IoT接続管理プラットフォームとeSIMソリューションIoT Connectivity Management Platforms and eSIM Solutions 概要 大規模なセルラーIoTデバイスの展開には、デバイス、ネットワーク、アプリケーションのシームレスな統合を促進する、より高度な管理プラットフォームとeSIMソリューションが必要である。この新... もっと見る
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サマリー概要 大規模なセルラーIoTデバイスの展開には、デバイス、ネットワーク、アプリケーションのシームレスな統合を促進する、より高度な管理プラットフォームとeSIMソリューションが必要である。この新しい100ページの調査では、IoT接続管理プラットフォームとeSIMソリューション市場の最新動向を分析している。Berg Insight社は、サードパーティ製IoT CMPの総売上高が2024年の10億米ドルから2029年には18億米ドルまで年平均成長率(CAGR)12%で成長すると予測している。ベンダー、製品、市場に関する最新動向や情報を入手できます。
この調査レポートはIoT接続管理プラットフォームとeSIMソリューション市場の最新動向を分析したBerg Insightの戦略レポートです。この調査レポートはIoTコネクティビティ管理プラットフォームとeSIMソリューション市場の最新動向を分析したBerg Insightの市場調査報告書です。 本レポートのハイライト
IoT接続管理プラットフォーム市場は2029年までに18億米ドルに到達 セルラーIoT通信には、消費者向け通信サービスとは異なる特別な要件があります。モバイル業界では、汎用的なネットワークプラットフォームやSIMカードの使用から、IoT向けの専用ソリューションへの移行が徐々に進んでいる。セルラーIoT通信領域は、相互接続されたソフトウェアシステムが多層に存在する非常に複雑な環境を構成している。本レポートでは、セルラーIoT通信サービスの提供を促進する2つの主要製品カテゴリーに焦点を当てている:IoT接続管理プラットフォーム(CMP)とeSIM管理プラットフォームである。 IoT CMPは、プロビジョニング、サブスクリプション管理、コスト監視、イベント管理などの機能を提供することで、モバイル通信事業者が企業顧客をサポートすることを可能にする。2024年末時点で、全IoT SIMの約12%がサードパーティのIoT CMPに導入されており、インストールベースの約7%がIoT MVNOによって導入されている。残りはモバイル事業者が自社開発したCMPで管理されている。中国を除くと、サードパーティのCMP経由で管理されるIoT SIMのシェアは大幅に高く、IoT SIM全体の31%を占めた。サードパーティ製IoT CMPの販売による年間売上は8%増加し、2024年には推定10億米ドルに達した。2029年まで、IoT CMPの年間売上高はCAGR 12%で成長し、2029年には18億米ドルに達すると予測される。 IoT CMP市場の市場ダイナミクスは、IoT接続サービスのARPU低下という課題への対応にベンダーが注力する中で、近年進化してきた。初期のCMPは、IoT市場に対する期待が膨らんだ時期に開発されたため、既存ベンダーはこの分野から撤退し、その他のベンダーは、製品戦略や価格戦略を見直す必要に迫られ、多くの場合、段階的な提供や付加価値サービスの追加が行われた。新たな投資は、リモートSIMプロビジョニング(RSP)プラットフォームの統合、eSIMオーケストレーションと接続管理オーケストレーション機能、機械学習ベースのアナリティクス、セキュリティサービス、5G SAによって実現されるプログラマブルネットワーク機能を対象としている。 シスコは世界最大のIoT CMPプロバイダーである。同社はすべての主要地域で確固たる地位を築いており、2024年末時点で世界の約60のモバイル通信事業者と提携している。Cisco IoT Control Centerで管理されているSIMの数は約2億6200万に達した。エアリスは、2024年末時点で28の携帯通信事業者と提携し、8400万台の接続デバイスを持つ第2位のIoT CMPベンダーにランクされた。同社は2023年初めにエリクソンの赤字IoT事業を引き継ぎ、買収後はレガシー・プラットフォームとIoTアクセラレータを単一のプラットフォームに統合しながら、事業の近代化と合理化に成功している。MAVOCOは近年、重要なプレーヤーとして頭角を現し、年末時点で10社以上の携帯電話事業者と提携している。MAVOCOのIoT CMPはクラウドやコアにとらわれないため、モバイル事業者は既存のインフラを活用し、世界中のIoT顧客にコスト効率よく対応できる。IoT CMPを相当数導入している他のIoT CMPベンダーは、Comarch、Nokia、Vodafoneである。また、IoT CMPは、1NCE、1oT、emnify、Eseye、floLIVEといったベンダーが提案する価値においても重要な要素となっており、これらのベンダーは、IoT MVNOだけでなく、携帯電話事業者向けの技術プロバイダーとしても事業を展開している。 IoT CMPが細分化されたことで、IoTM SolutionsやSimetricのようなベンダーが先鞭をつけた、API統合を通じてIoT CMPの上に乗る接続管理オーケストレーション(CMO)プラットフォームと呼ばれる新しいタイプの製品カテゴリーが生まれた。いくつかのIoT CMPベンダーやIoT MVNOもCMO機能を導入している。AT&Tは、CMOのコンセプトを完全に取り入れたモバイル事業者の一例であり、Simetricと共に2024年11月にIoT Console Single Pane of Glassの導入を発表した。Eneaもまた、隣接する製品を提供するベンダーの一例である。同社のIoT CCSサービスは、既存のIoT CMPと連携し、モバイル事業者がマルチテナント型のプライベートAPNサービスを企業顧客に提供することを可能にする。 2013年に発行されたeSIM M2M仕様に基づくソリューションは、リモートSIMプロビジョニングとeSIMの普及を可能にするという意図された目標を達成していないため、IoT市場での普及は消費者市場での普及に比べて遅れている。2023年に新しいeSIM IoT仕様SGP.32が発行された後、eSIMソリューションプロバイダーは現在、この仕様に基づくソリューションの新たな採用サイクルに向けて準備を進めている。新たな導入は、民生用と IoT の両方の eSIM サービスに使用される SM-DP+ システムの大規模な既存のインストールベースから恩恵を受ける。IoT 市場向けの eSIM ソリューションの開発は、Thales、Giesecke+Devrient (G+D)、IDEMIA などの既存 SIM プロバイダーと、Kigen のような新規参入企業の両方によって推進されてきた。eSIMへの移行は、他の多くのプレーヤーをこの分野に引き付けた。SGP.32への移行に伴い、Redtea MobileやMonty Mobileのような、以前は主に消費者向けeSIM市場で活動していたベンダーもIoT市場に取り組み始めている。Berg Insightは、2024年末には世界のセルラーIoT機器の設置台数のおよそ10%がeSIMを使用していると予測している。 本レポートは以下の質問に答えている:
目次目次
目次 要旨 1 IoT向けセルラー通信
1.1 IoT技術スタック 2 市場予測とトレンド
2.1 IoT接続管理プラットフォーム市場 3 企業プロフィールと戦略
3.1 eSIMソリューション・プロバイダー 用語集
プレスリリース
2025-01-13 プレスリリース 世界有数のIoT市場調査会社であるベルグインサイト(Berg Insight)は本日、世界中のモバイル通信事業者やIoT MVNOが提供する価値提案の標準コンポーネントであるIoT接続管理プラットフォーム(CMP)市場に関する新たな調査結果を発表しました。IoT CMP市場の市場ダイナミクスは、IoT接続サービスのARPU低下という課題への対応にベンダーが注力する中で、ここ数年で進化している。 初期のCMPは、IoT市場に対する期待が膨らんでいた時期に開発されたため、既存ベンダーはこの分野から撤退し、他のベンダーは製品や価格戦略の見直しを余儀なくされた。新たな投資は、RSPプラットフォーム統合、eSIMオーケストレーション、接続管理オーケストレーション機能、機械学習ベースのアナリティクス、セキュリティサービス、5G SAによって実現されるプログラマブルネットワーク機能を対象としている。 シスコは世界最大のIoT CMPプロバイダーである。同社はすべての主要地域で確固たる地位を築いており、2024年末時点で世界の約60の携帯通信事業者と提携している。Cisco IoT Control Centerで管理されているSIMの数は約2億6,200万枚に達している。エアリスは、2024年末時点で28の携帯通信事業者と提携し、8400万台の接続デバイスを持つ第2位のIoT CMPベンダーにランクされた。同社は2023年初めにエリクソンの赤字IoT事業を引き継ぎ、買収後はレガシー・プラットフォームとIoTアクセラレータを単一のプラットフォームに統合しながら、事業の近代化と合理化に成功している。MAVOCOは近年、重要なプレーヤーとして頭角を現し、年末時点で10社以上の携帯電話事業者と提携している。MAVOCOのIoT CMPはクラウドやコアにとらわれないため、モバイル事業者は既存のインフラを活用し、世界中のIoT顧客にコスト効率よく対応できる。その他のIoT CMPベンダーとしては、Comarch、Nokia、Vodafoneなどが挙げられる。また、IoT CMPは、1NCE、1oT、emnify、Eseye、floLIVEといったベンダーが提案する価値においても重要な要素となっており、これらのベンダーは、IoT MVNOだけでなく、モバイルオペレーター向けのテクノロジープロバイダーとしても事業を展開している。 IoT CMPを取り巻く環境が細分化されたことで、IoTM SolutionsやSimetricといったベンダーが先駆けて、API統合を通じてIoT CMPの上に乗るConnectivity Management Orchestration(CMO)プラットフォームと呼ばれる新しいタイプの製品カテゴリーが生まれた。いくつかのIoT CMPベンダーやIoT MVNOもCMO機能を導入している。AT&Tは、CMOのコンセプトを完全に取り入れた携帯電話事業者の一例であり、Simetricとともに2024年11月にIoT Console Single Pane of Glassを導入すると発表した。Eneaもまた、隣接する製品を提供するベンダーの一例である。同社のIoT CCSサービスは、既存のIoT CMPと連携し、モバイル事業者がマルチテナント型のプライベートAPNサービスを企業顧客に提供することを可能にする。 Berg Insightは、今後数年間、多くのトレンドがIoT CMP市場にポジティブな影響を与えるとみている。第一に、IoT CMPと付加価値サービスは、移動体通信事業者が5Gネットワークインフラから企業市場での収益を上げる上で重要な役割を果たすことができる。第二に、移動体通信事業者グループによる主要市場への事業統合が進むことで、独立系移動体通信事業者の数が増加し、サードパーティCMPの対応可能市場が拡大する。最後に、新しいeSIM IoT仕様であるSGP.32により、小規模な携帯電話事業者は既存のSM-DP+システムを活用してIoT市場向けのeSIMサービスを提供できるようになりますが、IoT CMPでサービスを補完する必要があります。2029 年まで、IoT CMP の年間売上は、2024 年の 10 億米ドルから CAGR 12%で成長し、2029 年には 18 億米ドルに達すると予測されている。
SummaryDescription Large scale cellular IoT device deployments require more advanced management platforms and eSIM solutions that facilitate seamless integration of devices, networks and applications. This new 100-page study analyses the latest developments on the IoT connectivity management platform and eSIM solution markets. Berg Insight estimates that total revenues for third party IoT CMPs will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12 percent from US$ 1.0 billion in 2024 to US$ 1.8 billion in 2029. Get up to date with the latest trends and information about vendors, products and markets.
IoT Connectivity Management Platforms and eSIM Solutions is a strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the IoT connectivity management platform and eSIM solution markets. This strategic research report from Berg Insight provides you with 100 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report:
The IoT connectivity management platform market to reach US$ 1.8 billion by 2029 Cellular IoT communications has special requirements that differ from consumer communications services. In the mobile industry, there has been a gradual shift from the use of generic networking platforms and SIM cards to purpose-built solutions for IoT. The cellular IoT communications space constitutes a highly complex environment with multiple layers of interconnected software systems. This report focuses on two key product categories that facilitate the delivery of cellular IoT communications services: IoT connectivity management platforms (CMPs) and eSIM management platforms. IoT CMPs enable mobile operators to support their enterprise customers by providing functionality for provisioning, subscription management, cost monitoring and event management. About 12 percent of all IoT SIMs were deployed on third-party IoT CMPs at the end of 2024, while about 7 percent of the installed base was deployed by IoT MVNOs. The remainder was managed via mobile operators’ in-house developed CMPs. Excluding China, the share of IoT SIMs managed via third-party CMPs was substantially higher, accounting for 31 percent of all IoT SIMs. Annual revenues from the sales of third-party IoT CMPs grew 8 percent to reach an estimated US$ 1.0 billion in 2024. Until 2029, annual IoT CMP revenues are forecasted to grow at a CAGR of 12 percent to reach US$ 1.8 billion in 2029. Market dynamics in the IoT CMP market have evolved in recent years as vendors focus on responding to the challenge of declining ARPUs for IoT connectivity services. Early CMPs were developed at a time characterised by inflated expectations of the IoT market, which has led to incumbent vendors exiting the space, while others have had to rethink their product and pricing strategies, often involving tiered offerings and the addition of value-added services. New investments are targeted at remote SIM provisioning (RSP) platform integrations, eSIM orchestration and connectivity management orchestration capabilities, machine learning-based analytics, security services and programmable network capabilities enabled by 5G SA. Cisco is the largest IoT CMP provider globally. The company has a strong position in all major geographies and partnered with about 60 mobile operators worldwide at the end of 2024. The number of SIMs managed with Cisco IoT Control Center reached about 262 million. Aeris ranked as the second largest IoT CMP vendor with 28 mobile operator partners and 84 million connected devices at the end of 2024. The company took over the loss-making IoT business of Ericsson in early 2023 and has since the acquisition successfully managed to modernise and streamline operations, while merging its legacy platform and the IoT Accelerator into a single platform. MAVOCO has emerged as a significant player in recent years with more than 10 mobile operator partners at the year-end. MAVOCO’s IoT CMP is cloud- and core-agnostic, allowing mobile operators to utilise existing infrastructure to cost-effectively address IoT customers globally. Other IoT CMP vendors with a meaningful number of IoT CMP deployments are Comarch, Nokia and Vodafone. IoT CMPs are also a key component in the value proposition from vendors such as 1NCE, 1oT, emnify, Eseye and floLIVE, which operate as technology providers for mobile operators, as well as IoT MVNOs. The fragmentation of the IoT CMP landscape has given rise to a new type of product category called connectivity management orchestration (CMO) platforms, which ride on top of IoT CMPs through API integrations, pioneered by vendors like IoTM Solutions and Simetric. Several IoT CMP vendors and IoT MVNOs have also introduced CMO capabilities. AT&T is an example of a mobile operators that have fully embraced the CMO concept and announced together with Simetric the introduction of the IoT Console Single Pane of Glass in November 2024. Enea is another example of a vendor that provides adjacent products. Its IoT CCS service works in concert with existing IoT CMPs and enables mobile operators to offer a multi-tenant, private APN service to their enterprise customers. Uptake in the IoT market has been slow compared to the adoption in the consumer market, as solutions based on the eSIM M2M specification, originally published in 2013, have not met the intended goals of enabling widescale adoption of remote SIM provisioning and eSIMs. After the publication of the new eSIM IoT specification SGP.32 in 2023, eSIM solution providers are now gearing up for a new adoption cycle of solutions based on the specification. New deployments benefit from the large existing installed base of SM-DP+ systems, which will be used for both consumer and IoT eSIM services. The development of eSIM solutions for the IoT market has been driven by both incumbent SIM providers such as Thales, Giesecke+Devrient (G+D) and IDEMIA, as well as newer entrants like Kigen. The shift to eSIM has attracted a large number of other players into the space. With the transition to SGP.32, vendors like Redtea Mobile and Monty Mobile which were previously mainly active in the consumer eSIM market have also started to address the IoT market. Berg Insight estimates that roughly 10 percent of the global installed base of cellular IoT devices used an eSIM at the end of 2024. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 Cellular Communications for IoT
1.1 The IoT technology stack 2 Market Forecasts and Trends
2.1 The IoT connectivity management platform market 3 Company Profiles and Strategies
3.1 eSIM solution providers Glossary
Press Release
2025-01-13 Press releases Berg Insight, the world’s leading IoT market research provider, today released new findings about the market for IoT connectivity management platforms (CMPs), a standard component in the value proposition from mobile operators and IoT MVNOs around the world. Market dynamics in the IoT CMP market have evolved in recent times as vendors focus on responding to the challenge of declining ARPUs for IoT connectivity services. Early CMPs were developed at a time characterised by inflated expectations of the IoT market, which has led to incumbent vendors exiting the space, while others have had to rethink their product and pricing strategies, often involving tiered offerings and the addition of value-added services. New investments are targeted at RSP platform integrations, eSIM orchestration and connectivity management orchestration capabilities, machine learning-based analytics, security services and programmable network capabilities enabled by 5G SA. Cisco is the largest IoT CMP provider globally. The company has a strong position in all major geographies and partnered with about 60 mobile operators worldwide at the end of 2024. The number of SIMs managed with Cisco IoT Control Center reached about 262 million. Aeris ranked as the second largest IoT CMP vendor with 28 mobile operator partners and 84 million connected devices at the end of 2024. The company took over the loss-making IoT business of Ericsson in early 2023 and has since the acquisition successfully managed to modernise and streamline operations, while merging its legacy platform and the IoT Accelerator into a single platform. MAVOCO has emerged as a significant player in recent years with more than 10 mobile operator partners at the year-end. MAVOCO’s IoT CMP is cloud- and core-agnostic, allowing mobile operators to utilise existing infrastructure to cost-effectively address IoT customers globally. Other IoT CMP vendors with a meaningful number of IoT CMP deployments are Comarch, Nokia, Vodafone. IoT CMPs are also a key component in the value proposition from vendors such as 1NCE, 1oT, emnify, Eseye and floLIVE, which operate as technology providers for mobile operators, as well as IoT MVNOs. The fragmentation of the IoT CMP landscape has given rise to a new type of product category called connectivity management orchestration (CMO) platforms, which ride on top of IoT CMPs through API integrations, pioneered by vendors like IoTM Solutions and Simetric. Several IoT CMP vendors and IoT MVNOs have also introduced CMO capabilities. AT&T is an example of a mobile operator that has fully embraced the CMO concept and announced together with Simetric the introduction of the IoT Console Single Pane of Glass in November 2024. Enea is another example of a vendor that provides adjacent products. Its IoT CCS service works in concert with existing IoT CMPs and enables mobile operators to offer a multi-tenant, private APN service to their enterprise customers. Berg Insight believes that a number of trends will positively influence the IoT CMP market in the coming years. Firstly, IoT CMPs and value-added services can play a key role in helping mobile operators drive revenue in the enterprise market from their 5G network infrastructure. Secondly, mobile operator groups’ increased consolidation of operations to key markets will lead to a growing number of independent mobile operators and thereby increasing the addressable market for third-party CMPs. Lastly, the new eSIM IoT specification, SGP.32, enables smaller mobile operators to utilise their existing SM-DP+ systems to offer eSIM services for the IoT market, though they will need to complement their offering with IoT CMPs. Until 2029, annual IoT CMP revenues are forecasted to grow at a CAGR of 12 percent from US$ 1.0 billion in 2024 to reach US$ 1.8 billion in 2029.
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2025/01/14 10:26 158.57 円 162.93 円 196.39 円 |