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日本のスマートホーム市場レポート:用途別(新築、改修)、技術別(無線通信技術、セルラーネットワーク技術、プロトコル・規格)、製品別、企業分析 2024-2032


Japan Smart Home Market Report by Application (New Construction, and Retrofit), Technology (Wireless Communication Technologies, Cellular Network Technologies, and Protocols and Standards), Product and Company Analysis 2024-2032

日本のスマートホーム市場は、2023年に67.9億米ドルだったが、2024年から2032年までの年平均成長率は12.05%で、2032年には189.0億米ドルに達すると予測されている。 日本は過去10年間に技術革命を経験し、スマ... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,990
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サマリー

日本のスマートホーム市場は、2023年に67.9億米ドルだったが、2024年から2032年までの年平均成長率は12.05%で、2032年には189.0億米ドルに達すると予測されている。

日本は過去10年間に技術革命を経験し、スマートホームの向上につながった。こうした動向は、単なる住宅嗜好ではなく、社会的・財政的変革である。現代のビルオートメーション技術の採用は、高齢者とその世帯の生活の質を向上させている。日本におけるスマートホーム技術は、高齢者人口と彼らの医療意識に後押しされている。これらの技術には、統合された照明、暖房、冷房、保護、および娯楽構造が含まれ、音声指示、電話アプリ、または主要ハブを通じて制御することができる。日本のロボット工学における本質的な研究開発は、スマートホーム用のペッパーのようなロボットコンパニオンの誕生にもつながった。

日本は、ソニー、パナソニック、東芝のような企業が現代の家電を成長させており、スマートホーム技術のフロントランナーである。電気効率の高い家電製品やスマート照明構造により、日本のスマートホームは節電と持続可能性を優先している。日本のスマートホームは、従来の美的感覚と現代的感覚をシームレスに取り込み、機能的で視覚的に魅力的な住宅を実現している。2022年1月、サムスン電子はスマートホーム技術を後押しするため、ホーム・コネクティビティ・アライアンスと提携した。この提携は、同社の製品ラインナップに新しく貴重な機能を導入することを目的としている。さらに、2022年8月、アマゾン・ドット・コム社は、年次モデル・アップグレードの一環として、サウンドボット、ウォールエコー、その他のスマート家庭用デバイスの発売を発表した。他の企業との競争力を維持するために製品のハードウェアを美しくするという企業の目標は、この発表と一致している。

日本市場では、無害で安全な居住環境、特に高齢者向けの保護機能や個別追跡に関する需要が広く高まっている。2011年の東日本大震災以来、日本は強力で効率的なスマートハウスや支援機器の建設に力を注いできた。その一方で、標準的な操作プロトコルと電気エッジが存在しないことが、スマートホーム市場の成長を妨げてきた。通商産業省とJSCA(日本スマートコミュニティ連合)は、エコーネットコンソーシアムのECHONET Liteプロトコルを日本で最も普及しているHEMS機器として推薦した。


日本では、多くの新しい住宅所有者が、超近代的な技術的進歩を備えた近代的な住宅を好んでいる。

新築アプリケーションは、日本のスマートホーム市場を牽引すると期待されている。日本では、新居の所有者が最新の技術的進歩を備えたモダンな住宅を希望することが多い。スマートホームの特徴は現代の利便性を考慮したもので、最新の居住環境を求める消費者を惹きつける。配線やネットワーキングを含むスマートハウスのインフラは、生産に簡単に統合できる可能性があるため、スマート技術の導入はそれほど難しくない。日本の当局は、これらの要素を取り入れるよう開発業者にインセンティブを与えるだけでなく、新しい生産にストレングス・グリーンとスマート時代の使用を促すための規則や申請を実施している。


日本のスマートホーム企業分析

日本スマートホーム市場の主要企業には、パナソニック株式会社、ソニー株式会社、サムスン、Apple Inc.、シュナイダーエレクトリック、Amazon.com Inc.、Honeywell International Inc.などがある。


日本スマートホーム企業ニュース

2022年5月、LockinとBlockchain Lockは、新製品「Lockin Smart Lock G30」と「Lockin Smart Lockbox L1」を発表する合同記者会見を開催し、Lockinの日本における新章を発表した。記者会見では、Lockin Smart Lock G30のデビューと世界的な発売が守られた。

Aqaraは、2024年2月に日本でAmazonブランドショップをオープンすることを発表した。このパスにより、AqaraはAmazonマーケットプレイスでより多様なスマートホームデバイスを提供できるようになり、スマートホームテクノロジーが国際的に入手しやすくなる。

伊藤忠商事は2021年3月、NF Blossom Technologies, Inc.と共同開発した住宅用蓄電システム(ESS)「Smart Star」シリーズの新製品「Smart Star 3」の販売を開始した。


アプリケーション - 日本のスマートホーム市場は以下の2つの視点に分けられる。

1.新築
2.レトロフィット


製品 - 日本のスマートホーム市場は19の視点に分けられる

1.スマートスピーカー
2.インタラクティブセキュリティシステム
3.スマートサーモスタット
4.監視カメラ
5.ビデオ・ドアベル
6.スマート電球
7.モーションセンサー
8.スマートスイッチ
9.ドア/ビデオセンサー
10.スマートドアロック
11.スマートプラグ
12.スマート煙探知機
13.ガレージドアオープナー
14.スマートコンセント
15.スマートオーブン
16.スマートウィンドウシェード/ブラインド
17.水漏れ・湿気検知器
18.灌漑制御システム
19.止水システム


テクノロジー - 日本のスマートホーム市場は3つの視点に分けられる

1.無線通信技術
2.セルラーネットワーク技術
3.プロトコルと標準


4つの視点から各社を網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 製品ポートフォリオ
- 収益


企業の洞察

1.パナソニック株式会社
2.ソニー株式会社
3.サムスン
4.アップル
5.シュナイダーエレクトリック
6.アマゾン・ドット・コム
7.ハネウェル・インターナショナル

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.日本のスマートホーム市場

6.日本のスマートホーム市場シェア

6.1 アプリケーション
6.2 製品
6.3 テクノロジー


7.アプリケーション

7.1 新築
7.2 レトロフィット


8.製品

8.1 スマートスピーカー
8.2 インタラクティブ・セキュリティ・システム
8.3 スマートサーモスタット
8.4 監視カメラ
8.5 ビデオドアベル
8.6 スマート電球
8.7 人感センサー
8.8 スマート照明スイッチ
8.9 ドア/ビデオセンサー
8.10 スマートドアロック
8.11 スマートプラグ
8.12 スマート煙探知機
8.13 ガレージ・オープナー
8.14 スマートコンセント
8.15 スマート・オーブン
8.16 スマート・シェード/ブラインド
8.17 漏水/湿気検知器
8.18 灌漑制御システム
8.19 止水システム


9.技術

9.1 無線通信技術
9.2 セルラーネットワーク技術
9.3 プロトコルと標準規格


10.ポーター5分析

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤー

12.1 パナソニック株式会社

12.1.1 概要
12.1.2 最近の開発
12.1.3 製品ポートフォリオ
12.1.4 収益

12.2 ソニー株式会社

12.2.1 概要
12.2.2 最近の開発状況
12.2.3 製品ポートフォリオ
12.2.4 収益

12.3 サムスン

12.3.1 概要
12.3.2 最近の発展
12.3.3 製品ポートフォリオ
12.3.4 収益

12.4 アップル社

12.4.1 概要
12.4.2 最近の開発
12.4.3 製品ポートフォリオ
12.4.4 収益

12.5 シュナイダーエレクトリック

12.5.1 概要
12.5.2 最近の開発
12.5.3 製品ポートフォリオ
12.5.4 収益

12.6 アマゾン・ドット・コム

12.6.1 概要
12.6.2 最近の開発
12.6.3 製品ポートフォリオ
12.6.4 収益

12.7 ハネウェル・インターナショナル

12.7.1 概要
12.7.2 最近の開発
12.7.3 製品ポートフォリオ
12.7.4 収益

 

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Summary

The Japan Smart home market was worth US$ 6.79 billion in 2023, is projected to reach an astonishing US$ 18.90 billion in 2032, with a CAGR of 12.05% from 2024 to 2032.

Japan has experienced a technological revolution in the past decade, leading to the improvement of smart homes. These trends is not just a housing preference but a societal and financial transformation. Adopting modern-day building automation technology has advanced the quality of life for seniors and their households. Smart home technology in Japan is pushed by the elderly populace and their consciousness of healthcare. These technologies include integrated lights, heating, cooling, protection, and enjoyment structures, which can be controlled via voice instructions, telephone apps, or a primary hub. Japan's essential research and development in robotics has also led to the creation of robotic companions like Pepper for smart homes.

Japan is a frontrunner in smart home technology, with companies like Sony, Panasonic, and Toshiba growing contemporary customer electronics. With electricity-efficient appliances and smart light structures, Japanese smart homes prioritize power conservation and sustainability. Smart domestic generation in Japan seamlessly includes conventional aesthetics and modern generation, resulting in rather functional and visually attractive houses. In January 2022, Samsung Electronics Co., Ltd. partnered with the Home Connectivity Alliance to boost smart home technology. This collaboration aims to introduce new and precious features to their product lineup. Additionally, in August 2022, Amazon.com Inc. announced the launch of its sound bot, wall echo, and other smart domestic devices as part of its annual model upgrade. The enterprise's goal to beautify product hardware to stay competitive with other corporations aligns with this launch.

There is a widespread rise in demand inside the Japanese market for a harmless and secure residing environment, especially regarding protection functionalities and separate tracking for older human beings. Since the Great East Japan Earthquake in 2011, Japan has been devoted to constructing strong efficient, smart houses and supportive devices. Meanwhile, the absence of standard operating protocols and electrical edges has impeded the growth of the smart home marketplace. The Ministry of Trade, Economy, and Industry and the JSCA (Japan Smart Community Alliance) nominated the ECHONET Consortium's ECHONET Lite protocol as Japan's most popular HEMS device.


In Japan, many new homeowners prefer modern homes with ultra-modern technological advancements

New construction applications are expected to steer Japan's smart home marketplace. In Japan, new house owners frequently want modern residences with the latest technical breakthroughs. Smart home features take into consideration modern conveniences, attractive consumers seeking current residing environments. Smart house infrastructure, which includes wiring and networking, may be easily integrated into production, making smart technology installation less difficult. The Japanese authorities have carried out rules and applications to inspire the use of the strength-green and smart era in new production, in addition to incentivizing developers to incorporate these elements.


Japan Smart Home Company Analysis

Some key players in the Japan Smart Home Market include Panasonic Corporation, Sony Corporation, Samsung, Apple Inc., Schneider Electric, Amazon.com Inc., and Honeywell International Inc.


Japan Smart Home Company News

In May 2022, Lockin and Blockchain Lock held a joint press convention to launch their new products, Lockin Smart Lock G30 and Lockin Smart Lockbox L1, and announced Lockin's new chapter in Japan. The press conference protected the debut of the Lockin Smart Lock G30 and its worldwide launch.

Aqara announced the opening of its Amazon brand shop in Japan in February 2024. This pass will permit Aqara to offer a broader variety of smart home devices at the Amazon Marketplace, making smart home technology more readily available internationally.

In March 2021, ITOCHU Corporation started selling Smart Star 3, a brand new product from its Smart Star series of residential energy storage systems (ESS) evolved with NF Blossom Technologies, Inc.


Application – Japan Smart Home Market is divided into 2 viewpoints

1. New Construction
2. Retrofit


Product – Japan Smart Home Market is divided into 19 viewpoints

1. Smart Speaker
2. Interactive security system
3. Smart thermostat
4. Monitoring camera
5. Video doorbell
6. Smart light bulb
7. Motion sensor
8. Smart light switch
9. Door/video sensor
10. Smart door lock
11. Smart plug
12. Smart smoke detector
13. Garage door opener
14. Smart electrical socket
15. Smart oven
16. Smart window shade/blind
17. Leak/moisture detector
18. Irrigation control system
19. Water shutoff system


Technology – Japan Smart Home Market divided into 3 viewpoints

1. Wireless Communication Technologies
2. Cellular Network Technologies
3. Protocols and Standards


All companies have been covered from 4 viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Product Portfolio
• Revenue


Company Insights:

1. Panasonic Corporation
2. Sony Corporation
3. Samsung
4. Apple Inc.
5. Schneider Electric
6. Amazon.com Inc
7. Honeywell International Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Japan Smart Home Market

6. Japan Smart Home Market Share

6.1 Application
6.2 Product
6.3 Technology


7. Application

7.1 New Construction
7.2 Retrofit


8. Product

8.1 Smart Speaker
8.2 Interactive security system
8.3 Smart thermostat
8.4 Monitoring camera
8.5 Video doorbell
8.6 Smart light bulb
8.7 Motion sensor
8.8 Smart light switch
8.9 Door/video sensor
8.10 Smart door lock
8.11 Smart plug
8.12 Smart smoke detector
8.13 Garage door opener
8.14 Smart electrical socket
8.15 Smart oven
8.16 Smart window shade/blind
8.17 Leak/moisture detector
8.18 Irrigation control system
8.19 Water shutoff system


9. Technology

9.1 Wireless Communication Technologies
9.2 Cellular Network Technologies
9.3 Protocols and Standards


10. Porter’s Five Analysis

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players

12.1 Panasonic Corporation

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Product Portfolio
12.1.4 Revenue

12.2 Sony Corporation

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Product Portfolio
12.2.4 Revenue

12.3 Samsung

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Product Portfolio
12.3.4 Revenue

12.4 Apple Inc.

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Product Portfolio
12.4.4 Revenue

12.5 Schneider electric

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Product Portfolio
12.5.4 Revenue

12.6 Amazon.com Inc

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Product Portfolio
12.6.4 Revenue

12.7 Honeywell International Inc.

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Product Portfolio
12.7.4 Revenue

 

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