世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

二輪車用インフォテイメントの世界市場規模調査&予測、アプリケーション別(二輪車、トライク)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット)、地域別分析、2022-2029年


Global Motorcycle Infotainment Market Size study & Forecast, by Application (Two-wheeler Motorcycles, Trikes) and Sales Channel (Original Equipment Manufacturer (OEM), Aftermarket) and Regional Analysis, 2022-2029

バイク用インフォテイメントの世界市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には○○%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。二輪車用インフォテインメントは、オーディオ&ビデオ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年10月17日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

バイク用インフォテイメントの世界市場は、2021年に約○○億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には○○%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。二輪車用インフォテインメントは、オーディオ&ビデオインターフェースを通じて、ドライバーと同乗者にエンターテイメントと情報を提供するために利用される電子システムです。二輪車用インフォテインメントシステムは、デジタルディスプレイ、センサー、Apple Car Playなどの接続モジュールで構成されています。また、オートバイ用インフォテインメントシステムは、走行中にライダーを誘導するためのナビゲーションサービスも備えています。世界のオートバイ市場の拡大、コネクテッドモーターサイクルの世界的な採用の増加、および主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアチブは、市場の成長を加速する主要な要因です。

Statistaによると、2021年の電動バイクの世界市場は460億米ドルと推定され、2030年には1095億米ドルに達すると予測されています。また、政府当局による安全規制の強化や二輪車の電動化の進展により、予測期間中、同市場は有利な成長見通しを得ることができます。しかし、発展途上地域でのプレミアムバイクの普及の遅れと原材料コストの変動が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。

オートバイ用インフォテインメントの世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、その他の地域です。北米は、コネクテッドバイクに対する需要の高まりと、同地域における主要な市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で主要な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、電動バイクの普及が進んでいることや、大手企業の進出が進んでいることから、予測期間中に大きな成長が見込まれています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです。
BMG AG
ボンバルディアレクリエーショナルプロダクツ(BRP)
Clarion Co.Ltd.
ガーミン
ハーマン・インターナショナル
ハーレーダビッドソン
日本株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモ
ポラリス・インダストリーズ
セナ・テクノロジーズ・インク
トムトム・インターナショナルBV

最近の市場の動向
2020年3月、Harley-DavidsonはインフォテインメントシステムにAndroid Autoを追加することを発表した。この新たな追加により、ライダーはインフォテインメントシステムを通じて曲を聴いたり、ナビゲーションやその他のアプリを利用することができるようになる。

2022 年 2 月、ハーマンインターナショナルは、ドイツの自動車技術企業である Apostera の買収を発表した。

世界のオートバイ用インフォテインメント市場レポート範囲。
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022年~2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント アプリケーション、販売チャネル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(最大8アナリストの作業時間相当)。国、地域、セグメント範囲の追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。

また、市場の将来的な成長を規定する駆動因子や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
用途別
二輪車
トライク
販売チャネル別
相手先ブランド製造(OEM)
アフターマーケット

地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Motorcycle Infotainment Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Motorcycle Infotainment Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Motorcycle Infotainment Market, by Sales Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Motorcycle Infotainment Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Motorcycle Infotainment Market Dynamics
3.1. Motorcycle Infotainment Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising expansion of global Motorbike Market.
3.1.1.2. Increasing adoption of connected motorcycles worldwide.
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Slow penetration of premium bike in developing regions.
3.1.2.2. Volatile cost of raw materials.
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing number of safety compliances from government authorities.
3.1.3.2. Rising electrification of motorcycles.
Chapter 4. Global Motorcycle Infotainment Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Motorcycle Infotainment Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Motorcycle Infotainment Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Motorcycle Infotainment Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Motorcycle Infotainment Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Two-wheeler Motorcycles
6.4.2. Trikes
Chapter 7. Global Motorcycle Infotainment Market, by Sales Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Motorcycle Infotainment Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Motorcycle Infotainment Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Motorcycle Infotainment Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Original Equipment Manufacturer (OEM)
7.4.2. Aftermarket
Chapter 8. Global Motorcycle Infotainment Market, Regional Analysis
8.1. Motorcycle Infotainment Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Motorcycle Infotainment Market
8.2.1. U.S. Motorcycle Infotainment Market
8.2.1.1. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Motorcycle Infotainment Market
8.3. Europe Motorcycle Infotainment Market Snapshot
8.3.1. U.K. Motorcycle Infotainment Market
8.3.2. Germany Motorcycle Infotainment Market
8.3.3. France Motorcycle Infotainment Market
8.3.4. Spain Motorcycle Infotainment Market
8.3.5. Italy Motorcycle Infotainment Market
8.3.6. Rest of Europe Motorcycle Infotainment Market
8.4. Asia-Pacific Motorcycle Infotainment Market Snapshot
8.4.1. China Motorcycle Infotainment Market
8.4.2. India Motorcycle Infotainment Market
8.4.3. Japan Motorcycle Infotainment Market
8.4.4. Australia Motorcycle Infotainment Market
8.4.5. South Korea Motorcycle Infotainment Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Motorcycle Infotainment Market
8.5. Latin America Motorcycle Infotainment Market Snapshot
8.5.1. Brazil Motorcycle Infotainment Market
8.5.2. Mexico Motorcycle Infotainment Market
8.6. Rest of The World Motorcycle Infotainment Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. BMG AG
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Bombardier Recreational Products (BRP)
9.2.3. Clarion Co. Ltd.
9.2.4. Garmin Ltd.
9.2.5. Harman International
9.2.6. Harley-Davidson
9.2.7. Honda Motor Co. Ltd.
9.2.8. Polaris Industries Inc.
9.2.9. Sena Technologies Inc.
9.2.10. TomTom International BV
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Motorcycle Infotainment Market is valued approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Motorcycle Infotainment is an electronic system utilized to deliver entertainment and information to the driver and the passengers through audio & video interfaces. A motorcycle infotainment system consists of digital display, sensors, connectivity modules such as Apple Car play etc. The motorcycle infotainment system also features navigation services to guide the rider during the riding. The rising expansion of global Motorbike Market and increasing adoption of connected motorcycles worldwide as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.

According to Statista – during 2021, the global market for electric motorcycle was estimated at USD 46 billion, and as per projections the market would reach to USD 1095 billion by 2030. Also, increasing number of safety compliances from government authorities and rising electrification of motorcycles would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, slow penetration of premium bike in developing regions and volatile cost of raw materials impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Motorcycle Infotainment Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the leading region in terms of market share owing to increasing demand for connected motorbikes as well as presence of leading market players in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising adoption of electric motorbikes as well as increasing penetration of leading market players in the region.

Major market player included in this report are:
BMG AG
Bombardier Recreational Products (BRP)
Clarion Co. Ltd.
Garmin Ltd.
Harman International
Harley-Davidson
Honda Motor Co. Ltd.
Polaris Industries Inc.
Sena Technologies Inc.
TomTom International BV

Recent Developments in the Market:
 In March 2020, Harley-Davidson announced addition of Android Auto to its infotainment systems. This new addition would enable riders to listen to tunes and use navigation and other apps through the infotainment system.

 In February 2022, Herman International announced acquisition of Apostera, a Germany-based automotive technology company.

Global Motorcycle Infotainment Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Application, Sales Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Application
Two-wheeler Motorcycles
Trikes
By Sales Channel
Original Equipment Manufacturer (OEM)
Aftermarket

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Motorcycle Infotainment Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Motorcycle Infotainment Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Motorcycle Infotainment Market, by Sales Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Motorcycle Infotainment Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Motorcycle Infotainment Market Dynamics
3.1. Motorcycle Infotainment Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising expansion of global Motorbike Market.
3.1.1.2. Increasing adoption of connected motorcycles worldwide.
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Slow penetration of premium bike in developing regions.
3.1.2.2. Volatile cost of raw materials.
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing number of safety compliances from government authorities.
3.1.3.2. Rising electrification of motorcycles.
Chapter 4. Global Motorcycle Infotainment Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Motorcycle Infotainment Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Motorcycle Infotainment Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Motorcycle Infotainment Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Motorcycle Infotainment Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Two-wheeler Motorcycles
6.4.2. Trikes
Chapter 7. Global Motorcycle Infotainment Market, by Sales Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Motorcycle Infotainment Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Motorcycle Infotainment Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Motorcycle Infotainment Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Original Equipment Manufacturer (OEM)
7.4.2. Aftermarket
Chapter 8. Global Motorcycle Infotainment Market, Regional Analysis
8.1. Motorcycle Infotainment Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Motorcycle Infotainment Market
8.2.1. U.S. Motorcycle Infotainment Market
8.2.1.1. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Motorcycle Infotainment Market
8.3. Europe Motorcycle Infotainment Market Snapshot
8.3.1. U.K. Motorcycle Infotainment Market
8.3.2. Germany Motorcycle Infotainment Market
8.3.3. France Motorcycle Infotainment Market
8.3.4. Spain Motorcycle Infotainment Market
8.3.5. Italy Motorcycle Infotainment Market
8.3.6. Rest of Europe Motorcycle Infotainment Market
8.4. Asia-Pacific Motorcycle Infotainment Market Snapshot
8.4.1. China Motorcycle Infotainment Market
8.4.2. India Motorcycle Infotainment Market
8.4.3. Japan Motorcycle Infotainment Market
8.4.4. Australia Motorcycle Infotainment Market
8.4.5. South Korea Motorcycle Infotainment Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Motorcycle Infotainment Market
8.5. Latin America Motorcycle Infotainment Market Snapshot
8.5.1. Brazil Motorcycle Infotainment Market
8.5.2. Mexico Motorcycle Infotainment Market
8.6. Rest of The World Motorcycle Infotainment Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. BMG AG
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Bombardier Recreational Products (BRP)
9.2.3. Clarion Co. Ltd.
9.2.4. Garmin Ltd.
9.2.5. Harman International
9.2.6. Harley-Davidson
9.2.7. Honda Motor Co. Ltd.
9.2.8. Polaris Industries Inc.
9.2.9. Sena Technologies Inc.
9.2.10. TomTom International BV
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(infotainment)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/07 10:27

155.63 円

167.26 円

203.27 円

ページTOPに戻る