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食品用酸味料の世界市場規模調査&予測、タイプ別(クエン酸、酢酸、乳酸、リン酸、その他)、用途別(ベーカリー&菓子、飲料、乳製品&冷凍デザート、食肉産業、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Food Acidulants Market Size study & Forecast, by Type (Citric Acid, Acetic Acid, Lactic Acid, Phosphoric Acid, Malic Acid, Others) by Application (Bakery & Confectionery, Beverages, Dairy & Frozen Desserts, Meat Industry, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界の食品用酸味料市場は2022年に約58億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.3%以上の成長率で成長すると予測されている。リンゴ酸、乳酸、クエン酸などの食品用酸味料は、加工食品や飲料に添加されるの... もっと見る

 

 

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Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界の食品用酸味料市場は2022年に約58億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.3%以上の成長率で成長すると予測されている。リンゴ酸、乳酸、クエン酸などの食品用酸味料は、加工食品や飲料に添加されるのが一般的である。食品に酸味を与えるだけでなく、甘味や風味を改善・改良し、食品や飲料のpHを変化させる。これらの酸味料が与えるピリッとした酸味は、嗜好が独特の風味に向かうにつれて変化する顧客の嗜好に対応するため、需要が高まっている。食品用酸味料市場を牽引しているのは、一般的な加工食品にこれらの物質が広く使用されていることであり、リン酸はこれらの品目の多くに含まれる主要成分である。この酸は、コーラやレモンライム・ソーダなど、よく知られた炭酸飲料の心地よい風味に貢献している。

加工食品や飲料に対する消費者の嗜好の高まり、急速に拡大する食品・飲料業界、風味の改善、保存期間の延長、様々な食品における手頃なソリューションの提供など、酸味料の実用的な利点に関する知識の高まりなど、多くの要因がこの製品の需要を押し上げると予想される。ノースイースタン大学のネットワーク科学研究所は、アメリカの食品の約73%が超加工食品であると推定しており、現代の食生活において加工食品が広く使用されていることを示している。加工食品が提供する低価格と手軽さがこの傾向の原動力となっており、顧客の需要を高めている。酸味料には、乳酸、酢酸、フマル酸、リンゴ酸、リン酸、アジピン酸、クエン酸などがある。これらは加工食品や飲料に添加物として頻繁に加えられる。ゲル形成の制御、菓子やゼラチンデザートの粘度保持、焼き菓子の膨脹特性など、さまざまな用途がある。市場拡大の原動力となっているのは、加工食品の使用量の増加である。製品需要は、急成長する飲料産業、すなわちレディ・トゥ・ドリンク(RTD)市場によって牽引されると予想される。専門家は、この事業は毎年20%の割合で増加し、2030年には売上高が1,460億米ドルに達すると予測している。この成長は、天然で低糖質の飲料や、ハードセルツァー、CBDを配合した飲料、低アルコールからノンアルコールのビールといった最先端のアイテムに重点が置かれていることに起因している。酸味料市場はこのような傾向の結果として成長しており、クエン酸カリウムの使用量が増加している主な原因でもある。食肉・魚介類分野の爆発的な成長が、食品用酸味料業界拡大の大きな要因となっている。2023年12月に報告書を発表したOur World in Dataによると、食肉の需要は過去50年間で世界的に3倍以上に増加し、年間生産量は3億5,000万トンを超えている。乳酸には強い抗菌性があるため、食肉や家禽を処理する食肉処理場の品質保証プログラムには欠かせない。乳酸は、病原性微生物の繁殖を防ぐことにより、最近屠殺された食肉の保存期間を延長する。しかし、食品用酸味料の副作用は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

食品用酸性化剤の世界市場調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカを含む。2022年、アジア太平洋地域の食品用酸味料市場は最も高い収益シェアを占めた。同地域は人口密度が高く、可処分所得が増加しているため、風味を保持・強化するために酸味料を含む加工品や飲料の使用が増加している。さらに、中国やインドなどの国々で食品・飲料産業が拡大していることも、製品に対する需要を後押ししている。また、同市場は予測期間中に最も速いCAGRを目撃すると予測されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
テート&ライル
ブレンンターグノースアメリカ社
ユニバー・ソリューションズLLC
アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー(ADM)
ユングブンツラウアー・スイスAG
カーギル社
ホーキンス・ワッツ・リミテッド
コルビオンNV
バーテック・イングレディエンツ・インク
FBCインダストリーズ

市場における最近の動き
 2021年11月、テート&ライルはブラジルのサンタローザにある工場に、酸性化剤製造用の新しいバイオマスボイラーを建設した。温室効果ガス(GHG)排出量の削減、効率の向上、水の使用量の削減が目標だった。その結果、空気の質が向上し、周辺地域と工場に恩恵をもたらした。
 2023年3月、Apollo FundsはUnivar Solutions LLCの買収を発表。両社は最終的な合併契約に調印し、ユニバー・ソリューションズLLCの評価額は約81億米ドルとなった。この取引にはアブダビ投資庁の完全子会社からの少数投資も含まれていた。
世界の食品用酸味料市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、用途、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
クエン酸
酢酸
乳酸
リン酸
リンゴ酸
その他

用途別
製パン・製菓
飲料
乳製品・冷凍デザート
食肉産業
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.食品用酸味料市場、地域別、2020年~2030年(10億米ドル)
1.2.2.食品用酸味料市場:タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.食品用酸味料市場、用途別、2020-2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界の食品用酸味料市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.食品用酸味料の世界市場ダイナミクス
3.1.食品用酸味料市場のインパクト分析(2020-2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.加工食品・飲料に対する消費者の嗜好の高まり
3.1.1.2.酸性化剤の実用的利点に関する知識の高まり
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.食品用酸味料の副作用
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.天然低糖飲料の重視
第4章.食品用酸味料の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 食品用酸味料の世界市場食品用酸味料の世界市場、タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.食品用酸味料の世界市場:タイプ別、業績-潜在能力分析
5.3.食品用酸味料の世界市場タイプ別推計・予測 2020〜2030年 (億米ドル)
5.4.食品用酸味料市場、サブセグメント分析
5.4.1.クエン酸
5.4.2.酢酸
5.4.3.乳酸
5.4.4.リン酸
5.4.5.リンゴ酸
5.4.6.その他
第6章.食品用酸味料の世界市場、用途別
6.1.市場スナップショット
6.2.食品用酸味料の世界市場:用途別、業績-潜在能力分析
6.3.食品用酸味料の世界市場 2020-2030年用途別推定・予測 (億米ドル)
6.4.食品用酸味料市場、サブセグメント分析
6.4.1.ベーカリー・菓子
6.4.2.飲料
6.4.3.乳製品・冷凍デザート
6.4.4.食肉産業
6.4.5.その他
第7章.食品用酸味料の世界市場、地域分析
7.1.主要国
7.2.上位新興国
7.3.食品用酸味料市場、地域別市場スナップショット
7.4.北米の食品用酸味料市場
7.4.1.米国の食品用酸味料市場
7.4.1.1.タイプ別内訳の推定と予測、2020~2030年
7.4.1.2.用途別内訳の推定と予測、2020~2030年
7.4.2.カナダの食品用酸味料市場
7.5.欧州の食品用酸味料市場のスナップショット
7.5.1.イギリスの食品用酸性剤市場
7.5.2.ドイツの食品用酸性剤市場
7.5.3.フランスの食品用酸性剤市場
7.5.4.スペインの食品用酸性剤市場
7.5.5.イタリアの食品用酸性剤市場
7.5.6.その他のヨーロッパの食品用酸性剤市場
7.6.アジア太平洋の食品用酸性剤市場のスナップショット
7.6.1.中国の食品用酸性剤市場
7.6.2.インドの食品用酸性剤市場
7.6.3.日本の食品用酸味料市場
7.6.4.オーストラリアの食品用酸味料市場
7.6.5.韓国の食品用酸性剤市場
7.6.6.その他のアジア太平洋地域の食品用酸味料市場
7.7.中南米の食品用酸性剤市場のスナップショット
7.7.1.ブラジルの食品用酸性剤市場
7.7.2.メキシコの食品用酸性剤市場
7.8.中東・アフリカの食品用酸性剤市場
7.8.1.サウジアラビアの食品用酸性剤市場
7.8.2.南アフリカの食品用酸性剤市場
7.8.3.その他の中東・アフリカの食品用酸味料市場

第8章.競合他社の情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.テート&ライル
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.最近の動向
8.3.2.北米ブレンタグ社
8.3.3.ユニバー・ソリューションズLLC
8.3.4.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー(ADM)
8.3.5.ユングブンツラウアー・スイスAG
8.3.6.カーギル社
8.3.7.ホーキンスワッツ
8.3.8.コルビオンNV
8.3.9.バーテック・イングレディエンツ
8.3.10.FBCインダストリーズ
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性
9.3.研究の前提

 

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Summary

Global Food Acidulants Market is valued approximately at USD 5.80 billion in 2022 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 5.3% over the forecast period 2023-2030. Food acidulants, such as malic acid, lactic acid, and citric acid, are commonly added as additions to processed foods and drinks. In addition to imparting a sour taste to food, they also improve and modify sweetness and flavors, as well as change the pH of food and drink. The tangy and sour notes that these acidulants give are in more demand, catering to customers' changing tastes as preferences move towards distinctive flavor profiles. The market for food acidulants is driven by the extensive usage of these substances in ordinary processed foods, with phosphoric acid being a major component in many of these items. This acid contributes to the pleasant flavor of well-known carbonated drinks including colas and lemon-lime sodas.

A number of factors, such as growing consumer preferences for processed foods and beverages, the quickly expanding food and beverage industry, and growing knowledge of the practical advantages of acidulants in improving flavor, prolonging shelf life, and offering affordable solutions in a variety of food products, are expected to drive up demand for the product. The Network Science Institute at Northeastern University estimates that approximately 73% of American food is ultra-processed, demonstrating the widespread use of processed foods in contemporary diets. The low price and ease of use that processed meals provide are the driving forces behind this trend, increasing customer demand. Acidulants include lactic, acetic, fumaric, malic, phosphoric, adipic, and citric acids. They are frequently added as additions in processed foods and drinks. They have a variety of uses, such as controlling gel formation, preserving viscosity in confections and gelatin desserts, and leavening properties in baked goods. The expansion of the market is being driven by the increase in the use of processed foods. Product demand is anticipated to be driven by the rapidly growing beverage industry, namely the ready-to-drink (RTD) market. Experts predict that the business will increase at a rate of 20% annually and reach USD 146 billion in sales by 2030. This growth will be attributed to the sector's emphasis on natural, low-sugar beverages as well as cutting-edge items like hard seltzers, beverages infused with CBD, and low-to-no-alcohol beers. The market for acidulants is growing as a result of this tendency, which is also the main cause of the rising use of potassium citrate. The meat and seafood sectors' explosive growth is a major factor in the food acidulants industry's expansion. According to Our World in Data, which published a report in December 2023, the demand for meat has more than tripled globally during the previous 50 years, with over 350 million tonnes produced annually. Because of its strong antibacterial qualities, lactic acid is essential to quality assurance programmes for slaughterhouses that process meat and poultry. Lactic acid prolongs the shelf life of recently butchered meat by preventing the growth of pathogenic microorganisms, which is in line with the industry's requirement for efficient preservation techniques. However, the side effects of Food Acidulants stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Food Acidulants Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. In 2022, the food acidulants market in Asia Pacific accounted for the highest revenue share. The region's high population density and growing disposable income are contributing to a rise in the use of processed goods and drinks, which contain acidulants to preserve and enhance flavor. Furthermore, the demand for the products is being fueled by the expanding food and beverage industry in nations like China and India. The market is also anticipated to witness Fastest CAGR during the forecast period.

Major market player included in this report are:
Tate & Lyle
Brenntag North America, Inc.
Univar Solutions LLC
Archer-Daniels-Midland Company (ADM)
Jungbunzlauer Suisse AG
Cargill, Incorporated
Hawkins Watts Ltd.
Corbion NV
Bartek Ingredients Inc.
FBC Industries

Recent Developments in the Market:
 In November 2021, at its plant in Santa Rosa, Brazil, Tate & Lyle constructed a new biomass boiler for the production of acidulants. Reducing greenhouse gas (GHG) emissions, improving efficiency, and using less water were the goals. Consequently, better air quality benefited the surrounding area and plants.
 In March 2023, Apollo Funds announced the acquisition of Univar Solutions LLC. A definitive merger agreement was signed by the two companies, valuing Univar Solutions LLC at about USD 8.1 billion. The deal also included a minority investment from the wholly-owned subsidiary of Abu Dhabi Investment Authority.
Global Food Acidulants Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, Application, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Citric Acid
Acetic Acid
Lactic Acid
Phosphoric Acid
Malic Acid
Others

By Application:
Bakery & Confectionery
Beverages
Dairy & Frozen Desserts
Meat Industry
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Food Acidulants Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Food Acidulants Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Food Acidulants Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Food Acidulants Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Food Acidulants Market Dynamics
3.1. Food Acidulants Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing consumer preferences for processed foods and beverages
3.1.1.2. Growing knowledge of the practical advantages of acidulants
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Side effects of Food Acidulants
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Emphasis on natural, low-sugar beverages
Chapter 4. Global Food Acidulants Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Food Acidulants Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Food Acidulants Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Food Acidulants Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Food Acidulants Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Citric Acid
5.4.2. Acetic Acid
5.4.3. Lactic Acid
5.4.4. Phosphoric Acid
5.4.5. Malic Acid
5.4.6. Others
Chapter 6. Global Food Acidulants Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Food Acidulants Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Food Acidulants Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Food Acidulants Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Bakery & Confectionery
6.4.2. Beverages
6.4.3. Dairy & Frozen Desserts
6.4.4. Meat Industry
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Food Acidulants Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Food Acidulants Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Food Acidulants Market
7.4.1. U.S. Food Acidulants Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Food Acidulants Market
7.5. Europe Food Acidulants Market Snapshot
7.5.1. U.K. Food Acidulants Market
7.5.2. Germany Food Acidulants Market
7.5.3. France Food Acidulants Market
7.5.4. Spain Food Acidulants Market
7.5.5. Italy Food Acidulants Market
7.5.6. Rest of Europe Food Acidulants Market
7.6. Asia-Pacific Food Acidulants Market Snapshot
7.6.1. China Food Acidulants Market
7.6.2. India Food Acidulants Market
7.6.3. Japan Food Acidulants Market
7.6.4. Australia Food Acidulants Market
7.6.5. South Korea Food Acidulants Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Food Acidulants Market
7.7. Latin America Food Acidulants Market Snapshot
7.7.1. Brazil Food Acidulants Market
7.7.2. Mexico Food Acidulants Market
7.8. Middle East & Africa Food Acidulants Market
7.8.1. Saudi Arabia Food Acidulants Market
7.8.2. South Africa Food Acidulants Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Food Acidulants Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Tate & Lyle
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Brenntag North America, Inc.
8.3.3. Univar Solutions LLC
8.3.4. Archer-Daniels-Midland Company (ADM)
8.3.5. Jungbunzlauer Suisse AG
8.3.6. Cargill, Incorporated
8.3.7. Hawkins Watts Ltd.
8.3.8. Corbion NV
8.3.9. Bartek Ingredients Inc.
8.3.10. FBC Industries
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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