スポーツニュートリションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(エナジーバー、プロテインパウダー、ISOドリンクパウダー、スポーツサプリメント、RTDプロテインドリンク、スポーツドリンク、その他)、エンドユーザー別(アスリート、ボディビルダー、ライフスタイルユーザー)、販売チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、フィットネスセンター、オンラインチャネル)、地域別分析、2023-2030年Global Sports Nutrition Market Size study & Forecast, by Type (Energy bars, Protein powder, ISO drink powder, Sports supplements, RTD protein drinks, Sports drinks, Others), by End user (Athletes, Bodybuilders, Lifestyle Users), by Sales Channel (Hypermarket/Supermarket, Specialty Stores, Fitness Centers, Online Channels) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のスポーツニュートリション市場は、2022年には約409.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツ栄養は、スポーツや身体活動に従事する個人... もっと見る
サマリー世界のスポーツニュートリション市場は、2022年には約409.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には6.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツ栄養は、スポーツや身体活動に従事する個人の食事と栄養ニーズに焦点を当てた栄養学の専門分野である。スポーツ栄養の主な目的は、運動パフォーマンスを最適化し、運動の回復をサポートし、アスリートや活動的な個人の全体的な健康と幸福を促進することである。スポーツ栄養市場は、健康とウェルネスに対する支出の増加や栄養補助食品に対する需要の高まりといった要因によって拡大している。その結果、2023-2030年の予測期間中、国際市場ではスポーツニュートリションの需要が徐々に増加している。健康とウェルネスへの支出は、スポーツのパフォーマンスを含む全体的なウェルビーイングにおける栄養の重要性に対する意識の高まりにつながることが多い。フィットネス目標の達成、運動能力の向上、疲労回復のサポートにおける適切な栄養の役割について、個人の意識が高まっている。Statistaによると、2020年の世界のウェルネス市場は約4兆3,700億米ドルと推定され、2025年には7兆米ドルに達すると予想されている。スポーツ栄養市場を牽引するもう一つの重要な要因は、栄養補助食品に対する需要の増加である。アスリートやフィットネス愛好家は、パフォーマンスを高め、回復をサポートし、フィットネス目標を達成するために栄養補助食品をよく利用する。個人は特定のフィットネス目標、食事の嗜好、栄養ニーズに基づいた個別ソリューションを求めるため、スポーツ栄養市場はより多様化し、個別化が進んでいる。また、Statistaによると、栄養補助食品の世界市場は2028年までに最大3,080億米ドルを創出すると予想されている。さらに、消費者の健康意識の高まりと環境に優しい栄養への需要の高まりは、予測期間中に市場に有利な成長機会を生み出すと予想されている。しかし、スポーツニュートリションに関連する認知度の欠如と高コストは、2023年から2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害しようとしている。 世界のスポーツ栄養市場の調査で考慮された主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカを含む。北米は、健康とフィットネスに対する意識の高まりと、同地域における先進的な栄養の採用拡大により、2022年の市場を支配した。この地域の圧倒的な実績は、スポーツ栄養の全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域は、大豆タンパク質をベースとした飲料の採用が増加しているなどの要因により、予測期間中に最も急成長すると予想される。大豆タンパク質は植物性タンパク質であるため、ベジタリアンや菜食主義者の食生活に適している。大豆プロテインベースの飲料の採用増加は、動物由来の供給源に頼らずにタンパク質の必要量を満たしたいと考えるアスリートやフィットネス愛好家に、植物由来の代替手段を提供する。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー アボット・ラボラトリーズ ペプシコ社 レキットベンキーザー・グループ 株式会社ヤクルト本社 グランビアPLC コカ・コーラ社 GNCホールディングス ポストホールディングス 大塚ホールディングス モンデリーズ・インターナショナル 市場における最近の動き 2023年10月、英国を拠点とするスポーツ栄養食品会社KBF Enterprisesは、マンチェスターのトラフォード・パーク施設の拡張に254万米ドル以上を投資した。この大規模な投資には、223万米ドルの最新鋭工場と1万平方フィートの倉庫の増設が含まれ、同社は国内および国際的な成長を目指している。この拡張により、KBFは生産量を400%増加させることを目標としている。4,800万本以上のプロテインバー、400万本のクレアチン、プレワークアウト、プロテインパウダーの製造が可能です。さらに、この施設では1日3,000本以上の注文を効率的に管理し、特に英国の有名なプロテイン・バー・ブランド「ウォーリアー」の製品に対する需要の高まりに応えるKBFの取り組みを強化している。今回の戦略的投資により、KBF社は事業規模を拡大し、スポーツ栄養市場における競争力を維持することに専念することが明確になった。 世界のスポーツ栄養市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド 対象セグメント - タイプ, エンドユーザー, 販売チャネル, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 エナジーバー プロテインパウダー ISOドリンクパウダー スポーツサプリメント RTDプロテインドリンク スポーツドリンク その他 エンドユーザー別 アスリート ボディビルダー ライフスタイルユーザー 販売チャネル別 ハイパーマーケット/スーパーマーケット 専門店 フィットネスセンター オンラインチャネル 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Sports Nutrition Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Sports Nutrition Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Sports Nutrition Market, by End user, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Sports Nutrition Market, by Sales Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Sports Nutrition Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Sports Nutrition Market Dynamics 3.1. Sports Nutrition Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing spending on health and wellness 3.1.1.2. Growing demand for dietary supplements 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of awareness 3.1.2.2. High cost associated with Sports Nutrition 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising health consciousness among consumers 3.1.3.2. Growing demand for eco-friendly nutrition’s Chapter 4. Global Sports Nutrition Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Sports Nutrition Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Sports Nutrition Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Energy bars 5.4.2. Protein powder 5.4.3. ISO drink powder 5.4.4. Sports supplements 5.4.5. RTD protein drinks 5.4.6. Sports drinks 5.4.7. Others Chapter 6. Global Sports Nutrition Market, by End user 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Sports Nutrition Market by End user, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by End user 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Athletes 6.4.2. Bodybuilders 6.4.3. Lifestyle Users Chapter 7. Global Sports Nutrition Market, by Sales Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Sports Nutrition Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Hypermarket/Supermarket 7.4.2. Specialty Stores 7.4.3. Fitness Centers 7.4.4. Online Channels Chapter 8. Global Sports Nutrition Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Sports Nutrition Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Sports Nutrition Market 8.4.1. U.S. Sports Nutrition Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. End user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Sports Nutrition Market 8.5. Europe Sports Nutrition Market Snapshot 8.5.1. U.K. Sports Nutrition Market 8.5.2. Germany Sports Nutrition Market 8.5.3. France Sports Nutrition Market 8.5.4. Spain Sports Nutrition Market 8.5.5. Italy Sports Nutrition Market 8.5.6. Rest of Europe Sports Nutrition Market 8.6. Asia-Pacific Sports Nutrition Market Snapshot 8.6.1. China Sports Nutrition Market 8.6.2. India Sports Nutrition Market 8.6.3. Japan Sports Nutrition Market 8.6.4. Australia Sports Nutrition Market 8.6.5. South Korea Sports Nutrition Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Nutrition Market 8.7. Latin America Sports Nutrition Market Snapshot 8.7.1. Brazil Sports Nutrition Market 8.7.2. Mexico Sports Nutrition Market 8.8. Middle East & Africa Sports Nutrition Market 8.8.1. Saudi Arabia Sports Nutrition Market 8.8.2. South Africa Sports Nutrition Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Nutrition Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Abbott Laboratories 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. PepsiCo, Inc 9.3.3. Reckitt Benckiser Group plc 9.3.4. Yakult Honsha Co., Ltd 9.3.5. Glanbia PLC 9.3.6. The Coca-Cola Company 9.3.7. GNC Holdings, LLC 9.3.8. Post Holdings, Inc 9.3.9. Otsuka Holdings Co., Ltd 9.3.10. Mondelez International Inc Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Sports Nutrition Market is valued at approximately USD 40.96 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.7% during the forecast period 2023-2030. Sports Nutrition is a specialized field of nutrition that focuses on the dietary and nutritional needs of individuals engaged in sports and physical activities. The primary goal of sports nutrition is to optimize athletic performance, support exercise recovery, and promote overall health and well-being for athletes and active individuals. The Sports Nutrition Market is expanding because of factors such as increasing spending on health and wellness and growing demand for dietary supplements. As a result, the demand for Sports Nutrition has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Sports Nutrition Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Sports Nutrition Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Sports Nutrition Market, by End user, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Sports Nutrition Market, by Sales Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Sports Nutrition Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Sports Nutrition Market Dynamics 3.1. Sports Nutrition Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing spending on health and wellness 3.1.1.2. Growing demand for dietary supplements 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of awareness 3.1.2.2. High cost associated with Sports Nutrition 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising health consciousness among consumers 3.1.3.2. Growing demand for eco-friendly nutrition’s Chapter 4. Global Sports Nutrition Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Sports Nutrition Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Sports Nutrition Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Energy bars 5.4.2. Protein powder 5.4.3. ISO drink powder 5.4.4. Sports supplements 5.4.5. RTD protein drinks 5.4.6. Sports drinks 5.4.7. Others Chapter 6. Global Sports Nutrition Market, by End user 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Sports Nutrition Market by End user, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by End user 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Athletes 6.4.2. Bodybuilders 6.4.3. Lifestyle Users Chapter 7. Global Sports Nutrition Market, by Sales Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Sports Nutrition Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Sports Nutrition Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Sports Nutrition Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Hypermarket/Supermarket 7.4.2. Specialty Stores 7.4.3. Fitness Centers 7.4.4. Online Channels Chapter 8. Global Sports Nutrition Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Sports Nutrition Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Sports Nutrition Market 8.4.1. U.S. Sports Nutrition Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. End user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Sports Nutrition Market 8.5. Europe Sports Nutrition Market Snapshot 8.5.1. U.K. Sports Nutrition Market 8.5.2. Germany Sports Nutrition Market 8.5.3. France Sports Nutrition Market 8.5.4. Spain Sports Nutrition Market 8.5.5. Italy Sports Nutrition Market 8.5.6. Rest of Europe Sports Nutrition Market 8.6. Asia-Pacific Sports Nutrition Market Snapshot 8.6.1. China Sports Nutrition Market 8.6.2. India Sports Nutrition Market 8.6.3. Japan Sports Nutrition Market 8.6.4. Australia Sports Nutrition Market 8.6.5. South Korea Sports Nutrition Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Nutrition Market 8.7. Latin America Sports Nutrition Market Snapshot 8.7.1. Brazil Sports Nutrition Market 8.7.2. Mexico Sports Nutrition Market 8.8. Middle East & Africa Sports Nutrition Market 8.8.1. Saudi Arabia Sports Nutrition Market 8.8.2. South Africa Sports Nutrition Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Nutrition Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Abbott Laboratories 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. PepsiCo, Inc 9.3.3. Reckitt Benckiser Group plc 9.3.4. Yakult Honsha Co., Ltd 9.3.5. Glanbia PLC 9.3.6. The Coca-Cola Company 9.3.7. GNC Holdings, LLC 9.3.8. Post Holdings, Inc 9.3.9. Otsuka Holdings Co., Ltd 9.3.10. Mondelez International Inc Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の食品・飲料分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|