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世界のM2M/IoT通信市場 - 第9版


The Global M2M/IoT Communications Market - 9th Edition

概要 Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2023年中に23%増加し、年末には33億に達すると予測している。2028年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)12.8%で成長し、期間終了時に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年7月31日 Eur1,800
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220 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数は2023年中に23%増加し、年末には33億に達すると予測している。2028年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)12.8%で成長し、期間終了時には60億人に達すると予測される。本レポートでは、世界のM2M/IoT通信市場について、モバイル事業者の視点から詳しく解説しています。220ページにわたるユニークな本レポートで、すべての主要地域および垂直市場の最新動向をご覧ください。

 


 

世界のM2M/IoT通信市場は、セルラーIoTと低電力無線ネットワーキングの最新動向と発展を分析しています。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを220ページにわたって提供しています。

本レポートのハイライト

  • セルラーIoT通信エコシステムの360度の概要
  • IoTネットワーキングのための5GとLPWA標準の採用に関する最新情報
  • 主要モバイル事業者のIoT戦略のレビュー
  • 世界各地域の業界動向
  • 世界の主要モバイル事業者のIoTビジネスKPI
  • 世界各地域の携帯電話IoT加入者に関する統計データ
  • 2028年までの広範な世界および地域市場予測

世界のセルラーIoT接続数は2023年に33億に到達

Berg Insightは、世界のセルラーIoT加入者数が2023年中に23%増加し、年末には33億に達すると予測している。2028年まで、セルラーIoT加入者数は年平均成長率(CAGR)12.8%で成長し、期間末には60億人に達すると予測される。同期間中、セルラーIoT接続収入は2023年の124億ユーロからCAGR 11.2%で成長し、2028年には約210億ユーロに達すると予測される。一方、月間ARPUは0.31ユーロに低下すると予想される。

中国は、セルラーIoT接続サービスの市場規模において世界最大である。国の通信規制当局のデータによると、同国の設置ベースは前年比26%増で、2023年末には23億のIoT接続に達する。これは世界の設置ベースの約71%に相当する。Berg Insightは、中国がIoTの導入で他国をリードしている主な理由は、中国政府の役割にあると考えている。犯罪、火災安全、省エネ、交通管理など、社会に影響を与える問題に対処する方法として、当局は大規模なIoT導入を積極的に支持している。民間セクターも同様に指示され、奨励されている。

北米と西欧は、2023年末時点でそれぞれ2億6,200万と2億5,700万のIoT接続を持ち、IoTソリューションの第2位と第3位の市場にランクされている。中国とは対照的に、これらの地域の開発は主に商業的利益によって推進されている。コネクテッド・カーは現在最も強力なトレンドの1つであり、これらの地域では販売される新車の約90%がセルラー接続を内蔵している。その他の主な応用分野は、商用車の車両管理、スマート・ユーティリティ・メーター、監視アラーム・システムなどである。中南米、南アジア、中東欧のIoT接続数は6,200万~8,000万、中東、アフリカ、東南アジアは4,100万~3,400万であった。オーストラリアとオセアニアは、IoT接続数が約1,500万で最も少ない地域であった。

チャイナモバイルはセルラーIoT接続サービスの世界最大のプロバイダーである。2023年末時点で、同事業者は13.2億のセルラーIoT接続と前年比24%の成長率を報告している。チャイナテレコムとチャイナユニコムは、それぞれ5億2,700万接続と4億9,400万接続で2位と3位にランクインした。欧米の通信事業者ではボーダフォンが1億8400万接続で1位、全体で4位、AT&Tが1億2800万接続で5位だった。ドイツテレコムとベライゾンは、それぞれ5,000万~5,700万のセルラーIoT接続数を記録した。テレフォニカ、KDDI、オレンジは、それぞれ約4,100万接続、4,000万接続、3,700万接続で、トップ10の最後のプレーヤーとなった。大手携帯電話事業者の設置ベースの伸びは様々で、1%の減少から31%の増加まで幅があった。

IoTマネージド・サービス・プロバイダーは、合わせて2億を超えるセルラーIoT接続のインストールベースを持っており、エコシステムにおいて重要な役割を果たしている。IoTマネージド・サービス・プロバイダーにとって重要な差別化要因は、複数の無線広域ネットワークを集約し、単一のプラットフォーム上で優れたエリアカバレッジ、複数の国内フットプリント、マルチテクノロジー接続を提供できることである。事業の性質上、プレーヤーはますます国際的になり、世界各地の顧客をサポートしている。このカテゴリーの主なプレーヤーには、1GLOBAL、1NCE、Aeris、BICS、Cubic Telecom、emnify、Eseye、floLIVE、KORE、Soracom、Tata Communications、Telit Cinterion、Velos IoT、Wireless Logicなどがある。

IoT接続収入は、接続数よりも伸び率が鈍化している。Berg Insightが世界各地の携帯通信事業者が発表したIoTビジネスKPIを分析したところ、2023年中の世界のIoT接続収入は約16%増加し、月間APRUは7%減少した。平均して、IoT接続収入は最大手の携帯電話事業者グループの総収入の約2%を占めている。IoTの価値は接続性よりも付加価値サービスにあるため、IoT接続サービス・プロバイダーは、市場シェアを拡大するために、接続性サービスに加えてクラウドサービス、セキュリティ機能、デバイスを追加することで、IoTポートフォリオを強化することにますます注力している。また、車両テレマティクスや資産追跡のようなアプリケーション分野で、現地のソリューション・プロバイダーを買収するなど、垂直統合戦略に乗り出している企業もある。プライベートLTE/5Gは新たな注力分野であり、多くのプレーヤーがマネージド・サービス・プロバイダーとして活動している。

本レポートは以下の質問に答えます

  • 世界のセルラーIoT市場は今後5年間でどのように進化するのか?
  • 中国が世界最大のセルラーIoT市場になった理由は?
  • 欧州と北米の主な市場動向は?
  • 新興市場におけるセルラーIoTの状況は?
  • eSIMはIoT市場にどのような影響を与えるか?
  • 世界の主要携帯通信事業者のIoT市場戦略は?
  • 2023年における主要モバイル事業者のIoTからの収益は?
  • LPWAと5G技術の見通しは?


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目次

目次

目次
図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 モノのインターネットのための広域ネットワーク

1.1 3GPPセルラー技術ファミリー
1.1.1 3GPPリリース13 - LTE-MとNB-IoTの導入
1.1.2 3GPPリリース14 - IoTの拡張とC-V2X
1.1.3 3GPPリリース15 - 5G仕様の第1フェーズ
1.1.4 3GPPリリース16 - URLLC機能強化、IIoT機能、5G NR C-V2X
1.1.5 3GPP Release 17 - RedCapと非地上ネットワーク通信
1.1.6 3GPPリリース18 - 最初の5G-Advanced仕様
1.1.7 ネットワーク・フットプリント
1.1.8 2G/3Gモバイル・ネットワーク
1.1.9 4Gモバイル・ネットワーク
1.1.10 4G/5GモバイルIoTネットワーク(LTE-MとNB-IoT)
1.1.11 5Gモバイル・ネットワーク
1.2 LPWAと衛星技術
1.2.1 LoRa
1.2.2 Sigfox
1.2.3 衛星ネットワーク
1.3 IoTネットワーキング・プラットフォーム
1.3.1 IoT接続管理プラットフォーム
1.3.2 SIMソリューションと組み込みUICC
1.4 国際カバレッジとアライアンス
1.4.1 ローミングと国際カバレッジ
1.4.2 モバイル事業者との提携


2 欧州

2.1 地域別市場動向
2.1.1 西欧
2.1.2 中欧・東欧
2.2 モバイル事業者
2.2.1  A1 Telekom Austria
2.2.2  Altice Group
2.2.3  Bouygues Telecom
2.2.4  BT Group
2.2.5  CK Hutchison Group Telecom
2.2.6  Deutsche Telekom
2.2.7  KPN
2.2.8  Manx Telecom
2.2.9  MegsFon
2.2.10  MTS
2.2.11  Orange
2.2.12  POST Luxembourg
2.2.13  Proximus
2.2.14  Tele2
2.2.15  Telecom Italia
2.2.16  Telefónica
2.2.17  Telenor
2.2.18  Telia Company
2.2.19  Vodafone
2.3  IoTマネージドサービス事業者
2.3.1  1GLOBAL
2.3.2  1NCE
2.3.3  1oT
2.3.4  Airnity
2.3.5  BICS
2.3.6  Com4 (Wireless Logic)
2.3.7  Cubic Telecom
2.3.8  CSL Group
2.3.9  emnify
2.3.10  Eseye
2.3.11  floLIVE
2.3.12  Freeeway
2.3.13  Giesecke+Devrient
2.3.14  iBASIS
2.3.15  Onomondo
2.3.16  Pelion
2.3.17  Velos IoT
2.3.18  Wireless Logic
2.4  LPWAネットワーク
2.4.1  LoRaネットワーク
2.4.2  Sigfoxとネットワークパートナー

3 米国

3.1 地域別市場動向
3.1.1 アメリカとカナダ
3.1.2 ブラジル
3.1.3 その他のラテンアメリカ
3.2 モバイル事業者
3.2.1  AT&T
3.2.2  Bell
3.2.3  Verizon
3.2.4  T-Mobile USA
3.2.5  Rogers Communications
3.2.6  TELUS
3.2.7  América Móvil
3.2.8  Vivo and Telefónica Hispam
3.2.9 ラテンアメリカのその他の携帯電話会社
3.3  IoTマネージドサービス事業者
3.3.1  Aeris
3.3.2  Blues
3.3.3  Hologram
3.3.4  KORE Wireless
3.3.5  Semtech
3.3.6  Telit Cinterion
3.4  LPWAネットワーク
3.4.1 LoRaWANネットワーク
3.4.2 Sigfoxとネットワークパートナー

4 アジア太平洋

4.1 地域別市場動向
4.1.1 中国
4.1.2 日本と韓国
4.1.3 オーストラリアとニュージーランド
4.1.4 インド
4.1.5 東南アジア
4.2 モバイル事業者
4.2.1  China Mobile
4.2.2  China Unicom
4.2.3  China Telecom
4.2.4  KDDI
4.2.5  KT
4.2.6  NTT
4.2.7  Singtel
4.2.8  SK Telecom
4.2.9  SoftBank
4.2.10  Telstra
4.2.11  Vodafone Idea
4.3  IoTマネージドサービス事業者
4.3.1  Plintron
4.3.2  Quectel
4.3.3  Soracom
4.3.4  Tata Communications
4.4 LPWAネットワーク
4.4.1 LoRaネットワーク
4.4.2 Sigfox ネットワーク

5 中東・アフリカ

5.1 地域別市場動向
5.1.1 中東
5.1.2 アフリカ
5.2 モバイル事業者
5.2.1  e&
5.2.2  MTN
5.2.3  Ooredoo
5.2.4  Turkcell
5.2.5  Vodacom
5.2.6 Zain
5.3  IoTマネージドサービス事業者
5.3.1  Flickswitch
5.4 LPWAネットワーク
5.4.1 LoRaネットワーク
5.4.2 Sigfoxネットワーク

6 衛星IoT通信

6.1 衛星IoTネットワークの紹介
6.2 市場分析
6.3 衛星IoT事業者の市場シェア
6.4 欧州の衛星通信事業者
6.4.1  Astrocast
6.4.2  Eutelsat Group
6.4.3  Kineis
6.4.4  Lacuna Space
6.4.5  Sateliot
6.4.6 その他の衛星接続事業者
6.5 北米の衛星事業者
6.5.1  Globalstar
6.5.2  Iridium
6.5.3  Kepler Communications
6.5.4  Ligado Networks
6.5.5  Lynk
6.5.6  Orbcomm
6.5.7  Skylo
6.5.8  Starlink (SpaceX)
6.5.9  Viasat (Inmarsat)
6.5.10 その他の衛星接続事業者
6.6 中国の衛星事業者
6.6.1  CASC and CASIC
6.6.2  Commsat
6.6.3  Galaxy Space
6.6.4  Head Aerospac
6.6.5 その他の衛星接続事業者
6.7 その他の地域の衛星事業者
6.7.1    Innova Space
6.7.2    Myriota
6.7.3    Sky and Space Company
6.7.4    Thuraya
6.7.5    その他の衛星接続事業者

7 市場予測と動向

7.1 業界動向
7.1.1 モバイル事業者上位10社は29億のセルラーIoT加入者を管理
7.1.2 IoTの収益は引き続き接続よりも伸び悩んでいる
7.1.3 IoTマネージド・サービス・プロバイダーは2億台以上のセルラー端末を接続
7.1.4 国際接続セグメントは進化している
7.1.5 新規参入企業が流通チャネルを破壊する
7.1.6 IoT MVNOがIoT接続市場の統合を促進
7.1.7 モバイル通信事業者は衛星IoTプレーヤーと提携し、カバレッジを拡大する
7.2 地域別市場
7.2.1 世界市場の概要
7.2.2 欧州
7.2.3 北米
7.2.4 ラテンアメリカ
7.2.5 アジア太平洋
7.2.6 中東・アフリカ
7.3 垂直市場
7.3.1 台頭するコネクテッド・カー
7.3.2 コネクテッドカーのデータ消費は大きく成長する
7.3.3 二輪車のテレマティクス導入が加速する
7.3.4 テレマティクス大手が車両管理業界を支配する傾向が強まる
7.3.5 よりスマートで安全な都市を作るチャンス
7.3.6 2020年代にはスマートメーターがLPWAの新しい選択肢に変わる
7.3.7 アセットトラッキングがLPWA展開の第二波を牽引する
7.3.8 コネクテッド・ヘルスケアが大衆に普及
7.3.9 POS端末市場におけるセルラー接続の着実な普及
7.3.10 ホームエネルギーとEV充電ソリューションが新たなボリュームセグメントになる
7.4 技術動向
7.4.1 セルラー技術がワイヤレスIoTの主流を占める
7.4.2 NB-IoTの導入はプロジェクト単位で拡大中
7.4.3 レッドキャップがIoTにおける5Gの採用を加速する
7.4.4 分散コアネットワークがグローバルIoT接続サービスを促進
7.4.5 プライベート・セルラーはニッチから大きな市場に成長する
7.4.6 eSIMの採用が加速する

用語解説

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プレスリリース

2024-07-31 プレスリリース
セルラーIoTコネクティビティの売上高は2023年に124億ユーロに達する

IoT市場調査会社Berg Insightの新しいレポートによると、世界のIoTコネクティビティの収益は16%増加し、2023年には124億ユーロに達する。業界の進歩により、信頼性、セキュリティ、国際的な展開へのサポートが重視されるようになり、セルラーIoT接続プロバイダーにとって新しいタイプの市場ダイナミクスに寄与している。Berg Insightは、2028年までにセルラーネットワークに接続されるIoTデバイスは世界で60億台となり、年間接続料収入は210億ユーロに達すると予測している。

モバイル通信事業者上位10社は、2023年末時点で合計29億のセルラーIoT接続のアクティブベースを報告しており、総接続数33億の88%を占めている。中国移動通信(チャイナモバイル)は、13.2億のセルラーIoT接続を持つ世界最大のセルラーIoT接続サービスプロバイダーである。チャイナテレコムとチャイナユニコムはそれぞれ5億2,700万接続で2位、4億9,400万接続で3位となった。欧米の通信事業者ではボーダフォンが1億8400万接続で1位、全体で4位、5位はAT&Tの1億2800万接続だった。ドイツテレコムとベライゾンは、それぞれ5,000万~5,700万のセルラーIoT接続数を記録した。テレフォニカ、KDDI、オレンジは、それぞれ約4,100万接続、4,000万接続、3,700万接続で、トップ10の最後のプレーヤーとなった。大手携帯電話事業者の設置ベースの伸びは様々で、前年比1%の減少から31%の増加まで幅があった。

IoTマネージド・サービス・プロバイダーは、エコシステムにおいて重要な役割を担っている。ほとんどの事業者は完全なMVNOとして事業を展開しており、通常はローミング契約とローカルアクセス契約を組み合わせたIoT接続サービスを提供し、時には垂直セグメントをターゲットとした付加価値サービスも提供している。代表的な例としては、1GLOBAL、1NCE、Aeris、BICS、Cubic Telecom、emnify、Eseye、floLIVE、KORE、Soracom、Tata Communications、Telit Cinterion、Velos IoT、Wireless Logicなどがある。IoTマネージド・サービス・プロバイダーは、2023年末時点で2億以上のセルラーIoT接続を管理し、年間売上高は約17億ユーロに達している。

国際接続は、セルラーIoT市場において最大かつ最も急速に成長しているセグメントの1つである。地域や複数の地域で事業を展開する携帯電話事業者は、当然ながら、そのネットワーク・フットプリントと有利なローミング契約を交渉する能力を活用して、国際展開向けのIoT接続サービスを競争力のある料金で提供できる立場にある。しかし、通信業界が主要市場への事業統合を進め、固定網とモバイル網の運用を統合する傾向にあるため、多くのモバイル通信事業者とそのIoT事業の優先順位はますますずれてきている。このため、移動通信事業者のIoT事業とネットワーク運用の分離が進み、IoTマネージド・サービス・プロバイダーの戦略に沿って、グローバル・ネットワーク・アクセスへのアプローチがよりオープンになっている。しかし、既存のIoTマネージド・サービス・プロバイダーは、IMSIやeSIMプロファイルの提供契約を通じて、より高度なローカライゼーション能力を有しているのが一般的である。Berg Insightは、業界ダイナミクスの変化と新しいeSIM技術へのシフトにより、IoT接続ビジネスとネットワークの分離は今後も続くと考えている。これは、セルラー IoT 接続プラットフォームのグローバル統合の強力な根拠を示しています。

 

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Summary

Description

Berg Insight estimates that the global number of cellular IoT subscribers increased by 23 percent during 2023 to reach 3.3 billion at the end of the year. Until 2028, the number of cellular IoT subscribers is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.8 percent to reach 6.0 billion at the end of the period. This report covers in-depth the mobile operator perspective on the global M2M/IoT communications market. Get up to date with the latest trends from all main regions and vertical markets with this unique 220-page report.

 


 

The Global M2M/IoT Communications Market analyses the latest trends and developments in cellular IoT and low power wireless networking. This strategic research report from Berg Insight provides you with 220 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • 360-degree overview of the cellular IoT communications ecosystem.
  • Update on the adoption of 5G and LPWA standards for IoT networking.
  • Reviews of the IoT strategies of the leading mobile operators.
  • Summary of industry trends in all world regions.
  • IoT business KPIs for leading global mobile operators.
  • Statistical data on cellular IoT subscribers in all world regions.
  • Extensive global and regional market forecasts lasting until 2028.

Global cellular IoT connections reached 3.3 billion in 2023

Berg Insight estimates that the global number of cellular IoT subscribers increased by 23 percent during 2023 to reach 3.3 billion at the end of the year – corresponding to around 28 percent of all mobile subscribers. Until 2028, the number of cellular IoT subscribers is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.8 percent to reach 6.0 billion at the end of the period. During the same period, cellular IoT connectivity revenues are forecasted to grow at a CAGR of 11.2 percent from € 12.4 billion in 2023 to approximately € 21.0 billion in 2028. Meanwhile the monthly ARPU is expected to drop to € 0.31.

China is the world’s largest market for cellular IoT connectivity services by volume. According to data from the national telecom regulator, the installed base in the country grew by 26 percent year-on-year to reach 2.3 billion IoT connections at the end of 2023. This corresponded to about 71 percent of the global installed base. Berg Insight believes that the role of the Chinese government is the main explanation for why China is ahead of the rest of the world in the adoption of IoT. Authorities actively endorse large-scale IoT deployments as a method for addressing problems affecting the society, whether it is crime, fire safety, energy conservation or traffic management. The private sector is directed and encouraged to do the same.

North America and Western Europe ranks as the second and third largest markets for IoT solutions with 262 million and 257 million IoT connections respectively at the end of 2023. In contrast to China, developments in these regions are largely driven by commercial interests. The connected car is currently one of the strongest trends with around 90 percent of new cars sold featuring embedded cellular connectivity in the regions. Other key application areas are fleet management of commercial vehicles, smart utility metering and monitored alarm systems. Latin America, South Asia and Central & Eastern Europe had in the range of 62–80 million IoT connections, while Middle East, Africa and Southeast Asia had between 41–34 million. Australia & Oceania was the smallest region with approximately 15 million IoT connections.

China Mobile is the world’s largest provider of cellular IoT connectivity services. At the end of 2023, the operator reported 1.32 billion cellular IoT connections and a year-on-year growth rate of 24 percent. China Telecom and China Unicom ranked second and third with 527 million and 494 million connections respectively. Vodafone ranked first among the Western operators and fourth overall with 184 million connections, followed by AT&T with 128 million in fifth place. Deutsche Telekom and Verizon had in the range of 50–57 million cellular IoT connections each. Telefónica, KDDI and Orange were the last players in the top ten with about 41 million, 40 million and 37 million connections respectively. The growth in the installed bases of the largest mobile operators varied, with changes ranging from a 1 percent decrease to a 31 percent increase.

IoT managed service providers play a key role in the ecosystem with a combined installed base of more than 200 million cellular IoT connections. A key differentiator for IoT managed service providers is the ability to aggregate multiple wireless wide area networks and thus provide superior area coverage, multi-domestic footprints and multi-technology connectivity on a single platform. Due to the nature of their business, the players are becoming increasingly international, supporting customers in many parts of the world. Major players in this category include 1GLOBAL, 1NCE, Aeris, BICS, Cubic Telecom, emnify, Eseye, floLIVE, KORE, Soracom, Tata Communications, Telit Cinterion, Velos IoT and Wireless Logic.

IoT connectivity revenues are growing at a slower rate than the number of connections. Berg Insight’s analysis of the IoT business KPIs released by mobile operators in different parts of the world suggests that global IoT connectivity revenues increased by around 16 percent during 2023, while the monthly APRU dropped by 7 percent. On average, IoT connectivity revenues account for around 2 percent of total revenues for the largest mobile operator groups. As the value in IoT lies in value-added services rather than connectivity, IoT connectivity service providers increasingly focus on boosting their IoT portfolios by adding cloud services, security capabilities and devices on top of their connectivity offering to capture a larger share of the market. Several players have embarked on vertical integration strategies, typically by acquiring local solution providers in application areas like vehicle telematics and asset tracking. Private LTE/5G is an emerging focus area, where many players act as managed service providers.

This report answers the following questions:

  • How will the global cellular IoT market evolve over the next five years?
  • Why has China become the world’s largest market for cellular IoT?
  • Which are the main market trends in Europe and North America?
  • What is the status of cellular IoT in emerging markets?
  • What impact will eSIM have on the IoT market?
  • What are the leading global mobile operators’ strategies for the IoT market?
  • How much revenues from IoT were generated by major mobile operators in 2023?
  • What is the outlook for LPWA and 5G technologies?


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Table of Contents

Table of Contents

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List of Figures

Executive summary

1    Wide Area Networks for the Internet of Things

1.1    3GPP family of cellular technologies
1.1.1    3GPP Release 13 – Introducing LTE-M and NB-IoT
1.1.2    3GPP Release 14 – IoT enhancements and C-V2X
1.1.3    3GPP Release 15 – The first phase of 5G specifications
1.1.4    3GPP Release 16 – URLLC enhancements, IIoT features and 5G NR C-V2X
1.1.5    3GPP Release 17 – RedCap and non-terrestrial network communications
1.1.6    3GPP Release 18 – The first 5G-Advanced specifications
1.1.7    Network footprint
1.1.8    2G/3G mobile networks
1.1.9    4G mobile networks
1.1.10    4G/5G mobile IoT networks (LTE-M and NB-IoT)
1.1.11    5G mobile networks
1.2    LPWA and satellite technologies
1.2.1    LoRa
1.2.2    Sigfox
1.2.3    Satellite networks
1.3    IoT networking platforms
1.3.1    IoT connectivity management platforms
1.3.2    SIM solutions and embedded UICC
1.4    International coverage and alliances
1.4.1    Roaming and international coverage
1.4.2    Mobile operator alliances

2    Europe

2.1    Regional market trends
2.1.1    Western Europe
2.1.2    Central and Eastern Europe
2.2    Mobile operators
2.2.1    A1 Telekom Austria
2.2.2    Altice Group
2.2.3    Bouygues Telecom
2.2.4    BT Group
2.2.5    CK Hutchison Group Telecom
2.2.6    Deutsche Telekom
2.2.7    KPN
2.2.8    Manx Telecom
2.2.9    MegaFon
2.2.10    MTS
2.2.11    Orange
2.2.12    POST Luxembourg
2.2.13    Proximus
2.2.14    Tele2
2.2.15    Telecom Italia
2.2.16    Telefónica
2.2.17    Telenor
2.2.18    Telia Company
2.2.19    Vodafone
2.3    IoT managed service providers
2.3.1    1GLOBAL
2.3.2    1NCE
2.3.3    1oT
2.3.4    Airnity
2.3.5    BICS
2.3.6    Com4 (Wireless Logic)
2.3.7    Cubic Telecom
2.3.8    CSL Group
2.3.9    emnify
2.3.10    Eseye
2.3.11    floLIVE
2.3.12    Freeeway
2.3.13    Giesecke+Devrient
2.3.14    iBASIS
2.3.15    Onomondo
2.3.16    Pelion
2.3.17    Velos IoT
2.3.18    Wireless Logic
2.4    LPWA networks
2.4.1    LoRa networks
2.4.2    Sigfox and network partners

3    The Americas

3.1    Regional market trends
3.1.1    United States and Canada
3.1.2    Brazil
3.1.3    Rest of Latin America
3.2    Mobile operators
3.2.1    AT&T
3.2.2    Bell
3.2.3    Verizon
3.2.4    T-Mobile USA
3.2.5    Rogers Communications
3.2.6    TELUS
3.2.7    América Móvil
3.2.8    Vivo and Telefónica Hispam
3.2.9    Other mobile operators in Latin America
3.3    IoT managed service providers
3.3.1    Aeris
3.3.2    Blues
3.3.3    Hologram
3.3.4    KORE Wireless
3.3.5    Semtech
3.3.6    Telit Cinterion
3.4    LPWA networks
3.4.1    LoRaWAN networks
3.4.2    Sigfox and network partners

4    Asia-Pacific

4.1    Regional market trends
4.1.1    China
4.1.2    Japan and South Korea
4.1.3    Australia and New Zealand
4.1.4    India
4.1.5    Southeast Asia
4.2    Mobile operators
4.2.1    China Mobile
4.2.2    China Unicom
4.2.3    China Telecom
4.2.4    KDDI
4.2.5    KT
4.2.6    NTT
4.2.7    Singtel
4.2.8    SK Telecom
4.2.9    SoftBank
4.2.10    Telstra
4.2.11    Vodafone Idea
4.3    IoT managed service providers
4.3.1    Plintron
4.3.2    Quectel
4.3.3    Soracom
4.3.4    Tata Communications
4.4    LPWA networks
4.4.1    LoRa networks
4.4.2    Sigfox networks

5    Middle East & Africa

5.1    Regional market trends
5.1.1    Middle East
5.1.2    Africa
5.2    Mobile operators
5.2.1    e&
5.2.2    MTN
5.2.3    Ooredoo
5.2.4    Turkcell
5.2.5    Vodacom
5.2.6    Zain
5.3    IoT managed service providers
5.3.1    Flickswitch
5.4    LPWA networks
5.4.1    LoRa networks
5.4.2    Sigfox networks

6    Satellite IoT Communications

6.1    Introduction to satellite IoT networks
6.2    Market analysis
6.3    Satellite IoT operator market shares
6.4    European satellite operators
6.4.1    Astrocast
6.4.2    Eutelsat Group
6.4.3    Kineis
6.4.4    Lacuna Space
6.4.5    Sateliot
6.4.6    Additional satellite connectivity providers
6.5    North American satellite operators
6.5.1    Globalstar
6.5.2    Iridium
6.5.3    Kepler Communications
6.5.4    Ligado Networks
6.5.5    Lynk
6.5.6    Orbcomm
6.5.7    Skylo
6.5.8    Starlink (SpaceX)
6.5.9    Viasat (Inmarsat)
6.5.10    Additional satellite connectivity providers
6.6    Chinese satellite operators
6.6.1    CASC and CASIC
6.6.2    Commsat
6.6.3    Galaxy Space
6.6.4    Head Aerospace
6.6.5    Additional satellite connectivity providers
6.7    Rest of World satellite operators
6.7.1    Innova Space
6.7.2    Myriota
6.7.3    Sky and Space Company
6.7.4    Thuraya
6.7.5    Additional satellite connectivity providers

7    Market Forecasts and Trends

7.1    Industry trends
7.1.1    Top ten mobile operators manage 2.9 billion cellular IoT subscribers
7.1.2    IoT revenues continue to grow slower than connections
7.1.3    IoT managed service providers connect 200+ million cellular devices
7.1.4    The international connectivity segment is evolving
7.1.5    New entrants disrupt distribution channels
7.1.6    IoT MVNOs are driving consolidation in the IoT connectivity market
7.1.7    Mobile operators partner with satellite IoT players to extend coverage
7.2    Geographic markets
7.2.1    Global market summary
7.2.2    Europe
7.2.3    North America
7.2.4    Latin America
7.2.5    Asia-Pacific
7.2.6    Middle East & Africa
7.3    Vertical markets
7.3.1    Connected cars on the rise
7.3.2    Data consumption of connected cars will grow significantly
7.3.3    Motor-powered two-wheeler telematics adoption picks up speed
7.3.4    Telematics giants increasingly dominate the fleet management industry
7.3.5    The opportunity to create smarter and safer cities
7.3.6    Smart metering turns to new LPWA options for deployments in the 2020s
7.3.7    Asset tracking to drive the second wave of LPWA deployments
7.3.8    Connected healthcare reaches the masses
7.3.9    Steady uptake of cellular connectivity in the POS terminal market
7.3.10    Home energy and EV charging solutions to become new volume segments
7.4    Technology trends
7.4.1    Cellular technologies dominate wireless IoT
7.4.2    NB-IoT uptake is growing on a project-by-project basis
7.4.3    RedCap will accelerate the adoption of 5G in IoT
7.4.4    Distributed core networks facilitate global IoT connectivity services
7.4.5    Private cellular to grow from a niche into a substantial market
7.4.6    eSIM adoption is gathering pace

Glossary

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Press Release

2024-07-31 Press releases
Cellular IoT connectivity revenues reached € 12.4 billion in 2023

A new report from the IoT market research firm Berg Insight says that global IoT connectivity revenues increased 16 percent to reach € 12.4 billion in 2023. The advancement of the industry drives a shift towards greater focus on reliability, security and support for international deployments, contributing to new types of market dynamics for cellular IoT connectivity providers. By 2028, Berg Insight projects that there will be 6.0 billion IoT devices connected to cellular networks worldwide, generating annual connectivity revenues of € 21.0 billion.

The top ten mobile operators reported a combined active base of 2.9 billion cellular IoT connections at the end of 2023, accounting for 88 percent of the total 3.3 billion connections. China Mobile is the world’s largest provider of cellular IoT connectivity services with 1.32 billion cellular IoT connections. China Telecom and China Unicom ranked second and third with 527 million and 494 million connections respectively. Vodafone ranked first among the Western operators and fourth overall with 184 million connections, followed by AT&T with 128 million in fifth place. Deutsche Telekom and Verizon had in the range of 50–57 million cellular IoT connections each. Telefónica, KDDI and Orange were the last players in the top ten with about 41 million, 40 million and 37 million connections respectively. The growth in the installed bases of the largest mobile operators varied, with changes ranging from a 1 percent decrease to a 31 percent increase year-on-year.

IoT managed service providers play a key role in the ecosystem. Most players operate as full MVNOs, typically offering IoT connectivity services based on a mix of roaming and local access agreements and sometimes also value-added services targeted at vertical segments. Notable examples include 1GLOBAL, 1NCE, Aeris, BICS, Cubic Telecom, emnify, Eseye, floLIVE, KORE, Soracom, Tata Communications, Telit Cinterion, Velos IoT and Wireless Logic. Altogether, IoT managed service providers had more than 200 million cellular IoT connections under management at the end of 2023 and around € 1.7 billion in annual revenues.

International connectivity constitutes one of the largest and fastest growing segments of the cellular IoT market. Mobile operators with regional and multi-regional operations are naturally positioned to offer IoT connectivity services for international deployments at competitive rates, leveraging their network footprints and ability to negotiate favourable roaming agreements. The priorities of many mobile operators and their IoT businesses however grow to become increasingly misaligned, as the telecom industry trends towards increased consolidation of operations to key markets and integration of fixed and mobile network operations. This has led to a greater separation between mobile operators’ IoT businesses and network operations, resulting in more open approaches to global network access in line with the strategies of IoT managed service providers. Established IoT managed service providers however typically have more advanced localisation capabilities through IMSI and eSIM profile donor agreements. Going forward, Berg Insight believes that the separation of IoT connectivity businesses and networks will continue, driven by changing industry dynamics and a shift to new eSIM technologies. This implies a strong case for global consolidation of cellular IoT connectivity platforms.

 

 

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