世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ボトルウォーターの世界市場規模調査・予測、製品別(湧水、スパークリングウォーター、ミネラルウォーター、その他)、パッケージ別(PET、缶、その他)、流通チャネル別(オフトレード、オントレード)、地域別分析、2023-2030年


Global Bottled Water Market Size study & Forecast, by Product (Spring Water, Sparkling Water, Mineral Water, Others) by Packaging (PET, Cans, Others) by Distribution Channel (Off-trade, On-trade) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のボトル入り飲料水市場は、2022年に約3,039億5,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.9%以上の成長率で成長すると予測されている。ボトル入り飲料水とは、ペットボトルやガラス瓶に詰められて販... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のボトル入り飲料水市場は、2022年に約3,039億5,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.9%以上の成長率で成長すると予測されている。ボトル入り飲料水とは、ペットボトルやガラス瓶に詰められて販売されている飲料水を指す。栄養強化水を好む顧客の増加は、健康とウェルネスをより優先する傾向が強まっていることを示している。社会人、行楽客、法人顧客からの需要が増加している。ここ数年、アルカリ性、電解質リッチ、カフェイン入り、水素や酸素を強化したといった表示がされた製品の人気が高まっている。
消費者の健康と幸福への関心の高まりが、ボトル入りの超微粉末や精製粉末の需要を押し上げている。スポーツドリンクやジュースのような高カロリー、発泡性、糖分の多い飲料よりも健康的な選択肢であるため、顧客は外出時にこれらのボトルを利用することを選ぶ。ビバレッジ・マーケティング・コーポレーションによると、2022年のボトル入り飲料水の販売量は前年比で減少したものの、価格上昇により生産者の収入は約12%増加した。ボトル入り飲料水の1人当たり消費量は46.5ガロンと過去最高を記録したが、炭酸入り清涼飲料の消費量は36ガロンにとどまった。一部の地域では飲料水が不足しているため、清潔な飲料水への需要がさらに高まっており、これが製品の売上を押し上げ、市場の拡大を加速させている。しかし、水道水などの代替飲料水源が利用可能であることが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

ボトル入り飲料水の世界市場調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。2022年には、アジア太平洋地域が世界市場で最大の収益シェアを占めた。中国、インド、マレーシア、インドネシアなどの国々における健康とウェルネス意識の高まりは、衛生消耗品へのニーズの高まりによる市場拡大の主な要因の一つである。ボトル入り飲料の需要は、衛生的な飲料オプションの価値に対する意識の高まりと連動して増加している。このことが、同地域におけるボトル入り飲料水市場拡大のチャンスを広げている。また、アジア太平洋地域は、持続可能で環境に優しい包装オプションに対する消費者の需要の高まりなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
ネスレSA
ペプシコ
コカ・コーラ社
ダノンSA
プリモウォーター株式会社
フィジーウォーター社
ボス・ウォーター
ナショナルビバレッジコーポレーション
キューリグ・ドクターペッパー
マウンテンバレースプリングウォーター

市場における最近の動き:
 2022年9月、フレーバー付きスパークリングウォーター飲料で有名なWaterloo Sparkling Water社は、「Sweater Weather」の名称で2つの新フレーバーを追加した。パンプキン・スパイス」と「キャラメル・アップル」の2つの新フレーバーは、秋の精神と季節の味覚を連想させる。
 2021年4月、ネスレSAはボトルウォーター部門を43億米ドルでOne Rock Capital Partnersに売却し、BlueTriton Brandsと改名すると発表した。この取引は米国とカナダで行われる。
世界のボトル入り飲料水市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 製品, パッケージング, 流通チャネル, 地域
 地域範囲 - 北米;欧州;アジア太平洋;中南米;中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
湧水
スパークリングウォーター
ミネラルウォーター
その他

パッケージ別
PET

その他

流通チャネル別
オフトレード
オン・トレード

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.ボトル入り飲料水市場、地域別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.2.ボトル入り飲料水市場、製品別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.ボトル入り飲料水市場、包装別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.4.ボトル入り飲料水市場:流通チャネル別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章世界のボトル入り飲料水市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.ボトル入り飲料水の世界市場ダイナミクス
3.1.ボトル入り飲料水市場のインパクト分析(2020~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.栄養強化水への嗜好の高まり
3.1.1.2.清潔な飲料水への需要の高まり
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.代替飲料水源の確保
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.消費者の健康と福祉への関心の高まり
3.1.3.2.勤労者、行楽客、法人顧客からの需要の増加

第4章.世界のボトル入り飲料水市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 ボトル入り飲料水の世界市場ボトル入り飲料水の世界市場、製品別
5.1.市場スナップショット
5.2.ボトル入り飲料水の世界市場、製品別、業績-ポテンシャル分析
5.3.ボトル入り飲料水の世界市場:製品別 2020-2030年予測・予測 (億米ドル)
5.4.ボトル入り飲料水市場、サブセグメント分析
5.4.1.湧水
5.4.2.スパークリングウォーター
5.4.3.ミネラルウォーター
5.4.4.その他
第6章.ボトル入り飲料水の世界市場、包装別
6.1.市場スナップショット
6.2.ボトル入り飲料水の世界市場、パッケージ別、業績-ポテンシャル分析
6.3.ボトル入り飲料水の世界市場 2020-2030年 パッケージ別推計・予測 (億米ドル)
6.4.ボトル入り飲料水市場、サブセグメント分析
6.4.1.PET
6.4.2.缶
6.4.3.その他
第7章.ボトル入り飲料水の世界市場、流通チャネル別
7.1.市場スナップショット
7.2.ボトル入り飲料水の世界市場:流通チャネル別、業績-ポテンシャル分析
7.3.ボトル入り飲料水の世界市場:流通チャネル別推計・予測 2020-2030年 (億米ドル)
7.4.ボトル入り飲料水市場、サブセグメント分析
7.4.1.オフトレード
7.4.2.オン・トレード
第8章.世界のボトル入り飲料水市場、地域分析
8.1.上位主要国
8.2.上位新興国
8.3.ボトル入り飲料水市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米のボトル入り飲料水市場
8.4.1.米国のボトル入り飲料水市場
8.4.1.1.製品内訳の推定と予測、2020~2030年
8.4.1.2.パッケージの内訳の推定と予測、2020~2030年
8.4.1.3.流通チャネルの内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダのボトル入り飲料水市場
8.5.ヨーロッパのボトル入り飲料水市場のスナップショット
8.5.1.イギリスのボトルウォーター市場
8.5.2.ドイツのボトル入り飲料水市場
8.5.3.フランスのボトルウォーター市場
8.5.4.スペインのボトルウォーター市場
8.5.5.イタリアのボトルウォーター市場
8.5.6.その他のヨーロッパのボトルウォーター市場
8.6.アジア太平洋のボトル入り飲料水市場のスナップショット
8.6.1.中国のボトル入り飲料水市場
8.6.2.インドのボトル入り飲料水市場
8.6.3.日本のボトルウォーター市場
8.6.4.オーストラリアのボトルウォーター市場
8.6.5.韓国のボトルウォーター市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域のボトルウォーター市場
8.7.ラテンアメリカのボトル入り飲料水市場のスナップショット
8.7.1.ブラジルのボトル入り飲料水市場
8.7.2.メキシコのボトル入り飲料水市場
8.8.中東・アフリカのボトルウォーター市場
8.8.1.サウジアラビアのボトルウォーター市場
8.8.2.南アフリカのボトルウォーター市場
8.8.3.その他の中東・アフリカのボトルウォーター市場

第9章.競合他社情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.ネスレSA
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.ペプシコ
9.3.3.コカ・コーラ社
9.3.4.ダノンSA
9.3.5.プリモウォーター株式会社
9.3.6.フィジーウォーター社
9.3.7.ボス・ウォーター
9.3.8.ナショナル・ビバレッジ・コーポレーション
9.3.9.キューリグ・ドクターペッパー
9.3.10.マウンテンバレースプリングウォーター
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Bottled Water Market is valued approximately at USD 303.95 billion in 2022 and is anticipated to grow with a growth rate of more than 5.9% over the forecast period 2023-2030. Bottled water refers to drinking water that is packaged in plastic or glass bottles and is available for sale. Rising customers' preference for nutrient-fortified water is indicative of their growing tendency of placing a higher priority on health and wellness. The demand from working people, holidaymakers, and corporate clients has increased. In the past few years, products labelled as alkaline, electrolyte-rich, caffeinated, or fortified with extra hydrogen or oxygen have grown in popularity.
The increasing focus of consumers on their health and well-being is pushing the demand for ultra- and purified-powder options in bottles. Customers choose to utilize these bottles when they're on the go because they're a healthier option than high-calorie, fizzy, and sugary drinks like sports drinks and juices. The Beverage Marketing Corporation reports that while the volume growth of bottled water decreased in 2022 compared to the year before, rising pricing caused producers' income to rise by about 12%. The per capita consumption of bottled water reached a record high of 46.5 gallons, while the consumption of carbonated soft drinks remained at 36 gallons. The demand for clean drinking water is further driven by the scarcity of drinking water in some areas, which boosts product sales and accelerates market expansion. However, availability of alternative sources of drinking water, such as tap water stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Bottled Water Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. In 2022, Asia Pacific dominated the market with largest revenue share in the global market. Growing health and wellness consciousness in nations such as China, India, Malaysia, and Indonesia is one of the main drivers of the market expansion because of the growing need for sanitary consumables. The demand for bottled choices is rising in tandem with the growing awareness of the value of hygienic beverage options. This is opening up opportunities for the expansion of the bottled water market in the region. Also, Asia Pacific is expected to grow with Highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as growing consumer demand for sustainable and eco-friendly packaging options.

Major market player included in this report are:
Nestlé SA
PepsiCo Inc
The Coca-Cola Company
DANONE SA
Primo Water Corporation
FIJI Water Company LLC
VOSS WATER
National Beverage Corp.
Keurig Dr Pepper Inc.
Mountain Valley Spring Water

Recent Developments in the Market:
 In September 2022, A company well-known for its flavored sparkling water drinks, Waterloo Sparkling Water, has added two new flavors to its roster under the moniker 'Sweater Weather'. The two new flavors, "Pumpkin Spice" and "Caramel Apple," are meant to evoke the spirit of autumn and its beloved seasonal flavors.
 In April 2021, Nestle SA said that it would sell its bottled water division to One Rock Capital Partners for USD 4.3 billion, renaming it BlueTriton Brands. The transaction will take place in the United States and Canada.
Global Bottled Water Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Product, Packaging, Distribution Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product:
Spring Water
Sparkling Water
Mineral Water
Others

By Packaging:
PET
Cans
Others

By Distribution Channel:
Off-trade
On-trade

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Bottled Water Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Bottled Water Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Bottled Water Market, by Packaging, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Bottled Water Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Bottled Water Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Bottled Water Market Dynamics
3.1. Bottled Water Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing preference for nutrient-fortified water
3.1.1.2. Increasing demand for clean drinking water
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Availability of alternative sources of drinking water
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing focus of consumers on their health and well-being
3.1.3.2. Increasing demand from working people, holidaymakers, and corporate clients

Chapter 4. Global Bottled Water Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Bottled Water Market, by Product
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Bottled Water Market by Product, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Bottled Water Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Bottled Water Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Spring Water
5.4.2. Sparkling Water
5.4.3. Mineral Water
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Bottled Water Market, by Packaging
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Bottled Water Market by Packaging, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Bottled Water Market Estimates & Forecasts by Packaging 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Bottled Water Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. PET
6.4.2. Cans
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Bottled Water Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Bottled Water Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Bottled Water Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Bottled Water Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Off-trade
7.4.2. On-trade
Chapter 8. Global Bottled Water Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Bottled Water Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Bottled Water Market
8.4.1. U.S. Bottled Water Market
8.4.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Packaging breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Bottled Water Market
8.5. Europe Bottled Water Market Snapshot
8.5.1. U.K. Bottled Water Market
8.5.2. Germany Bottled Water Market
8.5.3. France Bottled Water Market
8.5.4. Spain Bottled Water Market
8.5.5. Italy Bottled Water Market
8.5.6. Rest of Europe Bottled Water Market
8.6. Asia-Pacific Bottled Water Market Snapshot
8.6.1. China Bottled Water Market
8.6.2. India Bottled Water Market
8.6.3. Japan Bottled Water Market
8.6.4. Australia Bottled Water Market
8.6.5. South Korea Bottled Water Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Bottled Water Market
8.7. Latin America Bottled Water Market Snapshot
8.7.1. Brazil Bottled Water Market
8.7.2. Mexico Bottled Water Market
8.8. Middle East & Africa Bottled Water Market
8.8.1. Saudi Arabia Bottled Water Market
8.8.2. South Africa Bottled Water Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Bottled Water Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Nestlé SA
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. PepsiCo Inc
9.3.3. The Coca-Cola Company
9.3.4. DANONE SA
9.3.5. Primo Water Corporation
9.3.6. FIJI Water Company LLC
9.3.7. VOSS WATER
9.3.8. National Beverage Corp.
9.3.9. Keurig Dr Pepper Inc.
9.3.10. Mountain Valley Spring Water
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る