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ロボコール緩和とブランド通話の世界市場:2024-2029年


Global Robocall Mitigation & Branded Calling Market: 2024-2029

概要 当社のロボコール緩和・ブランド通話リサーチスイートは、進化するこの市場を詳細かつ洞察的に分析し、携帯電話事業者、規制当局、ロボコール軽減・ブランド通話ベンダーの関係者が今後の成長、主... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Juniper Research
ジュニパーリサーチ社
2024年5月20日 GBP4,250
企業ライセンス
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99 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文でご納品いたします。


 

サマリー

概要
当社のロボコール緩和・ブランド通話リサーチスイートは、進化するこの市場を詳細かつ洞察的に分析し、携帯電話事業者、規制当局、ロボコール軽減・ブランド通話ベンダーの関係者が今後の成長、主要動向、競争環境を理解できるようにします。
 
このスイートには、ロボコールの緩和とブランド通話の採用と今後の成長に関するデータマッピングへのアクセスや、市場内の最新のビジネスチャンスを明らかにする徹底的な調査など、個別に購入できるいくつかのオプションが含まれています。さらに、ロボコールの緩和とブランド通話分野における16の市場リーダーに関する広範な分析を含む資料も含まれています。また、本カバレッジは、これらすべての要素を含むフルリサーチスイートとして購入することもでき、大幅な割引が適用されます。
 
これらを総合することで、急速に進化するこの市場を理解するための重要なツールとなり、ロボコール対策ベンダーや携帯電話事業者は今後の戦略を立てることができる。その比類なき網羅性により、この調査スイートは、このような不確実で急成長する市場の将来を予測する上で非常に有用なリソースとなっています。
 
主な特長
マーケットダイナミクス:ロボコールの緩和とブランドコール市場における課題から生じる主要トレンドと市場への影響についての洞察。この調査では、違法なロボコールにおいて人工知能を活用する悪質業者がもたらす課題、特にAIが生成した音声を違法通話に使用すること、OTTプラットフォームやWangiri 2.0における違法なロボコールが引き起こす混乱について取り上げています。この調査では、違法なロボコールに対する政府の介入や、北米の連邦通信委員会などの規制当局が課す規制を、ブランド通話などの代替的なロボコール緩和努力と合わせて評価する。このロボコール対策とブランド通話に関する調査には、主要60カ国におけるロボコール対策とブランド通話の現在の発展と今後の成長に関する地域別市場成長分析も含まれている。
主な要点と戦略的提言:戦略的提言:ロボコールの緩和とブランド通話市場における主要な発展機会と調査結果の詳細な分析と、関係者への戦略的提言。
ベンチマーク業界予測:ブランドコール認証APIコールに加え、合法的な通話と違法なロボコールトラフィックの両方の市場成長について、5年間の予測データベースを提供します。
ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardにより、ロボコール対策およびブランド通話対策の主要ベンダー16社の能力と能力を評価し、市場実績、収益、将来の事業見通しなどの基準で採点。
 
市場データ&予測レポート
ロボコール軽減・ブランド通話市場の市場をリードする調査スイートには、14の表と6,380以上のデータポイントからなる包括的な5年予測データセットへのアクセスが含まれます。この調査パッケージの指標には以下が含まれます:
 
ロボコールの総件数
ロボコールの不正件数の
合計 ロボコールの成功件数の
合計 ロボコールによる不正損失の
合計 ブランドコール認証APIコールの総件数
ブランドコール認証APIコールによるプラットフォーム収益の
合計
Juniper Research Interactive Forecast Excelには以下の機能があります:
 
統計分析:データ期間中のすべての地域と国について表示される特定の指標を検索できます。グラフは簡単に変更でき、クリップボードへのエクスポートも可能です。
国別データツール:このツールでは、予測期間中のすべての地域と国の指標を見ることができます。検索バーで表示される指標を絞り込むことができます。
国別比較ツール:特定の国を選択して比較することができます。このツールには、グラフをエクスポートする機能が含まれています。
What-if分析:5つの対話型シナリオにより、予測指標を独自の仮定と比較することができます。
 
市場動向&戦略レポート
本レポートでは、ロボコールの緩和とブランド通話市場の状況を詳細に調査し、急速に変化するこの市場の進化を形成する市場動向と要因を評価します。本レポートでは、ロボコールの緩和とブランド通話プロバイダーにとっての戦略的機会を包括的に分析し、主要な業種と発展途上の課題を取り上げ、利害関係者がこれらをどのように乗り切るべきかを考察しています。また、ロボコールの緩和とブランド通話市場における主要国レベルの成長機会の評価も含まれています。
 
競合他社リーダーボードレポート
競合他社リーダーボードレポートでは、ロボコール緩和・ブランドコール分野の主要ベンダー16社について、詳細な評価と市場ポジショニングを提供しています。ベンダーは、キャパシティと能力の評価に基づいて、確立されたリーダー、主要な挑戦者、または破壊者と挑戦者に位置付けられています:
 
BICS
Hiya
Lanck Telecom
Metaswitch
Mobileum
Neural Technologies
Numeracle
Nuso
Ribbon Communications
SecurityGen
Sinch
Subex
TNS
TransNexus
TransUnion
Xconnect
本資料は、ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardを中心に構成されています。Competitor Leaderboardは、堅牢な手法に裏打ちされた、市場の競合状況を一目で把握できるベンダーポジショニングツールです。


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目次

1.市場動向と戦略
1.主要な要点と戦略的提言
1.1 主要な要点と戦略的提言 .4
1.2 主要な要点 .4
1.3 戦略的提言 .6
2.ロボコール詐欺の市場展望
2.1 ロボコール被害軽減の紹介.10
図 2.2:モバイル総加入者数(m)、主要8地域別、2024-2029年 .11
2.2 ロボコール詐欺 .11
図 2.3: ロボコール詐欺の種類 インフォグラフィック .12
2.2.1 オムニチャネル詐欺 .12
2.3 AIロボコールの動向 .13
i. AIが生成する音声 .13
ii.ロボコールコンテンツ .14
iii.ターゲットの特定 .14
2.4 Wangiri Fraud 2.0.14
図 2.4: Wangiri Fraud 2.0 インフォグラフィック .15
2.5 SIMファーム .15
2.6 OTTプラットフォームとロボコール . 16
3. ロボコール被害軽減ソリューション
3.1 ロボコール被害軽減の概要 .18
図 3.1:STIR/SHAKEN システムのインフォグラフィック .18
3.2 国別のロボコール対策 .19
3.2.1 米国 . 20
i. FCC の動向 .20
ii.AI によるロボコール .20
3.2.2 英国のロボコール軽減策 .20
3.2.3 中国におけるロボコールの軽減 .21
3.2.4 日本におけるロボコールの緩和 .21
3.2.5 ブラジルにおけるロボコールの軽減 .21
3.2.6 ロボコール軽減の取り組みから得られた主なポイント .22
3.3 ブランド通話 . 22
図3.2:ブランド通話とCNAMのインフォグラフィック .23
図 3.3: ブランド通話認証 API 通話の総数(m)、
主要8地域別、2024 年~2029 年 .24
3.4 ロボコール分析 .25
3.4.1 SnorCall . 25
図3.4:音声とトランスクリプト処理の5段階パイプライン.26
4. 国別準備状況指数
4.1 国別準備状況指数の概要 .28
図4.1:ロボコールの緩和とブランド呼のカントリー・レディネス・インデックスの地域定義 .28
表 4.2:Juniper Research の国別対応度指数の採点基準:29
図 4.3:ジュニパーリサーチ(Juniper Research)の国別準備状況指数:ロボコールの軽減とブランド通話.30
表 4.4:ロボコールの軽減とブランド通話の国別対応度指数:市場セグメント .31
4.1.1 重点市場 .32
図 4.5: ロボコールによる詐欺被害総額(百万ドル)、8 つの重点市場別、2024 年 .32
i. スマートフォンの高い普及率 .32
図 4.6:モバイル総加入者数(百万人)、8 つの重点市場別、2024 年~2029 年 .32
ii.米国 .33
iii.政府の介入 .33
4.1.2 成長市場 .33
図 4.7: ロボコールによる詐欺被害総額(百万ドル)、6 つの成長市場別、2024 年~2025 年 .34
i. 広がるロボコール詐欺の範囲 .34
ii.アルゼンチンにおけるデジタル革命 .34
iii.既存のロボコール対策が不十分 .34
4.1.3 飽和市場 .35
図 4.8: ロボコールによる詐欺被害総額(百万ドル)、12 の飽和市場別、2024 年 .35
i. バングラデシュ .35
ii.ノルウェー、香港、ニュージーランド、ポルトガル .35
4.1.4 発展途上市場 .36
図表 図表 図表4.9: モバイルデバイス普及率(単位:万台)、8 途上国市場別、2024~2029 年 .36
i. デジタル革命 .36
ii.ロボコール詐欺の範囲拡大 .36
表 4.10: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:北米 .38
表 4.11:Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ:ラテンアメリカ.39
表 4.12:Juniper Research の国別準備状況指数ヒートマップ:西ヨーロッパ.40
表 4.13: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:中東欧 .41
表 4.14: Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ:極東・中国 .42
表 4.15: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:インド亜大陸.43
表 4.16: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:その他のアジア太平洋地域.44
表 4.17: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数:アフリカ&中東 .45
 
2. CompetitorLeaderboard
1.ジュニパーリサーチの競合リーダーボード
1.1 本レポートを読む理由 .5
表 1.1:ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:ロボコール対策 &
ブランド通話ベンダー & 製品ポートフォリオ .6
図 1.2: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:ロボコール対策 &
ブランド通話ベンダ .7
表 1.3: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:ロボコール軽減 &
ブランド通話ベンダー & ポジショニング :
ジュニパーリサーチの競合リーダーボードヒートマップ:ロボコール
対策 & ブランド通話ベンダ .8
2. ベンダーのプロファイル
2.1 ロボコール対策 & ブランド通話ベンダーのプロファイル .10
2.1.1 BICS .10
i. 会社情報 .10
表 2.1:BICS の財務情報(2022 年と 2023 年) .10
ii.地理的な広がり .10
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .10
iv.提供サービスのハイレベルビュー .10
v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .11
2.1.2 ハイヤ .11
i. 企業情報 .11
ii.地理的な広がり .11
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .11
iv.提供サービスのハイレベルビュー .12
v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .12
2.1.3 ランクテレコム .13
i. 企業情報 .13
ii.地理的な広がり .13
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .13
iv.提供サービスのハイレベルビュー.13
図 2.2:ランクテレコムのFMSコントロールセンター・ダッシュボード.14
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .14
2.1.4 メタスイッチ .14
i. 企業情報 .14
ii.地理的な広がり .15
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .15
iv.提供サービスのハイレベルビュー.15
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .15
2.1.5 モビラム .16
i. 企業情報 .16
ii.地理的な広がり .16
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .16
iv.提供サービスのハイレベルビュー.16
図 2.3:Mobileum の RAID ソリューション .17
図 2.4: Mobileum の CLI スプーフィング防止機能 .18
v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .18
2.1.6 ニューラル・テクノロジー .18
i. 企業情報 .18
ii.地理的な広がり .18
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .18
iv.提供サービスのハイレベルビュー.18
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .19
2.1.7 Numeracle .19
i. 企業情報 .19
ii.地理的な広がり .19
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .19
iv.提供サービスのハイレベルビュー .20
図 2.5: Numeracle のスマートブランディング . 20
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .21
2.1.8 Nuso .21
i. 企業情報 .21
ii.地理的な広がり .21
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .21
iv.提供サービスのハイレベルビュー .22
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .22
2.1.9 リボン・コミュニケーションズ .22
i. 企業情報 .22
ii.地理的な広がり .22
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .22
iv.提供サービスのハイレベルビュー .23
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .23
2.1.10 セキュリティゲン .24
ii.地理的な広がり .24
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .24
iv.提供サービスのハイレベルビュー .24
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .25
2.1.11 シンチ .25
i. 企業情報 .25
ii.地理的な広がり .26
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .26
iv.提供サービスのハイレベルビュー .26
v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .26
2.1.12 スーベックス .27
i. 企業情報 .27
表 2.6: 2022 年と 2023 年のスベックスの財務情報(百万ドル) .27
ii.地理的な広がり .27
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .27
iv.提供サービスのハイレベルビュー.27
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .27
2.1.13 TNS . 28
i. 企業情報 .28
ii.地理的な広がり .28
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .28
iv.提供サービスのハイレベルビュー.28
図 2.7: TNS のコールガーディアン認証 .29
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .30
2.1.14 トランスネクサス .30
i. 企業情報 .30
ii.地理的な広がり .30
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .30
iv.提供サービスのハイレベルビュー.30
図 2.8: TransNexus STIR/SHAKEN ソリューション .31
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .31
2.1.15 TransUnion .31
i. 企業情報 .31
ii.地理的な広がり .32
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .32
iv.提供サービスのハイレベルビュー.32
v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的機会 .32
2.1.16 Xconnect .32
i. 企業情報 .32
ii.地理的な広がり .33
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .33
iv.提供サービスのハイレベルビュー .33
v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的機会 .34
2.2 ジュニパーリサーチのリーダーボード評価手法 .35
2.3 限界と解釈 .35
表 2.9:ジュニパーリサーチの競合リーダーボードの採点基準:ロボコールの
緩和とブランド通話 .36
 
3. データと予測
1.市場予測および主な要点
1.1 ロボコールの軽減とブランド通話の市場予測の紹介 .3

図1.1:携帯電話加入者が受信した不正ロボコールの総数(m)、主要8地域別、2024年および2029年 .3

図 1.2: ブランド通話認証 API 通話の総数(m)、
主要 8 地域別、2024 年および 2029 年。3
2.ロボコールと不正ロボコールの予測
2.1 ロボコール予測の紹介。6
図 2.1:ロボコール成功総数(6,100万件)、主要8地域別
、2024年。6
2.1.1 ロボコール予測の方法 .6
図 2.2:ロボコール予測手法 .8
2.1.2 携帯電話加入者が受信したロボコールの総数 .9
図 & 表 2.
3:2024-2029 年における携帯電話加入者のロボコール総受信数(m)、主要 8 地域別 .9
2.1.3 携帯電話加入者が受信した詐欺ロボコールの総数.10
図&表2.4:加入者が受信した詐欺ロボコールの総数(m)、主要8地域別、2024年~2029年 .10
2.1.4 成功したロボコールの総数 .11
図表 図表 図表2.5: 成功したロボコールの総数(m)、主要8地域別、2024年~2029年 .11
2.1.5 ロボコールによる詐欺被害総額 . 12
図 & 表 2.6: ロボコールによる詐欺被害総額(百万ドル)、主要 8地域別、2024 年~2029 年 .12
3. ブランド通話予測
3.1 ブランド通話予測の方法 .14
3.1.1 予測方法と前提 .14
図 3.1: ブランド通話の予測方法 .15
3.1.2 ブランド通話認証APIコールの総数 .16
図 & 表 3.2: ブランド通話認証 API 通話の総数
(m)、主要 8 地域別、2024 年~2029 年 .16
3.1.3 ブランド通話認証 API 呼び出しからの総プラットフォーム収益.18
図 & 表 3.3: ブランド通話認証API 呼び出しからのプラットフォーム総収益(m ドル)、8 主要地域別、2024 年~2029 年 .18

 

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Summary

このレポートでは、進化するロボコール緩和・ブランド通話市場を詳細かつ洞察的に分析しています。
 
Report Description
Overview
Our Robocall Mitigation & Branded Calling research suite provides a detailed and insightful analysis of this evolving market; enabling stakeholders from mobile operators, regulators, and robocall mitigation & branded calling vendors to understand future growth, key trends and the competitive environment.
 
The suite includes several different options that can be purchased separately, including access to data mapping of the adoption and future growth of robocall mitigation and branded calling and a thorough study uncovering the latest opportunities within the market. Additionally, it includes a document containing extensive analysis of the 16 market leaders in the robocall mitigation and branded calling space. The coverage can also be purchased as a Full Research Suite, containing all these elements, and including a substantial discount.
 
Collectively, they provide a critical tool for understanding this rapidly evolving market; allowing robocall mitigation vendors and mobile operators to shape their future strategy. Its unparalleled coverage makes this research suite an incredibly useful resource for projecting the future of such an uncertain and fast-growing market.
 
Key Features
Market Dynamics: Insights into key trends and market impacts resulting from challenges within the robocall mitigation and branded calling market. This research addresses challenges posed by bad actors utilising artificial intelligence within illegal robocalling, specifically the use of AI-generated voices for illegal calls and disruption caused by unlawful robocalls on OTT platforms and Wangiri 2.0. The research then assesses government interventions in illegal robocalls and regulations imposed by regulators, such as the Federal Communications Commission in North America, alongside alternative robocall mitigation efforts such as branded calling. This robocall mitigation and branded calling research also includes a regional market growth analysis on the current development and future growth of robocall mitigation and branded calling across 60 key countries.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: In-depth analysis of key development opportunities and findings within the robocall mitigation and branded calling market, accompanied by strategic recommendations for stakeholders.
Benchmark Industry Forecasts: 5-year forecast databases are provided for the market growth in both legitimate calls and illegal robocall traffic, in addition to branded calling authentication API calls.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 16 leading robocall mitigation and branded calling vendors via the Juniper Research Competitor Leaderboard; scoring these vendors on criteria such as market performance, revenue and future business prospects.
 
Market Data & Forecasts Report
The market-leading research suite for the Robocall Mitigation & Branded Calling market includes access to comprehensive 5-year forecast datasets of 14 tables and over 6,380 datapoints. Metrics in the research suite include:
 
Total Number of Robocalls
Total Number of Fraudulent Robocalls
Total Number of Successful Robocalls
Total Fraudulent Losses to Robocalling
Total Number of Branded Calling Authentication API Calls
Total Platform Revenue from Branded Calling Authentication API Calls
Juniper Research Interactive Forecast Excel contains the following functionality:
 
Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics, displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
Country Comparison Tool: Users can select and compare specific countries. The ability to export graphs is included in this tool.
What-if Analysis: Here, users can compare forecast metrics against their own assumptions, via 5 interactive scenarios.
 
Market Trends & Strategies Report
This report examines the Robocall Mitigation & Branded Calling market landscape in detail; assessing market trends and factors shaping the evolution of this rapidly changing market. The report delivers a comprehensive analysis of the strategic opportunities for robocall mitigation and branded calling providers; addressing key verticals and developing challenges and how stakeholders must navigate these. It also includes evaluation of key country-level opportunities for growth in the robocall mitigation and branded calling market.
 
Competitor Leaderboard Report
The Competitor Leaderboard report provides a detailed evaluation and market positioning for 16 leading vendors in the Robocall Mitigation & Branded Calling space. The vendors are positioned as established leaders, leading challengers, or disruptors and challengers based on capacity and capability assessments:
 
BICS
Hiya
Lanck Telecom
Metaswitch
Mobileum
Neural Technologies
Numeracle
Nuso
Ribbon Communications
SecurityGen
Sinch
Subex
TNS
TransNexus
TransUnion
Xconnect
This document is centred around the Juniper Research Competitor Leaderboard, a vendor positioning tool that provides an at-a-glance view of the competitive landscape in a market, backed by a robust methodology.


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Table of Contents

1. Market Trends &
Strategies
Table of Contents
 
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways & Strategic Recommendations . 4
1.2 Key Takeaways . 4
1.3 Strategic Recommendations . 6
2. Robocall Fraud Market Landscape
2.1 Introduction to Robocall Mitigation. 10
Figure 2.2: Total Mobile Subscribers (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 11
2.2 Robocall Fraud . 11
Figure 2.3: Types of Robocall Fraud Infographic . 12
2.2.1 Omnichannel Fraud . 12
2.3 AI Robocall Developments . 13
i. AI-generated Voices . 13
ii. Robocall Content . 14
iii. Identifying Targets . 14
2.4 Wangiri Fraud 2.0. 14
Figure 2.4: Wangiri Fraud 2.0 Infographic . 15
2.5 SIM Farms . 15
2.6 OTT Platforms and Robocalling . 16
3. Robocall Mitigation Solutions
3.1 Robocall Mitigation Overview . 18
Figure 3.1: STIR/SHAKEN System Infographic . 18
3.2 Robocall Mitigation Strategies by Country . 19
3.2.1 US . 20
i. FCC Developments . 20
ii. AI-generated Robocalls . 20
3.2.2 UK Robocall Mitigation . 20
3.2.3 Robocall Mitigation in China . 21
3.2.4 Robocall Mitigation in Japan . 21
3.2.5 Robocall Mitigation in Brazil . 21
3.2.6 Key Takeaways from Robocall Mitigation Efforts . 22
3.3 Branded Calling . 22
Figure 3.2: Branded Calling and CNAM Infographic . 23
Figure 3.3: Total Number of Brand Calling Authentication API Calls (m), Split by 8
Key Regions, 2024-2029 . 24
3.4 Robocall Analysis . 25
3.4.1 SnorCall . 25
Figure 3.4: Five-stage Pipeline of Audio and Transcript Processing . 25
3.5 AI as a Mitigation Solution . 26
4. Country Readiness Index
4.1 Introduction to Country Readiness Index . 28
Figure 4.1: Robocall Mitigation & Branded Calling Country Readiness Index
Regional Definitions . 28
Table 4.2: Juniper Research Country Readiness Index Scoring Criteria: Robocall
Mitigation & Branded Calling . 29
Figure 4.3: Juniper Research Country Readiness Index: Robocall Mitigation &
Branded Calling . 30
Table 4.4: Robocall Mitigation & Branded Calling Country Readiness Index:
Market Segments . 31
4.1.1 Focus Markets . 32
Figure 4.5: Total Fraudulent Losses to Robocalling ($m), Split by 8 Focus Markets,
2024 . 32
i. High Smartphone Penetration . 32
Figure 4.6: Total Mobile Subscribers (m), Split by 8 Focus Markets, 2024-2029 . 32
ii. US . 33
iii. Government Interventions . 33
4.1.2 Growth Markets . 33
Figure 4.7: Total Fraudulent Losses to Robocalls ($m), Split by 6 Growth Markets,
2024-2025 . 34
i. Widening Scope of Robocall Fraud . 34
ii. Digital Revolution in Argentina . 34
iii. Inadequate Existing Robocall Mitigation . 34
4.1.3 Saturated Markets. 35
Figure 4.8: Total Fraudulent Losses to Robocalling ($m), Split by 12 Saturated
Markets, 2024 . 35
i. Bangladesh . 35
ii. Norway, Hong Kong, New Zealand and Portugal . 35
4.1.4 Developing Markets . 36
Figure 4.9: Mobile Device Penetration (m), Split by 8 Developing Markets, 2024-
2029 . 36
i. Digital Revolutions . 36
ii. Expanding Scope of Robocall Fraud . 36
Table 4.10: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: North
America . 38
Table 4.11: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Latin America
. 39
Table 4.12: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: West Europe
. 40
Table 4.13: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Central & East
Europe . 41
Table 4.14: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Far East &
China . 42
Table 4.15: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Indian
Subcontinent. 43
Table 4.16: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Rest of Asia
Pacific . 44
Table 4.17: Juniper Research’s Country Readiness Index: Africa & Middle East . 45
 
 
2. Competitor
Leaderboard
Table of Contents
 
1. Juniper Research Competitor Leaderboard
1.1 Why Read this Report . 5
Table 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard: Robocall Mitigation &
Branded Calling Vendors & Product Portfolio . 6
Figure 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: Robocall Mitigation &
Branded Calling Vendors . 7
Table 1.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Robocall Mitigation &
Branded Calling Vendors & Positioning . 7
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Heatmap: Robocall
Mitigation & Branded Calling Vendors . 8
2. Vendor Profiles
2.1 Robocall Mitigation & Branded Calling Vendor Profiles . 10
2.1.1 BICS . 10
i. Corporate Information . 10
Table 2.1: BICS’ Financial Information (?m), 2022 and 2023 . 10
ii. Geographical spread . 10
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 10
iv. High-level View of Offerings . 10
v. Juniper Research’s View: Key Strength’s & Strategic Opportunities . 11
2.1.2 Hiya . 11
i. Corporate Information . 11
ii. Geographical Spread . 11
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 11
iv. High-level View of Offerings . 12
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 12
2.1.3 Lanck Telecom . 13
i. Corporate Information . 13
ii. Geographical Spread . 13
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 13
iv. High-level View of Offerings. 13
Figure 2.2: Lanck Telecom’s FMS Control Centre Dashboard. 14
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 14
2.1.4 Metaswitch . 14
i. Corporate Information . 14
ii. Geographical Spread . 15
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 15
iv. High-level View of Offerings. 15
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 15
2.1.5 Mobileum . 16
i. Corporate Information . 16
ii. Geographical Spread . 16
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 16
iv. High-level View of Offerings. 16
Figure 2.3: Mobileum’s RAID Solution . 17
Figure 2.4: Mobileum’s CLI Spoofing Prevention in Action . 18
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 18
2.1.6 Neural Technologies . 18
i. Corporate Information . 18
ii. Geographical Spread . 18
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 18
iv. High-level View of Offerings. 18
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 19
2.1.7 Numeracle . 19
i. Corporate Information . 19
ii. Geographical Spread . 19
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 19
iv. High-level View of Offerings . 20
Figure 2.5: Numeracle’s Smart Branding . 20
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 21
2.1.8 Nuso . 21
i. Corporate Information . 21
ii. Geographical Spread . 21
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 21
iv. High-level View of Offerings . 22
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 22
2.1.9 Ribbon Communications . 22
i. Corporate Information . 22
ii. Geographical Spread . 22
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 22
iv. High-level View of Offerings . 23
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 23
2.1.10 SecurityGen . 24
i. Corporate Information . 24
ii. Geographical Spread . 24
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 24
iv. High-level view of offerings . 24
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 25
2.1.11 Sinch . 25
i. Corporate Information . 25
ii. Geographical Spread . 26
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 26
iv. High-level View of Offerings . 26
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 26
2.1.12 Subex . 27
i. Corporate Information . 27
Table 2.6: Subex’s Financial Information ($m), 2022 and 2023 . 27
ii. Geographical Spread . 27
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 27
iv. High-level View of Offerings. 27
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 27
2.1.13 TNS . 28
i. Corporate Information . 28
ii. Geographical Spread . 28
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 28
iv. High-level View of Offerings. 28
Figure 2.7: TNS’ Call Guardian Authentication . 29
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 30
2.1.14 TransNexus . 30
i. Corporate Information . 30
ii. Geographical Spread . 30
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 30
iv. High-level View of Offerings. 30
Figure 2.8: TransNexus STIR/SHAKEN Solution . 31
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 31
2.1.15 TransUnion . 31
i. Corporate Information . 31
ii. Geographical Spread . 32
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 32
iv. High-level View of Offerings. 32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 32
2.1.16 Xconnect . 32
i. Corporate Information . 32
ii. Geographical Spread . 33
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 33
iv. High-level View of Offerings . 33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Opportunities . 34
2.2 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 35
2.3 Limitations & Interpretations . 35
Table 2.9: Juniper Research Competitor Leaderboard Scoring Criteria: Robocall
Mitigation & Branded Calling . 36
 
3. Data & Forecasting
Table of Contents
 
1. Market Forecasts & Key Takeaways
1.1 Introduction to Robocall Mitigation & Branded Calling Market Forecasts . 3
Figure 1.1: Total Number of Fraudulent Robocalls Received by Mobile
Subscribers (m), Split by 8 Key Regions, 2024 and 2029 . 3
Figure 1.2: Total Number of Branded Calling Authentication API Calls (m), Split
by 8 Key Regions, 2024 and 2029. 3
2. Robocalling and Fraudulent Robocalling Forecast
2.1 Introduction to Robocall Forecasts. 6
Figure 2.1: Total Number of Successful Robocalls (61 Million), Split by 8 Key
Regions, 2024 . 6
2.1.1 Robocall Forecast Methodology . 6
Figure 2.2: Robocall Forecast Methodology . 8
2.1.2 Total Number of Robocalls Received by Mobile Subscribers . 9
Figure & Table 2.3: Total Number of Robocalls Received by Mobile Subscribers
(m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 9
2.1.3 Total Number of Fraudulent Robocalls Received by Mobile Subscribers
. 10
Figure & Table 2.4: Total Number of Fraudulent Robocalls Received by
Subscribers (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 10
2.1.4 Total Number of Successful Robocalls . 11
Figure & Table 2.5: Total Number of Successful Robocalls (m), Split by 8 Key
Regions, 2024-2029 . 11
2.1.5 Total Fraudulent Losses to Robocalling . 12
Figure & Table 2.6: Total Fraudulent Losses to Robocalling ($m), Split by 8 Key
Regions, 2024-2029 . 12
3. Branded Calling Forecast
3.1 Branded Calling Forecast Methodology . 14
3.1.1 Forecast Methodology & Assumptions . 14
Figure 3.1: Branded Calling Forecast Methodology . 15
3.1.2 Total Number of Branded calling Authentication API Calls . 16
Figure & Table 3.2: Total Number of Branded Calling Authentication API Calls
(m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 16
3.1.3 Total Platform Revenue from Branded Calling Authentication API Calls
. 18
Figure & Table 3.3: Total Platform Revenue from Branded Calling Authentication
API Calls ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 18

 

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