イマーシブ・アナリティクスの世界市場規模調査・予測、提供製品別(ハードウェア、ソリューション、サービス)、用途別(教育・トレーニング、営業・マーケティング、設計・視覚化、戦略立案、その他)、エンドユーザー別(ヘルスケア、メディア・娯楽、自動車・交通、政府・防衛、その他)、地域別分析、2023年~2030年Global Immersive Analytics Market Size study & Forecast, by Offering (Hardware, Solution, Services) by Application (Education and Training, Sales and Marketing, Design and Visualization, Strategy Planning, Others) by End User (Healthcare, Media, and Entertainment, Automotive and Transportation, Government and Defense, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 イマーシブ・アナリティクスの世界市場は、2022年に約7億9000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて51.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。没入型アナリティクスとは、没入的で魅... もっと見る
サマリーイマーシブ・アナリティクスの世界市場は、2022年に約7億9000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて51.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。没入型アナリティクスとは、没入的で魅力的な体験を作り出すことで、ユーザーの理解やデータとのインタラクションを強化することを目的とした、データ分析と可視化におけるアプローチを指す。この用語は、データ分析の要素と仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実(MR)などの没入型技術を組み合わせたものである。その目的は、複雑なデータセットを探索・解釈するための、より直感的で没入感のある環境を提供することである。没入型分析市場は、データ可視化ツールに対する需要の高まりや、3Dデータ可視化のためのヘッドマウントディスプレイの需要拡大などの要因により拡大している。その結果、Immersive Analyticsの需要は、予測期間2023-2030年の間に国際市場で徐々に増加している。データ可視化ツールは、情報をグラフィカルに表現することで、ユーザーが複雑なデータセットを理解するのに役立つ。没入型アナリティクスは、よりインタラクティブで没入的な体験を提供することで、これをさらに一歩進め、ユーザーが空間的なコンテキストでデータを探索し、理解できるようにする。これにより、データのパターン、関係、傾向の全体的な理解が深まる。スタティスタによると、データ可視化市場は2023年に7.76米ドルを占める。さらに、2023年には、Morningstar Advisor Workstationが世界で最も使用されているデータ分析ソフトウェアであった。没入型アナリティクス市場を牽引するもう1つの重要な要因は、3Dデータ可視化のためのヘッドマウントディスプレイの需要増加である。ヘッドマウントディスプレイは、没入感のある3次元の視覚体験を提供する。この没入感の高さは、3Dビジュアライゼーションと対話する際のユーザー体験を向上させ、データをより魅力的で理解しやすいものにする。さらに、Statistaによると、消費者向けバーチャルリアリティ・ヘルメットマウントディスプレイ(HMD)機器の出荷台数は、2021年に世界で約1,700万台を占める。VR HMDデバイスの年間世界輸出台数は今後数年間で急激に増加し、2025年には5,970万台に達すると予測されている。さらに、IoT接続機器に対する需要の高まりと、パーソナライズされた顧客体験を提供するための没入型アナリティクスの採用が増加していることから、予測期間中に市場に有利な成長機会が生まれると予測されている。しかし、没入型アナリティクスに関連する高コストと技術的な複雑さが、2023~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害することになる。 没入型アナリティクスの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどである。アジア太平洋地域は、同地域における工業化率の上昇とデジタル化の拡大により、2022年に最大の市場シェアで市場を支配した。没入型分析では、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)などの技術を活用して、没入型のビジュアライゼーションを作成する。これにより、産業およびデジタル化されたセクターは、より魅力的で理解しやすい形式でデータを提示することができ、より良い意思決定と分析が容易になる。この地域の圧倒的な実績は、没入型アナリティクスの全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域は、同地域におけるVRおよびAR技術の拡大などの要因により、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されている。VRおよびAR技術は高度な視覚化機能を提供し、ユーザーが3次元空間でデータを探索し、相互作用することを可能にする。この強化された視覚化により、データのパターンや洞察がより明確になり、より良い理解と意思決定につながる。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: マイクロソフト株式会社 セールスフォース・ドットコム SAP SE インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション QlikTech International AB シーメンス エヌビディア・コーポレーション ユニティ・テクノロジーズ グーグル合同会社 TIBCOソフトウェア 市場における最近の動き 2023年6月、ウィプロはマイクロソフトのクラウドプラットフォーム上に構築された銀行・金融サービス製品群を提供する金融サービス向けWipro Industry Innovation Experienceを発表した。仮想のInnovation Experienceは、金融サービス企業が新しいアイデアを発見し、デジタル変革の旅を加速するのを支援することを目的としている。同社によると、この契約はマイクロソフトのクラウド機能とウィプロのFullStride Cloudを組み合わせたものだという。 世界のイマーシブ・アナリティクス市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - オファリング、アプリケーション、エンドユーザー、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 製品別 ハードウェア ソリューション サービス アプリケーション別 教育およびトレーニング セールス&マーケティング デザインとビジュアライゼーション 戦略立案 その他 エンドユーザー別 ヘルスケア メディア・エンターテイメント 自動車・運輸 政府・防衛 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Immersive Analytics Market, by region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Immersive Analytics Market, by Offering, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Immersive Analytics Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Immersive Analytics Market, by End User, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Immersive Analytics Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Immersive Analytics Market Dynamics 3.1. Immersive Analytics Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising demand for data visualization tools 3.1.1.2. Growing demand of head-mounted displays for 3D data visualization 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost associated with immersive analytics 3.1.2.2. Technical complexities 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing demand for IoT connected devices 3.1.3.2. Rising adoption of immersive analytics to provide personalized customer experience Chapter 4. Global Immersive Analytics Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Immersive Analytics Market, by Offering 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Immersive Analytics Market by Offering, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Immersive Analytics Market Estimates & Forecasts by Offering 2020-2030 (USD Million) 5.4. Immersive Analytics Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Solution 5.4.3. Services Chapter 6. Global Immersive Analytics Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Immersive Analytics Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Immersive Analytics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 6.4. Immersive Analytics Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Education and Training 6.4.2. Sales and Marketing 6.4.3. Design and Visualization 6.4.4. Strategy Planning 6.4.5. Others Chapter 7. Global Immersive Analytics Market, by End User 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Immersive Analytics Market by End User, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Immersive Analytics Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Million) 7.4. Immersive Analytics Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Healthcare 7.4.2. Media and Entertainment 7.4.3. Automotive and Transportation 7.4.4. Government and Defense 7.4.5. Others Chapter 8. Global Immersive Analytics Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Immersive Analytics Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Immersive Analytics Market 8.4.1. U.S. Immersive Analytics Market 8.4.1.1. Offering breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Immersive Analytics Market 8.5. Europe Immersive Analytics Market Snapshot 8.5.1. U.K. Immersive Analytics Market 8.5.2. Germany Immersive Analytics Market 8.5.3. France Immersive Analytics Market 8.5.4. Spain Immersive Analytics Market 8.5.5. Italy Immersive Analytics Market 8.5.6. Rest of Europe Immersive Analytics Market 8.6. Asia-Pacific Immersive Analytics Market Snapshot 8.6.1. China Immersive Analytics Market 8.6.2. India Immersive Analytics Market 8.6.3. Japan Immersive Analytics Market 8.6.4. Australia Immersive Analytics Market 8.6.5. South Korea Immersive Analytics Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Immersive Analytics Market 8.7. Latin America Immersive Analytics Market Snapshot 8.7.1. Brazil Immersive Analytics Market 8.7.2. Mexico Immersive Analytics Market 8.8. Middle East & Africa Immersive Analytics Market 8.8.1. Saudi Arabia Immersive Analytics Market 8.8.2. South Africa Immersive Analytics Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Immersive Analytics Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Microsoft Corporation 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Salesforce.com, Inc 9.3.3. SAP SE 9.3.4. International Business Machines Corporation 9.3.5. QlikTech International AB 9.3.6. Siemens AG 9.3.7. NVIDIA Corporation 9.3.8. Unity Technologies, Inc. 9.3.9. Google LLC 9.3.10. TIBCO Software Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Immersive Analytics Market is valued approximately at USD 790 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 51.8% over the forecast period 2023-2030. Immersive Analytics refers to an approach in data analysis and visualization that aims to enhance the user's understanding and interaction with data by creating immersive and engaging experiences. The term combines elements of data analytics with immersive technologies such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR). The goal is to provide a more intuitive and immersive environment for exploring and interpreting complex datasets. The Immersive Analytics market is expanding because of factors such as rising demand for data visualization tools and growing demand of head-mounted displays for 3D data visualization. As a result, the demand of Immersive Analytics has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Immersive Analytics Market, by region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Immersive Analytics Market, by Offering, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Immersive Analytics Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Immersive Analytics Market, by End User, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Immersive Analytics Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Immersive Analytics Market Dynamics 3.1. Immersive Analytics Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising demand for data visualization tools 3.1.1.2. Growing demand of head-mounted displays for 3D data visualization 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost associated with immersive analytics 3.1.2.2. Technical complexities 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing demand for IoT connected devices 3.1.3.2. Rising adoption of immersive analytics to provide personalized customer experience Chapter 4. Global Immersive Analytics Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Immersive Analytics Market, by Offering 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Immersive Analytics Market by Offering, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Immersive Analytics Market Estimates & Forecasts by Offering 2020-2030 (USD Million) 5.4. Immersive Analytics Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Solution 5.4.3. Services Chapter 6. Global Immersive Analytics Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Immersive Analytics Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Immersive Analytics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 6.4. Immersive Analytics Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Education and Training 6.4.2. Sales and Marketing 6.4.3. Design and Visualization 6.4.4. Strategy Planning 6.4.5. Others Chapter 7. Global Immersive Analytics Market, by End User 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Immersive Analytics Market by End User, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Immersive Analytics Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Million) 7.4. Immersive Analytics Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Healthcare 7.4.2. Media and Entertainment 7.4.3. Automotive and Transportation 7.4.4. Government and Defense 7.4.5. Others Chapter 8. Global Immersive Analytics Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Immersive Analytics Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Immersive Analytics Market 8.4.1. U.S. Immersive Analytics Market 8.4.1.1. Offering breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Immersive Analytics Market 8.5. Europe Immersive Analytics Market Snapshot 8.5.1. U.K. Immersive Analytics Market 8.5.2. Germany Immersive Analytics Market 8.5.3. France Immersive Analytics Market 8.5.4. Spain Immersive Analytics Market 8.5.5. Italy Immersive Analytics Market 8.5.6. Rest of Europe Immersive Analytics Market 8.6. Asia-Pacific Immersive Analytics Market Snapshot 8.6.1. China Immersive Analytics Market 8.6.2. India Immersive Analytics Market 8.6.3. Japan Immersive Analytics Market 8.6.4. Australia Immersive Analytics Market 8.6.5. South Korea Immersive Analytics Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Immersive Analytics Market 8.7. Latin America Immersive Analytics Market Snapshot 8.7.1. Brazil Immersive Analytics Market 8.7.2. Mexico Immersive Analytics Market 8.8. Middle East & Africa Immersive Analytics Market 8.8.1. Saudi Arabia Immersive Analytics Market 8.8.2. South Africa Immersive Analytics Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Immersive Analytics Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Microsoft Corporation 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Salesforce.com, Inc 9.3.3. SAP SE 9.3.4. International Business Machines Corporation 9.3.5. QlikTech International AB 9.3.6. Siemens AG 9.3.7. NVIDIA Corporation 9.3.8. Unity Technologies, Inc. 9.3.9. Google LLC 9.3.10. TIBCO Software Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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