世界のセルラーIoTアンテナ市場The Global Cellular IoT Antenna Market 概要 Berg Insight社は、全てのIoTアンテナベンダーを対象に大規模な調査を実施し、世界のセルラーIoTアンテナ市場は、多様なポートフォリオ戦略を持ち、アンテナに関しては様々な専門性を持つ、規模... もっと見る
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サマリー
概要
世界のセルラーIoTアンテナ市場は、26のアンテナベンダーを網羅し、IoTアンテナ市場の最新動向と発展を分析しています。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを60ページにわたって提供しています。 本レポートのハイライト
セルラーIoTアンテナ出荷数は2023年に5億9800万ユニットに達する アンテナは、電流を電磁波に変換したり、その逆を行ったりするために、あらゆる無線機器に必要とされる部品の一種です。アンテナは概念的には基本的な受動部品ですが、アンテナの実装には多くの課題があります。大手のスマートフォンOEMは、デバイスのカスタムアンテナを設計する数百人のエンジニアのチームを持っています。対照的に、セルラーIoTデバイスメーカーは、社内でアンテナを設計するのに必要なリソースや規模を持っておらず、既製のアンテナやカスタムアンテナ設計サービスを提供する専門のアンテナベンダーに依存しています。 アンテナの選択と実装は、セルラーIoTデバイスの設計において重要なステップである。使用するアンテナの種類を決める際には、様々な種類のアンテナから選択することができます。考慮すべき最も重要な要素は、サイズ、コスト、性能です。セルラーIoTアンテナは、内部アンテナと外部アンテナに大別されます。内部アンテナはデバイスの部品筐体内に埋め込まれ、PCBに直接組み込まれるか、ケーブルでPCBに接続されます。一方、外部アンテナは一般的にプラグアンドプレイソリューションとして設計され、デバイスやその他の場所に外付けされます。 Berg Insightの予測によると、2023年のセルラーIoTアンテナの年間出荷量は、内部アンテナと外部アンテナを含めて5億9800万ユニットに達する。2028年まで、セルラーIoTアンテナの出荷台数は年平均成長率(CAGR)14.9%で成長し、期間終了時には12億台に達すると予測される。 セルラーIoTアンテナ市場は、多様なポートフォリオ戦略を持ち、アンテナに関しては様々な専門性を持つ、規模の異なる多数のプレーヤーによって提供されている。重要なカテゴリーは、TEコネクティビティ、京セラ、アンフェノールなどの大手総合電子部品メーカーである。Taoglasは、北米と欧州の大手IoTアンテナベンダーである。Sunnyway Technologiesは中国市場のリーダーであり、すべての主要セグメントで活動している。複数のセグメントで活動する他の主要アンテナ・プロバイダーは、discoverIE(2J AntennasとAntenovaのブランドで活動)、Pulse ElectronicsとQuectelである。主に内部アンテナ・セグメントに注力しているアンテナ・プロバイダーには、Ignion、Abracon、Ezurio、Unictron、Walsin Technology Corporationなどがある。外部アンテナ市場は断片化されており、複数の地域で実質的なプレゼンスを持つベンダーは少ない。Berg Insightは、Panorama Antennas、Parsec Technologies、PCTEL(2023年12月にAmphenolが買収)を市場リーダーに位置付けている。その他の主な外部アンテナプロバイダーは、Amphenol Procom、Poynting Antennas、Huber+Suhner、Airgainなどである。 本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 IoTネットワーキングと通信
1.1 概要 2 市場予測と動向
2.1 市場分析と予測 3 企業プロファイルと戦略
3.1 セルラーIoTアンテナベンダー 用語解説 プレスリリース
2024-07-30 プレスリリース IoT市場調査のリーディングプロバイダーであるBerg Insight社は、このたびセルラーIoT機器向けアンテナに関する新しい調査レポートを発表した。アンテナは概念的には基本的な受動部品ですが、アンテナの実装には多くの課題があります。RF設計の複雑さには、電磁気の原理、シグナルインテグリティ、プリント基板(PCB)設計の複雑さを深く理解する必要があります。主要なスマートフォンOEMは、デバイスのカスタムアンテナを設計する数百人のエンジニアのチームを持っています。対照的に、セルラーIoTデバイスメーカーは、通常、社内でアンテナを設計するためのリソースや規模を持っておらず、既製のアンテナやカスタムアンテナ設計サービスを提供する専門のアンテナベンダーに依存しています。
Berg Insightの予測によると、2023年のセルラーIoTアンテナの年間出荷台数は、内部アンテナと外部アンテナを含めて5億9800万台である。2028年まで、セルラーIoTアンテナの出荷台数は年平均成長率(CAGR)14.9%で成長し、期間終了時には12億台に達すると予測されている。 セルラーIoTアンテナ市場は、多様なポートフォリオ戦略を持ち、アンテナに関しては様々な専門性を持つ、規模の異なる多数のプレーヤーによって提供されている。重要なカテゴリーは、TE Connectivity、Kyocera、Amphenolなどの大手総合電子部品メーカーである。Taoglasは、北米と欧州の大手IoTアンテナベンダーである。Sunnyway Technologiesは中国市場のリーダーで、主要なアンテナ・セグメントすべてで活躍している。複数のセグメントで活動する他の主要アンテナ・プロバイダーは、discoverIE(2J AntennasとAntenovaのブランドで活動)、Pulse Electronics、Quectelである。主に内部アンテナ・セグメントに注力しているアンテナ・プロバイダーには、Ignion、Abracon、Ezurio、Unictron、Walsin Technology Corporationなどがある。外部アンテナ市場は断片化されており、複数の地域で実質的なプレゼンスを持つベンダーは少ない。Berg Insightは、Panorama Antennas、Parsec Technologies、PCTEL(2023年12月にAmphenolが買収)を市場リーダーに位置付けている。その他の主な外部アンテナプロバイダーは、Amphenol Procom、Poynting Antennas、Huber+Suhner、Airgainなどである。
SummaryDescription Berg Insight has done a major survey among all the IoT antenna vendors and found that the global cellular IoT antenna market is served by a multitude of players of different sizes, with diverse portfolio strategies and varying degrees of specialisation when it comes to antennas. Berg Insight estimates that shipments of cellular IoT antennas will grow from 598 million units in 2023 at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.9 percent to reach 1.2 billion units in 2028. The report also includes vendor market shares and market forecasts for the IoT module market. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.
The Global Cellular IoT Antenna Market analyses the latest trends and developments on the IoT antenna market covering 26 antenna vendors. This strategic research report from Berg Insight provides you with 60 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this database:
Cellular IoT antenna shipments reached 598 million units in 2023 An antenna is a type of component required by any wireless device to convert electric current into electromagnetic waves and vice versa. Even though an antenna is a conceptually basic passive component, there are many challenges associated with the implementation of antennas. Major smartphone OEMs have teams of hundreds of engineers that design custom antennas for their devices. In contrast, cellular IoT device makers do not have the resources or scale needed to design antennas in-house and rely on specialised antenna vendors that provide off-the-shelf antennas, as well as custom antenna design services. Antenna selection and implementation are important steps in the design of any cellular IoT device, as the antenna largely dictates how well a device performs wirelessly. There are a range of antenna types to choose from when deciding on what kind of antenna to use. The most important factors to consider are size, cost and performance. Cellular IoT antennas can be broadly divided into internal and external antennas. Internal antennas are embedded within the component enclosure of a device and either integrated directly on the PCB or connected to the PCB via a cable, while external antennas are typically designed to be plug-and-play solutions, mounted externally on a device or other location. Berg Insight estimates that annual shipments of cellular IoT antennas, including internal and external antennas, amounted to 598 million units in 2023. Until 2028, cellular IoT antenna shipments are forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.9 percent to reach 1.2 billion at the end of the period. The cellular IoT antenna market is served by a multitude of players of different sizes, with diverse portfolio strategies and varying degrees of specialisation when it comes to antennas. An important category is the major diversified electronic component manufacturers such as TE Connectivity, Kyocera and Amphenol. Taoglas is one of the leading pure-play IoT antenna vendors in North America and Europe. Sunnyway Technologies is the market leader in China and is active across all main segments. Other key antenna providers that are active in more than one segment are discoverIE (operating through the brands 2J Antennas and Antenova), Pulse Electronics and Quectel. Antenna providers that primarily focus on the internal antenna segment include Ignion, Abracon, Ezurio, Unictron and Walsin Technology Corporation. The external antenna market is fragmented, with few vendors having substantial presence in more than one region. Berg Insight ranks Panorama Antennas, Parsec Technologies and PCTEL (acquired by Amphenol in December 2023) as the market leaders. Other major external antenna providers include Amphenol Procom, Poynting Antennas, Huber+Suhner and Airgain. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 IoT Networking and Communications
1.1 Introduction 2 Market Forecasts and Trends
2.1 Market analysis and forecasts 3 Company Profiles and Strategies
3.1 Cellular IoT antenna vendors Glossary
Press Release
2024-07-30 Press releases Berg Insight, the leading IoT market research provider, today released a new research report covering antennas for cellular IoT devices. Even though an antenna is a conceptually basic passive component, there are many challenges associated with the implementation of antennas. The complexity of RF design requires a deep understanding of electromagnetic principles, signal integrity and the intricacies of printed circuit board (PCB) design. Major smartphone OEMs have teams of hundreds of engineers that design custom antennas for their devices. In contrast, cellular IoT device makers typically do not have the resources or scale to design antennas in-house and rely on specialised antenna vendors that provide off-the-shelf antennas, as well as custom antenna design services. Berg Insight estimates that annual shipments of cellular IoT antennas, including internal and external antennas, amounted to 598 million units in 2023. Until 2028, cellular IoT antenna shipments are forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.9 percent to reach 1.2 billion at the end of the period. Cellular IoT antennas can be broadly divided into internal and external antennas. There are a range of antenna types to choose from when deciding on what kind of antenna to use. The most important factors to consider are size, cost and performance. The ideal antenna has a small form factor, low cost and excellent performance. This is however not possible in the real world and trade-offs must be made, meaning that there is generally no one-size-fits-all antenna solution. The cellular IoT antenna market is served by a multitude of players of different sizes, with diverse portfolio strategies and varying degrees of specialisation when it comes to antennas. An important category is the major diversified electronic component manufacturers such as TE Connectivity, Kyocera and Amphenol. Taoglas is one of the leading pure-play IoT antenna vendors in North America and Europe. Sunnyway Technologies is the market leader in China and is active across all the main antenna segments. Other key antenna providers that are active in more than one segment are discoverIE (operating through the brands 2J Antennas and Antenova), Pulse Electronics and Quectel. Antenna providers that primarily focus on the internal antenna segment include Ignion, Abracon, Ezurio, Unictron and Walsin Technology Corporation. The external antenna market is fragmented, with few vendors having substantial presence in more than one region. Berg Insight ranks Panorama Antennas, Parsec Technologies and PCTEL (acquired by Amphenol in December 2023) as the market leaders. Other major external antenna providers include Amphenol Procom, Poynting Antennas, Huber+Suhner and Airgain.
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