世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

格安航空会社の世界市場規模調査&予測、目的別(レジャー旅行、Vfr(友人・親戚訪問)、ビジネス旅行、その他)、目的地別(国内、海外)、流通チャネル別(オンライン、旅行会社、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Low-Cost Airlines Market Size study & Forecast, by Purpose (Leisure Travel, Vfr (Visiting friends and relatives), Business Travel, Others), by Destination (Domestic, International), by Distribution Channel (Online, Travel Agency, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

格安航空会社の世界市場は、2021年に約2,542億3千万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には10.4%を超える健全な成長率で成長すると予測されています。格安航空会社とは、他のプレミアム航空会社と比較して、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年10月17日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

格安航空会社の世界市場は、2021年に約2,542億3千万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には10.4%を超える健全な成長率で成長すると予測されています。格安航空会社とは、他のプレミアム航空会社と比較して、比較的手頃な価格で航空旅行サービスを提供する旅客航空会社のことを指します。格安航空会社は、追加料金で機内食を提供したり、燃料費を削減するために同じ会社の新しい航空機を使用するなど、様々な面で他の航空会社とは異なっている。また、直行便の運航や、小規模な空港での運航が一般的である。ポスト共産主義時代における旅行・観光分野の拡大、労働者階級の増加、および主要企業の戦略的取り組みが、市場成長の主な要因となっています。

Statistaによると、2022年現在、世界の旅行・観光市場の売上高は7168億米ドルと推定され、予測によると、売上高は2022年から2026年の間に8.46%の年間成長率を示し、2026年には9919億2000万米ドルに達すると予想されています。また、発展途上地域における航空インフラへの投資の増加や格安航空会社の台頭が、予測期間中の市場成長の触媒として作用すると予想されます。しかし、原油価格の上昇、テロや犯罪の増加、旅行制限などが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げになると考えられます。

世界の格安航空会社市場の調査対象地域は、アジア太平洋地域、北米、ヨーロッパ、中南米、その他の地域です。北米は、堅牢な地域航空インフラの利用可能性と、この地域における主要な市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、航空インフラへの投資の増加や格安航空会社の台頭などにより、予測期間中に大きく成長することが予想され、予測期間中に市場に有利な機会を提供します。

本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。
エア・アラビアPJSC
エアアジア・グループ(AirAsia Group Berhad
アラスカ航空グループ(Alaska Air Group, Inc.
アズールS.A.
イージージェット・ピーエルシー
ニューワールドアビエーション
ノルウェー・エアシャトルASA
カンタス航空
ライアンエアー ホールディングス Plc.
ウエストジェット・エアラインズ・リミテッド
市場の最近の動向
新サービス開始、2022年2月、フィンランドを拠点とする格安航空会社プレイは、ボルチモア、ボストン、ニューヨークのニューウィンザーとアイスランドのレイキャビクなど欧州23都市を結ぶ新低コストサービスを開始した。同社は、ナローボディのエアバスA320neoとA321neoの航空機を使用する。今回の新規就航は、同社のローコストキャリアの拡充を意図したものである。
機材の拡大、2022年5月、航空会社のノルウェー・エアシャトルはボーイングと737 MAX 8を50機購入する契約を締結した。新機材は2025年から2028年の間に納入される予定です。この拡張により、同社はヨーロッパ市場全体の短距離ネットワークを強化することができます。

世界の格安航空会社市場レポートスコープ。
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022年~2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント 目的、仕向地、流通チャネル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(最大8アナリストの作業時間相当)。国、地域、セグメント範囲の追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。

また、市場の将来的な成長を規定する駆動因子や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
目的別
レジャー旅行
Vfr(友人や親戚を訪ねる旅行)
ビジネス旅行
その他
目的地別
国内
海外
販売チャネル別
オンライン
旅行代理店
その他
地域別
北米
アメリカ
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Low-Cost Airlines Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Low-Cost Airlines Market, by Purpose, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Low-Cost Airlines Market, by Destination, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Low-Cost Airlines Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Low-Cost Airlines Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Low-Cost Airlines Market Dynamics
3.1. Low-Cost Airlines Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing expansion of Travel & Tourism Sector in post covid era
3.1.1.2. Increasing growth of working-class individuals
3.1.1.3. Strategic Initiatives from leading market players
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Volatile crude oil prices
3.1.2.2. Increasing incidences of terrorism and crimes
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investment in aviation infrastructure in developing regions
3.1.3.2. Growing emergence of low-cost airline services
Chapter 4. Global Low-Cost Airlines Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Low-Cost Airlines Market, by Purpose
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Low-Cost Airlines Market by Purpose, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Low-Cost Airlines Market Estimates & Forecasts by Purpose, 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Low-Cost Airlines Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Leisure Travel
6.4.2. Vfr (Visiting friends and relatives)
6.4.3. Business Travel
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Low-Cost Airlines Market, by Destination
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Low-Cost Airlines Market by Destination, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Low-Cost Airlines Market Estimates & Forecasts by Destination, 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Low-Cost Airlines Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Domestic
7.4.2. International
Chapter 8. Global Low-Cost Airlines Market, by Distribution Channel
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Low-Cost Airlines Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Low-Cost Airlines Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Low-Cost Airlines Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Online
8.4.2. Travel Agency
8.4.3. Others
Chapter 9. Global Low-Cost Airlines Market, Regional Analysis
9.1. Low-Cost Airlines Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Low-Cost Airlines Market
9.2.1. U.S. Low-Cost Airlines Market
9.2.1.1. Purpose breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Destination breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Low-Cost Airlines Market
9.3. Europe Low-Cost Airlines Market Snapshot
9.3.1. U.K. Low-Cost Airlines Market
9.3.2. Germany Low-Cost Airlines Market
9.3.3. France Low-Cost Airlines Market
9.3.4. Spain Low-Cost Airlines Market
9.3.5. Italy Low-Cost Airlines Market
9.3.6. Rest of Europe Low-Cost Airlines Market
9.4. Asia-Pacific Low-Cost Airlines Market Snapshot
9.4.1. China Low-Cost Airlines Market
9.4.2. India Low-Cost Airlines Market
9.4.3. Japan Low-Cost Airlines Market
9.4.4. Australia Low-Cost Airlines Market
9.4.5. South Korea Low-Cost Airlines Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Low-Cost Airlines Market
9.5. Latin America Low-Cost Airlines Market Snapshot
9.5.1. Brazil Low-Cost Airlines Market
9.5.2. Mexico Low-Cost Airlines Market
9.6. Rest of The World Low-Cost Airlines Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Air Arabia PJSC
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Purpose Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. AirAsia Group Berhad
10.2.3. Alaska Air Group, Inc.
10.2.4. Azul S.A.
10.2.5. easyjet Plc
10.2.6. New World Aviation, Inc.
10.2.7. Norwegian Air Shuttle ASA
10.2.8. Qantas Airways Limited
10.2.9. Ryanair Holdings Plc.
10.2.10. Westjet Airlines Ltd
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Low-Cost Airlines Market is valued at approximately USD 254.23 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.4% over the forecast period 2022-2029. Low-Cost Airlines also known as low-cost carrier refers to passenger carrier that offers airline travel services at a relatively affordable cost as compared to other premium airline carriers. The low-cost airlines are different from other airlines in various aspects such as they offer onboard meals only at an additional fee, to reduce fuel cost these airlines use new fleet from the same company. In addition, these airlines generally offer direct sales, and mainly operate at smaller airports. The growing expansion of travel & tourism sector in post covid era and increasing growth of working-class individuals, as well as strategic initiatives from leading market players, are key factors driving the market growth.

According to Statista – as of 2022, the revenue in the global Travel & Tourism market is estimated at USD 716.80 billion, and as per projections, the revenue is expected to show an annual growth rate of 8.46% between 2022 & 2026 to reach USD 991.92 billion by 2026. Also, rising investment in aviation infrastructure in developing regions and growing emergence of low-cost airline services are anticipated to act as catalyzing factors for market growth during the forecast period. However, rising crude oil prices and increasing incidences of terrorism and crimes as well as travel restrictions would impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Low-Cost Airlines Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to availability of robust regional aviation infrastructure as well as presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising investment in aviation infrastructure as well as increasing emergence of low-cost airline services in the region would offer lucrative opportunities for the market over the forecast period.

Major market players included in this report are:
Air Arabia PJSC
AirAsia Group Berhad
Alaska Air Group, Inc.
Azul S.A.
Easyjet Plc
New World Aviation, Inc.
Norwegian Air Shuttle ASA
Qantas Airways Limited
Ryanair Holdings Plc.
Westjet Airlines Ltd
Recent Developments in the Market:
 New Service Launch, In February 2022, Finland based low-fare carrier Play launched a new low-cost service to connect Baltimore, Boston and New Windsor, New York, with 23 European destinations, such as Reykjavik, Iceland. The company would use narrow-body Airbus A320neo and A321neo planes. This new launch intended to expand the low-cost carrier offerings of the company.
 Fleet Expansion, In May 2022, carrier Norwegian Air Shuttle entered into an agreement with Boeing to buy 50 737 MAX 8 aircraft. The new fleet is set to be delivered between 2025 and 2028. This expansion would enable the company to enhance its short-haul network across the European Market.

Global Low-Cost Airlines Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Purpose, Destination, Distribution Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Purpose
Leisure Travel
Vfr (Visiting friends and relatives)
Business Travel
Others
By Destination
Domestic
International
By Distribution Channel
Online
Travel Agency
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Low-Cost Airlines Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Low-Cost Airlines Market, by Purpose, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Low-Cost Airlines Market, by Destination, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Low-Cost Airlines Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Low-Cost Airlines Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Low-Cost Airlines Market Dynamics
3.1. Low-Cost Airlines Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing expansion of Travel & Tourism Sector in post covid era
3.1.1.2. Increasing growth of working-class individuals
3.1.1.3. Strategic Initiatives from leading market players
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Volatile crude oil prices
3.1.2.2. Increasing incidences of terrorism and crimes
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising investment in aviation infrastructure in developing regions
3.1.3.2. Growing emergence of low-cost airline services
Chapter 4. Global Low-Cost Airlines Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Low-Cost Airlines Market, by Purpose
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Low-Cost Airlines Market by Purpose, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Low-Cost Airlines Market Estimates & Forecasts by Purpose, 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Low-Cost Airlines Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Leisure Travel
6.4.2. Vfr (Visiting friends and relatives)
6.4.3. Business Travel
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Low-Cost Airlines Market, by Destination
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Low-Cost Airlines Market by Destination, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Low-Cost Airlines Market Estimates & Forecasts by Destination, 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Low-Cost Airlines Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Domestic
7.4.2. International
Chapter 8. Global Low-Cost Airlines Market, by Distribution Channel
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Low-Cost Airlines Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Low-Cost Airlines Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Low-Cost Airlines Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Online
8.4.2. Travel Agency
8.4.3. Others
Chapter 9. Global Low-Cost Airlines Market, Regional Analysis
9.1. Low-Cost Airlines Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Low-Cost Airlines Market
9.2.1. U.S. Low-Cost Airlines Market
9.2.1.1. Purpose breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Destination breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Low-Cost Airlines Market
9.3. Europe Low-Cost Airlines Market Snapshot
9.3.1. U.K. Low-Cost Airlines Market
9.3.2. Germany Low-Cost Airlines Market
9.3.3. France Low-Cost Airlines Market
9.3.4. Spain Low-Cost Airlines Market
9.3.5. Italy Low-Cost Airlines Market
9.3.6. Rest of Europe Low-Cost Airlines Market
9.4. Asia-Pacific Low-Cost Airlines Market Snapshot
9.4.1. China Low-Cost Airlines Market
9.4.2. India Low-Cost Airlines Market
9.4.3. Japan Low-Cost Airlines Market
9.4.4. Australia Low-Cost Airlines Market
9.4.5. South Korea Low-Cost Airlines Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Low-Cost Airlines Market
9.5. Latin America Low-Cost Airlines Market Snapshot
9.5.1. Brazil Low-Cost Airlines Market
9.5.2. Mexico Low-Cost Airlines Market
9.6. Rest of The World Low-Cost Airlines Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Air Arabia PJSC
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Purpose Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. AirAsia Group Berhad
10.2.3. Alaska Air Group, Inc.
10.2.4. Azul S.A.
10.2.5. easyjet Plc
10.2.6. New World Aviation, Inc.
10.2.7. Norwegian Air Shuttle ASA
10.2.8. Qantas Airways Limited
10.2.9. Ryanair Holdings Plc.
10.2.10. Westjet Airlines Ltd
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の通信回線分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る