モバイル・メッセージング世界市場:2024-2029年Global Mobile Messaging Market: 2024-2029 当社の最新モバイルメッセージング調査スイートは、今後5年間で大きな混乱が予想される市場について、詳細かつ洞察に満ちた分析を提供しています。モバイル通信事業者やモバイルメッセージングベンダーの関係... もっと見る
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サマリー
当社の最新モバイルメッセージング調査スイートは、今後5年間で大きな混乱が予想される市場について、詳細かつ洞察に満ちた分析を提供しています。モバイル通信事業者やモバイルメッセージングベンダーの関係者は、主要トレンドや競争環境の分析だけでなく、新技術や不正行為、ユーザー需要の変化による影響を理解することができます。
モバイルメッセージングサービス市場スイートには、モバイルメッセージングの普及と今後の成長に関するデータマッピングへのアクセスや、市場内の最新動向と機会を明らかにする洞察に満ちた調査など、個別に購入できるいくつかのオプションが含まれています。さらに、モバイルメッセージング分野の市場リーダー27社に関する広範な分析を含む資料も含まれています。また、これらすべての要素を含み、大幅な割引が適用されるフルリサーチスイートとしてご購入いただくことも可能です。
モバイルメッセージングベンダーや事業者は、この急速に台頭する市場の展望を理解するための重要なツールを提供することで、将来の戦略を策定するための重要な戦略を特定することができます。この調査パッケージの比類なきカバー範囲は、このような不確実で急成長する市場の将来を予測する上で非常に有用なリソースとなります。 主な特徴 市場ダイナミクス:モバイルメッセージング市場における主要成長トレンドと市場課題についての洞察。市場には、SMS、MMS、OTTメッセージング、ソーシャルメディアメッセージング、電子メール、RCSメッセージングが含まれます。この調査では、SMSの価格上昇やAIT詐欺がもたらす課題、アップルが最近RCSをサポートしたことによる影響などを取り上げている。このモバイルメッセージングリサーチには、主要60カ国におけるモバイルメッセージングの現在の発展と今後の成長に関する地域別市場成長率分析も含まれています。 主な要点と戦略的提言 モバイルメッセージングベンダー、CPaaSプレーヤー、ネットワーク事業者に対する主要な戦略的提言とともに、モバイルメッセージング市場における主要な開発機会と調査結果を詳細に分析します。 ベンチマーク業界予測: モバイルメッセージング市場の成長について、SMS、MMS、OTT、ソーシャルメディア、チャットボット、電子メール、RCSメッセージング別に5年間の予測データベースを提供します。
ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード(Competitor Leaderboard)を通じて、モバイルメッセージングベンダ27社の主要プレイヤの能力と能力を評価。市場実績、収益、将来の事業見通しなどの基準でベンダーを採点します。 市場データと予測レポート
市場をリードするモバイルメッセージング市場の調査スイートには、207の表と94,000を超えるデータポイントから成る包括的な5年間の予測データセットへのアクセスが含まれています。この調査パッケージには以下の指標が含まれています: モバイルメッセージングサービスの総ユーザー数 送信メッセージ総数 モバイルメッセージング総収入
これらの指標は、以下の主要市場について提供されています:
Juniper Research Interactive Forecast Excelには以下の機能があります: 統計分析: データ期間中のすべての地域と国について表示されます。グラフは簡単に変更でき、クリップボードにエクスポートできます。 国別データツール: このツールでは、予測期間中のすべての地域と国の指標を見ることができます。検索バーで表示される指標を絞り込むことができます。 国別比較ツール: 特定の国を選択して比較することができます。このツールには、グラフをエクスポートする機能が含まれています。
What-if分析:5つのインタラクティブなシナリオを通じて、予測指標を独自の仮定と比較することができます。 市場動向と戦略レポート
このトレンド分析レポートは、モバイルメッセージング市場の状況を詳細に調査し、急速に変化するこの市場の進化を形成する市場動向と要因を評価します。重要な戦略レポートでは、モバイルメッセージングプロバイダーにとっての戦略的機会を包括的に分析し、主要な業種と発展途上の課題を取り上げ、競争力のあるユーザーエクスペリエンスを創出するために関係者がどのようにこれらをナビゲートしなければならないかを解説しています。また、モバイルメッセージング成長のための主要な国レベルの機会の評価も含まれています。 競合リーダーボードレポート
Competitor Leaderboard レポートでは、モバイルメッセージング分野の主要ベンダー27社について、詳細な評価と市場でのポジショニングを提供しています。ベンダーは、キャパシティとケイパビリティの評価に基づいて、確立されたリーダー、有力な挑戦者、または破壊者と挑戦者として位置付けられています:
この競合分析資料は、ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardを中心に構成されています。Competitor Leaderboardは、市場の競合状況を一目で把握できるベンダーポジショニングツールで、確かな手法に裏打ちされています。 目次1. 市場動向と戦略 1. 主要な要点と戦略的提言 1.1 主要な要点と戦略的提言 . 4 1.2 主要な要点 . 4 1.3 戦略的提言 . 5 2. モバイルメッセージング市場の将来展望 2.1 モバイル・メッセージング導入 . 8 2.2 SMS . 9 図2.3: SMS総トラフィック(m)、主要8地域別、2024年~2029年 . 10 i. SMS のコスト . 10 2.2.2 会話型商取引. 11 2.2.3 SMS詐欺 . 11 図2.4: SMS詐欺の種類を示すインフォグラフィック . 12 i. AIT 詐欺 . 12 図 2.5: AIT 詐欺のインフォグラフィック . 12 ii. フリーダイヤル番号 . 13 iii. グローバル規制の強化 . 13 2.2.4 企業向け双方向SMS . 14 図 2.6: 一方向と双方向のビジネスSMSインフォグラフィック . 14 2.2.5 SMSの検証 . 15 i. OTP API . 15 2.3 MMS . 15 図 2.7: MMS トラフィック総量(m)、主要 8 地域別、2024 年~2029 年. 15 2.4 OTT . 16 図 2.8: OTT メッセージング・トラフィック合計(億ドル)、主要 8 地域別、2024~2029 年 16 i. WhatsApp と AI . 17 2.5 ソーシャルメディア . 17 図2.9: ソーシャルメディア・メッセージング・トラフィック総量(m)、主要8地域別、 2024-2029. 18 2.6 電子メール. 18 図2.10: 電子メールの総トラフィック(m)、主要8地域別、2024-2029年 . 19 2.7 RCS . 19 図 2.11: RCS トラフィック合計(m)、主要 8 地域別、2024-2029 年 . 20 図 2.12: RCS インフォグラフィック . 20 i. アップルの RCS サポート . 21 ii. RCS の主な使用例 . 21 iii. RCS 暗号化 . 21 2.8 モバイル・メッセージング・プラットフォームの概要 . 22 2.9 モバイル・メッセージング・エコシステム分析の紹介 . 22 2.10 モバイルオペレーター . 22 2.11 ホールセールメッセージング . 2.12 SMSファイアウォール・プロバイダー . 23 23 2.13 チャットボット・ベンダー . 23 2.14 ソーシャルメディアプラットフォーム . 24 3. カントリー・レディネス・インデックス 3.1 カントリー・レディネス指標の紹介 . 26 図 3.1: モバイルメッセージング国別準備状況指数の地域定義 . 26 表 3.2: Juniper Research Country Readiness Index の採点基準: モバイル メッセージング . 図 3.3: Juniper Research の国別準備状況指数: モバイルメッセージング. 28 表 3.4: モバイルメッセージング国別準備状況指数: 市場セグメント . 29 3.1.1 重点市場 . 30 図 3.5: 2024 年におけるモバイルメッセージング総収入(百万ドル)、8 つの重点市場別内訳 . . 30 i. 高い GDP . 30 図3.6: 一人当たりGDP(ドル)、8つの重点市場別、2024年 . 31 ii. インド亜大陸 . 31 図3.7:一人当たりGDP(ドル)、3つの重点市場別、2024年 . 31 iii. 高いインターネット利用率 . 32 図3.8: 総インターネットユーザー数(m)、8つの重点市場別、2024年 . 32 3.1.2 成長市場 . 32 図3.9: スマートフォンの総数(m)、4つの成長市場別、2024年~2029年. 2029 . 33 i. デジタル革命 . 33 ii. ベトナム . 33 iii. ナイジェリア . 34 3.1.3 飽和市場. 34 図 3.10: 飽和市場におけるモバイル・メッセージング総収入(百万ドル)、 2024 . 34 3.1.4 発展途上市場 . 35 図 3.11: モバイルメッセージング総トラフィック(m)、2024 年、12 の発展途上市場別に分割 . 発展途上市場 . 35 i. GDP . 35 表 3.12: ジュニパー・リサーチのカントリー・レディネス・インデックスのヒートマップ: ヒートマップ:北米 北米 . 36 表 3.13:Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ: ラテンアメリカ . 37 表 3.14: Juniper Research の国別準備状況指数ヒートマップ: 西ヨーロッパ . 38 表 3.15: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ: 中東欧 ヨーロッパ . 39 表 3.16: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ: 極東・中国 . 中国 . 40 表 3.17:Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ: インド 亜大陸 . 41 表 3.18: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数ヒートマップ: その他のアジア 太平洋地域 . 42 表 3.19: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数ヒートマップ: アフリカと中東 .
中東 . 43 2. 競合リーダーボード 1. ジュニパーリサーチの競合リーダーボード 1.1 本レポートを読む理由 . 6 表 1.1: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: ベンダーと製品 表 1 / 2) . 7 表 1.2: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: ベンダーと製品 ポートフォリオ(表 2 / 2) . 8 図 1.3: ジュニパーリサーチの競合企業リーダーボード: モバイルメッセージング . 表 1.4: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: ベンダー . 9 表 1.5: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードヒートマップ: モバイル メッセージングベンダー (1 / 3) . 10 表 1.6: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードヒートマップ: モバイル メッセージングベンダー(3 社中 2 社) . 11 表 1.7: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードヒートマップ: モバイル メッセージングベンダー(3 社中 3 社) . 12 2. ベンダーのプロファイル 2.1 モバイルメッセージングベンダーのプロフィール . 14 2.1.1 BICS . 14 i. 企業情報 . 14 表2.1: BICSの主要財務情報(2022年および2023年、百万ドル) . 14 ii. 地理的な広がり . 14 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 14 iv. オファリングのハイレベルビュー . v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 16 2.1.2 バード . 16 i. 企業情報 . 16 表2.2: バードの買収 2011 ? 現在 . 16 ii. 地理的な広がり . 16 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 16 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 16 v. ジュニパーリサーチの見解: 主要な強みと戦略的機会 . 17 2.1.3 シーケンス . 17 i. 企業情報 . 17 表 2.3: Cequens の買収(2016 年). 18 ii. 地理的な広がり . 18 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 18 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 18 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 19 2.1.4 Cisco Webex . 19 i. 企業情報 . 19 表 2.4: シスコの財務情報 ($m), 2021-2023 . 19 ii. 地理的な広がり . 20 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 20 iv. オファリングのハイレベルビュー . v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 21 2.1.5 クリッカテル . 21 i. コーポレート . 21 ii. 地理的な広がり . 21 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 21 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 22 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 23 2.1.6 CM.com . 23 i. 会社情報 . 23 表2.5:CM.comによる買収(2021年~現在) . 24 表 2.6: CM.com の選択財務情報(百万ドル)、2021-2023 年 . 24 ii. 地理的な広がり . 24 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 24 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 25 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 26 2.1.7 コンビバ . 26 i. コーポレート . 26 表 2.7: Comviva の主要財務情報 ($m), 2021-2023 . 26 ii. 地理的な広がり . 27 iii. 主要顧客と戦略的提言 . 27 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 27 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 29 2.1.8 グローブテレサービス . 29 i. 会社情報 . 29 ii. 地理的な広がり . 29 iii. 主要顧客と戦略的提言 . 29 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 29 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 30 2.1.9 GMS (グローバル・メッセージ・サービス) . 30 i. 会社概要 . 30 ii. 地理的な広がり . 30 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 31 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 31 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 31 2.1.10 インフォビップ . 32 i. 会社概要 . 32 表 2.8: インフォビップの買収 ? 2021年4月から現在まで . 32 ii. 地理的な広がり . 32 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 33 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 34 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 36 2.1.11 インターロップ・テクノロジーズ . 36 i. コーポレート . 36 ii. 地理的な広がり . 36 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 36 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 37 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 37 2.1.12 ランクテレコム . 38 i. 企業情報 . 38 ii. 地理的な広がり . 38 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 38 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 38 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 38 2.1.13 LINK モビリティ . 39 i. コーポレート . 39 ii. 地理的な広がり . 39 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 39 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 40 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 40 2.1.14 メッセージ . 40 i. 会社情報 . 40 ii. 地理的な広がり . 41 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 41 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 41 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 41 2.1.15 ミットー . 41 i. 企業情報 . 41 ii. 地理的な広がり . 42 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 42 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 42 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 43 2.1.16 モンティ・モバイル . 43 i. 企業情報 . 43 ii. 地理的な広がり . 43 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 44 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 44 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 44 2.1.17 オレンジホールセール . 45 i. 企業情報 . 45 表 2.9: オレンジ・ホールセールの2021年から2023年の会計年度売上高(百万ドル) . 45 ii. 地理的な広がり . 45 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 45 図 2.10: Orange Wholesale のサービスを利用する顧客の範囲 . 45 図 2.11:Orange Wholesale France の携帯電話会社の顧客 . 46 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 46 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 47 2.1.18 ルートモバイル . 47 i. 会社情報 . 47 表2.12:ルートモバイルの年次財務情報(?47 ii. 地理的な広がり . 47 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 47 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 48 図 2.13: Route Mobile の OTP サービスの仕組み . 49 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 49 2.1.19 シンチ . 49 i. コーポレート . 49 表2.14: シンチの買収 2020-現在 . 50 表2.15: シンチの主要財務情報 ($m), 2020-2023. 50 ii. 地理的な広がり . 50 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 50 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 50 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 51 2.1.20 SMSPortal . 52 i. 企業情報 . 52 ii. 地理的な広がり . 52 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 52 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 52 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 53 2.1.21 ソプラノ・デザイン . 53 i. 企業情報 . 53 表 2.16: ソプラノデザインの買収(2020 年~現在) . 53 ii. 地理的な広がり . 53 図 2.17: ソプラノデザインのグローバル展開とサポートネットワーク . 53 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 53 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 54 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 54 2.1.22 シニバース . 55 i. コーポレート . 55 ii. 地理的な広がり . 55 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 55 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 56 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 57 2.1.23 タンラ . 57 i. 会社情報 . 57 ii. 地理的な広がり . 57 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 58 iv. 提供サービスのハイレベルビュー. 58 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 58 2.1.24 タタ・コミュニケーションズ . 58 i. コーポレート . 58 ii. 地理的な広がり . 59 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 59 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 60 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 60 2.1.25 Twilio . 61 i. コーポレート . 61 表 2.18: Twilio の買収(2019 年 11 月~現在) . 61 表 2.19: Twilio の選択された財務情報 ($m), 2021-2023 . 61 ii. 地理的な広がり . 61 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 61 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 62 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 63 2.1.26 Vonage . 64 i. 企業情報 . 64 ii. 地理的な広がり . 64 iii. 主要顧客および戦略的パートナーシップ . 64 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 65 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 66 2.1.27 ユニフォニック . 66 i. 企業情報 . 66 ii. 地理的な広がり . 66 iii. 主要顧客と戦略的パートナーシップ . 67 iv. 提供サービスのハイレベルビュー . 67 v. ジュニパーリサーチの見解: 主な強みと戦略的機会 . 68 2.2 ジュニパーリサーチのリーダーボード評価手法 . 69 2.3 限界と解釈 . 69 表 2.20: ジュニパーリサーチの競合リーダーボードの採点基準: モバイル
メッセージングベンダー . 70 3. データと予測 1. モバイルメッセージング市場の概要 1.1 モバイルメッセージング市場予測の紹介 . 4 図1.1: メッセージングサービスの総ユーザー数(m)、サービス別内訳、 2024-2029 . 4 1.2 モバイル・メッセージング・トラフィック総量 . 5 図と表1.2: モバイル・メッセージング・トラフィック総額(億ドル)、主要8地域別、 2024-2029 . 5 表1.3:メッセージングサービスの総ユーザー数(m)、主要6サービス別 2024-2029年 5 表 1.4: メッセージ送信総数(m)、主要6サービス別、2024-2029年 . 6 1.3 モバイル・メッセージング総収入 . 7 図と表1.5:モバイルメッセージング総収入(百万ドル)、主要8地域別、 2024-2029 . 7 2. SMS & MMS: 市場予測と主要な要点 2.1 SMSとMMS市場 . 9 2.1.1 P2P メッセージングの予測方法 . 9 2.1.2 A2P メッセージングの予測方法 . 9 図 2.1: P2P SMS の予測手法 . 11 図 2.2: A2P SMS の予測方法 . 12 図 2.3: MMS 予測方法 . 13 2.2 SMS トラフィック総量 . 14 図と表 2.4: 携帯電話端末の年間 SMS トラフィック合計(億単位)、主要 8 地域別、 2024-2029 . 14 2.2.1 P2P SMS トラフィック . 16 図と表2.5:P2P SMSトラフィック合計(億ドル)、主要8地域別、2024年~2029年 . 16 2.2.2 A2P SMS トラフィック . 17 図と表2.6: A2P SMSトラフィック合計(億ドル)、主要8地域別、2024年~2029年 . . 17 2.3 SMS の総収入。18 図と表2.7:SMS総収入(百万ドル)、主要8地域別、2024年~2029年 18 2.3.1 P2P SMS の総収入 . 19 図と表2.8:P2P SMSの総収入(百万ドル)、主要8地域別、2024年~2029年。 2029 . 19 2.3.2 A2P SMS の総収入 . 20 図と表 2.9: A2P SMS の総収入(百万ドル)、主要 8 地域別、2024 年~2029 年。 2029 . 20 2.4 総 MMS トラフィック . 21 図と表 2.10: MMS トラフィック合計(m)、主要 8 地域別、2024~2029 年 . 21 2.4.1 MMS の総収入 . 22 図と表2.11:MMS総収入(百万ドル)、主要8地域別、2024-2029年 . 22 3. OTT メッセージング: 市場予測と要点 3.1 OTTメッセージング市場 . 24 3.1.1 予測と方法論 . 24 図 3.1: OTT モバイルメッセージング予測手法 . 25 3.1.2 OTT メッセージング・トラフィック総額 . 26 図と表 3.2: OTT メッセージングトラフィック総額 (億ドル)、主要 8 地域別、 2024-2029. 26 3.1.3 モバイルOTTメッセージングの総収入 . 27 図と表3.3: モバイルOTTメッセージング市場総額(百万ドル)、主要8地域別、2024-2029年 2024年~2029年 27 表 3.4: OTTメッセージングを利用するスマートフォンユーザーの割合(%)(主要8地域別 主要8地域別、2024年~2029年 . 27 4. RCSメッセージング: 市場予測と要点 4.1 RCSメッセージングの紹介 . 4.1.1 予測と方法論 . 29 図 4.1: RCSモバイルメッセージング予測手法 . 30 4.1.2 RCS端末の年間総トラフィック. 31 図と表4.2: 8つの主要地域別に見たRCS端末の年間総トラフィック(m)、 2024-2029 . 31 4.1.3 RCSトラフィックからの総収入 . 32 図と表 4.3: 図と表4.3: RCSトラフィックからの総収入(百万ドル)、主要8地域別、 2024-2029 . 32 5. チャットボット: 市場予測と主なポイント 5.1 モバイルメッセージングにおけるチャットボットの将来 . 34 5.1.1 予測と方法論 . 34 図 5.1: メッセージングチャットボット予測手法. 35 5.1.2 アクセスされたチャットボットの総数 . 36 図&表5.2:チャットボット総アクセス数(m)、主要8地域別、2024年~2029年 . 地域別、2024年~2029年 . 36 5.1.3 メッセージングアプリのチャットボットに対する総取引支出 . 37 図・表 5.3: メッセージングアプリ・チャットボットに対する総取引支出(百万ドル)、 主要8地域別、2024年~2029年 . 37 表 5.4: メッセージング・アプリ・チャットボットの実装が可能にする企業の総コスト削減額(m ($m)、主要 8 地域別、2024-2029 年 . 37 6. ソーシャルメディア・メッセージング: 予測と要点 6.1.1 予測と方法論 . 39 図 6.1: ソーシャルメディア・モバイル・メッセージング予測手法 . 40 6.1.2 モバイルデバイスのソーシャルメディアメッセージングトラフィック総量 . 41 図と表6.2:モバイルデバイスソーシャルメディアメッセージングトラフィック合計(億ドル)、主要8地域別、2024年~2029年 . 主要 8 地域別、2024-2029 年 . 41 表 6.3: モバイルデバイスのソーシャルメッセージングトラフィック合計(億ドル)、デバイスタイプ別、
2024-2029. 41
Summary
このレポートでは、モバイルメッセージング市場における主要成長トレンドと市場課題についての洞察を掲載しています。市場には、SMS、MMS、OTTメッセージング、ソーシャルメディアメッセージング、電子メール、RCSメッセージングが含まれます。
Report Description
Our latest Mobile Messaging research suite provides a detailed and insightful analysis of a market set for significant disruption over the next five years. It enables stakeholders from mobile operators and mobile messaging vendors to understand the impact of emerging technologies, fraud, and changing user demand, as well as analysing key trends and the competitive environment.
The mobile messaging services market suite includes several different options that can be purchased separately, including access to data mapping of the adoption and future growth of mobile messaging, and an insightful study uncovering the latest trends and opportunities within the market. Additionally, it includes a document containing an extensive analysis of the 27 market leaders in the Mobile Messaging space. The coverage can also be purchased as a full research suite, which contains all these elements and includes a substantial discount.
Collectively, they provide a critical tool for understanding this rapidly emerging market outlook; allowing mobile messaging vendors and operators to identify key strategies to shape their future strategy. This research suite's unparalleled coverage makes it an incredibly useful resource for projecting the future of such an uncertain and fast-growing market.
Key Features
Market Dynamics: Insights into key growth trends and market challenges within the mobile messaging market; addressing challenges within each messaging platform. The market splits include SMS, MMS, OTT Messaging, Social Media Messaging, Email and RCS Messaging. This research addresses challenges posed by rising SMS prices and AIT fraud, and the impact of Apple’s recent support of RCS. This mobile messaging research also includes a regional market growth rate analysis on the current development and future growth of mobile messaging across 60 key countries.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: In-depth analysis of key development opportunities and findings within the mobile messaging market, accompanied by key strategic recommendations for mobile messaging vendors, CPaaS players and network operators.
Benchmark Industry Forecasts: Five-year forecast databases are provided for mobile messaging market growth, split by SMS, MMS, OTT, Social Media, Chatbots, Email and RCS Messaging.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 27 mobile messaging vendors via the Juniper Research Competitor Leaderboard; scoring these vendors on criteria such as market performance, revenue and future business prospects.
Market Data & Forecasting Report
The market-leading research suite for the Mobile Messaging market includes access to a comprehensive five-year forecast dataset comprising 207 tables and over 94,000 datapoints. Metrics in the research suite include:
Total Number of Users of Mobile Messaging Services
Total Number of Messages Sent
Total Mobile Messaging Revenue
These metrics are provided for the following key market verticals:
Juniper Research Interactive Forecast Excel contains the following functionality:
Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics; displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
Country Comparison Tool: Users can select and compare specific countries. The ability to export graphs is included in this tool.
What-if Analysis: Here, users can compare forecast metrics against their own assumptions via 5 interactive scenarios.
Market Trends & Strategies Report
This trends analysis report examines the Mobile Messaging market landscape in detail; assessing market trends and factors shaping the evolution of this rapidly changing market. The essential strategy report delivers a comprehensive analysis of the strategic opportunities for mobile messaging providers; addressing key verticals and developing challenges, and how stakeholders must navigate these to create a competitive user experience. It also includes evaluation of key country-level opportunities for mobile messaging growth.
Competitor Leaderboard Report
The Competitor Leaderboard report provides a detailed evaluation and market positioning for 27 leading vendors in the Mobile Messaging space. The vendors are positioned as established leaders, leading challengers, or disruptors and challengers based on capacity and capability assessments:
This competitive analysis document is centred around the Juniper Research Competitor Leaderboard, a vendor positioning tool that provides an at-a-glance view of the competitive landscape in a market; backed by a robust methodology.
Table of Contents
1. Market Trends & Strategies
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways & Strategic Recommendations . 4
1.2 Key Takeaways . 4
1.3 Strategic Recommendations . 5
2. Mobile Messaging Future Market Outlook
2.1 Mobile Messaging Introduction . 8
2.2 SMS . 9
Figure 2.3: Total SMS Traffic (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 10
i. The Cost of SMS . 10
2.2.2 Conversational Commerce. 11
2.2.3 SMS Fraud . 11
Figure 2.4: Infographic with SMS Fraud Types . 12
i. AIT Fraud . 12
Figure 2.5: AIT Fraud Infographic . 12
ii. Toll-free Numbers . 13
iii. Tighter Global Restrictions . 13
2.2.4 Two-way SMS for Businesses . 14
Figure 2.6: One-way vs Two-way Business SMS Infographic . 14
2.2.5 SMS Verification . 15
i. OTP APIs . 15
2.3 MMS . 15
Figure 2.7: Total MMS Traffic (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029. 15
2.4 OTT . 16
Figure 2.8: Total OTT Messaging Traffic (bn), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 16
i. WhatsApp and AI . 17
2.5 Social Media . 17
Figure 2.9: Total Social Media Messaging Traffic (m), Split by 8 Key Regions,
2024-2029. 18
2.6 Email . 18
Figure 2.10: Total Email Traffic (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 19
2.7 RCS . 19
Figure 2.11: Total RCS Traffic (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 20
Figure 2.12: RCS Infographic . 20
i. Apple Support for RCS . 21
ii. Key RCS Use Cases . 21
iii. RCS Encryption . 21
2.8 Mobile Messaging Platform Summary . 22
2.9 Introduction to Mobile Messaging Ecosystem Analysis. 22
2.10 Mobile Operators . 22
2.11 Wholesale Messaging . 23
2.12 SMS Firewall Providers . 23
2.13 Chatbot Vendors . 23
2.14 Social Media Platforms . 24
3. Country Readiness Index
3.1 Introduction to Country Readiness Index . 26
Figure 3.1: Mobile Messaging Country Readiness Index Regional Definitions . 26
Table 3.2: Juniper Research Country Readiness Index Scoring Criteria: Mobile
Messaging . 27
Figure 3.3: Juniper Research Country Readiness Index: Mobile Messaging. 28
Table 3.4: Mobile Messaging Country Readiness Index: Market Segments . 29
3.1.1 Focus Markets . 30
Figure 3.5: Total Mobile Messaging Revenue ($m), Split by 8 Focus Markets, 2024
. 30
i. High GDP . 30
Figure 3.6: GDP per Capita ($), Split by 8 Focus Markets, 2024 . 31
ii. Indian Subcontinent . 31
Figure 3.7: GDP per Capita ($), Split by 3 Focus Markets, 2024 . 31
iii. High Internet User Rates . 32
Figure 3.8: Total Internet Users (m), Split by 8 Focus Markets, 2024 . 32
3.1.2 Growth Markets . 32
Figure 3.9: Total Number of Smartphones (m), Split by 4 Growth Markets, 2024-
2029 . 33
i. Digital Revolution . 33
ii. Vietnam . 33
iii. Nigeria . 34
3.1.3 Saturated Markets. 34
Figure 3.10: Total Mobile Messaging Revenue ($m), Split by Saturated Markets,
2024 . 34
3.1.4 Developing Markets . 35
Figure 3.11: Total Mobile Messaging Traffic (m), 2024, Split by 12 Developing
Markets . 35
i. GDP . 35
Table 3.12: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: North
America . 36
Table 3.13: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Latin America
. 37
Table 3.14: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: West Europe
. 38
Table 3.15: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Central & East
Europe . 39
Table 3.16: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Far East &
China . 40
Table 3.17: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Indian
Subcontinent . 41
Table 3.18: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Rest of Asia
Pacific . 42
Table 3.19: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Africa &
Middle East . 43
2. Competitor Leaderboard
1. Juniper Research Competitor Leaderboard
1.1 Why Read This Report . 6
Table 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Vendors & Product
Portfolio (Table 1 of 2) . 7
Table 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: Vendors & Product
Portfolio (Table 2 of 2) . 8
Figure 1.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Mobile Messaging . 9
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard: Vendors . 9
Table 1.5: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Mobile
Messaging Vendors (1 of 3) . 10
Table 1.6: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Mobile
Messaging Vendors (2 of 3) . 11
Table 1.7: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Mobile
Messaging Vendors (3 of 3) . 12
2. Vendor Profiles
2.1 Mobile Messaging Vendor Profiles . 14
2.1.1 BICS . 14
i. Corporate Information . 14
Table 2.1: BICS’ Select Financial Information ($m), 2022 and 2023 . 14
ii. Geographical Spread . 14
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 14
iv. High-level View of Offering . 15
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 16
2.1.2 Bird . 16
i. Corporate Information . 16
Table 2.2: Bird’s Acquisitions 2011 ? Present . 16
ii. Geographical Spread . 16
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 16
iv. High-level View of Offerings. 16
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 17
2.1.3 Cequens . 17
i. Corporate Information . 17
Table 2.3: Cequens’ Acquisitions, 2016. 18
ii. Geographical Spread . 18
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 18
iv. High-level View of Offerings. 18
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 19
2.1.4 Cisco Webex . 19
i. Corporate Information . 19
Table 2.4: Cisco’s Financial Information ($m), 2021-2023 . 19
ii. Geographical Spread . 20
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 20
iv. High-level View of Offering . 20
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 21
2.1.5 Clickatell . 21
i. Corporate . 21
ii. Geographical Spread . 21
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 21
iv. High-level View of Offerings. 22
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 23
2.1.6 CM.com . 23
i. Corporate Information . 23
Table 2.5: Acquisitions Made by CM.com, 2021-present . 24
Table 2.6: CM.com’s Select Financial Information ($m), 2021-2023 . 24
ii. Geographical Spread . 24
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 24
iv. High-level View of Offerings . 25
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 26
2.1.7 Comviva . 26
i. Corporate . 26
Table 2.7: Comviva’s Select Financial Information ($m), 2021-2023 . 26
ii. Geographical Spread . 27
iii. Key Clients & Strategic Recommendations . 27
iv. High-level View of Offerings . 27
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 29
2.1.8 Globe Teleservices . 29
i. Corporate Information . 29
ii. Geographical Spread . 29
iii. Key Clients & Strategic Recommendations . 29
iv. High-level View of Offerings . 29
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 30
2.1.9 GMS (Global Message Services) . 30
i. Corporate Profile . 30
ii. Geographical Spread . 30
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 31
iv. High-level View of Offerings . 31
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 31
2.1.10 Infobip . 32
i. Corporate Profile . 32
Table 2.8: Infobip’s Acquisitions ? April 2021 to present . 32
ii. Geographical Spread . 32
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 33
iv. High-level View of Offerings . 34
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 36
2.1.11 Interop Technologies . 36
i. Corporate . 36
ii. Geographical Spread . 36
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 36
iv. High-level View of Offerings. 37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 37
2.1.12 LANCK Telecom . 38
i. Corporate Information . 38
ii. Geographic Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 38
iv. High-level View of Offerings. 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 38
2.1.13 LINK Mobility . 39
i. Corporate . 39
ii. Geographical Spread . 39
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 39
iv. High-level View of Offerings. 40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 40
2.1.14 Messaggio . 40
i. Corporate Information . 40
ii. Geographical Spread . 41
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 41
iv. High-level View of Offerings. 41
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 41
2.1.15 Mitto . 41
i. Corporate Information . 41
ii. Geographic Spread . 42
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 42
iv. High-level View of Offerings. 42
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 43
2.1.16 Monty Mobile . 43
i. Corporate Information . 43
ii. Geographical Spread . 43
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 44
iv. High-level View of Offerings . 44
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 44
2.1.17 Orange Wholesale . 45
i. Corporate Information . 45
Table 2.9: Orange Wholesale’s Revenue for Financial Years (?m), 2021-2023 . 45
ii. Geographical Spread . 45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
Figure 2.10: The Range of Clients Using Orange Wholesale’s Services . 45
Figure 2.11: Orange Wholesale France’s Mobile Operator Customers . 46
iv. High-level View of Offerings . 46
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 47
2.1.18 Route Mobile . 47
i. Corporate Information . 47
Table 2.12: Route Mobile’s Annual Financial Information (? Cr), 2021-2023. 47
ii. Geographical Spread . 47
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 47
iv. High-level View of Offerings . 48
Figure 2.13: How Route Mobile’s OTP Service Works . 49
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 49
2.1.19 Sinch . 49
i. Corporate . 49
Table 2.14: Sinch’s Acquisitions 2020-Present . 50
Table 2.15: Sinch’s Selected Financial Information ($m), 2020-2023. 50
ii. Geographical Spread . 50
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 50
iv. High-level View of Offerings. 50
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 51
2.1.20 SMSPortal . 52
i. Corporate Information . 52
ii. Geographical Spread . 52
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 52
iv. High-level View of Offerings. 52
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 53
2.1.21 Soprano Design . 53
i. Corporate Information . 53
Table 2.16: Soprano Design’s Acquisitions, 2020-present . 53
ii. Geographical Spread . 53
Figure 2.17: Soprano Design Global Reach and Support Network . 53
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 53
iv. High-level View of Offerings. 54
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 54
2.1.22 Syniverse . 55
i. Corporate . 55
ii. Geographical Spread . 55
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 55
iv. High-level View of Offerings. 56
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 57
2.1.23 Tanla . 57
i. Corporate Information . 57
ii. Geographical Spread . 57
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 58
iv. High-level View of Offerings. 58
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 58
2.1.24 Tata Communications . 58
i. Corporate . 58
ii. Geographic Spread . 59
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 59
iv. High-level View of Offerings . 60
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 60
2.1.25 Twilio . 61
i. Corporate . 61
Table 2.18: Twilio’s Acquisitions, November 2019-Present . 61
Table 2.19: Twilio’s Selected Financial Information ($m), 2021-2023 . 61
ii. Geographical Spread . 61
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 61
iv. High-level View of Offerings . 62
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 63
2.1.26 Vonage . 64
i. Corporate Information . 64
ii. Geographical Spread . 64
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 64
iv. High-level View of Offerings . 65
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 66
2.1.27 Unifonic . 66
i. Corporate Information . 66
ii. Geographical Spread . 66
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 67
iv. High-Level View of Offerings . 67
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 68
2.2 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 69
2.3 Limitations & Interpretations . 69
Table 2.20: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria: Mobile
Messaging Vendors . 70
3. Data & Forecasting
1. Mobile Messaging Market Summary
1.1 Introduction to Mobile Messaging Market Forecasts . 4
Figure 1.1: Total Number of Users of Messaging Services (m), Split by Service,
2024-2029 . 4
1.2 Total Mobile Messaging Traffic . 5
Figure and Table 1.2: Total Mobile Messaging Traffic (bn), Split by 8 Key Regions,
2024-2029 . 5
Table 1.3: Total Number of Users of Messaging Services (m), Split by 6 Key
Services, 2024-2029 . 5
Table 1.4: Total Number of Messages Sent (m), Split by 6 Key Services, 2024-2029
. 6
1.3 Total Mobile Messaging Revenue . 7
Figure & Table 1.5: Total Mobile Messaging Revenue ($m), Split by 8 Key Regions,
2024-2029 . 7
2. SMS & MMS: Market Forecasts & Key Takeaways
2.1 SMS & MMS Market . 9
2.1.1 P2P Messaging Forecast Methodology . 9
2.1.2 A2P Messaging Forecast Methodology . 9
Figure 2.1: P2P SMS Forecast Methodology . 11
Figure 2.2: A2P SMS Forecast Methodology . 12
Figure 2.3: MMS Forecast Methodology . 13
2.2 Total SMS Traffic . 14
Figure & Table 2.4: Total Annual Handset SMS Traffic (bn), Split by 8 Key Regions,
2024-2029 . 14
2.2.1 P2P SMS Traffic . 16
Figure & Table 2.5: Total P2P SMS Traffic (bn), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
. 16
2.2.2 A2P SMS Traffic . 17
Figure & Table 2.6: Total A2P SMS Traffic (bn), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
. 17
2.3 Total SMS Revenue. 18
Figure & Table 2.7: Total SMS Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 18
2.3.1 Total P2P SMS Revenue . 19
Figure & Table 2.8: Total P2P SMS Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-
2029 . 19
2.3.2 Total A2P SMS Revenue . 20
Figure & Table 2.9: Total A2P SMS Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-
2029 . 20
2.4 Total MMS Traffic . 21
Figure & Table 2.10: Total MMS Traffic (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 21
2.4.1 Total MMS Revenue . 22
Figure & Table 2.11: Total MMS Revenue ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
. 22
3. OTT Messaging: Market Forecasts & Key Takeaways
3.1 OTT Messaging Market . 24
3.1.1 Forecast & Methodology . 24
Figure 3.1: OTT Mobile Messaging Forecast Methodology . 25
3.1.2 Total OTT Messaging Traffic . 26
Figure & Table 3.2: Total OTT Messaging Traffic (bn), Split by 8 Key Regions,
2024-2029. 26
3.1.3 Total Mobile OTT Messaging Revenue . 27
Figure & Table 3.3: Total Mobile OTT Messaging Market Value ($m), Split by 8 Key
Regions, 2024-2029 . 27
Table 3.4: Proportion of Smartphone Users Who Use OTT Messaging (%), Split by
8 Key Regions, 2024-2029 . 27
4. RCS Messaging: Market Forecasts & Key Takeaways
4.1 Introduction to RCS Messaging . 29
4.1.1 Forecast & Methodology . 29
Figure 4.1: RCS Mobile Messaging Forecast Methodology . 30
4.1.2 Total Annual RCS Handset Traffic. 31
Figure & Table 4.2: Total Annual Handset RCS Traffic (m), Split by 8 Key Regions,
2024-2029 . 31
4.1.3 Total Revenue from RCS Traffic . 32
Figure & Table 4.3: Total Revenue from RCS Traffic ($m), Split by 8 Key Regions,
2024-2029 . 32
5. Chatbots: Market Forecasts & Key Takeaways
5.1 The Future of Chatbots in Mobile Messaging . 34
5.1.1 Forecast & Methodology . 34
Figure 5.1: Messaging Chatbots Forecast Methodology. 35
5.1.2 Total Number of Chatbots Accessed . 36
Figure & Table 5.2: Total Number of Chatbots Accessed (m), Split by 8 Key
Regions, 2024-2029 . 36
5.1.3 Total Transaction Spend over Messaging App Chatbots . 37
Figure & Table 5.3: Total Transaction Spend over Messaging App Chatbots ($m),
Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 37
Table 5.4: Total Cost Savings to Businesses Enabled by Messaging App Chatbot
Implementation ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 37
6. Social Media Messaging: Forecasts & Key Takeaways
6.1.1 Forecast & Methodology . 39
Figure 6.1: Social Media Mobile Messaging Forecast Methodology . 40
6.1.2 Total Mobile Device Social Media Messaging Traffic . 41
Figure & Table 6.2: Total Mobile Device Social Media Messaging Traffic (bn), Split
by 8 Key Regions, 2024-2029 . 41
Table 6.3: Total Mobile Device Social Messaging Traffic (bn), Split by Device Type,
2024-2029. 41
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