世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スヌースの世界市場規模調査&予測、製品別(ルース、ポーション)、フレーバー別(ミント、ウイスキー、フルーツ、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Snus Market Size study & Forecast, by Product (Loose, Portion), by Flavor (Mint, Whiskey, Fruit, Others), and Regional Analysis, 2023-2030

スヌースの世界市場は2022年に約29億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スヌスは、スウェーデンで広く生産され、フィンランドやノルウェーなどの北欧... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年1月20日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

スヌースの世界市場は2022年に約29億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スヌスは、スウェーデンで広く生産され、フィンランドやノルウェーなどの北欧諸国で一般的に見られる、湿ったタバコをベースにした製品の一形態で、下唇または上唇の後ろに長時間置いて経口摂取する。タバコよりもニコチン含有量が高く、中毒性の高い無煙タバコである。乾燥したタバコの葉と塩のブレンドから製造されるスヌースは、高温の水蒸気で湿らされ、約50%の水分を含む最終製品は冷蔵保存が必要である。ルースタイプやポーションタイプで市販されているスヌースは、その摂取に伴うがんや死亡の可能性など、健康上のリスクが知られているにもかかわらず、米国では噛みタバコ、喫煙、つけタバコの代替品として人気を集めている。

市場成長の原動力となっているのは、無害なタバコの代用品としてのスヌース人気の高まりと、多様なフレーバーの入手可能性である。フルーツ、ユーカリ、ミント、ベリー、シトラス、シダー、ベルガモット、干し草、スモーキー、ドライフルーツ、スパイス、紅茶などの新しいフレーバーの導入は、今後2023年から2030年にかけてのスヌース需要の増加に大きく貢献するものと思われる。タバコやシガレット愛好家がスヌースへの切り替えを促す主な原動力は、他のタバコ製品と比較して肺がん、膵臓がん、口腔がん、呼吸器疾患の発生率が低いことである。発酵させた無煙タバコとは異なり、スヌースは製造過程で蒸気殺菌を受けるため、微生物によって生成されるガンの原因となるタバコ特有のニトロソアミンの発生を防ぐことができる。市場関係者は、さまざまなフレーバーのスヌース製品を提供することで、この傾向に乗じている。例えば、インドのDholakiya Tobacco社は、クールミントやスイカなど多様なフレーバーのスヌスを提供し、製品の魅力と予測期間中の需要を高めている。しかし、一部の国における厳しい政府規制とスヌースの過剰消費に関連するリスクが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を抑制する。

スヌースの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。欧州はスヌース市場で圧倒的な地位を占めており、これは主にノルウェーやスウェーデンなどのスカンジナビア諸国の男性消費者の間でスヌース製品が広く普及していることが要因となっている。同地域の優位性は、これらの国々での新製品発売の急増によってさらに推進されている。一方、中東とアフリカはスヌース市場の成長拠点として期待されています。この成長は、革新的なフレーバーの導入、他のタバコ製品よりもスヌースの使用を推奨する消費者意識の高まり、およびこの地理的地域における研究開発活動の増加に起因しています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
スウェーデンマッチAB
Gotlandssnus
BAT(ブリティッシュ・アメリカン・タバコ)
Skruf Snus
アルトリアグループ
AGスヌース
ダカポシルバーAB
GNタバコ・スウェーデンAB
ゴルディト・オウ
ノルディックスヌースAB

市場における最近の動き
 2023年1月、欧州市場でプレミアムCBD製品を提供するSpectrumLeaf傘下のブランド、Cannadips EuropeはSnushus AGとパートナーシップを締結した。この提携は、天然CBDスヌースパウチを導入し、コアコレクションを店頭で販売することを目的としている。
 2022年11月、フィリップ モリス インターナショナルは、スヌスとニコチン製品の世界的に有名なメーカーであるスウェディッシュ・マッチを買収することで戦略的な動きを行った。この買収の主な目的は、PMIの米国市場への参入であった。
 2021年9月、スウェディッシュ・マッチは可燃性タバコ製品の生産を完全に中止することを決定し、重要な一歩を踏み出した。同時に、葉巻事業を株主に分離する計画を明らかにした。
 2021年5月、フィリップ モリス インターナショナルは、スヌース製品ブランドで知られるデンマークのAGスヌースを買収し、ポートフォリオを拡大した。従業員数は全世界で7万人を超え、この買収によりAG Snusの長期的な成長見通しが強化されると予想される。

世界のスヌース市場レポート範囲
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
 対象セグメント - 製品、フレーバー、地域
 地域範囲 - 北米;欧州;アジア太平洋;中南米;中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
ルース
ポーション
フレーバー別
ミント
ウイスキー
フルーツ
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Snus Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Snus Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Snus Market, by Flavor, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Snus Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Snus Market Dynamics
3.1. Snus Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing Popularity of Snus as Harmless Cigarette Substitute
3.1.1.2. Availability of Variety of Flavors
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Stringent Government Regulations in Some Countries
3.1.2.2. Risks Associated with Over Consumption of Snus
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing government rules and regulations for smokeless products
3.1.3.2. Rising research and development activities
Chapter 4. Global Snus Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Snus Market, by Product
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Snus Market by Product, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Snus Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Snus Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Loose
5.4.2. Portion
Chapter 6. Global Snus Market, by Flavor
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Snus Market by Flavor, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Snus Market Estimates & Forecasts by Flavor 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Snus Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Mint
6.4.2. Whiskey
6.4.3. Fruit
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Snus Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Snus Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Snus Market
7.4.1. U.S. Snus Market
7.4.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Flavor breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Snus Market
7.5. Europe Snus Market Snapshot
7.5.1. U.K. Snus Market
7.5.2. Germany Snus Market
7.5.3. France Snus Market
7.5.4. Spain Snus Market
7.5.5. Italy Snus Market
7.5.6. Rest of Europe Snus Market
7.6. Asia-Pacific Snus Market Snapshot
7.6.1. China Snus Market
7.6.2. India Snus Market
7.6.3. Japan Snus Market
7.6.4. Australia Snus Market
7.6.5. South Korea Snus Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Snus Market
7.7. Latin America Snus Market Snapshot
7.7.1. Brazil Snus Market
7.7.2. Mexico Snus Market
7.8. Middle East & Africa Snus Market
7.8.1. Saudi Arabia Snus Market
7.8.2. South Africa Snus Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Snus Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Swedish Match AB
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Gotlandssnus
8.3.3. BAT (British American Tobacco)
8.3.4. Skruf Snus
8.3.5. Altria Group, Inc.
8.3.6. AG Snus
8.3.7. Dacapo Silver AB
8.3.8. GN Tobacco Sweden AB
8.3.9. Gordito Oü
8.3.10. Nordic Snus AB
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Snus Market is valued at approximately USD 2.90 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.4% during the forecast period 2023-2030. Snus, a form of moist tobacco-based product widely produced in Sweden and commonly found in Nordic countries such as Finland and Norway, is consumed orally by placing it behind the lower or upper lip for extended periods. It serves as a smokeless product with a higher nicotine content than cigarettes, making it highly addictive. Manufactured from a blend of dried tobacco leaves and salt, the snus is moistened with hot water vapor, and the final product, containing about 50% water, requires refrigeration. Available in loose or portioned forms in the market, snus is gaining popularity in the U.S. as an alternative to chewing, smoking, and dipping tobacco, despite its known health risks, including the potential for cancer and mortality associated with its consumption.

The market growth is driven by the increasing popularity of Snus as a Harmless Cigarette Substitute and the availability of a variety of Flavors. The introduction of new flavors, including fruits, eucalyptus, mint, berries, citrus, cedar, bergamot, hay, smoky, dry fruit, spices, and tea, is poised to contribute significantly to the increasing demand for snus in the forthcoming years 2023-2030. A key driver prompting tobacco and cigarette enthusiasts to switch to snus is itslower incidence of lung, pancreatic, and oral cancers, as well as respiratory illnesses compared to other tobacco products. Unlike fermented smokeless tobacco, snus undergoes steam pasteurization during production, preventing the development of cancer-causing tobacco-specific nitrosamines produced by microbes. Market players are capitalizing on this trend by offering a variety of flavored snus products. For example, Dholakiya Tobacco, an Indian company, provides a diverse range of snus flavors such as cool mint and watermelon, enhancing the appeal and projected demand for the product in the forecast period. However, Stringent Government Regulations in Some Countries and risks associated with Over Consumption of Snus stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Snus Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe holds a dominating position in the Snus Market, primarily driven by the widespread popularity of these products among male consumers in Scandinavian nations such as Norway and Sweden. The region's dominance is further propelled by a surge in new product launches within these countries. Meanwhile, the Middle East and Africa emerge as the anticipated growth hubs for the Snus Market. This growth is attributed to the introduction of innovative flavors, heightened consumer awareness advocating the use of snus over other tobacco products, and increased research and development activities in this geographical region.

Major market player included in this report are:
Swedish Match AB
Gotlandssnus
BAT (British American Tobacco)
Skruf Snus
Altria Group, Inc.
AG Snus
Dacapo Silver AB
GN Tobacco Sweden AB
Gordito Oü
Nordic Snus AB

Recent Developments in the Market:
 In January 2023, Cannadips Europe, a brand under SpectrumLeaf offering premium CBD products in the European market, entered a partnership with Snushus AG. This collaboration aimed to introduce all-natural CBD snus pouches and make the core collection available in-store.
 In November 2022, Philip Morris International made a strategic move by acquiring Swedish Match, a globally renowned manufacturer of snus and nicotine products. The primary objective behind this acquisition was PMI's entry into the United States Market.
 In September 2021, Swedish Match took a significant step by deciding to discontinue the production of combustible tobacco products entirely. Simultaneously, the company disclosed plans to spin off its cigar business to shareholders.
 In May 2021, Philip Morris International expanded its portfolio by acquiring AG Snus, a Danish-based company known for its Snus product brands. With an extensive global employee base exceeding 70,000 personnel, this acquisition is anticipated to fortify the long-term growth prospects of AG Snus.

Global Snus Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Product, Flavour, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product:
Loose
Portion
By Flavor:
Mint
Whiskey
Fruit
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Snus Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Snus Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Snus Market, by Flavor, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Snus Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Snus Market Dynamics
3.1. Snus Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing Popularity of Snus as Harmless Cigarette Substitute
3.1.1.2. Availability of Variety of Flavors
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Stringent Government Regulations in Some Countries
3.1.2.2. Risks Associated with Over Consumption of Snus
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing government rules and regulations for smokeless products
3.1.3.2. Rising research and development activities
Chapter 4. Global Snus Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Snus Market, by Product
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Snus Market by Product, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Snus Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Snus Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Loose
5.4.2. Portion
Chapter 6. Global Snus Market, by Flavor
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Snus Market by Flavor, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Snus Market Estimates & Forecasts by Flavor 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Snus Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Mint
6.4.2. Whiskey
6.4.3. Fruit
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Snus Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Snus Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Snus Market
7.4.1. U.S. Snus Market
7.4.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Flavor breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Snus Market
7.5. Europe Snus Market Snapshot
7.5.1. U.K. Snus Market
7.5.2. Germany Snus Market
7.5.3. France Snus Market
7.5.4. Spain Snus Market
7.5.5. Italy Snus Market
7.5.6. Rest of Europe Snus Market
7.6. Asia-Pacific Snus Market Snapshot
7.6.1. China Snus Market
7.6.2. India Snus Market
7.6.3. Japan Snus Market
7.6.4. Australia Snus Market
7.6.5. South Korea Snus Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Snus Market
7.7. Latin America Snus Market Snapshot
7.7.1. Brazil Snus Market
7.7.2. Mexico Snus Market
7.8. Middle East & Africa Snus Market
7.8.1. Saudi Arabia Snus Market
7.8.2. South Africa Snus Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Snus Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Swedish Match AB
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Gotlandssnus
8.3.3. BAT (British American Tobacco)
8.3.4. Skruf Snus
8.3.5. Altria Group, Inc.
8.3.6. AG Snus
8.3.7. Dacapo Silver AB
8.3.8. GN Tobacco Sweden AB
8.3.9. Gordito Oü
8.3.10. Nordic Snus AB
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社の食品・飲料分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る