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グラフィックスカードの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ディスクリートグラフィックスカード、統合グラフィックスカード)、用途別(ゲーム、産業、ヘルスケア、その他)、最終用途別(デスクトップ、ノートPC、ワークステーション、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Graphics Card Market Size study & Forecast, by Type (Discrete Graphics Card, Integrated Graphics Card), by Application (Gaming, Industrial, Healthcare, Others), by End Use (Desktops, Laptops, Workstations, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のグラフィックスカード市場は、2022年に約444.9億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には33.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。グラフィックスカード市場とは、ゲーム、プロフェッショ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月4日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のグラフィックスカード市場は、2022年に約444.9億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には33.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。グラフィックスカード市場とは、ゲーム、プロフェッショナルなビジュアライゼーション、データ処理、人工知能、暗号通貨マイニングなど、さまざまな用途で使用されるグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)およびグラフィックスカードの生産と販売に関わる産業を指す。グラフィックスカードは、グラフィックスを多用するタスクを処理し、高品質のビジュアルと高速処理機能を提供するコンピュータに不可欠なコンポーネントである。世界のグラフィックスカード市場の主な推進要因は、ゲーム産業の成長と専門的なビジュアライゼーションとデザインに対する需要の高まりである。さらに、データ処理とAIアプリケーションの需要拡大とeスポーツの台頭が、予測期間2023-2030年にかけて市場に有利な成長機会を生み出している。さらに、データ処理とAIアプリケーションの需要拡大とeスポーツの台頭 ディスプレイ技術の進歩とエッジコンピューティングとIotの台頭は、予測期間2023-2030にわたって市場に有利な成長機会を生み出している。

ここ数年、中国の多国籍ハイテク複合企業であるテンセントは、ゲーム産業での存在感を大幅に拡大している。2021年、テンセントは収益面で世界最大のiPhoneゲームアプリパブリッシャーに浮上し、ダウンロード数では第3位にランクされた。特に、テンセントは2022年もゲームアプリのパブリッシャーとしてトップの座を維持している。しかし、高性能グラフィックスカードはかなりの熱を発生し、かなりの電力を消費するため、グラフィックスカードは2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

グラフィックスカードの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカである。北米は、グラフィックスカード市場を支配している。この地域は、大手ゲーム会社、技術革新者、強力な消費者基盤の本拠地である。北米におけるゲーム、eスポーツ、コンテンツ制作の人気は、高性能グラフィックスカードの需要を牽引している。また、同地域はプロフェッショナルなビジュアライゼーションやデザイン産業も盛んで、高性能GPUの需要をさらに押し上げています。さらに、アジア太平洋地域は、グラフィックスカードの重要な急成長市場である。中国、韓国、日本などの国々がこの地域の市場に大きく貢献している。中間層の増加、可処分所得の増加、ゲームとeスポーツの人気が、この地域のグラフィックスカード需要を牽引している。さらに、アジア太平洋地域の産業界におけるAI、機械学習、データ分析の採用拡大が、グラフィックスカードメーカーにチャンスをもたらしている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
アドバンスト・マイクロ・デバイス(AMD)
インテル
AsusTek Computer Inc.
EVGAコーポレーション
ギガバイト・テクノロジー株式会社
マイクロスターインターナショナル株式会社(エムエスアイ)
SAPPHIRE テクノロジー株式会社
ゾタックインターナショナル(MCO)
エヌビディア株式会社
クアルコム・インコーポレイテッド

市場における最近の動き
 2021年7月、NVIDIAは高性能ゲームとグラフィックスレンダリングのための高度な機能と性能を提供するGeForce RTX 3080 Tiグラフィックスカードを最近発売した。

世界のグラフィックスカード市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、用途、最終用途、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品タイプの詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
ディスクリートグラフィックスカード
統合グラフィックスカード

アプリケーション別
ゲーム
産業用
ヘルスケア
その他

最終用途別
デスクトップ
ノートPC
ワークステーション
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Graphics Card Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Graphics Card Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Graphics Card Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Graphics Card Market, by End Use, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Graphics Card Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Graphics Card Market Dynamics
3.1. Graphics Card Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Gaming Industry Growth
3.1.1.2. Rising demand for Professional Visualization and Design
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of Power and Heat Management
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing demand for Data Processing and AI Applications
3.1.3.2. Rise of eSports
3.1.3.3. Advancements in display technologies
3.1.3.4. Rising edge computing and Iot
Chapter 4. Global Graphics Card Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Graphics Card Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Graphics Card Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Discrete Graphics Card
5.4.2. Integrated Graphics Card
Chapter 6. Global Graphics Card Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Graphics Card Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Gaming
6.4.2. Industrial
6.4.3. Healthcare
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Graphics Card Market, by End Use
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Graphics Card Market by End Use, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Desktops
7.4.2. Laptops
7.4.3. Workstations
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Graphics Card Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Graphics Card Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Graphics Card Market
8.4.1. U.S. Graphics Card Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. End Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Graphics Card Market
8.5. Europe Graphics Card Market Snapshot
8.5.1. U.K. Graphics Card Market
8.5.2. Germany Graphics Card Market
8.5.3. France Graphics Card Market
8.5.4. Spain Graphics Card Market
8.5.5. Italy Graphics Card Market
8.5.6. Rest of Europe Graphics Card Market
8.6. Asia-Pacific Graphics Card Market Snapshot
8.6.1. China Graphics Card Market
8.6.2. India Graphics Card Market
8.6.3. Japan Graphics Card Market
8.6.4. Australia Graphics Card Market
8.6.5. South Korea Graphics Card Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Graphics Card Market
8.7. Latin America Graphics Card Market Snapshot
8.7.1. Brazil Graphics Card Market
8.7.2. Mexico Graphics Card Market
8.8. Middle East & Africa Graphics Card Market
8.8.1. Saudi Arabia Graphics Card Market
8.8.2. South Africa Graphics Card Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Graphics Card Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Advanced Micro Devices (AMD)
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Intel Corporation
9.3.3. AsusTek Computer Inc
9.3.4. EVGA Corporation
9.3.5. Gigabyte Technology Co., Ltd
9.3.6. Micro-Star International Co., Ltd. (MSI)
9.3.7. SAPPHIRE Technology Limited
9.3.8. Zotac International (MCO) Ltd
9.3.9. NVIDIA Corporation
9.3.10. Qualcomm Incorporated
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Graphics Card Market is valued approximately USD 44.49 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 33.4% over the forecast period 2023-2030. The graphics card market refers to the industry that involves the production and sale of graphics processing units (GPUs) and graphics cards used in various applications such as gaming, professional visualization, data processing, artificial intelligence, and cryptocurrency mining. Graphics cards are essential components in computers that handle graphics-intensive tasks and provide high-quality visuals and accelerated processing capabilities. The major driving factors for the Global Graphics Card Market are gaming industry growth and rising demand for professional visualization and design. Moreover, Growing demand for Data Processing and AI Applications and Rise of eSports is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030. Moreover, growing demand for Data Processing and AI Applications and rise of eSports advancements in display technologies and rising edge computing and Iot is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030.

Over the past few years, Tencent, a Chinese multinational tech conglomerate, has significantly expanded its presence in the gaming industry. In 2021, Tencent emerged as the largest iPhone gaming app publisher worldwide in terms of revenue and ranked as the third biggest in terms of downloads. Notably, Tencent maintained its position as the top gaming app publisher in 2022. However, high-performance graphics cards generate significant heat and consume substantial power Graphics Card stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Graphics Card Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America, is dominating market for graphics cards. The region is home to major gaming companies, technology innovators, and a strong consumer base. The popularity of gaming, eSports, and content creation in North America drives the demand for high-performance graphics cards. The region also has a strong presence of professional visualization and design industries, further boosting the demand for powerful GPUs. Moreover, Asia Pacific is a significant and rapidly growing market for graphics cards. Countries such as China, South Korea, and Japan are major contributors to the region's market. The rising middle class, increasing disposable incomes, and the popularity of gaming and eSports drive the demand for graphics cards in this region. Additionally, the growing adoption of AI, machine learning, and data analytics in industries across Asia Pacific presents opportunities for graphics card manufacturers.

Major market player included in this report are:
Advanced Micro Devices (AMD)
Intel Corporation
AsusTek Computer Inc
EVGA Corporation
Gigabyte Technology Co., Ltd
Micro-Star International Co., Ltd. (MSI)
SAPPHIRE Technology Limited
Zotac International (MCO) Ltd
NVIDIA Corporation
Qualcomm Incorporated

Recent Developments in the Market:
 In July 2021, NVIDIA recently launched the GeForce RTX 3080 Ti graphics card, which offers advanced features and capabilities for high-performance gaming and graphics rendering.

Global Graphics Card Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Type, Application, End Use, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Discrete Graphics Card
Integrated Graphics Card

By Application:
Gaming
Industrial
Healthcare
Others

By End Use:
Desktops
Laptops
Workstations
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Graphics Card Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Graphics Card Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Graphics Card Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Graphics Card Market, by End Use, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Graphics Card Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Graphics Card Market Dynamics
3.1. Graphics Card Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Gaming Industry Growth
3.1.1.2. Rising demand for Professional Visualization and Design
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of Power and Heat Management
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing demand for Data Processing and AI Applications
3.1.3.2. Rise of eSports
3.1.3.3. Advancements in display technologies
3.1.3.4. Rising edge computing and Iot
Chapter 4. Global Graphics Card Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Graphics Card Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Graphics Card Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Discrete Graphics Card
5.4.2. Integrated Graphics Card
Chapter 6. Global Graphics Card Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Graphics Card Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Gaming
6.4.2. Industrial
6.4.3. Healthcare
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Graphics Card Market, by End Use
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Graphics Card Market by End Use, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Graphics Card Market Estimates & Forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Graphics Card Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Desktops
7.4.2. Laptops
7.4.3. Workstations
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Graphics Card Market, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Graphics Card Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Graphics Card Market
8.4.1. U.S. Graphics Card Market
8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. End Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. Canada Graphics Card Market
8.5. Europe Graphics Card Market Snapshot
8.5.1. U.K. Graphics Card Market
8.5.2. Germany Graphics Card Market
8.5.3. France Graphics Card Market
8.5.4. Spain Graphics Card Market
8.5.5. Italy Graphics Card Market
8.5.6. Rest of Europe Graphics Card Market
8.6. Asia-Pacific Graphics Card Market Snapshot
8.6.1. China Graphics Card Market
8.6.2. India Graphics Card Market
8.6.3. Japan Graphics Card Market
8.6.4. Australia Graphics Card Market
8.6.5. South Korea Graphics Card Market
8.6.6. Rest of Asia Pacific Graphics Card Market
8.7. Latin America Graphics Card Market Snapshot
8.7.1. Brazil Graphics Card Market
8.7.2. Mexico Graphics Card Market
8.8. Middle East & Africa Graphics Card Market
8.8.1. Saudi Arabia Graphics Card Market
8.8.2. South Africa Graphics Card Market
8.8.3. Rest of Middle East & Africa Graphics Card Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Advanced Micro Devices (AMD)
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Intel Corporation
9.3.3. AsusTek Computer Inc
9.3.4. EVGA Corporation
9.3.5. Gigabyte Technology Co., Ltd
9.3.6. Micro-Star International Co., Ltd. (MSI)
9.3.7. SAPPHIRE Technology Limited
9.3.8. Zotac International (MCO) Ltd
9.3.9. NVIDIA Corporation
9.3.10. Qualcomm Incorporated
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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