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南アフリカのEコマース市場規模・シェア分析-成長動向と予測レポート 2025-2033

南アフリカのEコマース市場規模・シェア分析-成長動向と予測レポート 2025-2033


South Africa Ecommerce Market Size and Share Analysis - Growth Trends and Forecast Report 2025-2033

南アフリカのEコマース市場の動向と概要 南アフリカのEコマース市場は、今後著しい成長を遂げるだろう。2024年には352億3,000万米ドルであったのに対し、2033年には747億9,000万米ドルに達すると予想されてい... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2025年2月1日 US$2,990
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サマリー

南アフリカのEコマース市場の動向と概要

南アフリカのEコマース市場は、今後著しい成長を遂げるだろう。2024年には352億3,000万米ドルであったのに対し、2033年には747億9,000万米ドルに達すると予想されている。この成長は2025年から2033年までの年平均成長率8.79%である。この成長を促進する要因としては、インターネット普及率の上昇、モバイルコマースの増加、オンラインショッピングに対する消費者の受け入れ拡大などが挙げられる。Eコマース・プラットフォームは、決済ソリューションの強化、ロジスティクスの改善、全国的なショッピング行動の変化からも利益を得ている。

本レポートでは、南アフリカのEコマース市場について、製品カテゴリー別(アパレル・アクセサリー、健康・パーソナルケア・美容、コンピュータ・家電、オフィス機器・用品、玩具・ホビー、家具・ホームファニッシング、書籍・音楽・ビデオ、その他)、決済形態別(デジタルウォレット、クレジットカード、デビットカード、アカウント・ツー・アカウント(A2A)、Buy Now Pay Later、代金引換、前払い、その他-暗号通貨を含む)、企業分析(2025-2033年)、などを調査・分析しています。


南アフリカのEコマース産業概要

Eコマース(電子商取引)とは、インターネットを介した商品やサービスの売買を指す。消費者が商品を閲覧し、支払いを行い、商品を配送することができるオンライン・プラットフォームを通じた取引が含まれる。電子商取引には、企業対消費者(B2C)、企業対企業(B2B)、消費者対消費者(C2C)など、さまざまなビジネスモデルがある。インターネットの普及、デジタル決済システム、ロジスティクスと通信の技術進歩がEコマースの台頭を後押ししている。

南アフリカのeコマースが成長しているのは、より多くの人々がスマートフォンでインターネットに接続するようになったからである。ほとんどの消費者が衣料品から電化製品、さらには食料品に至るまでオンラインで商品を購入することができるようになったため、ほとんどの小売業は変化した。TakealotやZandoのようなeコマース・プラットフォームは、さまざまな消費者のニーズをターゲットにしたオンライン・ショッピングを普及させた。Eコマースによって、中小企業もより大きな市場にアクセスできるようになった。オンライン・バンキングやモバイル決済システムは、オンライン・ショッピングの体験を向上させた。また、Eコマースによって国際的なブランドへのアクセスが容易になり、南アフリカの消費者はより多様な商品を手に入れることができるようになった。


南アフリカEコマース市場の推進要因

高いインターネット普及率とモバイル利用率

南アフリカではインターネット接続が急速に拡大している。これは、インターネットにアクセスするためのスマートフォンの利用の増加と相まって、消費者がいつでもどこでも買い物ができることを意味する。特に、データ通信プランがより手頃な価格になり、スマートフォンの普及が進んだことで、モバイル・インターネット利用の伸びは目を見張るものがある。この接続性により、農村部の住民を含むより多くの人々がオンライン・ショッピング・プラットフォームにアクセスするようになり、消費者層が拡大し、Eコマースがより包括的なものになる。インターネットへのアクセシビリティが向上すれば、Eコマース・ビジネスの市場も拡大する。2024年1月現在、南アフリカ国民の74.7%がインターネットにアクセスし、1億1,860万人がインターネットを利用している。


デジタル決済ソリューションの成長

モバイルウォレット、クレジットカード、その他の安全なオンライン決済システムなどのデジタル決済手段の台頭が、南アフリカにおける電子商取引に拍車をかけている。消費者はキャッシュレス取引に慣れてきており、PayFastやSnapScanなどのプラットフォームは安全で便利な決済オプションを提供している。このようなデジタル決済への移行は、オンライン取引を簡単かつスムーズにし、それによって消費者の信頼を高め、より多くの人々がEコマースに従事する原動力となっている。デジタル決済の安全性の向上と利用のしやすさは、国内のオンライン・ショッピングの全体的な成長に寄与している。国家決済システムの管理者である南アフリカ準備銀行は本日、デジタル決済ロードマップを発表した。このロードマップは、国家決済システムフレームワークと戦略のハイレベルな目的と戦略を達成するために作成されました:ビジョン2025特に、競争と革新、費用対効果、相互運用性、金融包摂を促進することを目的としている。


消費者の買い物行動の変化

南アフリカの消費者は、特にパンデミック以降、便利なオンライン・ショッピングを選ぶようになっている。オンラインでは、より幅広い商品ラインアップがあるため、買い物客は自宅にいながらにして価格をチェックし、レビューを読み、購入を決定することができる。ライフスタイルの変化も、このような買い物行動の変化を促進している。例えば、自宅で商品を受け取れる利便性や、その他の時間節約のメリットを好む消費者が増えている。より多くの南アフリカの人々がオンラインショッピングをますます受け入れているため、より多くの企業が、需要の高まりに応えるために、カスタムメイドのプロモーションを提供したり、ユーザー体験を改善したりすることで、戦略を変更しなければならない。


南アフリカのEコマース市場が直面する問題

配送と物流の問題

南アフリカの電子商取引市場における主な課題の一つは、物流と配送インフラである。ヨハネスブルグ、ケープタウン、ダーバンの都市は信頼できるが、他の多くの場所ではそうではなく、遠隔地や地方ではインフラ不足のために多くの遅延と多くのコストに直面している。ラストワンマイルの配送はいまだに複雑で、道路事情や地方へのアクセスの制限などが配送時間や顧客満足度に影響している。電子商取引が成長するにつれ、これらの企業は、迅速な配達を保証し、消費者のコストを削減するために、適切な物流ソリューションに投資しなければならない。


オンライン決済のセキュリティに関する懸念

オンライン決済の方法は成長しているものの、オンライン決済のセキュリティへの懸念は、南アフリカにおけるこのeコマースの普及を妨げる大きな要因となっている。データ流出やフィッシング詐欺などの詐欺行為により、消費者はオンライン上で個人情報や金融情報を入力することに警戒心を抱いている。安全な決済ゲートウェイが導入されたとはいえ、ほとんどの消費者はEコマースへの完全な転換を余儀なくされている。堅牢なサイバーセキュリティーを導入し、安全なオンラインショッピングについて消費者を教育し、より信頼できる決済ソリューションを提供することで、電子商取引に対する懸念に対処しなければならない。


南アフリカのEコマース・アパレルとアクセサリー市場

南アフリカのeコマース・アパレル・アクセサリー市場は、インターネット普及率の上昇、可処分所得の増加、消費者の買い物行動の変化により、高い成長を遂げている。市場をリードしているのは、Zando、Superbalist、Takealotなどのオンラインプラットフォームで、衣料品、履物、アクセサリーを幅広く提供している。消費者は、宅配、簡単な返品、様々なブランドやスタイルへのアクセスなど、オンラインショッピングの利便性をますます求めるようになっている。また、スマートフォンでファッション・アイテムを閲覧・購入する南アフリカ人が増えていることから、モバイル・コマースの人気も高まっている。さらに、ターゲットを絞ったマーケティング、特定の嗜好に基づいたアイテムの推奨、便利な決済システムなどが市場を後押ししている。配送コストの高さ、ロジスティクスの問題、オンライン決済の安全性に対する信頼の欠如といった課題は依然として残っている。2024年5月、アマゾンは南アフリカでオンライン・ショッピング・サービスを開始し、主にナスパースのTakealot.comが独占する複数のオンライン小売業者と直接競合するようになった。


南アフリカのデジタルウォレット市場

南アフリカのデジタルウォレット市場は、モバイル決済とデジタル金融サービスの普及により急速に拡大している。インターネット接続の向上とともにスマートフォン人口が増加するにつれ、アップルペイやグーグルペイなどのデジタルウォレットや、スナップスキャンやザッパーなどのローカルソリューションの人気が高まっている。デジタル・ウォレットの利便性、スピード、安全性は、オンライン取引や物理的取引での採用を後押ししている。特にパンデミック後のキャッシュレス取引へのシフトに伴う電子商取引の増加が、市場拡大に寄与している。金融包摂が拡大し続ける中、デジタルウォレットは南アフリカの決済ランドスケープの形成に非常に重要な役割を果たすだろう。


南アフリカのeコマース市場セグメント

製品カテゴリー - 業界は8つの視点に分かれています:
1.アパレルとアクセサリー
2.ヘルスケアとパーソナルケアと美容
3.コンピューター・家電
4.事務機器・用品
5.玩具・ホビー
6.家具・インテリア
7.書籍・音楽・ビデオ
8.その他


支払いモード - 業界は8つの視点に分かれています:
1.デジタルウォレット
2.クレジットカード
3.デビットカード
4.アカウント・ツー・アカウント(A2A)
5.今すぐ購入、後払い(BNPL)
6.代金引換
7.前払い
8.その他 - 暗号通貨を含む


すべての企業を5つの視点でカバー
- 概要
- キーパーソン
- 最近の動向
- 製品ポートフォリオ
- 収益


企業分析
1.タケアロット・オンライン社
2.エヴェテック社Ltd.
3.Jumia
4.ウォルマート
5.ザンド
6.ソーフレッシュ
7.デカトロン
8.ユーコック

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目次

1.はじめに


2.研究と方法論


3.エグゼクティブ・サマリー


4.市場の動き
4.1 成長ドライバー
4.2 課題


5.南アフリカのeコマース市場


6.市場シェア分析
6.1 製品カテゴリー
6.2 支払い方法


7.商品カテゴリー
7.1 アパレルとアクセサリー
7.2 ヘルス&パーソナルケア&ビューティー
7.3 コンピュータおよび家電製品
7.4 事務機器・用品
7.5 玩具・ホビー
7.6 家具・インテリア
7.7 書籍・音楽・ビデオ
7.8 その他


8.支払いモード
8.1 デジタルウォレット
8.2 クレジットカード
8.3 デビットカード
8.4 アカウント・ツー・アカウント(A2A)
8.5 今すぐ購入、後払い(BNPL)
8.6 代金引換
8.7 前払い
8.8 その他(暗号通貨を含む


9.ポーターのファイブフォース分析
9.1 買い手の交渉力
9.2 サプライヤーの交渉力
9.3 ライバルの度合い
9.4 新規参入の脅威
9.5 代替品の脅威


10.SWOT分析
10.1 強み
10.2 弱点
10.3 機会
10.4 脅威


11.企業分析
11.1 Takealot online Pty Ltd
11.1.1 概要
11.1.2 キーパーソン
11.1.3 最近の開発
11.1.4 製品ポートフォリオ
11.1.5 収益

11.2 Evetech Pty.Ltd.
11.2.1 概要
11.2.2 キーパーソン
11.2.3 最近の開発
11.2.4 製品ポートフォリオ
11.2.5 収益

11.3 Jumia
11.3.1 概要
11.3.2 キーパーソン
11.3.3 最近の展開
11.3.4 製品ポートフォリオ
11.3.5 収益

11.4 ウォルマート
11.4.1 概要
11.4.2 キーパーソン
11.4.3 最近の開発
11.4.4 製品ポートフォリオ
11.4.5 収益

11.5 ザンド
11.5.1 概要
11.5.2 キーパーソン
11.5.3 最近の発展
11.5.4 製品ポートフォリオ
11.5.5 収益

11.6 ソーフレッシュ
11.6.1 概要
11.6.2 キーパーソン
11.6.3 最近の開発
11.6.4 製品ポートフォリオ
11.6.5 収益

11.7 デカスロン
11.7.1 概要
11.7.2 キーパーソン
11.7.3 最近の開発
11.7.4 製品ポートフォリオ
11.7.5 収益

11.8 ユーコック
11.8.1 概要
11.8.2 キーパーソン
11.8.3 最近の開発
11.8.4 製品ポートフォリオ
11.8.5 収益

 

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Summary

South Africa E-commerce Market Trends & Summary

The South African e-commerce market is going to experience tremendous growth. It is expected to reach US$ 74.79 billion by 2033, compared to US$ 35.23 billion in 2024. This growth is at a compound annual growth rate of 8.79% from 2025 to 2033. Factors driving this growth include increased internet penetration, rising mobile commerce, and greater consumer acceptance of online shopping. E-commerce platforms also benefit from enhanced payment solutions, improved logistics, and changing shopping behaviors nationwide.

The report South Africa Ecommerce Market & Forecast covers by Product Categories (Apparel and Accessories, Health and Personal Care and Beauty, Computer and Consumer Electronics, Office Equipment and Supplies, Toys and Hobby, Furniture and Home Furnishing, Books/Music/Video, Other), Payment Mode (Digital Wallet, Credit Card, Debit Card, Account-to-Account (A2A), Buy Now Pay Later, Cash on Delivery, Prepay, Other - Incl. Cryptocurrency), and Company Analysis 2025-2033.


South Africa E-commerce Industry Overview

E-commerce, or electronic commerce, refers to the buying and selling of goods and services over the Internet. It involves transactions through online platforms, where consumers can browse products, make payments, and have items delivered to their location. E-commerce includes various business models such as Business-to-Consumer (B2C), Business-to-Business (B2B), and Consumer-to-Consumer (C2C). Internet penetration, digital payment systems, and technological advancements in logistics and communication power the rise of e-commerce.

South African e-commerce has been growing because more people have been getting online with a smartphone, thus increasing their connection to the internet. Most retail has changed because most consumers are able to purchase products online ranging from apparels to electronics and even groceries. The e-commerce platforms like Takealot and Zando have made online shopping popular, targeting different consumers' needs. E-commerce has also enabled small and medium-sized enterprises to access larger markets. Online banking and mobile payment systems have improved online shopping experiences, while the businesses have fewer overheads compared to a physical brick-and-mortar store. E-commerce has also facilitated the easy access of international brands, giving South African consumers more variety of products.


Drivers of the South Africa E-commerce Market

High Internet Penetration and Mobile Usage

South Africa has experienced a very rapid expansion of internet connectivity. This, coupled with the increasing use of smartphones to access the Internet, means that consumers can shop at any time, anywhere. The growth in mobile internet usage has been quite impressive, especially with data plans being made more affordable and with increased smartphone adoption. This connectivity brings more people, including rural residents, to online shopping platforms, expanding the consumer base and making e-commerce more inclusive. With the improvement of internet accessibility, a larger market for e-commerce businesses is fostered. As of January 2024, 74.7% of South Africans had internet access, with 118.6 million active internet users.


Growth of Digital Payment Solutions

The rise of digital payment methods, such as mobile wallets, credit cards, and other secure online payment systems, has fueled e-commerce in South Africa. Consumers are becoming more comfortable with cashless transactions, and the platforms such as PayFast and SnapScan provide safe and convenient payment options. This move towards digital payments makes online transactions easy and smooth, thereby increasing consumer confidence and driving more people to engage in e-commerce. Increased security of digital payments along with the ease of usage contributes to the overall growth of online shopping in the country. The custodian of the national payment system, South African Reserve Bank, released the Digital Payments Roadmap today. The Roadmap has been developed to achieve the high-level objectives and strategies of the National Payment System Framework and Strategy: Vision 2025. Among other things, these are to promote competition and innovation, cost-effectiveness, interoperability, and financial inclusion.


Change in Consumer Shopping Behavior

South African consumers increasingly opt for online shopping as it is convenient, especially after the pandemic. With a wider portfolio of products online, shoppers can check prices, read reviews and make purchasing decisions from the comfort of their own homes. Changing lifestyles also facilitate this shift in shopping behavior, for instance, more consumers prefer to have the convenience of receiving goods at home and other time-saving benefits. Since more South Africans are increasingly embracing online shopping, more businesses have to change their strategies, by offering custom-made promotions and improving user experiences to fulfill the rising demand.


Problems facing the South African E-commerce market

Delivery and Logistics Problems

One of the main challenges in the South African e-commerce market is logistics and delivery infrastructure. Though the cities of Johannesburg, Cape Town, and Durban are reliable, it has not been the case with many other places and remote or rural areas face a lot of delays and a lot of costs due to lack of infrastructure. The last-mile delivery is still complex, with road condition and limited rural access affecting delivery time and customer satisfaction. As this e-commerce grows, these companies must invest in proper logistics solutions to ensure fast delivery and reduce consumer's cost.


Online Payment Security Concerns

Despite online payment methods growing, online payment security concerns are a major restraint to the adoption of this e-commerce in South Africa. Fraudulent activities such as data breaches and phishing scams have made the consumers wary of entering their personal and financial information online. Although it introduced secure payment gateways, most consumers have to become a full convert to e-commerce. The concerns about the same have to be addressed by having robust cybersecurity, educating consumers about safe online shopping, and providing more trusted payment solutions.


South Africa E-Commerce Apparel and Accessories Market

The South African e-commerce apparel and accessories market is witnessing high growth due to increased internet penetration, rising disposable incomes, and changes in consumer shopping behavior. The market leaders are online platforms such as Zando, Superbalist, and Takealot, which offer a wide range of clothing, footwear, and accessories. Consumers increasingly seek the convenience of online shopping, which benefits them with home delivery, easy returns, and access to various brands and styles. In addition, mobile commerce is experiencing increased popularity since more South Africans use their smartphones to browse and make purchases of fashion items. Moreover, the market is boosted by targeted marketing, recommendation of items based on specific preferences, and convenient payment systems. Challenges such as high delivery costs, logistical issues, and lack of trust in online payment security persist. In May 2024, Amazon launched its online shopping service in South Africa, directly competing with several online retailers, primarily dominated by Naspers' Takealot.com.


South Africa Digital Wallet Market

The digital wallet market in South Africa is expanding rapidly due to growing adoption of mobile payment and digital financial services. As the smartphone-penetrated population grows along with better internet connectivity, digital wallets such as Apple Pay and Google Pay along with local solutions like SnapScan and Zapper, have become increasingly popular. The convenience, speed, and safety of digital wallets boost its adoption for online and physical transactions. Increased e-commerce with a shift toward cashless transactions, especially after the pandemic, have contributed to the expansion of the market. As financial inclusion continues growing, digital wallets are going to be very vital in the shaping of payment landscapes in South Africa.


South Africa Ecommerce Market Segments

Product Categories - Industry is divided into 8 viewpoints:
1. Apparel and Accessories
2. Health and Personal Care and Beauty
3. Computer and Consumer Electronics
4. Office Equipment and Supplies
5. Toys and Hobby
6. Furniture and Home Furnishing
7. Books/Music/Video
8. Other


Payment Mode - Industry is divided into 8 viewpoints:
1. Digital Wallet
2. Credit Card
3. Debit Card
4. Account-to-Account (A2A)
5. Buy Now, Pay Later (BNPL)
6. Cash on Delivery
7. Prepay
8. Other - Incl. Cryptocurrency


All companies have been covered with 5 Viewpoints
• Overviews
• Key Persons
• Recent Developments
• Product Portfolio
• Revenue


Company Analysis
1. Takealot online Pty Ltd
2. Evetech Pty. Ltd
3. Jumia
4. Walmart Inc.
5. Zando
6. SoFresh
7. Decathlon
8. UCook



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Table of Contents

1. Introduction


2. Research & Methodology


3. Executive Summary


4. Market Dynamic
4.1 Growth Driver
4.2 Challenges


5. South Africa Ecommerce Market


6. Market Share Analysis
6.1 Product Categories
6.2 Payment Mode


7. Product Categories
7.1 Apparel and Accessories
7.2 Health and Personal Care and Beauty
7.3 Computer and Consumer Electronics
7.4 Office Equipment and Supplies
7.5 Toys and Hobby
7.6 Furniture and Home Furnishing
7.7 Books/Music/Video
7.8 Other


8. Payment Mode
8.1 Digital Wallet
8.2 Credit Card
8.3 Debit Card
8.4 Account-to-Account (A2A)
8.5 Buy Now, Pay Later (BNPL)
8.6 Cash on Delivery
8.7 Prepay
8.8 Other - Incl. Cryptocurrency


9. Porter’s Five Forces Analysis
9.1 Bargaining Power of Buyers
9.2 Bargaining Power of Suppliers
9.3 Degree of Rivalry
9.4 Threat of New Entrants
9.5 Threat of Substitutes


10. SWOT Analysis
10.1 Strength
10.2 Weakness
10.3 Opportunity
10.4 Threat


11. Company Analysis
11.1 Takealot online Pty Ltd
11.1.1 Overview
11.1.2 Key Person
11.1.3 Recent Development
11.1.4 Product Portfolio
11.1.5 Revenue

11.2 Evetech Pty. Ltd
11.2.1 Overview
11.2.2 Key Person
11.2.3 Recent Development
11.2.4 Product Portfolio
11.2.5 Revenue

11.3 Jumia
11.3.1 Overview
11.3.2 Key Person
11.3.3 Recent Development
11.3.4 Product Portfolio
11.3.5 Revenue

11.4 Walmart Inc.
11.4.1 Overview
11.4.2 Key Person
11.4.3 Recent Development
11.4.4 Product Portfolio
11.4.5 Revenue

11.5 Zando
11.5.1 Overview
11.5.2 Key Person
11.5.3 Recent Development
11.5.4 Product Portfolio
11.5.5 Revenue

11.6 SoFresh
11.6.1 Overview
11.6.2 Key Person
11.6.3 Recent Development
11.6.4 Product Portfolio
11.6.5 Revenue

11.7 Decathlon
11.7.1 Overview
11.7.2 Key Person
11.7.3 Recent Development
11.7.4 Product Portfolio
11.7.5 Revenue

11.8 UCook
11.8.1 Overview
11.8.2 Key Person
11.8.3 Recent Development
11.8.4 Product Portfolio
11.8.5 Revenue

 

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