため、オフショア支援船の需要は増加すると予測されている。
しかし、政治政権が変われば、再生可能エネルギーを支持する一方で、石油・ガス掘削に対する規制が強化されるかもしれない。さらに、洋上風力エネルギー分野は、地域の主要な成長分野となる可能性がある。2019年、米国の洋上風力パイプラインの全容量は25,824MWから28,521MWに増加した。洋上生産を継続させるため、探鉱・開発は石油・ガス資源がまだ発見されていない深海に移転しつつある。この傾向は、予測期間中、オフショア支援船の需要を促進すると予測される。
ニューファンドランド・ラブラドールの強力な推進力のため、カナダのオフショア石油産業は、石油資源の豊富なアルバータ州の価格が崩壊するにつれて、今後数年間で金融機関の関心が高まる可能性が高い。マリン・リニューアブルズ・カナダは2018年2月、洋上風力発電を含めるためにその任務を拡大すると発表した。業界を成長させ、波、潮、河川、洋上風力からのクリーンな電力がカナダの低炭素の将来において重要な役割を果たすようにするため、同グループは資源の類似性と相乗効果に集中する計画だ。北米の海洋リグと海洋石油生産は、掘削コストの低下と原油価格の上昇により大幅に増加しており、海洋掘削と生産活動の両方の成長を示しており、この地域の海洋支援船市場を牽引していると予想される。2016年以降、浅海プラットホームの新規設置数は激減している一方で、廃炉活動は大幅に増加しており、メキシコ湾における浅海生産と掘削の減少を示している。海洋生産を継続させるため、米国での探鉱・開発作業は、石油・ガス資源がまだ発見されていない深海に移転している。この傾向は、予測期間中、オフショア支援船の需要を促進すると予測される。
競争状況
世界のオフショア支援船市場は、Swire Pacific Offshore Operations Ltd., Solstad Offshore ASA, BOURBON, MMA Offshore Limited, Grupo CBO, Seacor Marine Holdings Inc.市場は断片化されており、市場プレーヤーは競争上の優位性と認知度を得るために、合併、買収、製品発表、貢献、提携などの市場戦術を採用している。
スワイヤー・パシフィック・オフショア・オペレーションズ
概要同社は、AHTS船、PSV、SSV、高速乗組員用双胴船を含む50隻以上の様々な船隊を所有・管理している。同社は45年の操業経験を持ち、米国メキシコ湾以外のあらゆる重要な石油探査で多様な船隊を運航している。同社の子会社には、世界各地に20以上の地域事務所がある。この地域オフィスの広大なネットワークにより、同社はサービス組織と顧客の近くにとどまり、あらゆる技術的、操業的、商業的、人材的需要に効率的かつ迅速に対応することができる。SPOは、香港を拠点とする多国籍・多角的コングロマリットであるスワイヤー・パシフィック・リミテッドの完全子会社である。
製品ポートフォリオ
- AHTS-Dクラス:Dクラスはクリーンクラス、氷表記、SPS2008に準拠しています。500 / 400トンのRRM Brattvaggウィンチを搭載し、燃料効率が高く、最先端のダイナミック・ポジショニング(DP)技術を備え、過酷な深海環境で働く最新世代の半潜水型リグをサポートするエネルギーを持ち、十分な貨物容量を持つ。
主要な開発
- 2020年10月08日、スワイヤー・パシフィック・オフショアは子会社のスワイヤー・ブルーオーシャンのオスロ証券取引所への上場を目指すと発表した。洋上風力タービンの輸送と投資の権威であるスワイヤー・ブルーオーシャンの上場は、デンマークの事業者が重要な開発計画を発表したことを受けたものである。Pacific OspreyとPacific Orcaの2隻は、すでに世界有数の能力を誇るバックアップ船であるが、新しいクレーンを搭載することで、それ以降のタービンモデルにも対応できるように設計されている。
レポートを購入する理由
- タイプ、用途、エンドユーザー、地域に基づく世界のオフショア支援船市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、世界のオフショア支援船市場における商機を特定します。
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世界の深層ろ過市場レポートは、約61の表、58の図、約207ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Global Offshore Support Vessels Market - Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Offshore Support Vessels Market – Market Definition and Overview
3. Global Offshore Support Vessels Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Offshore Support Vessels Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising demand for dynamic positioning (DP) systems in marine vessels coupled with technological advancement in machine manufacturing
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Raising fluctuations in oil prices and high operational risks for OSVs
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Offshore Support Vessels Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Offshore Support Vessels Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Offshore Support Vessels Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Platform Supply Vessels*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Accommodation Ships
7.4. Anchor Handling Tug Vessel
7.5. Seismic Vessel
7.6. Well Intervention Vessel
7.7. Chase Vessel
7.8. Others
8. Global Offshore Support Vessels Market – By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Deepwater*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Shallow Water
9. Global Offshore Support Vessels Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Oil Exploration and Drilling*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Offshore Wind
10. Global Offshore Support Vessels Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Global Offshore Support Vessels Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Offshore Support Vessels Market- Company Profiles
12.1. Swire Pacific Offshore Operations Ltd.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Solstad Offshore ASA
12.3. BOURBON
12.4. MMA Offshore Limited
12.5. Grupo CBO
12.6. Seacor Marine Holdings Inc
12.7. Tidewater Inc.
12.8. Siem Offshore
12.9. Havila Shipping ASA
12.10. Maersk
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Offshore Support Vessels Market – Premium Insights
14. Global Offshore Support Vessels Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Offshore Support Vessels Market reached US$ XX million in 2021 and is expected to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2029, growing at a CAGR of 7.3% during the forecast period (2022-2029).
The offshore support vessels are used for transportation and support during oil exploration and building projects. Offshore support vessels can transport medium to large loads required for offshore operations. Many businesses are trying to switch to clean fuel or cut their vessels' carbon emissions, accelerating industry expansion. For instance, Maersk's Supply Service will play a crucial role in the offshore support vessel sector's decarbonization in 2021 to cut the carbon intensity of its fleet by 50% by the end of this decade. Wärtsilä will provide Maersk Supply Service with its energy storage system and HY Module.
Market Dynamics
The rising demand for dynamic positioning (DP) systems in marine vessels, coupled with technological advancement in machine manufacturing, is a major market driver for the global offshore support vessels market. However, rising fluctuations in oil prices and high operational risks for OSVs could be a major market restraint.
Rising demand for dynamic positioning (DP) systems in marine vessels coupled with technological advancement in machine manufacturing
A Dynamic Positioning Ship is extremely useful in monitoring natural events offshore and assisting ships in maintaining their location in the deep sea by pinpointing wind and wave data that might otherwise cause a ship to lose control and wander off course. Furthermore, Dynamic Positioning eliminates the need for anchors to maintain a ship's course in deep waters, allowing it to focus on its primary mission. Thus increasing the integration of dynamic positioning systems in ships is more likely to create opportunities for offshore vessels to grow in the forecast period.
Furthermore, During the projected period, the dynamic positioning system market in the Asia Pacific is expected to increase significantly. With expanding seaborne trade in the region, the rise of the shipbuilding sector in the Asia Pacific is one of the most important elements contributing to the need for ships. Additional factors supporting the growth of the dynamic positioning system market in the Asia Pacific include increased investments in the offshore shipping industry and increased recreational water activities in New Zealand.
For instance, in August 2019, ABB added dynamic positioning 2 (DP2) functionality to ABB Ability™ Marine Pilot Control. The solution enhances vessel command execution and enables. In addition, due to changing requirements and the necessity for upgrades, DP-1 vessels are nearing the end of their service life and are only employed as crew supply vessels. The DP-2 and DP-3 vessels are becoming more popular in PSVs and are gaining market share. One example of a technology update that allows vessels to work in difficult conditions is the evolution of DP vessels
Raising fluctuations in oil prices and high operational risks for OSVs
Since the collapse in 2014, oil prices have constantly been fluctuating and the downward trend has persisted into 2016. On the other hand, prices increased in 2017 and 2018, resulting in increased demand for production enhancement operations. In 2019 and 2020, the price fell again, with a modest increase in the first quarter of 2021. Countries that are net oil exporters are facing a historic double blow: a worldwide economic slowdown brought on by the COVID-19 pandemic and an oil market meltdown, with the benchmark price for US crude oil, the West Texas Intermediate, briefly falling below zero for the first time in history (in April 2020) leading to create a challenging market for offshore support vessels.
Furthermore, The offshore industry is fraught with dangers. Hazardous and toxic liquids are transported in bulk by support vessels. Despite industry norms, backloading and carrying hazardous oil-contaminated cargo, known as slops or wet bulk garbage, can result in fatalities. These can also pose an environmental danger. Hence operators in the offshore support vessel industry must adhere to strict SOLAS and Prevention of Pollution from Ships laws (MARPOL). Working offshore entails several risks which severely hurdle the market growth of the product in recent times
COVID-19 Impact Analysis
With a global presence, offshore support vessel companies must operate around quarantine and inter-country transit restrictions, which forces crew members to overstay moorings for extended periods, compromising their health. Furthermore, businesses have experienced delays in employee changes worldwide due to different quarantine requirements. In certain cases, they had to pay for additional workers because the other crew was quarantined, hampered the companies' overall ability to increase revenue.
Medium to large loads required for offshore operations can be transported by offshore support vessels, among other things. China is a major trade partner for several countries and one of the industry's important leaders in the maritime business. Furthermore, the outbreak occurred in China when shipping businesses were experiencing weaker demand owing to the Chinese New Year (CNY), worsening the situation for the shipping industry
According to the Shanghai International Shipping Institute, the pandemic has resulted in a 20% to 50% reduction in capacity utilization at China's largest ports, as well as a substantial increase in the use of port storage facilities. The supply chain also experiences several difficulties due to international trade and transit suspension. There are considerable delays and, in some cases, cancellations concerning planned repair and building. COVID-19 has therefore caused the market for offshore support boats to slow down.
The global COVID-19 situation is improving and this has improved market conditions across various businesses. Once things start to improve, it is anticipated that the market for offshore support vessels will pick up speed during the projection period.
Segment Analysis
The global offshore support vessels market is classified based on type, application, end-user and region.
The constant rise in the number of operations on the high seas
Platform supply vessel is a type of offshore vessel mainly used for transiting essential equipment and additional workforce to reinforce the high seas’ operations. It is also known as Offshore Supply Vessels (OSVs).mIt range from 50 to 100 meters in length and accomplish various tasks. However, its primary function is logistics support and transportation of goods, tools, equipment and personnel to and from offshore platforms and other structures. It loads at a shore base. Dry bulk cargoes are carried in special pneumatic pressure tanks, liquid cargo in double bottom tanks and equipment on the aft open deck. At the rig or platform, deck cargo is handled by the rig crane while the liquid and powder cargoes are pumped up or transferred pneumatically.
A typical PSV operating profile displays the vessel spending about 25% of the time in harbor loading and unloading, 40% sailing at a service in the 14-16 knot range and 35 % discharging or loading at sea, often in strong winds, high seas and strong currents. It is a much-needed support ship at its broadest and most literal implications. In addition, platform supply vessel helps sustain the demands of the construction and maintenance projects, thus fulfilling a vital necessity like operations on the high seas. Under a broader ambit, it helps to lug heavy structural equipment, smaller yet essential structural components like paving material such as cement and concrete and chemical compounds that help in effective sub-water boring operations.
It can be custom-built to suit the operational needs of operators. Consequentially, not all PSVs are employed to transit drilling rig platforms to help oil excavation operations. They are also utilized to curb oil spillage on the high seas and as handy vessels with fire-controlling instrumentation. Its demand has increased due to the constant rise in the number of operations on the high seas. The individual fact results in the advancement in the construction of supply vessels.
For instance, SALT 100 PSV designed a new platform supply vessel called MV Juanita, constructed by Kleven Maritime for Ugland Offshore. The vessel is being chartered under a two-year contract, which is extendable by one more year. It integrates a new propulsion system based on permanent magnet technology developed by Empower in collaboration with Scana Volda. Moreover, Kongsberg Maritime designed an advanced UT 754 WP vessel featuring a wave-piercing bow. Because wave-piercing technology can pierce through waves in extreme conditions while maintaining a constant speed, it reduces fuel consumption and enhances safety. It is designed particularly to meet the needs of offshore vessels carrying hazardous and noxious liquid cargo. For instance, as recent rule changes mean that drilling mud and brine are now classified as noxious, the vessel's 1,600m³ capacity for such material makes it ideal for carrying large quantities of noxious liquid while complying with the IMO's rules. Besides, in recent years, a new generation of platform supply vessels entered the market. They are usually equipped with a Class 1 or Class 2 Dynamic Positioning System (DSP). Furthermore, military applications are also under development, as in the Status-6 Oceanic Multipurpose System.
Geographical Analysis
Modern technology and increased petroleum demand for automotive vehicles
Due to modern technology and increased petroleum demand for automotive vehicles, the region will probably own good market expansion. In 2020, U.S. produced approximately 18.40 million barrels of petroleum per day and consumed approximately 18.12 million barrels per day. The offshore oil industry in Canada is anticipated to draw in significant investment soon. Atlantic Canada currently produces around 233,000 barrels daily, accounting for five of Canada's total oil production. The Trump administration allowed novel offshore oil and gas development activities on US coastal seas in 2018, opening up over a billion acres within the Arctic and along the geographic area. Due to the increased demand for offshore support vessels to handle and transport components and embarrassing machinery levels, the demand for offshore support vessels is predicted to rise.
However, the change within the political administration might tighten the control over oil and gas drilling while favoring renewable energy. Furthermore, the offshore wind energy sector may be a major regional growth area. In 2019, the full capacity of U.S. offshore wind pipeline increased from 25,824 MW to 28,521 MW. In order to keep offshore production going, exploration and development add us is relocating to deeper waters, where oil and gas resources have yet to be discovered. This trend is projected to fuel demand for offshore support vessels during the projection period.
Because of Newfoundland and Labrador's strong drive, Canada's offshore oil industry is likely to draw increased financial interest in the coming years as prices in oil-rich Alberta collapse. Marine Renewables Canada announced in February 2018 that it would broaden its mandate to include offshore wind energy. To grow the industry and ensure that clean electricity from waves, tides, rivers and offshore wind plays a vital role in Canada's low-carbon future, the group plans to concentrate on resource similarities and synergies. The offshore rigs and offshore oil production in North America have significantly increased due to lower drilling costs and higher oil prices, indicating growth in both offshore drilling and production activity, which is expected to be driving the offshore support vessels market in the area. Since 2016, the number of new shallow-water platform installations has dropped drastically, while decommissioning activity has increased significantly, indicating a decrease in shallow-water production and drilling in the Gulf of Mexico. In order to keep offshore production going, exploration and development work in U.S. is relocating to deeper waters, where oil and gas resources have yet to be discovered. This trend is projected to fuel demand for offshore support vessels during the projection period.
Competitive Landscape
The global offshore support vessels market is extremely competitive due to major players such as Swire Pacific Offshore Operations Ltd., Solstad Offshore ASA, BOURBON, MMA Offshore Limited, Grupo CBO, Seacor Marine Holdings Inc, Tidewater Inc., Siem Offshore, Havila Shipping ASA, Maersk. The market is fragmented and market players employ market tactics such as mergers, acquisitions, product launches, contributions and collaborations to gain a competitive advantage and recognition.
Swire Pacific Offshore Operations Ltd.
Overview: The company owns and manages a various fleet of more than 50 vessels, including AHTS Vessels, PSV, SSV and a high-speed crew catamaran. The company has operational experience of 45 years and operates a diverse fleet in every significant oil exploration outside U.S. Gulf of Mexico. The company subsidiaries have more than 20 regional offices globally. This vast network of local offices enables the company to stay close to the services organization and clients to handle any technical, operational, commercial or personnel demands efficiently & promptly. SPO is a wholly recognized subsidiary of Swire Pacific Limited, a multi-national and diversified conglomerate based in Hong Kong.
Product Portfolio:
• AHTS-D Class: The D Class vessels are manufactured to Clean Class, ice notations and SPS 2008. Presented with 500 / 400-tonne RRM Brattvagg winches, these vessels are fuel-efficient, provided with the most advanced Dynamic Positioning (DP) technology and have the energy to support the latest generation semi-submersible rigs working in harsh deepwater environments and have enough cargo capacity.
Key Development:
• On October 08, 2020, Swire Pacific Offshore announced its aim to list its subsidiary Swire Blue Ocean on the Oslo Stock Exchange. The offer to take the public offshore wind turbine transport and investment authority comes on the back of the publication of vital development plans for the Danish operator. Pacific Osprey & Pacific Orca, already two of the most capable backups in the global fleet, are designed to be fitted with new cranes, allowing them to handle later turbine models.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global offshore support vessels market segmentation based on type, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the global offshore support vessels market by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of offshore support vessels market-level with four segments.
• PDF report consisting of cogently put together market analysis after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major market players
The global depth filtration market report would provide approximately 61 tables, 58 figures and almost 207 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Global Offshore Support Vessels Market - Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Offshore Support Vessels Market – Market Definition and Overview
3. Global Offshore Support Vessels Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Type
3.2. Market Snippet by Application
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Offshore Support Vessels Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising demand for dynamic positioning (DP) systems in marine vessels coupled with technological advancement in machine manufacturing
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Raising fluctuations in oil prices and high operational risks for OSVs
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. XX
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Offshore Support Vessels Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Offshore Support Vessels Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Offshore Support Vessels Market – By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Platform Supply Vessels*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Accommodation Ships
7.4. Anchor Handling Tug Vessel
7.5. Seismic Vessel
7.6. Well Intervention Vessel
7.7. Chase Vessel
7.8. Others
8. Global Offshore Support Vessels Market – By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Deepwater*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Shallow Water
9. Global Offshore Support Vessels Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Oil Exploration and Drilling*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Offshore Wind
10. Global Offshore Support Vessels Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Global Offshore Support Vessels Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Offshore Support Vessels Market- Company Profiles
12.1. Swire Pacific Offshore Operations Ltd.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Solstad Offshore ASA
12.3. BOURBON
12.4. MMA Offshore Limited
12.5. Grupo CBO
12.6. Seacor Marine Holdings Inc
12.7. Tidewater Inc.
12.8. Siem Offshore
12.9. Havila Shipping ASA
12.10. Maersk
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Offshore Support Vessels Market – Premium Insights
14. Global Offshore Support Vessels Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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