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スポーツニュートリションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(エナジーバー、プロテインパウダー、ISOドリンクパウダー、スポーツサプリメント、RTDプロテインドリンク、スポーツドリンク、その他)、エンドユーザー別(アスリート、ボディビルダー、ライフスタイルユーザー)、販売チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、フィットネスセンター、オンラインチャネル)、地域別分析、2023-2030年


Global Sports Nutrition Market Size study & Forecast, by Type (Energy bars, Protein powder, ISO drink powder, Sports supplements, RTD protein drinks, Sports drinks, Others), by End user (Athletes, Bodybuilders, Lifestyle Users), by Sales Channel (Hypermarket/Supermarket, Specialty Stores, Fitness Centers, Online Channels) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のスポーツニュートリション市場は、2022年には約409.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツ栄養は、スポーツや身体活動に従事する個人... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のスポーツニュートリション市場は、2022年には約409.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツ栄養は、スポーツや身体活動に従事する個人の食事と栄養ニーズに焦点を当てた栄養学の専門分野である。スポーツ栄養の主な目的は、運動パフォーマンスを最適化し、運動の回復をサポートし、アスリートや活動的な個人の全体的な健康と幸福を促進することである。スポーツ栄養市場は、健康とウェルネスに対する支出の増加や栄養補助食品に対する需要の高まりといった要因によって拡大している。その結果、2023-2030年の予測期間中、国際市場ではスポーツニュートリションの需要が徐々に増加している。

健康とウェルネスへの支出は、スポーツのパフォーマンスを含む全体的なウェルビーイングにおける栄養の重要性に対する意識の高まりにつながることが多い。フィットネス目標の達成、運動能力の向上、疲労回復のサポートにおける適切な栄養の役割について、個人の意識が高まっている。Statistaによると、2020年の世界のウェルネス市場は約4兆3,700億米ドルと推定され、2025年には7兆米ドルに達すると予想されている。スポーツ栄養市場を牽引するもう一つの重要な要因は、栄養補助食品に対する需要の増加である。アスリートやフィットネス愛好家は、パフォーマンスを高め、回復をサポートし、フィットネス目標を達成するために栄養補助食品をよく利用する。個人は特定のフィットネス目標、食事の嗜好、栄養ニーズに基づいた個別ソリューションを求めるため、スポーツ栄養市場はより多様化し、個別化が進んでいる。また、Statistaによると、栄養補助食品の世界市場は2028年までに最大3,080億米ドルを創出すると予想されている。さらに、消費者の健康意識の高まりと環境に優しい栄養への需要の高まりは、予測期間中に市場に有利な成長機会を生み出すと予想されている。しかし、スポーツニュートリションに関連する認知度の欠如と高コストは、2023年から2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害しようとしている。

世界のスポーツ栄養市場の調査で考慮された主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカを含む。北米は、健康とフィットネスに対する意識の高まりと、同地域における先進的な栄養の採用拡大により、2022年の市場を支配した。この地域の圧倒的な実績は、スポーツ栄養の全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域は、大豆タンパク質をベースとした飲料の採用が増加しているなどの要因により、予測期間中に最も急成長すると予想される。大豆タンパク質は植物性タンパク質であるため、ベジタリアンや菜食主義者の食生活に適している。大豆プロテインベースの飲料の採用増加は、動物由来の供給源に頼らずにタンパク質の必要量を満たしたいと考えるアスリートやフィットネス愛好家に、植物由来の代替手段を提供する。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
アボット・ラボラトリーズ
ペプシコ社
レキットベンキーザー・グループ
株式会社ヤクルト本社
グランビアPLC
コカ・コーラ社
GNCホールディングス
ポストホールディングス
大塚ホールディングス
モンデリーズ・インターナショナル

市場における最近の動き
 2023年10月、英国を拠点とするスポーツ栄養食品会社KBF Enterprisesは、マンチェスターのトラフォード・パーク施設の拡張に254万米ドル以上を投資した。この大規模な投資には、223万米ドルの最新鋭工場と1万平方フィートの倉庫の増設が含まれ、同社は国内および国際的な成長を目指している。この拡張により、KBFは生産量を400%増加させることを目標としている。4,800万本以上のプロテインバー、400万本のクレアチン、プレワークアウト、プロテインパウダーの製造が可能です。さらに、この施設では1日3,000本以上の注文を効率的に管理し、特に英国の有名なプロテイン・バー・ブランド「ウォーリアー」の製品に対する需要の高まりに応えるKBFの取り組みを強化している。今回の戦略的投資により、KBF社は事業規模を拡大し、スポーツ栄養市場における競争力を維持することに専念することが明確になった。

世界のスポーツ栄養市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
 対象セグメント - タイプ, エンドユーザー, 販売チャネル, 地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
エナジーバー
プロテインパウダー
ISOドリンクパウダー
スポーツサプリメント
RTDプロテインドリンク
スポーツドリンク
その他

エンドユーザー別
アスリート
ボディビルダー
ライフスタイルユーザー

販売チャネル別
ハイパーマーケット/スーパーマーケット
専門店
フィットネスセンター
オンラインチャネル

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Sports Nutrition Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Sports Nutrition Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Sports Nutrition Market, by End user, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Sports Nutrition Market, by Sales Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Sports Nutrition Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Sports Nutrition Market Dynamics
3.1. Sports Nutrition Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing spending on health and wellness
3.1.1.2. Growing demand for dietary supplements
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of awareness
3.1.2.2. High cost associated with Sports Nutrition
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising health consciousness among consumers
3.1.3.2. Growing demand for eco-friendly nutrition’s
Chapter 4. Global Sports Nutrition Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Sports Nutrition Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Sports Nutrition Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Energy bars
5.4.2. Protein powder
5.4.3. ISO drink powder
5.4.4. Sports supplements
5.4.5. RTD protein drinks
5.4.6. Sports drinks
5.4.7. Others
Chapter 6. Global Sports Nutrition Market, by End user
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Sports Nutrition Market by End user, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by End user 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Athletes
6.4.2. Bodybuilders
6.4.3. Lifestyle Users
Chapter 7. Global Sports Nutrition Market, by Sales Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Sports Nutrition Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hypermarket/Supermarket
7.4.2. Specialty Stores
7.4.3. Fitness Centers
7.4.4. Online Channels
Chapter 8. Global Sports Nutrition Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Sports Nutrition Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Sports Nutrition Market
8.4.1. U.S. Sports Nutrition Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. End user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Sports Nutrition Market
8.5. Europe Sports Nutrition Market Snapshot
8.5.1. U.K. Sports Nutrition Market
8.5.2. Germany Sports Nutrition Market
8.5.3. France Sports Nutrition Market
8.5.4. Spain Sports Nutrition Market
8.5.5. Italy Sports Nutrition Market
8.5.6. Rest of Europe Sports Nutrition Market
8.6. Asia-Pacific Sports Nutrition Market Snapshot
8.6.1. China Sports Nutrition Market
8.6.2. India Sports Nutrition Market
8.6.3. Japan Sports Nutrition Market
8.6.4. Australia Sports Nutrition Market
8.6.5. South Korea Sports Nutrition Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Nutrition Market
8.7. Latin America Sports Nutrition Market Snapshot
8.7.1. Brazil Sports Nutrition Market
8.7.2. Mexico Sports Nutrition Market
8.8. Middle East & Africa Sports Nutrition Market
8.8.1. Saudi Arabia Sports Nutrition Market
8.8.2. South Africa Sports Nutrition Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Nutrition Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Abbott Laboratories
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. PepsiCo, Inc
9.3.3. Reckitt Benckiser Group plc
9.3.4. Yakult Honsha Co., Ltd
9.3.5. Glanbia PLC
9.3.6. The Coca-Cola Company
9.3.7. GNC Holdings, LLC
9.3.8. Post Holdings, Inc
9.3.9. Otsuka Holdings Co., Ltd
9.3.10. Mondelez International Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Sports Nutrition Market is valued at approximately USD 40.96 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.7% during the forecast period 2023-2030. Sports Nutrition is a specialized field of nutrition that focuses on the dietary and nutritional needs of individuals engaged in sports and physical activities. The primary goal of sports nutrition is to optimize athletic performance, support exercise recovery, and promote overall health and well-being for athletes and active individuals. The Sports Nutrition Market is expanding because of factors such as increasing spending on health and wellness and growing demand for dietary supplements. As a result, the demand for Sports Nutrition has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.

Spending on health and wellness often leads to increased awareness of the importance of nutrition in overall well-being, including sports performance. Individuals become more aware of the role of proper nutrition in achieving fitness goals, enhancing athletic performance, and supporting recovery. According to Statista, in 2020, the global wellness market was estimated at approx. USD 4.37 trillion and expected to reach up to USD 7 trillion by the year 2025. Another important factor that drives the Sports Nutrition Market is the increasing demand for dietary supplements. Athletes and fitness enthusiasts often use dietary supplements to enhance performance, support recovery, and achieve their fitness goals. Individuals seek personalized solutions based on their specific fitness goals, dietary preferences, and nutritional needs, leading to a more diverse and personalized Sports Nutrition Market. In addition, as per Statista, the global market for dietary supplements is expected to generate up to USD 308 billion by the year 2028. Moreover, rising health consciousness among consumers and growing demand for eco-friendly nutrition are anticipated to create lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, lack of awareness and high cost associated with Sports Nutrition is going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Sports Nutrition Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to increasing awareness of health and fitness and the growing adoption of advanced nutrition in the region. The region’s dominant performance is anticipated to propel the overall demand for Sports Nutrition. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest over the forecast period, owing to factors such as increasing adoption of soy protein-based beverages in the region. Soy protein is a plant-based protein, making it suitable for individuals following vegetarian or vegan diets. The increased adoption of soy protein-based beverages provides plant-based alternatives for athletes and fitness enthusiasts looking to meet their protein needs without relying on animal-based sources.

Major market player included in this report are:
Abbott Laboratories
PepsiCo, Inc
Reckitt Benckiser Group plc
Yakult Honsha Co., Ltd
Glanbia PLC
The Coca-Cola Company
GNC Holdings, LLC
Post Holdings, Inc
Otsuka Holdings Co., Ltd
Mondelez International Inc

Recent Developments in the Market:
 In October 2023, KBF Enterprises, a UK-based sports nutrition company, has invested over USD 2.54 million in the expansion of its Trafford Park facility in Manchester. This substantial investment includes a USD 2.23 million state-of-the-art factory and the acquisition of an additional 10,000-square-foot warehouse, positioning the company for both domestic and international growth. With this expansion, KBF aims to increase its production output by an impressive 400%, Situated within a 55,000-square-foot facility, the new factory is poised to significantly enhance production capacity. It is designed to manufacture more than 48 million protein bars, 4 million tubs of creatine, pre-workout, and protein powder. Additionally, the facility efficiently manages over 3,000 daily orders, reinforcing KBF's commitment to meeting the rising demand for its products, particularly those under its well-known UK protein bars brand, Warrior. This strategic investment underscores KBF's dedication to scaling its operations and maintaining a competitive edge in the sports nutrition market.

Global Sports Nutrition Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, End user, Sales Channel, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Energy bars
Protein powder
ISO drink powder
Sports supplements
RTD protein drinks
Sports drinks
Others

By End user
Athletes
Bodybuilders
Lifestyle Users

By Sales Channel
Hypermarket/Supermarket
Specialty Stores
Fitness Centers
Online Channels

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Sports Nutrition Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Sports Nutrition Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Sports Nutrition Market, by End user, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Sports Nutrition Market, by Sales Channel, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Sports Nutrition Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Sports Nutrition Market Dynamics
3.1. Sports Nutrition Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing spending on health and wellness
3.1.1.2. Growing demand for dietary supplements
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of awareness
3.1.2.2. High cost associated with Sports Nutrition
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising health consciousness among consumers
3.1.3.2. Growing demand for eco-friendly nutrition’s
Chapter 4. Global Sports Nutrition Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Sports Nutrition Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Sports Nutrition Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Energy bars
5.4.2. Protein powder
5.4.3. ISO drink powder
5.4.4. Sports supplements
5.4.5. RTD protein drinks
5.4.6. Sports drinks
5.4.7. Others
Chapter 6. Global Sports Nutrition Market, by End user
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Sports Nutrition Market by End user, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by End user 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Athletes
6.4.2. Bodybuilders
6.4.3. Lifestyle Users
Chapter 7. Global Sports Nutrition Market, by Sales Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Sports Nutrition Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Hypermarket/Supermarket
7.4.2. Specialty Stores
7.4.3. Fitness Centers
7.4.4. Online Channels
Chapter 8. Global Sports Nutrition Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Sports Nutrition Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Sports Nutrition Market
8.4.1. U.S. Sports Nutrition Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. End user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Sports Nutrition Market
8.5. Europe Sports Nutrition Market Snapshot
8.5.1. U.K. Sports Nutrition Market
8.5.2. Germany Sports Nutrition Market
8.5.3. France Sports Nutrition Market
8.5.4. Spain Sports Nutrition Market
8.5.5. Italy Sports Nutrition Market
8.5.6. Rest of Europe Sports Nutrition Market
8.6. Asia-Pacific Sports Nutrition Market Snapshot
8.6.1. China Sports Nutrition Market
8.6.2. India Sports Nutrition Market
8.6.3. Japan Sports Nutrition Market
8.6.4. Australia Sports Nutrition Market
8.6.5. South Korea Sports Nutrition Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Nutrition Market
8.7. Latin America Sports Nutrition Market Snapshot
8.7.1. Brazil Sports Nutrition Market
8.7.2. Mexico Sports Nutrition Market
8.8. Middle East & Africa Sports Nutrition Market
8.8.1. Saudi Arabia Sports Nutrition Market
8.8.2. South Africa Sports Nutrition Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Nutrition Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Abbott Laboratories
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. PepsiCo, Inc
9.3.3. Reckitt Benckiser Group plc
9.3.4. Yakult Honsha Co., Ltd
9.3.5. Glanbia PLC
9.3.6. The Coca-Cola Company
9.3.7. GNC Holdings, LLC
9.3.8. Post Holdings, Inc
9.3.9. Otsuka Holdings Co., Ltd
9.3.10. Mondelez International Inc
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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