世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

データマネタイゼーションの世界市場規模調査&予測、手法別(データ・アズ・ア・サービス、インサイト・アズ・ア・サービス、アナリティクス対応プラットフォーム・アズ・ア・サービス、組み込みアナリティクス)、企業規模別(大企業、中小企業)、業種別(BFSI、Eコマース&小売、通信&IT、製造、ヘルスケア、エネルギー&公益事業、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Data Monetization Market Size study & Forecast, by Method (Data as a service, Insight as a service, Analytics-enabled platform as a service, Embedded analytics) by Enterprise Size (Large Enterprises, SMEs), by Vertical (BFSI, E-commerce & retail, Telecommunications & IT, Manufacturing, Healthcare, Energy & utilities, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のデータ収益化市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。データ収益化とは、組織が収集、処理、管理するデータから収... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年3月22日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のデータ収益化市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。データ収益化とは、組織が収集、処理、管理するデータから収益を生み出すプロセスである。今日のようなデータ主導の環境では、企業は膨大な量の情報を蓄積しており、このデータから価値を引き出し、収益を生み出す方法を見つけることがますます重要になっている。データの収益化にはさまざまな形態があり、その応用範囲はさまざまな業界に及んでいる。さらに、データ量の増加、データ価値に対する意識の高まり、高度な分析と視覚化の急速な導入、パーソナライズされたサービスに対する需要の高まりは、予測期間2023-2030年の間に市場に有利な需要を生み出すと予想される。

さらに、組織や個人によって生成されるデータ量の急激な増加は、データ収益化の膨大な機会を生み出している。企業は、収集した膨大な量のデータから価値を引き出す方法を模索している。Statistaによると、データの作成、取得、複製、消費を含む世界のデータ量は、世界中で急速な成長が見込まれている。2021年の世界データ量は79ゼタバイトと推定され、2025年には181ゼタバイトに達すると予測されている。その結果、データ量の増大が市場の成長を支えるものと予想される。さらに、蓄積されたデータから洞察を得る必要性の高まりや、データ処理にAIを採用する動きが活発化していることも、市場成長に有利な機会をもたらすと予想される。しかし、プライバシーやセキュリティに関する懸念やデータ構造の複雑さが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

データマネタイゼーションの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、データ生成の増加、高度なデータ分析技術、パーソナライズされたサービスに対する需要の高まりにより、2022年に最大の市場シェアを獲得し、市場を支配した。一方、アジア太平洋地域は、データ生成量の増加、データアナリティクスに対する意識の高まりと成熟度、政府の取り組みや規制などの要因により、予測期間中に最も速い成長率で成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
アクセンチュア
Domo, Inc.
シスコシステムズ
ジェムアルトNV
IBMコーポレーション
インフォシスリミテッド
コムビバ
Revelate Data Monetization Corp.
レルティオ
SAP SE

市場における最近の動き
 2022年3月、Domoは最近、会計、コンサルティング、資産管理を専門とする全国規模の大手企業、モス・アダムスと協力関係を結んだ。この提携により、Moss AdamsはDomoの先進的なビジネスインテリジェンスプラットフォームを利用した分析を統合することで、顧客中心のアプローチと戦略を強化し、顧客をサポートすることを目指している。
世界のデータ収益化市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 方法、企業規模、業種、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

方法別
サービスとしてのデータ
サービスとしての洞察
サービスとしての分析対応プラットフォーム
組み込み型アナリティクス

企業規模別
大企業
中小企業

業種別
BFSI
Eコマース&小売
通信・IT
製造業
ヘルスケア
エネルギー・公益事業
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Data Monetization Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Data Monetization Market, by Method, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Data Monetization Market, by Enterprise Size, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Data Monetization Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Data Monetization Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Data Monetization Market Dynamics
3.1. Data Monetization Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing volume of data
3.1.1.2. Rising awareness about data value
3.1.1.3. Rapid adoption of advanced analytics and visualization
3.1.1.4. Growing demand for personalized services
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Privacy and security concerns
3.1.2.2. Complexities in data structures
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing need to create insights from a pool of data
3.1.3.2. Rising adoption of AI for data processing
Chapter 4. Global Data Monetization Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Data Monetization Market, by Method
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Data Monetization Market by Method, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Data Monetization Market Estimates & Forecasts by Method 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Data Monetization Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Data as a service
5.4.2. Insight as a service
5.4.3. Analytics-enabled platform as a service
5.4.4. Embedded analytics
Chapter 6. Global Data Monetization Market, by Enterprise Size
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Data Monetization Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Data Monetization Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Data Monetization Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Large Enterprises
6.4.2. SMEs
Chapter 7. Global Data Monetization Market, by Vertical
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Data Monetization Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Data Monetization Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Data Monetization Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. BFSI
7.4.2. E-commerce & retail
7.4.3. Telecommunications & IT
7.4.4. Manufacturing
7.4.5. Healthcare
7.4.6. Energy & utilities
7.4.7. Others
Chapter 8. Global Data Monetization Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Data Monetization Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Data Monetization Market
8.4.1. U.S. Data Monetization Market
8.4.1.1. Method breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Data Monetization Market
8.5. Europe Data Monetization Market Snapshot
8.5.1. U.K. Data Monetization Market
8.5.2. Germany Data Monetization Market
8.5.3. France Data Monetization Market
8.5.4. Spain Data Monetization Market
8.5.5. Italy Data Monetization Market
8.5.6. Rest of Europe Data Monetization Market
8.6. Asia-Pacific Data Monetization Market Snapshot
8.6.1. China Data Monetization Market
8.6.2. India Data Monetization Market
8.6.3. Japan Data Monetization Market
8.6.4. Australia Data Monetization Market
8.6.5. South Korea Data Monetization Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Data Monetization Market
8.7. Latin America Data Monetization Market Snapshot
8.7.1. Brazil Data Monetization Market
8.7.2. Mexico Data Monetization Market
8.8. Middle East & Africa Data Monetization Market
8.8.1. Saudi Arabia Data Monetization Market
8.8.2. South Africa Data Monetization Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Data Monetization Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Accenture plc
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Domo, Inc.
9.3.3. Cisco Systems, Inc.
9.3.4. Gemalto NV
9.3.5. IBM Corporation
9.3.6. Infosys Limited
9.3.7. Comviva
9.3.8. Revelate Data Monetization Corp
9.3.9. Reltio Inc
9.3.10. SAP SE
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Data Monetization Market is valued approximately at USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Data monetization is the process of generating revenue from the data that an organization collects, processes and manages. In today's era of data-driven environments, businesses accumulate vast amounts of information and find ways to extract value and generate income from this data has become increasingly important. Data monetization can take various forms and its applications span across different industries. Moreover, the increasing volume of data, rising awareness of data value, rapid adoption of advanced analytics and visualization and growing demand for personalized services that are anticipated to create lucrative demand for the market during forecast period 2023-2030.

Additionally, the exponential growth in the volume of data generated by organizations and individuals has created vast opportunities for data monetization. Businesses are looking for ways to extract value from the immense amount of data they collect. As per Statista, the global volume of data, encompassing creation, capture, replication, and consumption, is anticipated to experience swift growth across the world. In 2021, global data volume was estimated for 79 zettabytes, which is projected to reach 181 zettabytes by 2025. As a result, the growing volume of data is anticipated to support the market growth. Moreover, the increasing need to create insights from a pool of data and rising adoption of AI for data processing is anticipated to create lucrative opportunity for the market growth. However, the privacy and security concerns and complexities in data structures stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Data Monetization Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the increasing data generation, advanced data analytics technologies, and rising demand for personalized services. Whereas, Asia Pacific region is expected to grow with the fastest growth rate during the forecast period, owing to factors such as the increasing data generation, rising awareness and maturity in data analytics, and government initiatives and regulations.

Major market player included in this report are:
Accenture plc
Domo, Inc.
Cisco Systems, Inc.
Gemalto NV
IBM Corporation
Infosys Limited
Comviva
Revelate Data Monetization Corp
Reltio Inc
SAP SE

Recent Developments in the Market:
 In March 2022, Domo has recently entered into a collaborative arrangement with Moss Adams, a leading national firm specializing in accounting, consulting, and wealth management. Through this partnership, Moss Adams aims to support its clients by integrating analytics using Domo's advanced Business Intelligence platform, thereby augmenting its client-centric approach and strategy.
Global Data Monetization Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Method, Enterprise Size, Vertical, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Method:
Data as a service
Insight as a service
Analytics-enabled platform as a service
Embedded analytics

By Enterprise Size:
Large Enterprises
SMEs

By Vertical:
BFSI
E-commerce & retail
Telecommunications & IT
Manufacturing
Healthcare
Energy & utilities
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Data Monetization Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Data Monetization Market, by Method, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Data Monetization Market, by Enterprise Size, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Data Monetization Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Data Monetization Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Data Monetization Market Dynamics
3.1. Data Monetization Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing volume of data
3.1.1.2. Rising awareness about data value
3.1.1.3. Rapid adoption of advanced analytics and visualization
3.1.1.4. Growing demand for personalized services
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Privacy and security concerns
3.1.2.2. Complexities in data structures
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing need to create insights from a pool of data
3.1.3.2. Rising adoption of AI for data processing
Chapter 4. Global Data Monetization Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Data Monetization Market, by Method
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Data Monetization Market by Method, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Data Monetization Market Estimates & Forecasts by Method 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Data Monetization Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Data as a service
5.4.2. Insight as a service
5.4.3. Analytics-enabled platform as a service
5.4.4. Embedded analytics
Chapter 6. Global Data Monetization Market, by Enterprise Size
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Data Monetization Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Data Monetization Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Data Monetization Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Large Enterprises
6.4.2. SMEs
Chapter 7. Global Data Monetization Market, by Vertical
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Data Monetization Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Data Monetization Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Data Monetization Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. BFSI
7.4.2. E-commerce & retail
7.4.3. Telecommunications & IT
7.4.4. Manufacturing
7.4.5. Healthcare
7.4.6. Energy & utilities
7.4.7. Others
Chapter 8. Global Data Monetization Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Data Monetization Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Data Monetization Market
8.4.1. U.S. Data Monetization Market
8.4.1.1. Method breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Data Monetization Market
8.5. Europe Data Monetization Market Snapshot
8.5.1. U.K. Data Monetization Market
8.5.2. Germany Data Monetization Market
8.5.3. France Data Monetization Market
8.5.4. Spain Data Monetization Market
8.5.5. Italy Data Monetization Market
8.5.6. Rest of Europe Data Monetization Market
8.6. Asia-Pacific Data Monetization Market Snapshot
8.6.1. China Data Monetization Market
8.6.2. India Data Monetization Market
8.6.3. Japan Data Monetization Market
8.6.4. Australia Data Monetization Market
8.6.5. South Korea Data Monetization Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Data Monetization Market
8.7. Latin America Data Monetization Market Snapshot
8.7.1. Brazil Data Monetization Market
8.7.2. Mexico Data Monetization Market
8.8. Middle East & Africa Data Monetization Market
8.8.1. Saudi Arabia Data Monetization Market
8.8.2. South Africa Data Monetization Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Data Monetization Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Accenture plc
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Domo, Inc.
9.3.3. Cisco Systems, Inc.
9.3.4. Gemalto NV
9.3.5. IBM Corporation
9.3.6. Infosys Limited
9.3.7. Comviva
9.3.8. Revelate Data Monetization Corp
9.3.9. Reltio Inc
9.3.10. SAP SE
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の情報通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(as)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る