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外食市場の世界市場規模調査・予測、デリバリーモデル別(Dine in、Take Away、Home Delivery)、用途別(レストラン、学校・カレッジ、ホテル・モーテル、小売店・ヴェンディング、その他)、目的別(エンターテイメント、旅行、小売、独立型)、所有形態別(独立系、チェーン)、地域別分析、2023-2030年


Global Food Away from Home Market Size Study & Forecast, by Delivery Model (Dine in, Take Away, Home Delivery), by Application (Restaurants, Schools and Colleges, Hotels and Motels, Retail Stores and Vending, Others), by Type of Occasion (Entertainment, Travel, Retail, Freestanding), by Ownership Type (Independent, Chains) and Regional Analysis, 2023-2030

世界の外食市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。家庭外食品とは、自宅以外で消費される、または誰かが調理した食事や... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界の外食市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。家庭外食品とは、自宅以外で消費される、または誰かが調理した食事や食品を指す。これには通常、レストラン、カフェ、フードトラック、またはすぐに食べられるように調理され提供されるあらゆる施設での外食が含まれる。世界のFAFH(フード・アウェイ・フロム・ホーム)市場は、主にクラウドキッチンの人気の高まり、ファーストフードチェーンの存在感の拡大、女性の労働人口の増加によって、大幅な成長を遂げている。

さらに、女性の労働人口の増加は、人口統計とライフスタイルの大きな変化につながっている。働く女性の増加により、家庭で食事を作る時間が減り、家庭外での便利で時間を節約できる食事オプションへの需要が高まっている。定期労働力調査(PLFS)の2023年年次報告によると、インドの15歳以上の女性の労働力参加率(LFPR)は上昇傾向を示しており、2019-20年、2020-21年、2021-22年にそれぞれ30.0%、32.5%、32.8%を記録した。米国労働省が2023年に発表したデータでは、2021年から2031年にかけて女性労働力人口が6.1%増加し、465万2,000人増加すると予測されている。このように、女性の労働人口の増加が市場の成長を牽引している。さらに、多様な料理への人気の高まりや国内外の観光客の増加が、市場成長の新たな機会を生み出している。しかし、消費者の嗜好の変化や健康への懸念から、外食よりもヘルシーな家庭料理を選ぶ傾向が強まり、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する可能性がある。

Food away from homeの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は2022年に最大の市場シェアで市場を支配した。この地域は、幅広い食事の選択肢と確立されたレストランチェーンによって特徴付けられる、よく発達し成熟したフードサービス産業を持っている。この広範なインフラストラクチャーと多様なフードサービス施設が、FAFH市場における北米の優位性に寄与している。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も急速に成長すると予想される。この成長は、同地域における有名レストランチェーンの存在感の高まりと外食人気の高まりに起因している。人気の外食チェーンが事業を拡大し、アジア太平洋市場でより強固な足場を築くにつれて、外食産業全体の成長に寄与している。さらに、消費者の嗜好が外食文化を受け入れる方向に顕著に変化しており、これが同地域での市場拡大をさらに後押ししている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
ヤム・ブランズ社
クラウドキッチン
ビッドコーポレーション
ジュビラン・フードワークス・リミテッド
SSPグループ
シスコ・コーポレーション
SATS Ltd.
ダーデン・コンセプツ・インク
バーガーキング・コーポレーション
株式会社ゼンショーホールディングス

市場における最近の動き
 2022年3月、欧州で著名なオンライン食品注文・宅配サービスのEat Takeaway.comは、宅配サービス強化のためマクドナルドとの提携を発表した。
 2021年10月、Uber Technologies Inc.は大手アルコールデリバリーサービスのDrizlyの買収を完了した。買収後、それぞれのデリバリー・アプリケーションとサービスの統合が開始される。買収額は約11億米ドルで、内訳は現金と約1,870万株の新規発行株式。
世界の食品宅配市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023年〜2030年
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 配信モデル、アプリケーション、職種、所有形態、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

デリバリーモデル別
ダイニングイン
テイクアウト
ホームデリバリー

用途別
レストラン
学校・カレッジ
ホテル・モーテル
小売店および自動販売機
その他

イベントの種類別
エンターテイメント
旅行
小売
独立型

オーナーシップ・タイプ別
独立系
チェーン

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Food away from home Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Food away from home Market, by Delivery Model, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Food away from home Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Food away from home Market, by Type of Occasion, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.5. Food away from home Market, by Ownership Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Food away from home Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Food away from home Market Dynamics
3.1. Food away from home Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing popularity of cloud kitchen
3.1.1.2. Expanding presence of fast-food chains
3.1.1.3. Rising female working population
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Changing consumer preferences towards healthy diets and health concerns
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising popularity of diverse cuisines
3.1.3.2. Increase in domestic and international tourism
Chapter 4. Global Food away from home Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Food away from home Market, by Delivery Model
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Food away from home Market by Delivery Model, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Delivery Model 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Dine in
5.4.2. Take Away
5.4.3. Home Delivery
Chapter 6. Global Food away from home Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Food away from home Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Restaurants
6.4.2. Schools and Colleges
6.4.3. Hotels and Motels
6.4.4. Retail Stores and Vending
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Food away from home Market, by Type of Occasion
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Food away from home Market by Type of Occasion, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Type of Occasion 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Entertainment
7.4.2. Travel
7.4.3. Retail
7.4.4. Freestanding
Chapter 8. Global Food away from home Market, by Ownership Type
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Food away from home Market by Ownership Type, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Ownership Type 2020-2030 (USD Billion)
8.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Independent
8.4.2. Chains
Chapter 9. Global Food away from home Market, Regional Analysis
9.1. Top Leading Countries
9.2. Top Emerging Countries
9.3. Food away from home Market, Regional Market Snapshot
9.4. North America Food away from home Market
9.4.1. U.S. Food away from home Market
9.4.1.1. Dlivery Model breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.1.3. Type of Occasion breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.1.4. Ownership Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.2. Canada Food away from home Market
9.5. Europe Food away from home Market Snapshot
9.5.1. U.K. Food away from home Market
9.5.2. Germany Food away from home Market
9.5.3. France Food away from home Market
9.5.4. Spain Food away from home Market
9.5.5. Italy Food away from home Market
9.5.6. Rest of Europe Food away from home Market
9.6. Asia-Pacific Food away from home Market Snapshot
9.6.1. China Food away from home Market
9.6.2. India Food away from home Market
9.6.3. Japan Food away from home Market
9.6.4. Australia Food away from home Market
9.6.5. South Korea Food away from home Market
9.6.6. Rest of Asia Pacific Food away from home Market
9.7. Latin America Food away from home Market Snapshot
9.7.1. Brazil Food away from home Market
9.7.2. Mexico Food away from home Market
9.8. Middle East & Africa Food away from home Market
9.8.1. Saudi Arabia Food away from home Market
9.8.2. South Africa Food away from home Market
9.8.3. Rest of Middle East & Africa Food away from home Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Yum Brands, Inc
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Recent Developments
10.3.2. Cloud Kitchens
10.3.3. Bid Corporation
10.3.4. Jubilant FoodWorks Limited
10.3.5. SSP Group Plc
10.3.6. Sysco Corporation
10.3.7. SATS Ltd.
10.3.8. Darden Concepts, Inc
10.3.9. Burger King Corporation
10.3.10. Zensho Holdings Co., Ltd
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Food away from home Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Food away from home refers to meals or food items that are consumed outside of one's home or prepared by someone else. It typically includes dining out at restaurants, cafes, food trucks, or any establishment where food is prepared and served for immediate consumption. The value of the global food away from home (FAFH) market is witnessing substantial growth, primarily driven by the increasing popularity of cloud kitchens and the expanding presence of fast-food chains and increasing female working population.

In addition, the rise in the female working population has led to significant changes in demographics and lifestyles. The increasing number of working women have less time available for cooking meals at home, which has created a higher demand for convenient and time-saving food options outside the home. Based on the Annual report of 2023 by Periodic Labour Force Survey (PLFS), the Labour Force Participation Rate (LFPR) among women aged 15 years and above in India has displayed an upward trend, with rates of 30.0%, 32.5%, and 32.8% recorded during 2019-20, 2020-21, and 2021-22, respectively. The U.S. Department of Labor's data published in 2023 projects a 6.1% increase in the overall labor force for women from 2021 to 2031, equivalent to a rise of 4,652,000 individuals. Thus, rising female working population is driving the market growth. In addition, rising popularity of diverse cuisines and increase in domestic and international tourism is creating new opportunities to market growth. However, changing consumer preferences and health concerns may drive individuals to choose healthier, home-cooked meals over restaurant options stifling market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Food away from home Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share. The region has a well-developed and matured foodservice industry, characterized by a wide range of dining options and established restaurant chains. This extensive infrastructure and variety of foodservice establishments contribute to the dominance of North America in the FAFH market. Asia Pacific is expected to grow with the fastest growing during the forecast period. This growth can be attributed to the increasing presence of well-known restaurant chains in the region and the growing popularity of dining out. As popular restaurant chains expand their operations and establish a stronger foothold in the Asia-Pacific market, they contribute to the overall growth of the food away from home industry. Additionally, there is a notable shift in consumer preferences towards embracing an eating-out culture, which further propels the market's expansion in the region.

Major market player included in this report are:
Yum Brands, Inc
Cloud Kitchens
Bid Corporation
Jubilant FoodWorks Limited
SSP Group Plc
Sysco Corporation
SATS Ltd.
Darden Concepts, Inc
Burger King Corporation
Zensho Holdings Co., Ltd

Recent Developments in the Market:
 In March 2022, Eat Takeaway.com, the prominent online food ordering and delivery service in Europe, has announced a partnership with McDonald's to enhance their delivery services.
 In October 2021, Uber Technologies Inc. completed the acquisition of Drizly, a leading alcohol delivery service. The integration of their respective delivery applications and services will commence following the acquisition. The deal was valued at approximately USD 1.1 billion, consisting of cash and approximately 18.7 million newly issued shares of Uber common stock.
Global Food away from home Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Delivery Model, Application, Type of Occasion, Ownership Type, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Delivery Model:
Dine in
Take Away
Home Delivery

By Application:
Restaurants
Schools and Colleges
Hotels and Motels
Retail Stores and Vending
Others

By Type of Occasion:
Entertainment
Travel
Retail
Freestanding

By Ownership Type:
Independent
Chains

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Food away from home Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Food away from home Market, by Delivery Model, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Food away from home Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Food away from home Market, by Type of Occasion, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.5. Food away from home Market, by Ownership Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Food away from home Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Food away from home Market Dynamics
3.1. Food away from home Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing popularity of cloud kitchen
3.1.1.2. Expanding presence of fast-food chains
3.1.1.3. Rising female working population
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Changing consumer preferences towards healthy diets and health concerns
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising popularity of diverse cuisines
3.1.3.2. Increase in domestic and international tourism
Chapter 4. Global Food away from home Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economic
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Food away from home Market, by Delivery Model
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Food away from home Market by Delivery Model, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Delivery Model 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Dine in
5.4.2. Take Away
5.4.3. Home Delivery
Chapter 6. Global Food away from home Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Food away from home Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Restaurants
6.4.2. Schools and Colleges
6.4.3. Hotels and Motels
6.4.4. Retail Stores and Vending
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Food away from home Market, by Type of Occasion
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Food away from home Market by Type of Occasion, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Type of Occasion 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Entertainment
7.4.2. Travel
7.4.3. Retail
7.4.4. Freestanding
Chapter 8. Global Food away from home Market, by Ownership Type
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Food away from home Market by Ownership Type, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Food away from home Market Estimates & Forecasts by Ownership Type 2020-2030 (USD Billion)
8.4. Food away from home Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Independent
8.4.2. Chains
Chapter 9. Global Food away from home Market, Regional Analysis
9.1. Top Leading Countries
9.2. Top Emerging Countries
9.3. Food away from home Market, Regional Market Snapshot
9.4. North America Food away from home Market
9.4.1. U.S. Food away from home Market
9.4.1.1. Dlivery Model breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.1.3. Type of Occasion breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.1.4. Ownership Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
9.4.2. Canada Food away from home Market
9.5. Europe Food away from home Market Snapshot
9.5.1. U.K. Food away from home Market
9.5.2. Germany Food away from home Market
9.5.3. France Food away from home Market
9.5.4. Spain Food away from home Market
9.5.5. Italy Food away from home Market
9.5.6. Rest of Europe Food away from home Market
9.6. Asia-Pacific Food away from home Market Snapshot
9.6.1. China Food away from home Market
9.6.2. India Food away from home Market
9.6.3. Japan Food away from home Market
9.6.4. Australia Food away from home Market
9.6.5. South Korea Food away from home Market
9.6.6. Rest of Asia Pacific Food away from home Market
9.7. Latin America Food away from home Market Snapshot
9.7.1. Brazil Food away from home Market
9.7.2. Mexico Food away from home Market
9.8. Middle East & Africa Food away from home Market
9.8.1. Saudi Arabia Food away from home Market
9.8.2. South Africa Food away from home Market
9.8.3. Rest of Middle East & Africa Food away from home Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Yum Brands, Inc
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Recent Developments
10.3.2. Cloud Kitchens
10.3.3. Bid Corporation
10.3.4. Jubilant FoodWorks Limited
10.3.5. SSP Group Plc
10.3.6. Sysco Corporation
10.3.7. SATS Ltd.
10.3.8. Darden Concepts, Inc
10.3.9. Burger King Corporation
10.3.10. Zensho Holdings Co., Ltd
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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