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トレーラーと貨物コンテナの追跡 - 第11版


Trailer and Cargo Container Tracking - 11th Edition

概要 この調査では、複合一貫輸送のコンテナ、トレーラー、スワップボディ、鉄道貨車、航空貨物のユニットロード装置、パレット、貨物箱の追跡とセキュリティ市場を調査している。これらすべてのユ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2023年11月7日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
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240 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

この調査では、複合一貫輸送のコンテナ、トレーラー、スワップボディ、鉄道貨車、航空貨物のユニットロード装置、パレット、貨物箱の追跡とセキュリティ市場を調査している。これらすべてのユースケースをカバーする追跡ソリューションの総市場価値は、2022年の18億ユーロから2027年には34億ユーロまで、年平均成長率13.1%で成長すると予測されている。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

トトレーラと貨物コンテナ追跡は、世界のトレーラと貨物コンテナ追跡市場の最新動向を分析したBerg Insightの11年連続レポートです。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを240ページにわたって提供しています。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社の新規エグゼクティブ・インタビューからの洞察。
  • リアルタイム貨物追跡バリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • EUと米国の主要な貨物追跡イニシアチブの概要。
  • 貨物コンテナ追跡ソリューションプロバイダー116社の最新プロファイル。
  • 2027年までの市場分野別詳細予測。

アクティブな貨物追跡ユニットの設置ベースは2027年までに2,700万台に達する

貨物および貨物輸送ユニットの追跡は、輸送チェーンにおける業務効率と可視性を高めることを目的としている。ベルグインサイトのリアルタイム追跡ソリューションの定義は、少なくともデータロギング、衛星測位、携帯電話や衛星ネットワークを通じてバックオフィスアプリケーションへのデータ通信を組み込んだシステムである。追跡装置は、トレーラー、複合一貫輸送コンテナ、鉄道貨物ワゴン、航空貨物ULD、パレットなどの貨物輸送ユニット、または貨物そのものを追跡するように設計することができる。貨物運搬ユニット用の追跡装置は恒久的または一時的に設置されますが、一般的な貨物追跡装置は通常、輸送中に貨物と一緒に設置されます。貨物輸送ユニットや貨物の位置や状態に関するリアルタイムのデータにアクセスすることで、サプライチェーンの様々な利害関係者は、より良い情報に基づいた意思決定を行い、資産の利用率を高め、コストを削減し、環境への影響を低減することができます。

Berg Insight は、貨物輸送ユニット向けの携帯電話または衛星通信機能を備えた追跡デバイスの出荷数が、2022 年に世界で 290 万台に達すると推定しています。13.7% の年間平均成長率 (CAGR) で成長しており、出荷数は 2027 年には 540 万台に達すると予想されています。 同期間中、追跡装置の設置ベースは 18.2% の CAGR で成長し、2022 年末の 880 万台から 2027 年までに 2,030 万台に達すると予測されています。 2022 年には、追跡デバイスの総設置ベースの 51.5 パーセントを占めます。インターモーダルコンテナ追跡は、設置ユニット数の点で 2 番目に多いセグメントです。 鉄道貨車、航空貨物の ULD、パレットに設置される追跡装置のベースは大幅に小さくなります。 一般貨物用途に使用されているアクティブ追跡デバイスとリアルタイム データ ロガーの数は、2022 年末時点で 200 万台に達しました。価格の低下とスマート化が予想されるため、この市場セグメントは今後数年間で急速に成長すると見込まれています。 設置面積が非常に小さいラベルやその他のデバイスが導入されています。 使用されているアクティブデバイスの数は、2027 年末には 660 万台に達すると予測されています。このカテゴリの年間デバイス出荷台数は、2022 年の 740 万台から 2027 年には 2,820 万台に達すると予想されます。 貨物輸送用追跡ソリューションの総収益 ユニットと貨物は、2022 年に 18 億ユーロに達しました。CAGR 13.1% で成長し、市場価値の総額は 2027 年に 34 億ユーロに達すると予測されています。

トレーラー、コンテナ、鉄道貨物ワゴン、ULD、パレット、一般貨物追跡ソリューションの市場は、幅広いプレーヤーによって提供されています。貨物輸送ユニット向けのソリューションを提供する企業は通常、トレーラーのトラッキングなど、1つのアプリケーションに焦点を当てている。しかし、これらの企業は、多くの場合、複数の異なるタイプの資産にデバイスをインストールしています。一般的な貨物追跡ソリューション・プロバイダーは、その市場セグメントに特化していることがほとんどです。Berg Insightは、ORBCOMMを追跡ソリューションの最大手プロバイダーとして位置づけており、トレーラーとコンテナの両方にかなりのインストールベースを持っている。同社の総設置台数は2022年末時点で94万台に達している。第2位のSkyBitzは、2022年末時点で、主にトレーラーに約72万5,000台のトラッキング・ユニットを設置している。トレーラー・テレマティクス・ソリューションのその他の大手プロバイダーは、Spireon(現在はSoleraが所有)、Samsara、CalAmp、Motive、Idem Telematics、Powerfleet、Phillips Connect(Phillips Industriesのテレマティクス部門)、Schmitz Cargobull、TGI、Transics(ZF)、BlackBerry、TGI、EROAD、Krone、Cooltraxである。

コンテナ追跡市場をリードしているのはマースク社で、同社の 380,000 個の冷凍コンテナ全体に追跡装置を装備しています。 このセグメントの他の主要企業としては、ORBCOMM、Envotech、ZillionSource、Globe Tracker、Traxens、MECOMO があります。 Globe Tracker は過去 1 年間で急速に成長し、現在 150,000 台を超えるコンテナ追跡ユニットの設置ベースに達しています。 同社は、定期船会社 Hapag-Lloyd と協力して、リーファー コンテナ フリート全体に追跡ユニットを装備するという大規模なプロジェクトを進めています。 鉄道業界の主要なテレマティクス プレーヤーは、Nexxiot、Amsted Rail、DOT Telematics、Siemens、SAVVY Telematic Systems、Cognid Telematics、Cargomon Systems、Intermodal Telematics です。 Nexxiot はこの分野の主要企業であり、ヨーロッパで大規模プロジェクトに取り組んでいます。 Sensitech (Carrier の一部)、DeltaTrak、Tive、Roambee、Controlant、Frigga (Dewav Electronic Technology)、Copeland、および OnAsset Intelligence は、貨物追跡デバイスの大手プロバイダーです。 これらのプレーヤーは、航空貨物を含むあらゆる輸送モードで使用できる追跡デバイスを提供します。

現在、世界中で約 3,000 万個の複合輸送コンテナ、1,500 万台のトレーラー、500 万台の鉄道貨車、および 100 万台の航空貨物 ULD が使用されています。 これらの貨物輸送ユニットに設置されている追跡装置の普及率は約 16% にとどまっており、まだ成長の余地が大きいことがわかります。 Berg Insight は、サプライ チェーンの可視性とセキュリティを向上させる新しいデジタル ソリューションに投資するという輸送業界の継続的な傾向が今後数年間で継続し、さらに加速すると予想しています。 最近のパンデミックによる世界的なサプライチェーンの混乱により、リアルタイムの出荷データの必要性が高まっています。 新しい IoT 通信テクノロジーによって強化され、ソリューション プロバイダーは、フリートおよび資産所有者、運送会社、荷送人、その他の運送業界の関係者のニーズを満たす、費用対効果の高い追跡ソリューションを設計できるようになりました。

本レポートは以下の質問に答えます

  • トレーラーと貨物コンテナ追跡ソリューションの主要プロバイダーは?
  • 機器ベンダーやサービスプロバイダーはどのような製品を提供しているのか?
  • 国際的な規制やセキュリティ・イニシアティブは市場にどのような影響を与えますか?
  • 貨物追跡装置採用の主な要因は?
  • この市場における最近のM&Aは?
  • 技術の進歩は市場にどのような影響を与えるか?
  • 貨物テレマティクス産業はどのように進化するのか?
  • 今後の市場動向は?


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目次

目次

目次
図の一覧

エグゼクティブサマリー

1 世界の貨物輸送の概要

1.1 国際商品貿易
1.1.1 貨物輸送モード
1.1.2 物流単位とコンテナ化
1.1.3 輸送業界の関係者
1.2 貨物輸送ユニット
1.2.1 複合一貫輸送コンテナ
1.2.2 トレーラーとセミトレーラー
1.2.3 鉄道貨車
1.2.4 航空貨物ユニット積載装置

2 トレーラーと貨物コンテナ追跡ソリューション

2.1 トレーラーと貨物コンテナの追跡インフラ
2.1.1 トレーラーと貨物コンテナ・セグメント
2.1.2 GNSSセグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 サービスセグメント
2.2 トラッキングソリューションを利用するメリット
2.2.1 サプライチェーン管理
2.2.2 セキュリティ管理
2.2.3 トレーラーと貨物コンテナの管理
2.3 規制コンプライアンスとレポーティング
2.3.1 サプライチェーンセキュリティと環境プログラム
2.3.2 税金の徴収
2.4 国際コンテナ・貨物追跡技術イニシアティブ
2.4.1 インテグリティ・プロジェクト
2.4.2 Smart-CMプロジェクト
2.4.3 CORE プロジェクト
2.4.4 SaMoLoSa プロジェクト
2.4.5 米国国土安全保障省の貨物セキュリティプログラム
2.4.6 NexTrustプロジェクト
2.4.7 DataPortsプロジェクト
2.4.8 コンテナ42
2.4.9 デジタルコンテナ船協会(DCSA)
2.5 ビジネスモデル

3 市場予測と動向

3.1 市場分析
3.1.1 設置台数と出荷台数
3.1.2 地域別市場
3.1.3 市場価値
3.1.4 ベンダーの市場シェア
3.2 バリューチェーン分析
3.2.1 テレマティクス業界のプレーヤー
3.2.2 貨物輸送業界のプレーヤー
3.2.3 トレーラーとコンテナのOEMとOE
3.2.4 通信業界のプレーヤー
3.2.5 IT業界のプレーヤー
3.3 市場の推進要因と障壁
3.3.1 マクロ経済環境
3.3.2 規制環境
3.3.3 競争環境
3.3.4 テクノロジー環境
3.4 今後の業界動向
3.4.1 トレーラーOEMはテレマティクスを標準装備している
3.4.2 EU における TPMS 規制がトレーラテレマティクスの採用を促進する見込み
3.4.3 高度な追跡ソリューションは物流業者の価値を高める
3.4.4 OEトレーラサプライヤがスマートトレーラソリューションを可能にする
3.4.5 スマートラベルが小荷物追跡に革命をもたらす可能性
3.4.6 冷蔵貨物向けソリューションが追跡市場をリードする
3.4.7 2G/3Gの日没がトラッキング・ソリューション・プロバイダーにチャンスをもたらす
3.4.8 高成長の可能性を秘めた鉄道貨車追跡市場
3.4.9 複合一貫輸送コンテナ追跡業界における大きな変化
3.4.10 新技術の登場でパレット追跡が経済的に可能になる


4 OEM製品と戦略

4.1 Carrier
4.2 China International Marine Containers (CIMC)
4.3 Daikin Industries
4.4 Envirotainer
4.5 Great Dane
4.6 Hyundai Translead
4.7 Krone
4.8 Kögel
4.9 Maersk Container Industry (MCI)
4.10 Mitsubishi Heavy Industries
4.11 Schmitz Cargobull
4.12 Schwarzmüller Group
4.13 Thermo King (Trane Technologies)
4.14 Trinity Industries
4.15 Utility Trailer Manufacturing
4.16 Wabash National
4.17 Wielton Group

5 ベンダーのプロフィールと戦略

5.1 欧州のソリューションプロバイダー
5.1.1 AddSecure Smart Transport
5.1.2 Agheera
5.1.3 Astrata Europe
5.1.4 Axscend (SAF-Holland)
5.1.5 Bornemann
5.1.6 Bosch
5.1.7 CargoGuard
5.1.8 Cargomon Systems
5.1.9 CLS Group
5.1.10 Cognid Telematik
5.1.11 Controlant
5.1.12 DOT Telematik
5.1.13 Fly4u (Groupe ZeKat)
5.1.14 Globe Tracker
5.1.15 Grandcentrix (Vodafone)
5.1.16 Hanhaa
5.1.17 Hive-Zox
5.1.18 Idem Telematics (BPW)
5.1.19 Intermodal Telematics
5.1.20 Kirsen Global Security
5.1.21 KPN
5.1.22 Maersk
5.1.23 MECOMO (Giesecke+Devrient)
5.1.24 Net Feasa
5.1.25 Nexxiot
5.1.26 Ovinto
5.1.27 SAVVY Telematic Systems
5.1.28 SecureSystem
5.1.29 Sensolus
5.1.30 Siemens
5.1.31 Spectos
5.1.32 Sycada
5.1.33 T Comm Telematics
5.1.34 Transics (ZF)
5.1.35 Traxens
5.1.36 Trusted
5.1.37 Ubidata
5.1.38 Zenatek
5.2 北米のソリューションプロバイダー
5.2.1 7PSolutions
5.2.2 Amsted Rail (Amsted Industries)
5.2.3 AT&T
5.2.4 Ayantra
5.2.5 BeWhere
5.2.6 BlackBerry
5.2.7 CalAmp
5.2.8 Clarience Technologies
5.2.9 Copeland
5.2.10 DeltaTrak
5.2.11 Digi International
5.2.12 Digital Communications Technologies
5.2.13 Drōv Technologies
5.2.14 Fleet Complete
5.2.15 Geoforce
5.2.16 Globalstar
5.2.17 GPX Intelligence
5.2.18 Honeywell
5.2.19 Intelyt
5.2.20 Lat-Lon (Geotab)
5.2.21 Motive
5.2.22 OnAsset Intelligence
5.2.23 ORBCOMM
5.2.24 Pallet Alliance
5.2.25 Phillips Industries
5.2.26 Powerfleet
5.2.27 Roambee
5.2.28 RM2
5.2.29 RSAE Labs
5.2.30 Samsara
5.2.31 Sendum Wireless
5.2.32 Sensata
5.2.33 Sensitech (Carrier)
5.2.34 Sierra Wireless (Semtech)
5.2.35 SkyBitz (AMETEK)
5.2.36 Spireon (Solera)
5.2.37 SpotSee
5.2.38 Teletrac Navman
5.2.39 TGI
5.2.40 Tive
5.2.41 Wireless Links
5.3 その他の国のソリューションプロバイダー
5.3.1 Adapt Ideations
5.3.2 AJ Networks
5.3.3 ArrowSpot
5.3.4 Brambles
5.3.5 Contguard
5.3.6 Cooltrax
5.3.7 Envotech
5.3.8 EROAD
5.3.9 Frigga (Shanghai Dewav Electronic Technology)
5.3.10 Joint Technology
5.3.11 Loginno Logistic Innovation
5.3.12 MiX Telematics
5.3.13 Queclink Wireless Solutions
5.3.14 Satlock
5.3.15 Sony
5.3.16 Swinnus
5.3.17 T42 IoT Tracking Solutions
5.3.18 TPL Trakker
5.3.19 Tracertrak (Pivotel)
5.3.20 ZillionSource Technologies

用語集

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プレスリリース

2023-11-07 プレスリリース
トレーラー、コンテナ、鉄道貨車、ULD、パレット用追跡装置の設置台数が2022年に880万台に到達

世界有数のIoT市場調査会社ベルグインサイト(Berg Insight)は本日、トレーラーと貨物コンテナ追跡市場を対象とした新しい市場レポートを発表した。貨物運搬ユニット(トレーラー、複合一貫輸送コンテナ、鉄道貨物ワゴン、航空貨物ULD、パレットなど)に配備されたアクティブな追跡装置の数は、2022年に世界で880万台に達した。年平均成長率(CAGR)は18.2%で、この数字は2027年までに2,030万台に達すると予想されている。設置台数では、トレーラーのテレマティクスが現在最も発展している市場であり、次いで複合一貫輸送コンテナ用の追跡装置である。一般貨物用途で使用されている追跡装置とリアルタイム・データ・ロガーの数は、2022年末の200万台から2027年末には660万台に増加する。この数値は、その年の終わりにいつでもアクティブに使用されているそのようなデバイスの平均数に関する推定値である。このセグメントには、使い捨て機器と多用途機器の両方が含まれる。これらすべてのセグメントの市場総額は、2022年に推定18億ユーロに達した。CAGR(年平均成長率)13.1%で成長し、2027年の市場規模合計は34億ユーロに達すると予測される。

Berg Insightは、ORBCOMMを、トレーラーとコンテナの両方でかなりのインストールベースを持っている、貨物輸送ユニット用の追跡ソリューションの最大のプロバイダーとして位置づけている。同社の総設置台数は2022年末時点で94万台以上に達している。第2位のSkyBitzは、主にトレーラーに72万5,000台の追跡ユニットを設置している。トレーラーテレマティクスソリューションのその他の主要プロバイダーは、Spireon(現在はSoleraが所有)、Samsara、CalAmp、Motive、Idem Telematics、Powerfleet、Phillips Connect(Phillips Industriesのテレマティクス部門)、Schmitz Cargobull、TGI、Transics(ZF)、BlackBerry、TGI、EROAD、Krone、Cooltraxである。コンテナ追跡市場をリードするのはマースクで、同社は38万個の冷凍コンテナの全船隊に追跡装置を装備している。このセグメントの他の主要企業は、ORBCOMM、Envotech、ZillionSource、Globe Tracker、Traxens、MECOMOである。鉄道業界の主なテレマティクス・プレーヤーは、Nexxiot、Amsted Rail、DOT Telematik、Siemens、SAVVY Telematic Systems、Cognid Telematik、Cargomon Systems、Intermodal Telematicsである。Nexxiotはこの分野のトッププレーヤーで、欧州の大規模プロジェクトに取り組んでいる。Sensitech(Carrier傘下)、DeltaTrak、Tive、Roambee、Controlant、Frigga(Dewav Electronic Technology)、Copeland、OnAsset Intelligenceが貨物追跡装置の大手プロバイダーである。これらの企業は、航空貨物を含むすべての輸送手段に使用できる追跡装置を提供している。

「輸送業界は、サプライチェーン内の透明性、効率性、安全性を高める新しいデジタルソリューションを採用し続けています」と、Berg Insight社のプリンシパルアナリスト、Martin Backman氏は言う。貨物の位置や状態、貨物を運ぶユニットに関するリアルタイムのデータを提供するソリューションは、業界におけるデジタル変革の重要な部分です。複合一貫輸送のコンテナ業界や鉄道貨物業界では、コンテナや鉄道貨車の全車両に追跡技術を装備するプロジェクトを開始、またはすでに完了した大手企業がいくつかある。「Maersk、Hapag-Lloyd、VTG、DB Cargoなどの企業が開始した主要なIoTプロジェクトは、トラッキング・ソリューション市場を前進させ、大きな影響を与えています」とBackman氏は続けて述べた。貨物追跡に使用されるデバイスは、コストとサイズの削減を続けており、新たなユースケースを可能にしている。「新しいIoT通信技術に後押しされ、スマートラベルやその他の小型デバイスが急速に台頭し、追跡ソリューション市場の大量生産サブセグメントとなりつつあります」とBackman氏は結論付けている。

 

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Summary

Description

This study investigates the market for tracking and security of intermodal shipping containers, trailers, swap bodies, rail freight wagons, air freight unit load devices, pallets and cargo boxes. The total market value for tracking solutions covering all these use cases is forecasted to grow at a CAGR of 13.1 percent from € 1.8 billion in 2022 to € 3.4 billion by 2027. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Trailer and Cargo Container Tracking is the eleventh consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the trailer and cargo container tracking market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 240 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the real-time cargo tracking value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Summary of major cargo tracking initiatives from the EU and the US.
  • Updated profiles of 116 cargo container tracking solution providers.
  • Detailed forecasts by market vertical lasting until 2027.

The installed base of active cargo tracking units will reach 27 million by 2027

Cargo and cargo carrying unit tracking aims to increase operational efficiency and visibility in transport chains. Berg Insight’s definition of a real-time tracking solution is a system that at minimum incorporates data logging, satellite positioning and data communications to a backoffice application through cellular or satellite networks. The tracking device can be designed to track the cargo carrying unit, i.e. the trailer, intermodal container, rail freight wagon, air freight ULD or pallet, or the cargo itself. Tracking devices for cargo carrying units are permanently or temporarily installed while general cargo tracking devices are typically placed with the cargo during transport. Having access to real-time data on the location and status of cargo carrying units and cargo enable the various stakeholders in the supply chain to make better-informed decisions, increase asset utilization, save costs and reduce the environmental impact.

Berg Insight estimates that shipments of tracking devices with cellular or satellite communications capabilities for cargo carrying units reached 2.9 million units worldwide in 2022. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 13.7 percent, shipments are expected to reach 5.4 million units in 2027. During the same period, the installed base of tracking devices is forecasted to grow at a CAGR of 18.2 percent, from 8.8 million units at the end of 2022 to 20.3 million units by 2027. Trailer tracking is the largest market segment, estimated to account for 51.5 percent of the total installed base of tracking devices in 2022. Intermodal container tracking is the second largest segments in terms of the number of installed units. The installed base of tracking devices on rail freight wagons, air freight ULDs and pallets is substantially smaller. The number of active tracking devices and real-time data loggers in use for general cargo applications reached 2.0 million units at the end of 2022. The market segment is set for rapid growth in the coming next few years as prices are expected to decrease and smart labels and other devices with a very small footprint are being introduced. The number of active devices in use is forecasted to reach 6.6 million units at the end of 2027. Yearly device shipments in this category will grow from 7.4 million units in 2022 to reach 28.2 million units in 2027. Total revenues for tracking solutions for cargo carrying units and cargo reached € 1.8 billion in 2022. Growing at a CAGR of 13.1 percent, the total market value is forecasted to reach € 3.4 billion in 2027.

The market for trailer, container, rail freight wagon, ULD, pallet and general cargo tracking solutions is served by a wide range of players. Companies offering solutions for cargo carrying units typically focus on one application, e.g. trailer tracking. However, these companies often have devices installed on several different asset types. General cargo tracking solution providers are most often specialised in that market segment. Berg Insight ranks ORBCOMM as the largest provider of tracking solutions, having a significant installed base of both trailers and containers. The company’s total installed base reached 940,000 units at the end of 2022. The second largest player SkyBitz had an installed base of about 725,000 tracking units, primarily on trailers, at the end of 2022. Additional leading providers of trailer telematics solutions are Spireon (now owned by Solera), Samsara, CalAmp, Motive, Idem Telematics, Powerfleet, Phillips Connect (the telematics division of Phillips Industries), Schmitz Cargobull, TGI, Transics (ZF), BlackBerry, TGI, EROAD, Krone and Cooltrax.

The container tracking market is led by Maersk, which has equipped its entire fleet of 380,000 reefer containers with tracking devices. Other major players in the segment are ORBCOMM, Envotech, ZillionSource, Globe Tracker, Traxens and MECOMO. Globe Tracker has grown rapidly in the past year and has now reached an installed base of over 150,000 container tracking units. The company has a major project with the liner shipping company Hapag-Lloyd to equip its entire reefer container fleet with tracking units. Major telematics players in the rail industry are Nexxiot, Amsted Rail, DOT Telematik, Siemens, SAVVY Telematic Systems, Cognid Telematik, Cargomon Systems and Intermodal Telematics. Nexxiot is the leading player in the segment, working on large-scale projects in Europe. Sensitech (part of Carrier), DeltaTrak, Tive, Roambee, Controlant, Frigga (Dewav Electronic Technology), Copeland and OnAsset Intelligence are the leading providers of cargo tracking devices. These players offer tracking devices that can be used on all modes of transport, including air freight.

About 30 million intermodal containers, 15 million trailers, 5 million rail freight wagons and one million air freight ULDs are in use worldwide today. The penetration rate of tracking devices installed on these cargo carrying units amounts to only about 16 percent, indicating that there is still much room for growth. Berg Insight anticipates that the ongoing trend in the transport industry to invest in new digital solutions that increase visibility and security in the supply chain will continue and even accelerate in the coming next few years. The recent disruptions in the global supply chain caused by the pandemic have accentuated the need for real-time shipment data. Bolstered by new IoT communications technologies, solution providers are now able to design cost-effective tracking solutions that meet the needs of fleet and asset owners, transport companies, shippers and other stakeholders in the transport industry.

This report answers the following questions:

  • Which are the leading providers of trailer and cargo container tracking solutions?
  • What offerings are available from device vendors and service providers?
  • What impact will international regulations and security initiatives have on the market?
  • What are the key drivers behind the adoption of cargo tracking devices?
  • What are the recent merger and acquisition activities on this market?
  • What impact will technology advancements have on the market?
  • How will the cargo telematics industry evolve?
  • What are the future trends on this market?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Global Freight Transport Overview

1.1    International merchandise trade
1.1.1    Freight transportation modes
1.1.2    Logistics units and containerisation
1.1.3    Transport industry actors
1.2    Cargo carrying units
1.2.1    Intermodal shipping containers
1.2.2    Trailers and semi-trailers
1.2.3    Rail freight wagons
1.2.4    Air freight unit load devices
2    Trailer and Cargo Container Tracking Solutions
2.1    Trailer and cargo container tracking infrastructure
2.1.1    Trailer and cargo container segment
2.1.2    GNSS segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Service segment

2.2    Benefits of using tracking solutions

2.2.1    Supply chain management
2.2.2    Security management
2.2.3    Trailer and cargo container management
2.3    Regulatory compliance and reporting
2.3.1    Supply chain security and environmental programs
2.3.2    Tax collection
2.4    International container and cargo tracking technology initiatives
2.4.1    The Integrity project
2.4.2    The Smart-CM project
2.4.3    The CORE project
2.4.4    The SaMoLoSa project
2.4.5    The US Department of Homeland Security’s Cargo Security Programs
2.4.6    The NexTrust project
2.4.7    The DataPorts project
2.4.8    Container 42
2.4.9    Digital Container Shipping Association (DCSA)
2.5    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Market analysis
3.1.1    Installed base and unit shipments
3.1.2    Regional markets
3.1.3    Market value
3.1.4    Vendor market shares
3.2    Value chain analysis
3.2.1    Telematics industry players
3.2.2    Cargo transport industry players
3.2.3    Trailer and cargo container OEMs and OEs
3.2.4    Telecom industry players
3.2.5    IT industry players
3.3    Market drivers and barriers
3.3.1    Macroeconomic environment
3.3.2    Regulatory environment
3.3.3    Competitive environment
3.3.4    Technology environment
3.4    Future industry trends
3.4.1    Trailer OEMs incorporate telematics as standard
3.4.2    TPMS regulation in the EU is expected to drive adoption of trailer telematics
3.4.3    Advanced tracking solutions increase the value for logistics providers
3.4.4    OE trailer suppliers enable smart trailer solutions
3.4.5    Smart labels may revolutionise parcel tracking
3.4.6    Solutions for refrigerated cargo lead the tracking market
3.4.7    2G/3G sunset creates opportunities for tracking solution providers
3.4.8    Rail freight wagon tracking – a potential high growth market
3.4.9    Big shift in the intermodal container tracking industry
3.4.10    Pallet tracking becomes economically feasible as new technologies emerge

4    OEM Products and Strategies

4.1    Carrier
4.2    China International Marine Containers (CIMC)
4.3    Daikin Industries
4.4    Envirotainer
4.5    Great Dane
4.6    Hyundai Translead
4.7    Krone
4.8    Kögel
4.9    Maersk Container Industry (MCI)
4.10    Mitsubishi Heavy Industries
4.11    Schmitz Cargobull
4.12    Schwarzmüller Group
4.13    Thermo King (Trane Technologies)
4.14    Trinity Industries
4.15    Utility Trailer Manufacturing
4.16    Wabash National
4.17    Wielton Group

5    Vendor Profiles and Strategies

5.1    European solution providers
5.1.1    AddSecure Smart Transport
5.1.2    Agheera
5.1.3    Astrata Europe
5.1.4    Axscend (SAF-Holland)
5.1.5    Bornemann
5.1.6    Bosch
5.1.7    CargoGuard
5.1.8    Cargomon Systems
5.1.9    CLS Group
5.1.10    Cognid Telematik
5.1.11    Controlant
5.1.12    DOT Telematik
5.1.13    Fly4u (Groupe ZeKat)
5.1.14    Globe Tracker
5.1.15    Grandcentrix (Vodafone)
5.1.16    Hanhaa
5.1.17    Hive-Zox
5.1.18    Idem Telematics (BPW)
5.1.19    Intermodal Telematics
5.1.20    Kirsen Global Security
5.1.21    KPN
5.1.22    Maersk
5.1.23    MECOMO (Giesecke+Devrient)
5.1.24    Net Feasa
5.1.25    Nexxiot
5.1.26    Ovinto
5.1.27    SAVVY Telematic Systems
5.1.28    SecureSystem
5.1.29    Sensolus
5.1.30    Siemens
5.1.31    Spectos
5.1.32    Sycada
5.1.33    T Comm Telematics
5.1.34    Transics (ZF)
5.1.35    Traxens
5.1.36    Trusted
5.1.37    Ubidata
5.1.38    Zenatek
5.2    North American solution providers
5.2.1    7PSolutions
5.2.2    Amsted Rail (Amsted Industries)
5.2.3    AT&T
5.2.4    Ayantra
5.2.5    BeWhere
5.2.6    BlackBerry
5.2.7    CalAmp
5.2.8    Clarience Technologies
5.2.9    Copeland
5.2.10    DeltaTrak
5.2.11    Digi International
5.2.12    Digital Communications Technologies
5.2.13    Drōv Technologies
5.2.14    Fleet Complete
5.2.15    Geoforce
5.2.16    Globalstar
5.2.17    GPX Intelligence
5.2.18    Honeywell
5.2.19    Intelyt
5.2.20    Lat-Lon (Geotab)
5.2.21    Motive
5.2.22    OnAsset Intelligence
5.2.23    ORBCOMM
5.2.24    Pallet Alliance
5.2.25    Phillips Industries
5.2.26    Powerfleet
5.2.27    Roambee
5.2.28    RM2
5.2.29    RSAE Labs
5.2.30    Samsara
5.2.31    Sendum Wireless
5.2.32    Sensata
5.2.33    Sensitech (Carrier)
5.2.34    Sierra Wireless (Semtech)
5.2.35    SkyBitz (AMETEK)
5.2.36    Spireon (Solera)
5.2.37    SpotSee
5.2.38    Teletrac Navman
5.2.39    TGI
5.2.40    Tive
5.2.41    Wireless Links
5.3    Rest of World solution providers
5.3.1    Adapt Ideations
5.3.2    AJ Networks
5.3.3    ArrowSpot
5.3.4    Brambles
5.3.5    Contguard
5.3.6    Cooltrax
5.3.7    Envotech
5.3.8    EROAD
5.3.9    Frigga (Shanghai Dewav Electronic Technology)
5.3.10    Joint Technology
5.3.11    Loginno Logistic Innovation
5.3.12    MiX Telematics
5.3.13    Queclink Wireless Solutions
5.3.14    Satlock
5.3.15    Sony
5.3.16    Swinnus
5.3.17    T42 IoT Tracking Solutions
5.3.18    TPL Trakker
5.3.19    Tracertrak (Pivotel)
5.3.20    ZillionSource Technologies

Glossary

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Press Release

2023-11-07 Press releases
The installed base of tracking devices for trailers, containers, rail freight wagons, ULDs and pallets reached 8.8 million in 2022

Berg Insight, the world’s leading IoT market research provider, today released a new market report covering the trailer and cargo container tracking market. The number of active tracking devices deployed for cargo carrying units (i.e. trailers, intermodal containers, rail freight wagons, air freight ULDs and pallets) reached 8.8 million worldwide in 2022. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 18.2 percent, this number is expected to reach 20.3 million by 2027. In terms of installed units, trailer telematics is today the most developed market, followed by tracking devices for intermodal containers. The number of tracking devices and real-time data loggers in use for general cargo applications will grow from 2.0 million units at the end of 2022 to 6.6 million units at the end of 2027. The figure is an estimate on the average number of such devices that where in active use at any given time at the end of the year. This segment includes both disposable and multi-use devices. The total market value for all these segments reached an estimated € 1.8 billion in 2022. Growing at a CAGR of 13.1 percent, the total market size is forecasted to reach € 3.4 billion in 2027.

Berg Insight ranks ORBCOMM as the largest provider of tracking solutions for cargo carrying units, having a significant installed base of both trailers and containers. The company’s total installed base reached more than 940,000 units at the end of 2022. The second largest player SkyBitz had an installed base of 725,000 tracking units, primarily on trailers. Additional leading providers of trailer telematics solutions are Spireon (now owned by Solera), Samsara, CalAmp, Motive, Idem Telematics, Powerfleet, Phillips Connect (the telematics division of Phillips Industries), Schmitz Cargobull, TGI, Transics (ZF), BlackBerry, TGI, EROAD, Krone and Cooltrax. The container tracking market is led by Maersk, which has equipped its entire fleet of 380,000 reefer containers with tracking devices. Other major players in the segment are ORBCOMM, Envotech, ZillionSource, Globe Tracker, Traxens and MECOMO. Major telematics players in the rail industry are Nexxiot, Amsted Rail, DOT Telematik, Siemens, SAVVY Telematic Systems, Cognid Telematik, Cargomon Systems and Intermodal Telematics. Nexxiot is the leading player in the segment, working on large-scale projects in Europe. Sensitech (part of Carrier), DeltaTrak, Tive, Roambee, Controlant, Frigga (Dewav Electronic Technology), Copeland and OnAsset Intelligence are the leading providers of cargo tracking devices. These players offer tracking devices that can be used on all modes of transport, including air freight.

“The transport industry continues to adopt new digital solutions that increase transparency, efficiency and security within the supply chain”, says Martin Backman, Principal Analyst at Berg Insight. Solutions that provide real-time data on the location and condition of the cargo and the cargo carrying unit are an important part of the digital transformation in the industry. Within the intermodal container shipping and the rail freight industries several major players have started or already completed projects to equip their entire fleet of containers or rail wagons with tracking technology. “Major IoT projects initiated by companies such as Maersk, Hapag-Lloyd, VTG and DB Cargo have had a significant impact, pushing the tracking solutions market forward”, continues Mr. Backman. Devices used for cargo tracking continue to decrease in cost and size, enabling additional use cases. “Bolstered by new IoT communications technologies, smart labels and other small form factor devices are quickly emerging and becoming a high-volume sub-segment of the tracking solutions market”, concludes Mr. Backman.

 

 

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