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世界のアニメ市場規模調査、製品タイプ別(T.V.、映画、ビデオ、ネット配信、マーチャンダイジング、音楽、パチンコ、ライブエンタテインメント)、地域別予測 2021-2027年


Global Anime Market Size study, by Product Type (T.V, Movie, Video, Internet distribution, Merchandising, Music, Pachinko, Live entertainment), and Regional Forecasts 2021-2027

世界のアニメ市場は、2020年には約235億6000万米ドルとなり、2021年から2027年の予測期間には9.2%以上の健全な成長率が見込まれています。 アニメは、コミックブックやビデオ漫画のアニメーションのためのスタイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2021年8月26日 US$4,950
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サマリー

世界のアニメ市場は、2020年には約235億6000万米ドルとなり、2021年から2027年の予測期間には9.2%以上の健全な成長率が見込まれています。
アニメは、コミックブックやビデオ漫画のアニメーションのためのスタイルのための手描きおよびコンピュータアニメーションです。世界のアニメ市場は、世界各地でのアニメコンテンツの販売の増加、インターネットの普及率の上昇、アニメビデオゲームの需要の高まりによって牽引されています。さらに、日本のアニメコンテンツの人気と売上の上昇、可処分所得の水準の上昇は、世界のアニメ市場産業に新たな機会を提供します。例えば、Statista社によると、2017年の日本におけるアニメ関連のライブエンターテインメントの売上高は426億8,000万米ドルで、2019年には572億6,000万米ドルに達しています。そのため、アニメ関連のライブ配信動画の売上増加は、今後のアニメマーケット業界の起爆剤になると考えられます。しかし、低予算と熟練したアニメーターの不足が、2021年から2027年の予測期間において市場の成長を妨げる可能性があります。

世界のアニメ市場の地域分析では、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域が主要な地域とされています。日本には多くのアニメスタジオがあるため、アジア太平洋地域は市場シェアの点で世界の主要地域となっています。一方、中東は、アニメコンテンツ、ビデオゲーム、コミックの制作が盛んで、アニメグッズの販売も盛んなため、2021年から2027年の予測期間において最も高い成長率を示すと予想されています。
このレポートに含まれる主なマーケットプレイヤーは以下の通りです。

株式会社ぴえろ
株式会社プロダクションI.G.
株式会社スタジオジブリ
株式会社サンライズ
東映アニメーション(株)
株式会社ボーンズ
京都アニメーション株式会社
株式会社マッドハウス
(株)マングローブ
(株)PAワークス
この調査の目的は、近年の異なるセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本報告書は、調査対象となる各地域・国における業界の質的・量的側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の今後の成長を決定づける要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、競合状況や主要企業の製品提供に関する詳細な分析とともに、利害関係者が投資するミクロ市場での利用可能な機会についても記載しています。市場の詳細なセグメントとサブセグメントは以下の通りです。

製品タイプ別。
T.V
映画
ビデオ
インターネット配信
マーチャンダイジング
音楽
パチンコ
ライブ・エンタテインメント

地域別
北アメリカ
U.S.
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジアパシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。

ヒストリカルイヤー - 2018年、2019年
基準年 - 2020年
予測期間 - 2021年から2027年

世界のアニメ市場の市場調査におけるターゲットオーディエンス。

主要コンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャー企業
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティのナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家

 

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Summary

Global Anime Market is valued approximately at USD 23.56 Billion in 2020 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.2% over the forecast period 2021-2027.
Anime is a hand-drawn and computer animation for style for comic book and video cartoon animation. The global Anime Market is being driven by increasing sales of anime content across the globe, increasing internet penetration and growing demand for anime video games. Furthermore, the rising popularity and sales of Japanese anime content and rising levels of disposable income will provide new opportunities for the global Anime Market industry. For instance, according to Statista, in year 2017, the sales revenue of animation related live entertainment in Japan stands at USD 42.68 billion and in year 2019, the sales revenue reached USD 57.26 billion. As a result, increase in sales of animation related live streaming videos will serve as a catalyst for the Anime Market industry in the future. However, low budget and shortage of skilled animators may impede market growth over the forecast period of 2021-2027.

Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World are the key region considered for the regional analysis of global anime market. Japan is home to a majority of animation studios which makes Asia Pacific the leading region across the world in terms of market share. Whereas Middle East is also anticipated to exhibit the highest growth rate over the forecast period 2021-2027 due to increasing creation of anime content, video games and comics, and rising sale of anime merchandise items are also gaining traction in the region.
Major market player included in this report are:

Pierrot Co., Ltd
Production I.G, Inc.
Studio Ghibli, Inc.
Sunrise Inc.
Toei Animation Co., Ltd.
Bones Inc.
Kyoto Animation Co., Ltd.
Madhouse Inc.
Manglobe Inc.
PA works co., ltd.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:
T.V
Movie
Video
Internet distribution
Merchandising
Music
Pachinko
Live entertainment

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019
Base year – 2020
Forecast period – 2021 to 2027.

Target Audience of the Global Anime Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



 

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