2020年 消費者調査:アフリカにおけるモバイル顧客満足度Connected Consumer Survey 2020: mobile customer satisfaction in Africa 本レポートでは、アナリシス・メイソン’のConnected Consumer Surveyの中から、アフリカのスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、モバイルサービスの顧... もっと見る
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サマリー
本レポートでは、アナリシス・メイソン’のConnected Consumer Surveyの中から、アフリカのスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画に関連する部分に焦点を当てています。特に、モバイルサービスの顧客満足度、解約、定着に関連する側面に焦点を当てています。この調査は、On Device Research社の協力を得て実施されました。
レポートに含まれる内容
調査データの対象
2020年8月から9月にかけて、On Device Research社と共同で調査を実施しました。調査グループは、この地域のモバイル・インターネット利用者を代表するように選ばれました。そのために、年齢、性別、地理的広がりに関するクォータを設定しました。回答者数は、国ごとに最低750人、地域ごとに4000人とした。
地理的範囲
Summary
この調査レポートでは、アフリカのスマートフォンユーザーの行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
掲載内容
Report Summary
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in Africa. In particular, it focuses on customer satisfaction, churn and retention-related aspects of mobile services. The survey was conducted in association with On Device Research.
"Mobile market leaders in Egypt, Nigeria and South Africa performed better than smaller operators in 2020 in terms of NPS."
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in Africa. In particular, it focuses on customer satisfaction, churn and retention-related aspects of mobile services. The survey was conducted in association with On Device Research.
This report provides:
Survey data coverage
The survey was conducted in association with On Device Research between August and September 2020. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 750 respondents per country, and 4000 in the region.
Geographical coverage
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